3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Fan den som är sist i kön av TUF non OC.
Den personen lär få sitt kort lagom till sommaren 2023 i denna takt 😅

Leveranstakten av Asus 3080-kort från Webhallen (säkert ungefär lika hos andra eftersom återförsäljarna inte kan påverka det) har varit ca: 0.7 kort per dag sedan 17:e sep, så vitt jag kan se. Rätta mig om du vet bättre

Det är ju bara att räkna. Har du plats 400 och tror på statistiken så lär du få vänta (600 dagar) XD.

Man kan ju dock anta att detta kommer att taktas upp... Jag hoppas det i alla fall.

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Medlem

@Gird @TheBlackbeard @r1nne

Jag ringde Elgiganten och hon i kundtjänst trodde inte att de som fått leveransbekräftelse skulle få något kort (åtminstone inte rätt kort :s), då de enligt henne inte fått in några kort alls ännu. Snackar fortfarande om att de inte kommer få in dem förrän i januari 2021.

Så uppdatera gärna om ni får hem de 3080 TUF OC ni beställt då det här är väldigt konstigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av impendingdoom00:

lol mitt asus 3080 strix oc blev uppdaterad till 2 januari från 12 november, evga here i come

Jag har fortfarande 3 november. När beställde du?

Permalänk

Hur är kvaliteten på MSI korten? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorbidPytte:

Vet inte om så är fallet med 3080, men deras 3090 verkar ha svåra problem med coil whine.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av cloude71:

Jag har fortfarande 3 november. När beställde du?

17/9 15:50

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Säger inte att korten inte funkar, frågar mer för min egna skull men zotac är väl de ”sämre” korten?

För min del hade jag ett zotec och ett msi 3x beställt den 17e, hade säkert fått något av dem vid detta laget men valde att avboka båda efter att sett reviews, verkar vara märkbart sämre än dyrare modeller. Istället beställde jag 3 st asus tuf vilket verkar vara bästa kortet men asus/nvidia är ju inte intresserade av att leverera, har väntat ca 2 mån nu.

Verkar sluta på ett msi trio x jag beställde förra veckan från amazon för ca 8500. Ska landa den 26e. Får hoppas det är OK. Verkar dock inte som COD följer med här? Någon som vet hur det funkar med koderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorbidPytte:

Har ett trio x 3080 i familjen. Inget coilwhine eller något. Känns och beter sig premium rakt igenom. Supernöjda här åtminstone. Hade ett Gigabyte gaming OC 3080 innan. Inte alls samma kvalité.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Hej

Undrar vilket spel kod man får efter 10 dec? Får man något spel alls eller?
Fast spekulerar litet, eftersom cyberpunk 2077 släpps den 10 dec.

Permalänk
Medlem

[quote postid="18732595" userid="321836" name="saidakil"]
[/Konstigt, Jag beställde 15,55 och har fortfarande 3 november plats 7.

Permalänk
Skrivet av cloude71:

[quote postid="18732595" userid="321836" name="saidakil"]
[/Konstigt, Jag beställde 15,55 och har fortfarande 3 november plats 7.

Jag beställde 15:02 och blev flyttat till januari, komplett är ett skämt.

Permalänk

Tycker mest det är sjukt att @Komplett inte verkar ha fått ett enda TUF non-oc iom att vi på 15.00-15.05 inte fått kort. Medans vissa butiker är på 15.08 nu och skickar ut samma modell? Är det så jävla stor leveransskillnad per butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Hej

Undrar vilket spel kod man får efter 10 dec? Får man något spel alls eller?
Fast spekulerar litet, eftersom cyberpunk 2077 släpps den 10 dec.

Jag tror inte att de väljer ett spel som redan har lanserats. Normalt så bjuder de på spel som ska släppas inom en snar framtid.
En gissning skulle kunna vara att det blir Far Cry 6, men samtidigt så känns det lite för långt bort. Jag tror iaf inte att det blir Cyberpunk 2077.

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen fått hem, installerat och testat mitt MSI 3080 Gaming X Trio. Känns riktigt skönt att slippa F5'a mina ordrar konstant! Även om man läst om hur stora korten är så var det lite nervöst när man väl lyfte upp det, sjukt stora kort!

Har dock inte fått några koder från @webhallen men de dyker förhoppningsvis upp snart.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Tycker mest det är sjukt att @Komplett inte verkar ha fått ett enda TUF non-oc iom att vi på 15.00-15.05 inte fått kort. Medans vissa butiker är på 15.08 nu och skickar ut samma modell? Är det så jävla stor leveransskillnad per butik.

Folk hängde så hårt på låset hos komplett så de öppnade 5 min tidigare har jag läst tidigare i tråden. Folk har 14.55 och liknande medan webhallen var några minuter över för de första så det jämnar nog ut sig. Tror komplett levererar lika många kort men imed de håller tajt på infon så ser det sämre ut.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Har nu äntligen fått hem, installerat och testat mitt MSI 3080 Gaming X Trio. Känns riktigt skönt att slippa F5'a mina ordrar konstant! Även om man läst om hur stora korten är så var det lite nervöst när man väl lyfte upp det, sjukt stora kort!

Har dock inte fått några koder från @webhallen men de dyker förhoppningsvis upp snart.

Om du ej har fått koder imorgon, dra ett pm så kirrar jag!
Kodmotorn ska fungera nu sägs det

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om du ej har fått koder imorgon, dra ett pm så kirrar jag!
Kodmotorn ska fungera nu sägs det

/Patrik

Något nytt om Strix 3090 OC?

Permalänk
Medlem

För de som väntar på Asus strix 3080 OC från Inet så lämnar de inte ut information om kommande leveranser. Däremot vet vi att de skickat ut kort den 5 okt, 23 okt och 3 nov så rimligen borde det komma fler kort nästa vecka?
Verkar vara lite avbokningar med. Jag tror annars inte de har så många bokningar. Jag bokade 18/9 - 10:41 och har köplats 57.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Något nytt om Strix 3090 OC?

Nu får du väl ändå ta och ge dig.
Snälla nån Patrik har sagt upprepade gånger att så fort han vet något om just den specifika leveransen nu nämner så kommer han skriva här.

Ha lite tålamod bara, Patrik vet inte mer än dig i detta läge.
Leveransen är på väg till dem.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Nu får du väl ändå ta och ge dig.
Snälla nån Patrik har sagt upprepade gånger att så fort han vet något om just den specifika leveransen nu nämner så kommer han skriva här.

Ha lite tålamod bara, Patrik vet inte mer än dig i detta läge.
Leveransen är på väg till dem.

Ett tyket svar förtjänar detta svaret.

Jobbar du på WH?
Frågan var inte ställd till dig.

Klart jag vet att det är lång väntan på alla Asus kort.

Får se vilken av 6 butiker som skickar kortet först.

Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Jobbar du på WH?

Du frågade ju samma fråga igår och Patrik besvarade med att han skulle gå ut med information så fort han ser dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Jobbar du på WH?

Då svarar jag med ett direkt svar ifrån Webhallen då.

Skrivet av Punchboll:

Får man fråga om hur det går med Strix 3090 OC?

Skrivet av Webhallen:

Återkommer som sagt där sekunden jag ser dom.

Detta svar fick du igår 16.15 av Webbis.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Jobbar du på WH?

Nej, men vi som varit med från start, 17/9 och har läst större delen av tråden vet att all information redan finns och du har skrivit väldigt många liknande inlägg om samma produkt

Jag väntar också på 3080/3090 Strix OC från Webhallen, men jag tittar på hemsidan och uppdaterar mig där.
Eftersom Patrik sagt att så fort ny info finns tillgänglig, läggs den ut.

Han har utöver det sagt att det är förseningar och att order- och lageravdelninger sitter väldigt upptagna med många andra lanseringar.

Strix-korten har alltid fått uppdaterad info när det kommit in produkter. Står det still, betyder det att det inte hänt något.
Jag förstå dig, men vi måste ha lite tålamod när det faktiskt inte finns något att göra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Nej, men vi som varit med från start, 17/9 och har läst större delen av tråden vet att all information redan finns och du har skrivit väldigt många liknande inlägg om samma produkt

Jag väntar också på 3080/3090 Strix OC från Webhallen, men jag tittar på hemsidan och uppdaterar mig där.
Eftersom Patrik sagt att så fort ny info finns tillgänglig, läggs den ut.

Han har utöver det sagt att det är förseningar och att order- och lageravdelninger sitter väldigt upptagna med många andra lanseringar.

Strix-korten har alltid fått uppdaterad info när det kommit in produkter. Står det still, betyder det att det inte hänt något.
Jag förstå dig, men vi måste ha lite tålamod när det faktiskt inte finns något att göra.

Funderar på att köpa detta då det finns i lager.

MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24GB

Kan väl inte skilja så mycket i prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NexXxuS:

Leveranstakten av Asus 3080-kort från Webhallen (säkert ungefär lika hos andra eftersom återförsäljarna inte kan påverka det) har varit ca: 0.7 kort per dag sedan 17:e sep, så vitt jag kan se. Rätta mig om du vet bättre

Det är ju bara att räkna. Har du plats 400 och tror på statistiken så lär du få vänta (600 dagar) XD.

Man kan ju dock anta att detta kommer att taktas upp... Jag hoppas det i alla fall.

Med min tid för bokning så ligger jag förhoppningsvis runt 240ish 😅😳

ja jag hoppas det med!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Jag hoppas att proppen släpper snart så Asus kan pumpa ut mängder med kort.

Sammanlagt 12 kort bokade 3080/3090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag kontaktade kundtjänst och fick dem direkt. Fick inte koderna över helgen men löste sig snabbt efter samtal med Filip på Webhallens kundtjänst, grym hjälp även där.

Tänk på att dessa ska reggas via Nvidia Experience

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Funderar på att köpa detta då det finns i lager.

MSI GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24GB

Kan väl inte skilja så mycket i prestanda?

Bara turbofrekvens som skiljer. Kanske ger 1-5 FPS extra i spel. Om jag får killgissa.

https://www.inet.se/jamfor?compare=5411679&compare=5411696&co...

https://www.neogamr.net/best-rtx-3090/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Jag kontaktade kundtjänst och fick dem direkt. Fick inte koderna över helgen men löste sig snabbt efter samtal med Filip på Webhallens kundtjänst, grym hjälp även där.

Tänk på att dessa ska reggas via Nvidia Experience

Fick du dem via mail eller dök de upp under dina beställningar?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har nu äntligen fått hem, installerat och testat mitt MSI 3080 Gaming X Trio.

Är ditt också fritt från coilwhine?

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!