Permalänk
Medlem
Skrivet av Official_P:

Det verkar som att MediaMarkt tillåter obegränsad bokning av PS5-konsoler. Min polare, en av många som bokade sin PS5 efter oktober 2019 på Webhallen, kollade runt efter annonser och hittade två olika scalpers som hade PS5-konsoler till salu. 15 000 :- var priset.

Båda dessa idioter har över 20 konsoler bokade via deras kusiner som jobbar på MediaMarkt. Rätt oskönt kan jag tycka.

Ja när i HELVETE ska det lagstiftas mot sån här jävla kohandel
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/elektronik/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidso:

Jag börjar få lite småångest nu. Fick mejl igår från mediamarkt att jag kan hämta min konsol i butik idag men har fortfarande inte fått något upphämtningsmejl. Ska man bara åka dit efter jobbet och chansa?

Självklart! Åk!

Såvida det inte bara något spel som kan hämtas upp..

Permalänk
Medlem

Synd att Amazon inte har PS5 spelen i lager då spelen låg på 659 kr häromdagen
Jag la min beställning i Tisdags och inget har fortfarande hänt

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att få tag på? Fick svar av EG att varan i min varukorg är slutsåld.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har 12 månaders ps plus för 429 kronor på blackfriday, som har börjat om man är medlem. Även Doom eternal var riktigt bra rabbat på. 159:-

Permalänk
Inaktiv

Elgiganten uppdaterar texten lite till och från. Fastnade i ett jobbsamtal medans jag skrev det i citationstecken nedan och när jag var klar hade det uppdaterats tillbaks. Men en stund var "ingen bekräftad leverans" borta. Så håll lite koll ifall det dyker upp fler:

"Texten ändrad igen, Releseförsäljning avslutad. "Leverans obekräftad" har fallit bort. Håll koll ni som fortfarande letar:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...
"

Permalänk

Helvete vad nice att Amazon har skickat min PS5 och den kommer redan imorgon!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Ja när i HELVETE ska det lagstiftas mot sån här jävla kohandel
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/elektronik/dator...

Alltså fy fan!

Permalänk
Medlem

Min ps5 från amazon är inte skickad än 😪

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Min ps5 från amazon är inte skickad än 😪

Same :/ Inte ens kommit i närheten av 'Skickad' men vet ej om de har någon korrelation.

Permalänk

Var det någon mer som bokade i fredags när netonnet hade en liten lucka men inte fått sin än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Elgiganten har 12 månaders ps plus för 429 kronor på blackfriday, som har börjat om man är medlem. Även Doom eternal var riktigt bra rabbat på. 159:-

Hm konstigt för mig står det 620:- fastän jag är inloggad :/

Edit: står ju att försäljningen drar igång vid 22 ikväll. Förstår jag rätt att du redan kan köpa för 429?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Precis samma hände mig, knep då en standard istället.

Fungerade inte för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Same :/ Inte ens kommit i närheten av 'Skickad' men vet ej om de har någon korrelation.

Inte min heller, ser ut som om de prioriterar de som valt hemleverans. Jag som trodde ombud skulle gå fortare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalvasor:

Beställde min hos EG imorse kl 09.00 och min orderstatus står fortfarande som reserverad, valde dock express som val. Någon annan som köpte då också och vet ifall deras har ändrats till skickad eller något?

Ringde och frågade då jag hade fått mail om försenad leverans då jag också beställde Demon Souls som inte skulle skickas förrän den 24:e. Enl kundtjänst skulle mitt Playstation skickas idag så jag hade det imorron, står fortfarande som reserverad men brukar gå på en dag från Elgiganten så hoppas att det är lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Inte min heller, ser ut som om de prioriterar de som valt hemleverans. Jag som trodde ombud skulle gå fortare....

Samma här, brukar vara så i vanliga fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Min ps5 från amazon är inte skickad än 😪

Sitter i samma båt! Jag bryr mig inte jättemycket om den kommer innan helgen, jag vill bara försäkra mig om att där faktiskt är ett exemplar till mig.

Permalänk
Medlem

EG ändrade precis status till boka och hämta i butik men det går ej att klicka WTF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hm konstigt för mig står det 620:- fastän jag är inloggad :/

Edit: står ju att försäljningen drar igång vid 22 ikväll. Förstår jag rätt att du redan kan köpa för 429?

Priset kommer ändras när försäljningen drar igång 22:00. Och nej, du förstod fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Min ps5 från amazon är inte skickad än 😪

Skrivet av Entash:

Same :/ Inte ens kommit i närheten av 'Skickad' men vet ej om de har någon korrelation.

Valde ni den som kosta?

Tror dom hanterar dessa senare, då man kan se på varor att man nu har ca 1 timma på sig att beställa för att få imon. Det är de iaf jag hoppas på

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Inte min heller, ser ut som om de prioriterar de som valt hemleverans. Jag som trodde ombud skulle gå fortare....

Sjukt drygt då det stod att hemleverans skulle vara onsdag för mig, men express måndag. Jag valde ju då självklart express.

Permalänk
Medlem

Valde också ombud... Bara inte alla som valde hemleverans får förtur nu haha

Permalänk
Medlem

Amazon brukar skriva "Förbereder för försändelse" innan det skickas. Så gå in och kolla under "Visa eller ändra den här beställningen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endrow:

EG ändrade precis status till boka och hämta i butik men det går ej att klicka WTF

Återgick nu till ej köpbar.... dom jävlas tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joabim:

Förmodligen pga COVID, tror inte PS4 var såhär illa?

Nä, tror inte det, jag gled in på webhallen några veckor efter lanseringen och spontan köpte, de hade en hel vägg med konsoler då.
Wii var väl lite mer hysteri runt, men även den spontan köpte jag till julen det året på lokala elgiganten.

PS5 förbokade jag november 2019 och ja... hrm...

Kan förresten tipsa om inet för tillbehör:
599kr för kameran och 299kr för fjärrkontrollen om någon är intresserade av dessa tillbehör. Visst är det så att man inte behöver adaptern för PS VR om man köper nya kameran?

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Hm konstigt för mig står det 620:- fastän jag är inloggad :/

Edit: står ju att försäljningen drar igång vid 22 ikväll. Förstår jag rätt att du redan kan köpa för 429?

Nej, jag har inte köpt ännu. Sitter och skrollar igenom erbjudanden ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Valde ni den som kosta?

Tror dom hanterar dessa senare, då man kan se på varor att man nu har ca 1 timma på sig att beställa för att få imon. Det är de iaf jag hoppas på

Yes jag betalade extra för expressfrakt. Har fortfarande ingen uppdatering mer än att den kommer måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Amazon brukar skriva "Förbereder för försändelse" innan det skickas. Så gå in och kolla under "Visa eller ändra den här beställningen".

Stämmer, min står som "Förbereder för försändelse" under kvitton!

Permalänk
Skrivet av MrBstrike:

Var det någon mer som bokade i fredags när netonnet hade en liten lucka men inte fått sin än?

Bokade den 17e september och packades sent igår, fortfarande i Borås.. vad har du för status i PostNord appen?

Permalänk
Medlem

Jag är optimist och är ganska övertygad om att de som kunde beställa Playstation 5 från Amazon får den skickad idag eller imorgon. Tänk på att de förmodligen jobbar som tusan på lagret och betar av ordrarna en efter en, inte så konstigt att alla inte blivit skickade ännu. Håll ut!