Pokerstars VR "på svenska"

Permalänk
Medlem

Pokerstars VR "på svenska"

Hej hej, jag är en av alla som köpt mig ett Oculus Quest 2 här under hösten och har nu upptäckt spelet Pokerstars VR.
Som gammal pokerspelare är detta helt underbart, speciellt nu under 2020 då möjligheten att sitta runt ett "riktigt" pokerbord med vänner och spela känns väldigt avlägset.

För er som spelat det behövs ingen förklaring, för er som inte provat ännu är det ett gratis pokerspel där man spelar om låtsas-pengar, alltså inga riktiga vinster/förluster. Man kan spela Texas Hold-em cashgame och enbordsturnering (sit'n'go) mot andra spelare, alltså inga NPC:r, bara andra riktiga spelare. Vad jag vet så är det "cross-platform" och kan spelas med många olika VR-headset, finns både på Oculus och Steam och är alltså gratis att installera. I spelet sen kan man göra "ingame purchases" för riktiga pengar (extra spelmarker, skins, prylar etc), men man kan alltså inte spela om riktiga pengar.

https://www.oculus.com/experiences/quest/2370815932930055/?lo...

https://www.youtube.com/watch?v=kcUzNg5cYNU

Känslan av att sitta runt ett riktigt pokerbord och snacka med sina motspelare är riktigt välgjord och spänningen med att vinna/förlora/bluffa/syna ger mig nästan samma "fjärilar" som att spela på riktigt.

Jag tycker det skulle vara riktigt kul om jag fann fler som uppskattar spelet så vi kunde skapa en liten "Pokerstars VR Sverige-klubb" och anordna privata turneringar i spelet där vi kan snacka svenska. Kanske ha återkommande turneringar en kväll i veckan/månaden eller så...

Vad vet jag, vore skitkul om jag fann fler svenskar som spelar iaf!

Permalänk
Medlem

Jag kan definitivt vara intresserad, speciellt av att dra lite SNG's. Men som småbarnsförälder är möjligheten att komma loss inte vad den brukade. Spelade en del poker under 2008-2013 men blev mindre och mindre allt eftersom.

Har en Quest 2 med battery strap så bör klara av en lite längre sng

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Jag kan definitivt vara intresserad, speciellt av att dra lite SNG's. Men som småbarnsförälder är möjligheten att komma loss inte vad den brukade. Spelade en del poker under 2008-2013 men blev mindre och mindre allt eftersom.

Har en Quest 2 med battery strap så bör klara av en lite längre sng

Jag spelade en SNG igår och insåg efter en stund att batteriet nästan var urladdat. Som tur är är det ju ett stillasittande spel så man kan koppla in laddkabeln och spela hur länge som helst.
Jag är förälder själv men min yngsta är 6 så det är inte längre så svårt att "komma loss", men har full förståelse för detta!

DM:a gärna ditt användarnamn i Oculus så kan vi bli vänner där till att börja med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Jag spelade en SNG igår och insåg efter en stund att batteriet nästan var urladdat. Som tur är är det ju ett stillasittande spel så man kan koppla in laddkabeln och spela hur länge som helst.
Jag är förälder själv men min yngsta är 6 så det är inte längre så svårt att "komma loss", men har full förståelse för detta!

DM:a gärna ditt användarnamn i Oculus så kan vi bli vänner där till att börja med.

Doppade tårna och hamnade i ett cash game i 4 timmar, gick från rulle på 20k till 100k och hade mer trevligt än jag vågade hoppas. Kul att prata med folk från världen över, speciellt i dessa tider när man knappt träffar folk till vardags

Kan varmt rekommendera pokerstars vr

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Fick höra när vi snackade runt bordet på en SNG igår att Pokerstars jobbar på en uppdatering med "friends-stöd" direkt i Pokerstars-spelet, skulle ju göra det klart smidigare att spela ihop. Som det ser ut nu hade man väl fått bestämma en tid utanför spelet och helt enkelt ses vid själva bordet...