köpa ny lur s20 FE eller 8T ?

Permalänk
Medlem

köpa ny lur s20 FE eller 8T ?

Det är dags att köpa ny lur för mig och har kollat runt lite och valet verkar hamna mellan oneplus 8t eller samsung s20 fe men kan inte riktigt bestämma mig för vilken.

Tänkte höra med er vilken ni tycker är bäst och varför den vinner över den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Det är dags att köpa ny lur för mig och har kollat runt lite och valet verkar hamna mellan oneplus 8t eller samsung s20 fe men kan inte riktigt bestämma mig för vilken.

Tänkte höra med er vilken ni tycker är bäst och varför den vinner över den andra.

Kan ju vara värt att vänta till januari då Samsung släpper sin nya S21 (eller vad den får för namn), men av de två du nämner hade jag själv valt S20FE om det är 5G varianten du menar.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av MacAllan:

Kan ju vara värt att vänta till januari då Samsung släpper sin nya S21 (eller vad den får för namn), men av de två du nämner hade jag själv valt S20FE om det är 5G varianten du menar.

Min rent personliga åsikt är att det lätt blir lite vanskligt att gå och vänta på nästa version av hårdvara generellt, speciellt när det gäller produkter som inte blivit utannonserade än. S20 FE är ju dessutom bara en och en halv månad gammal vid det här laget.
Hur som helst, jag blandar mig inte in i valet av produkt eftersom jag representerar Samsung och alltså är lite jävig.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ja det är 5g varianten jag menar vill inte betala för mycket för telefonen så att köpa en ny s21 kommer ju kosta rätt mycket. Så jag uppskattar att du lämna feedback på s20 FE

Skrivet av Samsung:

Min rent personliga åsikt är att det lätt blir lite vanskligt att gå och vänta på nästa version av hårdvara generellt, speciellt när det gäller produkter som inte blivit utannonserade än. S20 FE är ju dessutom bara en och en halv månad gammal vid det här laget.
Hur som helst, jag blandar mig inte in i valet av produkt eftersom jag representerar Samsung och alltså är lite jävig.

haha ja det blir ju lite svårt för dig att inte ta parti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jo jag förstår att ni gärna vill sälja de produkter som finns ute på marknaden, men det är ju en ganska illa bevarad hemlighet att nya serien kommer presenteras i början på nästa år och då kan det vara läge att vänta för att se vad den presterar, S20 FE kommer säkert gå att köpa då också.

Att den sen bara är 1½ månad spelar ju mindre roll, även om jag själv gillar Samsungs telefoner skulle jag aldrig kunna rekommendera en S20 variant med Exynos då den visat sig inte vara i närheten av syskonet med SD.

Permalänk
Medlem

S20 FE är väl första Samsungtelefonen i Europa som är värd att överväga på länge (inget Exynos skräp). Känns dock lite som att det står stilla och det särskilt med alternativen du tagit fram, inte hänt något särskilt sedan förra årets modeller så hade själv sett vad man kan få lite billigare från då eller om möjligt väntat.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Ja det är 5g varianten jag menar vill inte betala för mycket för telefonen så att köpa en ny s21 kommer ju kosta rätt mycket. Så jag uppskattar att du lämna feedback på s20 FE
haha ja det blir ju lite svårt för dig att inte ta parti

Har tyvärr inte testat S20 FE själv men så länge du väljer 5G varianten med SD kan jag inte se något problem, gissar att den ligger med bland modellerna som kommer få 3 års OS uppgraderingar vilket är ett plus i min bok.
Jag gillar själv Samsungs mobiler och det enda jag egentligen har att anmärka på är Exynos sen S9 modellerna då den halkat ordentligt efter SD.

Här har du en test.
https://m3.idg.se/2.1022/1.739910/samsung-galaxy-s20-fe

Sen kan du nog även läsa mer här.
https://swedroid.se/forum/forums/galaxy-fe.617/

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av MacAllan:

Jo jag förstår att ni gärna vill sälja de produkter som finns ute på marknaden, men det är ju en ganska illa bevarad hemlighet att nya serien kommer presenteras i början på nästa år och då kan det vara läge att vänta för att se vad den presterar, S20 FE kommer säkert gå att köpa då också.

Att den sen bara är 1½ månad spelar ju mindre roll, även om jag själv gillar Samsungs telefoner skulle jag aldrig kunna rekommendera en S20 variant med Exynos då den visat sig inte vara i närheten av syskonet med SD.

Nu jobbar jag ju inte med att sälja Samsungprodukter, och som sagt, åsikten att det sällan lönar sig i längden är min personliga. Med lanseringstakten som råder både inom datorhårdvara och mobila produkter så finns det alltid något nytt som hägrar 3/6/9 månader bort.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av MacAllan:

Har tyvärr inte testat S20 FE själv men så länge du väljer 5G varianten med SD kan jag inte se något problem, gissar att den ligger med bland modellerna som kommer få 3 års OS uppgraderingar vilket är ett plus i min bok.
Jag gillar själv Samsungs mobiler och det enda jag egentligen har att anmärka på är Exynos sen S9 modellerna då den halkat ordentligt efter SD.

Här har du en test.
https://m3.idg.se/2.1022/1.739910/samsung-galaxy-s20-fe

Sen kan du nog även läsa mer här.
https://swedroid.se/forum/forums/galaxy-fe.617/

Jag kan bekräfta att S20 FE (liksom alla kommande S-modeller) omfattas av tre generationers uppdateringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Nu jobbar jag ju inte med att sälja Samsungprodukter, och som sagt, åsikten att det sällan lönar sig i längden är min personliga. Med lanseringstakten som råder både inom datorhårdvara och mobila produkter så finns det alltid något nytt som hägrar 3/6/9 månader bort.

Absolut så är det, men det är alltid värt att nämna när det endast är ett par månader bort, sen blir det upp till var och en att avgöra om man vill vänta eller inte.
Nya släpp föregås ju alltid av en massa rykte och om där då finns något bland dessa rykte som tilltalar kan det ju vara värt att vänta för att se om dom uppfylls.

Permalänk
Medlem

Efter att jag bytte till en P30 Pro från en S8+ så kommer jag inte längre köpa Samsungtelefoner. Jag har tidigare haft Note 3 också. Problemet med båda dom är att efter några månader så börjar dom bli segare och segare och segare. Något är det med mjukvaran som gör dom så sjukt seg till slut att dom är en plåga att använda. Min P30 Pro är lika snabb nu som för över 17 månader sedan. Samsung ska ha gjort något magiskt mycket bättre om jag skulle gå på en sån modell igen.

Om valet står mellan S20 FE och 8T skulle jag gå på en 8T. En av de snabbaste telefonerna jag använt är dom från One Plus.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Enda Samsung jag hade köpt är FE 5G pga Snapdragon.
Och ena anledningen jag INTE går tillbaka till Samsung eftersom de envisas att släppa en betydligt sämre produkt i EU jämfört med Korea och USA.

Permalänk
Medlem

Pixel 4a vs nord vs pixel 4a 5g vs 8t

har kollat runt lite nu och har faktiskt fallit tillbaka till 4 mobiler
1. oneplus 8t
2. pixel 4a 5g
3.pixel 4a
4. oneplus nord

vilken av dessa skulle ni välja och varför ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Efter att jag bytte till en P30 Pro från en S8+ så kommer jag inte längre köpa Samsungtelefoner. Jag har tidigare haft Note 3 också. Problemet med båda dom är att efter några månader så börjar dom bli segare och segare och segare. Något är det med mjukvaran som gör dom så sjukt seg till slut att dom är en plåga att använda. Min P30 Pro är lika snabb nu som för över 17 månader sedan. Samsung ska ha gjort något magiskt mycket bättre om jag skulle gå på en sån modell igen.

Om valet står mellan S20 FE och 8T skulle jag gå på en 8T. En av de snabbaste telefonerna jag använt är dom från One Plus.

Detta plus One UI med Bixby, Galaxy Store och allt annat Samsung-bloat gör att jag nog aldrig går tillbaka till Samsung igen. Har alltid kört Nova Launcher men nu bytte jag till OnePlus 8T istället och känner inte längre något behov av det. Det enda jag saknar ibland är trådlös laddning.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF