Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

We're sorry. This item is no longer available from the seller you selected. When applicable, we'll move it to the Saved Items section of your Shopping Basket. From there, you can click the item to return to its product information page and try another seller.

Det gick fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

12.13 kom mitt mail, ingen lagerstatus i mailet. Orderstatus reservad. Snackade med kundtjänst för en halvtimme sedan, och enligt tjejen jag snackade med skulle den packas idag och sen skeppas via Bring. Så med lite tur imorgon eller början av nästa vecka. Hoppas du har lika god tur!

Fick mitt 12.14. Tänk om man har sånt flyt. Håller tummarna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

12.13 kom mitt mail, ingen lagerstatus i mailet. Orderstatus reservad. Snackade med kundtjänst för en halvtimme sedan, och enligt tjejen jag snackade med skulle den packas idag och sen skeppas via Bring. Så med lite tur imorgon eller början av nästa vecka. Hoppas du har lika god tur!

Pratade precis med kundtjänst på elgiganten. fick 12.12 mitt mial. Samma information, packas idag och levereras med bring imorrn eller måndag :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av techand:

Jag ser den inte??

Du måste välja "PS5" bland knapparna under prisinfon.

Permalänk
Skrivet av Gefapat:

Har varit i kontakt med EG för att ändra mitt telefonnummer i leveransadressen (klantade mig och hade ett gammalt nummer där) och passade på att fråga beräknad leverans. Enligt kundserviceskillen skulle det skickas idag eller imorgon, fick orderbekräftelse 12.10 utan lagersaldo.

Han nämde även att dom som beställt vid 9 ska skickas idag.

Jag misstänker att alla vi som INTE har fått lagersaldo ifyllt på bekräftelsen får konsolerna inom kort. Håller tummarna!

Permalänk
Medlem

Whaaat! Beställde på Amazon inatt och status ändrades precis från ankomst måndag till ankomst "senast imorgon kl. 20"!

Edit: Samtidigt står den inte som skickad än... Mkt konstigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av techand:

Jag ser den inte??

Samma, alla länkar till Amazon där folk påstår att den går att beställa har visat nada för mig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrackN:

We're sorry. This item is no longer available from the seller you selected. When applicable, we'll move it to the Saved Items section of your Shopping Basket. From there, you can click the item to return to its product information page and try another seller.

Det gick fort

För mig står det fortfarande i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av feki:

Hade du express?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Whaaat! Beställde på Amazon inatt och status ändrades precis från ankomst måndag till ankomst "senast imorgon kl. 20"!

Min står kvar på måndag, vart i Sverige bor du?

Permalänk
Medlem

Ja min ändrades till skickad på amazon nu och kommer senast imorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gefapat:

Har varit i kontakt med EG för att ändra mitt telefonnummer i leveransadressen (klantade mig och hade ett gammalt nummer där) och passade på att fråga beräknad leverans. Enligt kundserviceskillen skulle det skickas idag eller imorgon, fick orderbekräftelse 12.10 utan lagersaldo.

Han nämde även att dom som beställt vid 9 ska skickas idag.

Hoppas jag har lika tur som dig då, fick igenom min 2 minuter efter dig. Står inget i Lagersaldo för mig. Bara hålla tummarna,

Permalänk

Fick precis bekräftelse från Amazon.se att jag får min imorgon senast 20.00 hemleverans. Beställde 00.06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Vilken tid fick du orderbekräftelsen? Jag har från 00.20 och står måndag.

Permalänk
Medlem

För er som beställde efter 12 på EG med leverans imorgon, står det reserverad för er eller något annat?

Permalänk
Medlem

Tror det blir en till omgång på elgiganten. Digital edition ändrades precis till Kommer in i Lager 2020-12-07 medans physical står som ej köpbar. Precis så har det sett ut tidigare idag också

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Såg nu att jag i all stress råkat skriva mitt förnamn "dubbelt" vid ordern. Ex "Sven Sven Svensson" istället för "Sven Svensson". Någon som har erfarenhet i om det kan ställa till problem vid uthämtning av paket? Vågar inte ändra nåt i min beställning ifall att det skulle leda till att man förlorar sin köplats.

Beror helt på personen som lämnar över paketet till dig. Har en kollega som inte fick hämta ut paket på grund av att han hade skrivit "Danne" istället för "Daniel".

Permalänk

Kan bekräfta att det fanns på amazon.de. Fick in en i varukorgen precis, men när jag skulle logga in (orutinerat) så var den long goooone...

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Såg Delivery date: Dec 21-23 på Amazon.de, så jag ger upp. Blir att vänta på december och webhallen. Har ju sett några goda själar här avbeställa sina ordrar så kanske kan gå tidigare 🙏

Visa signatur

Main MacBook Pro 16", M3 Max, 48 GB RAM
Spel/Lek 9800X3D, RTX 5090 FE, 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvor:

Vilken leverans metod valde du?

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Yeeees! Inatt när jag köpte så stod det ankomst måndag, nu står det att varan skickats och ankomst senast 20.00 imorgon! Leeeeeeeets go.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Min står kvar på måndag, vart i Sverige bor du?

Göteborg.

Skrivet av bugulu:

Vilken tid fick du orderbekräftelsen? Jag har från 00.20 och står måndag.

Beställde 00:03 men hade först problem med att få igenom betalningen. Såg dock ut som att min order ändå var reserverad fram tills dess att jag fick igenom betalningen ca 00:15. Bekräftelse 00:19.

Står nu som skickad och har fått spårnings-ID för PostNord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Hade du express?

Yes. Jag valde bring express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvor:

Spännande! Var också tidigt ute med amazon och väntar febrilt på att jag ska se några förändringar. Har måndag som leveransdatum (valde express) och bor i Skåne så det kan justeras när som helst! Min orderbekräftelse på mail kom 00.16.

Permalänk
Medlem

La även jag en beställning strax efter 12 idag (12:12) på EG, valde expressleverans och stod inget under lagersaldo. Enligt kundtjänst så är estimerad leverans den 7e december. Med andra ord så verkar det inte som att alla som har tomt under lagersaldo får sin imorgon (tyvärr...). Måste dock erkänna att jag är sjukt glad över att ha kunnat lägga en order idag och antagligen får den i år!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Göteborg.

Beställde 00:03 men hade först problem med att få igenom betalningen. Såg dock ut som att min order ändå var reserverad fram tills dess att jag fick igenom betalningen ca 00:15. Bekräftelse 00:19.

Står nu som skickad och har fått spårnings-ID för PostNord.

Vad i helvete, bor också i Gbg. Hoppas min uppdateras snart också, hade problem också med betalningen och la ordern typ 00.05 men allt va klart 00.20

Vad för leverans tog du?

Permalänk

Någon som beställde ungefär samma tid som mig (fick mejl 13:41) och som har varit i kontakt med EG något? Funderar på om de sagt något om man kan förvänta sig leverans 4 dec eller hur det ser ut. Telefonkön verkar lååång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Vilken leverans metod valde du?

Den vanliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragge183:

Fick precis bekräftelse från Amazon.se att jag får min imorgon senast 20.00 hemleverans. Beställde 00.06

Lustigt då jag beställde en minut innan dig men har inte fått någon ändring av status.

Permalänk
Medlem

Mitt PS5 blev skickat från Amazon. Valde standard fri frakt.