Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Valde ni den som kosta?

Tror dom hanterar dessa senare, då man kan se på varor att man nu har ca 1 timma på sig att beställa för att få imon. Det är de iaf jag hoppas på

Menar du SE? Jag tog den modellen

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zexxy:

Stämmer, min står som "Förbereder för försändelse" under kvitton!

Då kommer du få ett kollinr under dagen förhoppningsvis 😊

Permalänk
Medlem

Var och hämtade min PS5 innan jobbet idag, funkade väldigt smidigt och Mediamarkt hade löst det bra med tanke på anstormningen. De rådde alla att komma först efter att de fått sitt ”nu kan du hämta din leverans” e-mail. Nu måste jag bara jobba några timmar till, packa ner min PS4 Pro och sen blir det Demon’s Souls hela helgen

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Yes jag betalade extra för expressfrakt. Har fortfarande ingen uppdatering mer än att den kommer måndag.

Same, så vi håller tummarna att det kommer efter 16 men innan kvällen är slut hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Amazon brukar skriva "Förbereder för försändelse" innan det skickas. Så gå in och kolla under "Visa eller ändra den här beställningen".

Står så för mig 🥳

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

Bokade den 17e september och packades sent igår, fortfarande i Borås.. vad har du för status i PostNord appen?

Har inte kommit längre än bara "Mottagen" känns konstigt när man beställt i förväg men istället för att täcka dessa beställningar så väljer man att gå live med några på hemsidan istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutella23:

Nej, jag har ett datum (2020-12-08). Har inte heller fått det där mejlet med att de inte vet när den kommer. Har du det? Jag vågar inte förvänta mig en konsol till december. Jag vågar heller inte fråga i chatten haha.

Men då har du ju tid att registrera ett namnbyte hos skatteverket innan det är dags att hämta ut!

Permalänk
Medlem

Jag tror jag behåller min 😁😁😁

Den ligger just nu så fin i min tv bänk 👌👌

De på blocket är så fula!!!

Permalänk
Skrivet av legis:

Inte min heller, ser ut som om de prioriterar de som valt hemleverans. Jag som trodde ombud skulle gå fortare....

Jag tog ombud och min är skickad, får den levererad imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endrow:

EG ändrade precis status till boka och hämta i butik men det går ej att klicka WTF

Ja såg det, hann att klicka. Stod att det var i trollhättan. Sen försvann det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Min ps5 från amazon är inte skickad än 😪

Skrivet av Entash:

Same :/ Inte ens kommit i närheten av 'Skickad' men vet ej om de har någon korrelation.

Beställde ni DE eller vanlig? Lyckades ni hugga "första vändan" före 00:00 eller därefter?

Jag köpte DE före 00:00 och min är bara på "Förbereder för försändelse
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." - tror att de kan ha strulat till det för oss som köpte före 00:00 då det stod "Förboka nu" i ett par, tre minuter. Verkar som man ev. hamnat efter i kön då dvs. jämfört med de som köpte först kring 00:00-00:05.

Skrivet av FiftyFifty:

Då kommer du få ett kollinr under dagen förhoppningsvis 😊

För mig så fick jag från chatten med Amazon "Du kommer med största sannolikhet inte få reda på något mer idag", dvs. om leveranstid. Det man fick initialt (i mitt fall tis 24 nov) var citat "Ja det var fel och endast en tidig estimering skulle jag påstå". Men vissa har ju uppenbarligen fått det skickat redan så några kommer ju få redan imorgon har dock uppenbarligen inte gått i ordning då min orderbekräftelse i mailen trillade in 23:58...

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Jag tog ombud och min är skickad, får den levererad imorgon.

Standard eller prio?

Permalänk
Skrivet av Eisenhut:

Standard eller prio?

Standard frakt till ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Beställde ni DE eller vanlig? Lyckades ni hugga "första vändan" före 00:00 eller därefter?

Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." - tror att de kan ha strulat till det för oss som köpte före 00:00 då det stod "Förboka nu" i ett par, tre minuter. Verkar som man ev. hamnat efter i kön då dvs. jämfört med de som köpte först kring 00:00-00:05.

För mig så fick jag från chatten med Amazon "Du kommer med största sannolikhet inte få reda på något mer idag", dvs. om leveranstid. Det man fick initialt (i mitt fall tis 24 nov) var citat "Ja det var fel och endast en tidig estimering skulle jag påstå". Men vissa har ju uppenbarligen fått det skickat redan så några kommer ju få redan imorgon har dock uppenbarligen inte gått i ordning då min orderbekräftelse i mailen trillade in 23:58...

gjorde du någon ändring i din bokning? med betalningsmetod eller leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Standard frakt till ombud.

Tur att jag betalade extra för att få den senare isåfall...

Nåja.

Permalänk
Medlem

Just an heads up, Mediamarkt kommer inte ge ut konsoler om man inte har fått upphämtningsmejl. Det hände mig tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Fick min typ 00:06, står måndag just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag högg en vanlig med läsare kl 00.02. Valde prio-frakt. Ordern gick igenom med betalning osv 00.16 och har fått ett mail om att leveransen ändrad till prio kl 00.18. Detta valdes dock direkt.

Står fortfarande bara på "beställd idag-kommer måndag".

När jag checkade ut hade jag tre val. gratis frakt onsdag, 49:- prio måndag till ombud eller 49:- hemkört onsdag. Valde då prio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Visst är det så att man inte behöver adaptern för PS VR om man köper nya kameran?

Den nya kameran går bara att använda till streaming. För PSVR så måste man använda den gamla kameran tillsammans med adaptern.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Beställde 00.08 från Amazon.se med gratis frakt till ombud.
I ordern har jag fått 29kr rabatt med någon kampanj så antar att det är fraktfritt. Det gick så fort där.

”Kommer måndag” står det.

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Nope, inget mejl om att de inte vet när den kommer. Jag ska nog ta och kontakta dem via chatten, hatar vara ovetande

Har du fått något svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av radialus:

gjorde du någon ändring i din bokning? med betalningsmetod eller leverans?

Japp jag gjorde en ändring till "Prioriterad leverans till närmaste ombud" (istället för bara "Leverans till närmaste ombud"). Gjorde detta dock direkt (alltså inom typ 30 sekunder, hade precis bekräftat betalningen) och fick bekräftelse på mailen på denna ändring 00:00, se nedan. Så borde ändå varit före många här som beställde minuterna efter mig vilket talar för att de inte direkt har något kösystem.

"Tack för att du uppdaterar leveransmetoden för din beställning XXXXXXX till:

Prioriterad leverans till närmaste ombud

När din beställning sänds, skickar vi dig ett e-postmeddelande för att bekräfta datum, innehåll och metod för din försändelse. Om du har begärt ytterligare ändringar på denna beställning får du ett separat e-postmeddelande för att bekräfta dessa ändringar.

Tack för att du besöker Amazon.com!"

Skrivet av Entash:

Fick min typ 00:06, står måndag just nu.

DE eller vanlig?

Skrivet av Eisenhut:

Jag högg en vanlig med läsare kl 00.02. Valde prio-frakt. Ordern gick igenom med betalning osv 00.16 och har fått ett mail om att leveransen ändrad till prio kl 00.18. Detta valdes dock direkt.

Står fortfarande bara på "beställd idag-kommer måndag".

När jag checkade ut hade jag tre val. gratis frakt onsdag, 49:- prio måndag till ombud eller 49:- hemkört onsdag. Valde då prio.

Ok. Valde också prio-frakt. Orderbekräftelse ("Tack för din beställning. Vi meddelar dig när dina artiklar har skickats. Ditt beräknade leveransdatum anges nedan. Du kan se status för din beställning eller göra ändringar i den genom att besöka Dina beställningar på Amazon.se.") fick jag per mail 23:58. Jag körde DE som sagt så kan ju vara det som spökar. Är det någon som har kommit längre än "Förbereder för försändelse" för sin DE via Amazon? (och som beställde före 00:00, om det nu spelar roll?)

Permalänk

Ni som redan fått era skickade från Amazon, valde ni att betala med kort eller ta faktura?

Och valde ni DE eller med skivläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Japp jag gjorde en ändring till "Prioriterad leverans till närmaste ombud" (istället för bara "Leverans till närmaste ombud"). Gjorde detta dock direkt (alltså inom typ 30 sekunder, hade precis bekräftat betalningen) och fick bekräftelse på mailen på denna ändring 00:00, se nedan. Så borde ändå varit före många här som beställde minuterna efter mig vilket talar för att de inte direkt har något kösystem.

När din beställning sänds, skickar vi dig ett e-postmeddelande för att bekräfta datum, innehåll och metod för din försändelse. Om du har begärt ytterligare ändringar på denna beställning får du ett separat e-postmeddelande för att bekräfta dessa ändringar.

DE eller vanlig?

Ok. Valde också prio-frakt. Orderbekräftelse ("Tack för din beställning. Vi meddelar dig när dina artiklar har skickats. Ditt beräknade leveransdatum anges nedan. Du kan se status för din beställning eller göra ändringar i den genom att besöka Dina beställningar på Amazon.se.") fick jag per mail 23:58. Jag körde DE som sagt så kan ju vara det som spökar. Är det någon som har kommit längre än "Förbereder för försändelse" för sin DE via Amazon? (och som beställde före 00:00, om det nu spelar roll?)

Kan vara DE, men jag har inte DE och upplever samma.

Status har gått fram och tillbaka mellan "beställd" och "beställningen har skickats" men har inte fått något KollID. Går jag in på "spåra paket" så står det samma som innan också dvs "beställd idag-kommer måndag".

Framtiden får utvisa om det är en dålig lösning att välja priofrakt. Just nu är det det enda jag ser skiljer mellan våra och alla andras ordrar som faktiskt gått iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Min ändrades till den texten efter att jag dumt nog gjorde om betalningsmetoden. Jag beställde 23.55, stod leverans imorgon 20/11 innan jag gjorde en ändring. Tror tyvärr det kan vara ändring som påverkade det för dig också. Tycker ärligt talat det känns helt tokigt att de som verkligen var bland de första med att beställa inte får direkt.

Permalänk
Medlem

Otroligt schysst ni som tipsar vart det går att beställa, missade tyvärr elgiganten power och sen på amazon så var jag tvungen att logga in och då försvann den ifrån varukorgen. Så tipsa gärna så fort ni ser något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Gött! Leverans metod?

Ändrade från vanlig till express. Vet inte om det hjälpte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Ni som redan fått era skickade från Amazon, valde ni att betala med kort eller ta faktura?

Och valde ni DE eller med skivläsare?

DE samt betalning med kort.

Permalänk
Medlem

Man kan väl tänka sig att express inte bara är snabbare leverans, utan att de även packas innan våra standardpaket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomenq:

Man kan väl tänka sig att express inte bara är snabbare leverans, utan att de även packas innan våra standardpaket.

Allt pekar på tvärtom just nu. Åtminstone enligt min empiriska studie på typ 4 beställningar...