Cyberpunk 2077 demonstreras på Xbox One X och Series X

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 demonstreras på Xbox One X och Series X

Ett nytt videoavsnitt hjälper spelare att besluta sig för om Cyberpunk 2077 ska spelas på Microsofts äldre eller nya spelkonsol.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går justera FOV, ser hemskt ut med 50m långa bilar! 🙄

Also Keanu Reeves 👍👍

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awelon:

Hoppas det går justera FOV, ser hemskt ut med 50m långa bilar! 🙄

Also Keanu Reeves 👍👍

kan man justera penislängd borde man kunna justera FOV. annars har de fokuserat på fel spelmekanik ;P

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Blir mer och mer osäker på det här spelet ju längre det går alltså. Alla förhoppningar om att det ska vara det bästa sen Mass Effect 2 är nästan dödade, mest för att ju mer jag ser ju mer känns det som Borderlands meets GTA meets Deus Ex, men jag vill ha Mass Effect meets Deus Ex. Combat:en verkar för "gamey" alltså man kan ta för mycket stryk och fienden lika så (ME hade iaf hyffs att ha förklaring in game i form av personliga sköldar), dmg numbers tycker jag inte alls passar i ett RPG. Hela open world grejen är ju såklart grym men det känns mer som GTA där det blir huvudpersonen, där staden är det man ska älska inte storyn, inte karaktärerna. Ser också ut som GTA i form av feature > polish, jag tycker mer om Mass Effect som också i stort är open world (förvisso inte 2:an men Andromeda t.ex.), eller Deus Ex, men där mängden features är begränsat och krutet lagt på att göra de som finns så bra som möjligt. Deus Ex bitarna gillar jag, de verkar fångat Cyberpunk bra, stundtals lite för mycket spektakel men har hittills inte sett något som får mig att tro att de gått helt överstyr men Borderlands tendenser finns där t.ex. karaktären vid 8:05, mer spektakel än substans. Vill inte ha humor som centralt tema men det verkar vi slippa. Dock ser combat:en ut som Borderlands där jag hade velat ha Deus Ex eller ME, men det är nog minst viktigt i sammanhanget.

Är orolig helt enkelt!

Permalänk
Avstängd

Ser för jävligt ut tyvärr. Ett cyberpunk-spel utan människor?? Det är ju helt tomt! Striderna och bilkörning ser väldigt stela ut dessutom. Tragiskt!

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut för att vara ett open-world som ska kunna köras på en Xbox one. Självklart är det inget som gör att man tappar hakan men det är ju inte fult? Känns lite tomt på gatorna, men jag undrar om det kommer vara betydligt mer npc på PC och PS5/XSX(när dessa får patchen).

Permalänk
Medlem

meh

Förväntningarna har ju varit skyhöga på detta spel men det här lockar inte mig speciellt mycket. Förhoppningsvis är det bara konsolvarianten som är så här "seg" men jag tror inte det. Tycker inte det ser så bra ut heller - ok men inte spektakulärt. Blir väl att lägga till på steam och vänta på 75% off om några år eller humblebundle.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

För att vara en sorts megacity är det förvånansvärt få människor ute till fots och på vägarna. Är riktigt trött på alla dessa videos. Släpp spelet bara.

Tror att spelet kommer bli ett halvskönt magplask.
Hypen har ju varit så stor att man lätt kunnat släppa först och patcha prestandaproblem under tiden. Något är definitivt halvruttet här.

Permalänk
Medlem

Series X versionen som visas bygger väl på Last-Gen, eftersom "Next-Gen" patchen inte kommer förrän 2021. Lär väl bli fler NPCs etc då.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Musikälskare

En flopp känns mycket närmre än tidigare

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bilderna i artikeln är lite svåra att jämföra när de är helt olika subjekt och båda one bilderna är på dagen och båda series bilderna är på natten...

Jag kanske missar något, men vill helst inte se videon för jag gissar det är spoilers som vanligt?

Permalänk

Säkert inte final release candidate, men ser det inte like ryckigt ut? Micro-jitter?

Permalänk
Medlem

Herregud vad dåligt det ser ut, även på Series X&S eller va fan den bättre versionen heter.

Ärligt talat så han mer ut som Adam Driver än Keanu Reeves.

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju inte en lovande eller vacker syn.

Permalänk
Medlem

Rätt många pessimister i tråden

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingoofsweden:

Säkert inte final release candidate, men ser det inte like ryckigt ut? Micro-jitter?

Det är cappat till 30 fps på konsolversionen just nu (uppdatering till next-gen kommer nästa år). Dessutom är nog Xbone fortfarande inte särskilt väloptimerat, det var därför de sköt upp det ytterligare 3 veckor.

Anyway, finns väl ingen som bryr sig om konsoller ändå. PC FTW.

Permalänk
Medlem

Det här var förmodligen utvalda sekvenser med lite folk etc. Tror att de har problem med prestandan på konsollerna, framförallt Xbox.

Tror det är ett spel som kan bli en besvikelse för folk som inte kör på high-end PC, men vi får väll se.

Själv så bryr jag mig inte så mycket om grafiken som många andra verkar göra, utan jag spelar ett spel för gameplay, och ett grafikdemo för Xbox är inte riktigt vad jag baserar mina förväntningar av gameplay på.

Edit: Och ska nämna att jag då kör på PC.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av medbor:

Bilderna i artikeln är lite svåra att jämföra när de är helt olika subjekt och båda one bilderna är på dagen och båda series bilderna är på natten...

Jag kanske missar något, men vill helst inte se videon för jag gissar det är spoilers som vanligt?

Eftersom videon inte visar samma subjekt eller scener är det tyvärr svårt att visa bilder som är direkt jämförbara. Jag tycker personligen inte att videon avslöjar något kritiskt jag inte skulle vilja veta, men spoiler-frågan är ju högst subjektiv så jag vill inte lova att du inte kommer se något du inte vill se

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Rätt många pessimister i tråden

Ofta mycket negativitet i dessa forum. Jag antar att folk här har redan spelat Cyberpunk och vet precis hur det ser ut. Eller bedömer man allt nuförtiden via en "1080p" video kvalla?

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scimanyD:

Ofta mycket negativitet i dessa forum. Jag antar att folk här har redan spelat Cyberpunk och vet precis hur det ser ut. Eller bedömer man allt nuförtiden via en "1080p" video kvalla?

Snarare folk som viger sina liv åt datorspel och kräver att spel är verklighetstrogna nog att det väger upp för allt de aldrig gjort IRL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Snarare folk som viger sina liv åt datorspel och kräver att spel är verklighetstrogna nog att det väger upp för allt de aldrig gjort IRL.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Står i valet och kvalet att köpa en XSX eller behålla min XOX. Och jag tycker denna video var avgörande för mig att inse att XOX:en kan hålla ut ett tag till.

Permalänk
Medlem

Älskar hur det ska vara nån sorts jämförelse mellan de två systemen? Men att det är helt olika scener som man tagit screenshots på. Hur ska man veta skillnaden egentligen? Ja ansiktet såg inge vidare ut på Keanu... men fan va snygg blå färg det va på Series X!

(Missade såklart videon högst upp i artikeln 🙈)

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Svårt att avgöra något från en grynig YouTube-video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Snarare folk som viger sina liv åt datorspel och kräver att spel är verklighetstrogna nog att det väger upp för allt de aldrig gjort IRL.

Du menar kommer att göra 2077?

Permalänk
Medlem

Älskar att jag var tvungen att googla för att se vilken av Xboxarna som skulle vara den kraftigaste...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Snarare folk som viger sina liv åt datorspel och kräver att spel är verklighetstrogna nog att det väger upp för allt de aldrig gjort IRL.

Hahha ouch, bra där!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

Hmm, hon säger på slutet att det kommer en "next gen upgrade" senare. Undrar om det skulle vara bredare implementation av raytracing, om det nu ens kommer finnas något med från start?

Tittade inte supernoga men jag tyckte inte jag såg något uppenbart "strålspårat". T.ex. ser det bara ut att vara screenspace reflections på bilen, på reflektiva ytor som glansigt golv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Blir mer och mer osäker på det här spelet ju längre det går alltså. Alla förhoppningar om att det ska vara det bästa sen Mass Effect 2 är nästan dödade, mest för att ju mer jag ser ju mer känns det som Borderlands meets GTA meets Deus Ex, men jag vill ha Mass Effect meets Deus Ex. Combat:en verkar för "gamey" alltså man kan ta för mycket stryk och fienden lika så (ME hade iaf hyffs att ha förklaring in game i form av personliga sköldar), dmg numbers tycker jag inte alls passar i ett RPG. Hela open world grejen är ju såklart grym men det känns mer som GTA där det blir huvudpersonen, där staden är det man ska älska inte storyn, inte karaktärerna. Ser också ut som GTA i form av feature > polish, jag tycker mer om Mass Effect som också i stort är open world (förvisso inte 2:an men Andromeda t.ex.), eller Deus Ex, men där mängden features är begränsat och krutet lagt på att göra de som finns så bra som möjligt. Deus Ex bitarna gillar jag, de verkar fångat Cyberpunk bra, stundtals lite för mycket spektakel men har hittills inte sett något som får mig att tro att de gått helt överstyr men Borderlands tendenser finns där t.ex. karaktären vid 8:05, mer spektakel än substans. Vill inte ha humor som centralt tema men det verkar vi slippa. Dock ser combat:en ut som Borderlands där jag hade velat ha Deus Ex eller ME, men det är nog minst viktigt i sammanhanget.

Är orolig helt enkelt!

Utvecklarna har sagt flera gången att det är mer under ytan än vad vi vet om. Dom visar medvetet det yttre skalet på spelet. Även dom som testat spelet säger att det är helt otroligt. Jag litar helt på att CDPR vet vad dom styr med här. Jag tror det kommer bli helt otroligt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Antar att det råder pandemi även i Megacityn med tanke på hur lite folk är på gatorna.