Permalänk

Hur fungerar det när olika webbsidor tillåter mig att lägga en PS5 i varukorgen? Som det ser ut kan jag också betala för den. Får jag förtur eller vad? Det står också att de inte har några i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Hur fungerar det när olika webbsidor tillåter mig att lägga en PS5 i varukorgen? Som det ser ut kan jag också betala för den. Får jag förtur eller vad? Det står också att de inte har några i lager.

Jag betalade på proshop, och dom har inte ens några. Så svaret blir troligen: Nää

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Precis info från MM angående hämtning i varuhus:

Hej kära kund,

Tack för att du valt att förboka PLAYSTATION 5 hos oss på MediaMarkt.

Vi vill bara informera dig om att din leverans nu är på väg till ditt varuhus och planeras finnas tillgänglig imorgon på releasedagen.

Så snart din beställning finns redo att hämtas kommer du att få en bekräftelse per mail.

För att undvika kö och trängsel i varuhuset i dessa tider är det därför viktigt att du inväntar hämtningsbekräftelse innan du besöker varuhuset.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag är där 10 ändå då jag flyttat sedan bokningen gjordes och behöver köra från annan stad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldenKing:

Hur fungerar det när olika webbsidor tillåter mig att lägga en PS5 i varukorgen? Som det ser ut kan jag också betala för den. Får jag förtur eller vad? Det står också att de inte har några i lager.

Du får så klart förtur före de som bokar efter dig. MEN alla tusentals som bokat innan dig ska ju ha sina först. Vänta och boka på Elgiganten, netonnet eller annat ställe som inte haft öppna beställningar hela tiden och som inte har folk i kö.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av makke44:

Precis info från MM angående hämtning i varuhus:

Hej kära kund,

Tack för att du valt att förboka PLAYSTATION 5 hos oss på MediaMarkt.

Vi vill bara informera dig om att din leverans nu är på väg till ditt varuhus och planeras finnas tillgänglig imorgon på releasedagen.

Så snart din beställning finns redo att hämtas kommer du att få en bekräftelse per mail.

För att undvika kö och trängsel i varuhuset i dessa tider är det därför viktigt att du inväntar hämtningsbekräftelse innan du besöker varuhuset.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag är där 10 ändå då jag flyttat sedan bokningen gjordes och behöver köra från annan stad..

Dold text

Fick du infon i ett mejlutskick eller är detta ett svar efter kontakt med kundtjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Fick du infon i ett mejlutskick eller är detta ett svar efter kontakt med kundtjänst?

Fick det som ett mejlutskick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av makke44:

Fick det som ett mejlutskick!

Ok nice! Lycka till imorgon Väntar själv på ett mejl från MM och det känns som att något kommer gå fel

Permalänk
Medlem

Vart så jäkla sur på mig själv hela dagen. 80pers klämmer sig in under fredagen till Netonnet, 25 av dem får inte imorgon. Skulle vart snabbare!

Permalänk

Fan börjar bli nervös att min från netonnet inte kommer imorgon. Har stått på "hos avsändaren" sen klockan 11 i förmiddags på postnords app

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennuendo:

Fan börjar bli nervös att min från netonnet inte kommer imorgon. Har stått på "hos avsändaren" sen klockan 11 i förmiddags på postnords app

Brukar hända en hel del under natten. Uppdateringarna meddelas ibland inte direkt också, ditt paket kan ha rört sig 15:35 idag men det uppdateras i appen 23:30 ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Ok nice! Lycka till imorgon Väntar själv på ett mejl från MM och det känns som att något kommer gå fel

Tackar! Har du fått mailet om att du kommer få ett som kom för ett par veckor sedan tror jag ändå det ska vara lugnt.

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Skrivet av mgsrex:

Brukar hända en hel del under natten. Uppdateringarna meddelas ibland inte direkt också, ditt paket kan ha rört sig 15:35 idag men det uppdateras i appen 23:30 ikväll

Ah fan, skönt att höra

Permalänk
Medlem

Netonnet säger sig börja försäljningen den 19e, dvs inga bokningar. Innebär det att först som hinner in på sidan, när dom Väl öppnar upp, får en ps5 oss ett om man bokat eller inte?

Permalänk

Någon som kan ge mig svar på när ex. NetOnNet, Inet med flera öppnar upp för beställningar imorgon? Har inte möjlighet att vara vaken till 00.00 inatt.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Ginza som fått bekräftelse på att det är skickat? Fick en kreditkontroll från Qliro på posten igår, gör de det om de inte tänker skicka produkten snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Någon som beställt från Ginza som fått bekräftelse på att det är skickat? Fick en kreditkontroll från Qliro på posten igår, gör de det om de inte tänker skicka produkten snart?

När köpte du? Min polare som köpte där har inte hört något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

När köpte du? Min polare som köpte där har inte hört något alls.

Det var några veckor sedan, så jag har inga förhoppningar att få den på release. MEN, jag blev hoppfull när jag såg kreditupplysningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Netonnet säger sig börja försäljningen den 19e, dvs inga bokningar. Innebär det att först som hinner in på sidan, när dom Väl öppnar upp, får en ps5 oss ett om man bokat eller inte?

Skrivet av WaldenKing:

Någon som kan ge mig svar på när ex. NetOnNet, Inet med flera öppnar upp för beställningar imorgon? Har inte möjlighet att vara vaken till 00.00 inatt.

Pratade med Netonnet och de skulle inte gå ut med när de öppnar. Man skulle få Mail om man bevakat produkten samma sekund de öppnar för beställningar.

Kan vara 00.00, kan vara 12:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Tradera kör med att man inte får lägga upp PS5 annonser innan man har självaste konsolen i sin ägo. Kan vara samma sak här. Om du lägger upp den med bilder tagna av dig och gärna ett kvitto med så kommer den inte bli portblockad.

Fick en del meddelanden och proukten har hittat sin köpare, menade inte att det skulle bli till en annons om mods undrar.

Konstigt nog har blocket godkänt flera olika ps5 annonser innan de innehar produkten, även när xbox såldes.

Kändes bara som en särbehandling då de kanske inte gynnades av min annonstext, men w/e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Det var några veckor sedan, så jag har inga förhoppningar att få den på release. MEN, jag blev hoppfull när jag såg kreditupplysningen.

Okej, stod de nåt om 2020 release eller liknande då? Om man köper nu får man leverans under första kvartalet 2021. Själv har jag ingen men hoppas plocka hem från elgiganten eller netonnet imorron. Annars får jag nog ta och boka första kvartalet på ginza för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Netonnet säger sig börja försäljningen den 19e, dvs inga bokningar. Innebär det att först som hinner in på sidan, när dom Väl öppnar upp, får en ps5 oss ett om man bokat eller inte?

Skulle ju vara bra att få bekräftat att dom som bokade i fredags får förtur på dessa enheter.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Okej, stod de nåt om 2020 release eller liknande då? Om man köper nu får man leverans under första kvartalet 2021. Själv har jag ingen men hoppas plocka hem från elgiganten eller netonnet imorron. Annars får jag nog ta och boka första kvartalet på ginza för säkerhets skull.

Det stod leverans 1:a kvartalet 2021, tyvärr Men mig veterligen har kreditupplysning aldrig gjorts förutom i anslutning till att varor skickas. Någon som jobbar i butik som har koll? Hoppas hoppas hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Skulle ju vara bra att få bekräftat att dom som bokade i fredags får förtur på dessa enheter.

Enligt chatten har de som bokat i fredags och inte fått deras utskickade idag (de oturliga 25) har en fast prioriterad kö före de som kommer imorgon

Dvs fick du in en i fredags behöver du inte spamma Netonnet imorgon, lägg den tiden på Elgiganten kl 9 istället

Permalänk
Medlem

Oh, perfekt timing.
Fick hem min Playstation VR Adapter idag.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Såg länken här, funderade lite och slog till. Är inte jättesugen egentligen då jag tänkt köpa på något erbjudande längre fram, men kanske blir en bra tidig julklapp i dessa dystra Coronatider.

Två miljoner-tur är aningen överdrivet, va?

Skrivet av Entash:

Okej, stod de nåt om 2020 release eller liknande då? Om man köper nu får man leverans under första kvartalet 2021. Själv har jag ingen men hoppas plocka hem från elgiganten eller netonnet imorron. Annars får jag nog ta och boka första kvartalet på ginza för säkerhets skull.

Vilken tid har netonnet imorgon?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Det stod leverans 1:a kvartalet 2021, tyvärr Men mig veterligen har kreditupplysning aldrig gjorts förutom i anslutning till att varor skickas. Någon som jobbar i butik som har koll? Hoppas hoppas hoppas.

Jag beställde 11/11 och fick då en kreditupplysning från Qliro, så jag tror tyvärr att vi får vänta.
De skriver dock "Kan köpas i vår butik i Fåglum från och med releasedagen"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Vilken tid har netonnet imorgon?

Ingen som vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av GratZ:

Jag beställde 11/11 och fick då en kreditupplysning från Qliro, så jag tror tyvärr att vi får vänta.
De skriver dock "Kan köpas i vår butik i Fåglum från och med releasedagen"?

Ah, där ser man. Tråkigt Inte för att jag inte har annat att spela men ny teknik är ju alltid kul.

Permalänk

Fick precis mail från Webhallen om att min PS5 finns att hämta, så blir att hänga på låset imorgon. Hoppas dock att jag slipper betala hela summan 😅

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande idag om att jag kan hämta min PS5 imorgon på MM. Vet inte om jag hinner innan jobbet men skall göra ett försök.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |