Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Chattade med NetonNet igen och de bekräftade att jag inte får en på release (beställde i fredags)

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Vilken tid beställde du?

11:18 =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Tur att det bara är typ 323 vädervarningar i antågande 😂

Haha eller hur, som tur är "bara" blåst här nedåt i landet. Det får vi väl hoppas dom klarar av

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Beställde fem minuter innan dig, antar att det är lika hopplöst här, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Vilken tid beställde du?

Skrivet av Äpplet4488:
Skrivet av HarryBee:

Beställde fem minuter innan dig, antar att det är lika hopplöst här, haha!

Jag fick precis bekräftat av deras chatt att jag får leverans. Min order håller på att packas (beställde i fredags)

Sen vågar man väll inte lita på det förens man ser kg på kollID haha

Permalänk
Medlem

OMG! Min order hos Komplett Behandlas 🥳

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Jag fick precis bekräftat av deras chatt att jag får leverans. Min order håller på att packas (beställde i fredags)

Men vad i helvete! Har du klockslag på din beställning? Och vad har du för status på din order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

En uppdatering som fixar detta problem kommer i slutet av denna månad.

Stämmer det och tester visar att LG faktiskt löst det med mjukvara vore er riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem

Netonnet order är precis skickad. Orderbekräftelse 17:00 17 September

Permalänk
Skrivet av Frager:

Grattis håller tummarna!

försökte själv trycka lite på att de har en tävling om en ps5 på deras instagram som levereras till release.. Kan tycka att denna enhet borde gått till någon som förbokat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Ja jag chattade med netonnet i måndags och då sa de att jag skulle få också, beställde 11:11 i fredags. Eftersom jag inte hade fått något mail om tekniskt fel så skulle jag bli tilldelad.

Men jag är skeptisk hela vägen fram till kolli-id, men ångesten är hög!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk

MediaMarkt

Fick detta nu:

Tack för ditt mail!

Jag ser att du har en order på ett PS5 hos oss, dock lades order den 9/10 vilket resulterat i att du har en kö-plats där leveransen väntas ske under Q1 2021.

Kunder som har lagt en förhandsbokning innan 18/9 väntas få leverans imorgon på releasedagen!

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Anton
MediaMarkt Kundservice

Det verkar så att MM inte får något i December...

Permalänk
Skrivet av Frager:

Sist jag snackade med netonnet, sa de att det var 28 pers som ej kommer att få på release!
Inte många alls ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Har jag missat något?
Har haft ögonen på netonnet nästan dagligen senaste veckan men det har aldrig gått att göra något annat än att bevaka, har en bevakning igång men har inte heller fått något från det.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Fick detta nu:

Tack för ditt mail!

Jag ser att du har en order på ett PS5 hos oss, dock lades order den 9/10 vilket resulterat i att du har en kö-plats där leveransen väntas ske under Q1 2021.

Kunder som har lagt en förhandsbokning innan 18/9 väntas få leverans imorgon på releasedagen!

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Anton
MediaMarkt Kundservice

Det verkar så att MM inte får något i December...

18/9 som brytpunkt alltså. Helt sjukt sent i sammanhanget. Tur att man otrogen mot WH

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Har jag missat något?
Har haft ögonen på netonnet nästan dagligen senaste veckan men det har aldrig gått att göra något annat än att bevaka, har en bevakning igång men har inte heller fått något från det.

Det fanns ett litet fönster i fredags runt 11-tiden då man kunde lägga beställningar. Handlade säkert om 15-20 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBstrike:

Sist jag snackade med netonnet, sa de att det var 28 pers som ej kommer att få på release!
Inte många alls ändå!

Woho, jag är väl lucky number 28!

Permalänk
Medlem

INET har reggat ett paket som väger 4.9 kg så en 2 dagarsledighet är perfa nu 👍 pricken över i:et vore att få fatt i ett 6800xt kort också 😊

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Inaktiv

Någon här som är stollig nog att ha instagram-konto? Man får ju inte öht se elgigantens förbokningsdatum när det nu meddelas (klockan är ju redan halv två snart) utan att först logga in... Rena fascismen, kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Någon här som är stollig nog att ha instagram-konto? Man får ju inte öht se elgigantens förbokningsdatum när det nu meddelas (klockan är ju redan halv två snart) utan att först logga in... Rena fascismen, kan man tycka.

I skrivande stund har dom inte lagd ut nån uppdatering på Instagram.
Jag skriver här i tråden så fort jag ser nått!
Har på auto refresh

Visa signatur

PlayStaion - Play Has No Limits

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Ja jag chattade med netonnet i måndags och då sa de att jag skulle få också, beställde 11:11 i fredags. Eftersom jag inte hade fått något mail om tekniskt fel så skulle jag bli tilldelad.

Men jag är skeptisk hela vägen fram till kolli-id, men ångesten är hög!

Jag la min order 11.08 så vi är nära varandra 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag gjorde ett konto med min gamla mejladress. Sen när det inte behövs längre kan man radera det här. Knappast en optimal lösning dock

Permalänk
Konsolgrävare

Webhallen har X4 XP Black week från och med på fredag. Någon som kommer kunna hålla sig en dag för att hämta ut sitt playstation haha. 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Netonnet order är precis skickad. Orderbekräftelse 17:00 17 September

Samma här! Ramla in ett mail för 20 min sedan.. Det kan få komma på fredag, nu spelar det ingen roll 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Jag la min order 11.08 så vi är nära varandra 👍

Fick leveransbekräftelse nu!!! Helvete va skönt o få tag på en när inet inte kunde leverera min bokning 🥳🥳🥳

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har Elgiganten vaknat!

Äntligen så har dem skickat leveransbekräftelse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Fick leveransbekräftelse nu!!! Helvete va skönt o få tag på en när inet inte kunde leverera min bokning 🥳🥳🥳

Inget här än! AHHHHHHHH

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Om det stämmer kommer jag bli riktigt glad!

Jag har sett flera som fått detta svaret från LG support, hoppas verkligen att det stämmer. Har halva korvfingret på köpknappen

Själv var jag även orolig över saknat 12bit stöd (40Gbps HDMI 2.1 kontra spec 48Gbps) tills jag kollade på denna:

Permalänk
Medlem

Vad kul för er... verkligen... en annan som beställde för över ett jävla halvår sedan lär ju få vänta till midsommar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Vad kul för er... verkligen... en annan som beställde för över ett jävla halvår sedan lär ju få vänta till midsommar...

Det är bara kass RNG.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.