Wifi antenn till Asus strix X99 Gaming moderkort.

Permalänk

Wifi antenn till Asus strix X99 Gaming moderkort.

Halloj!

Nån som kan tipsa om nåt ställe där man kan lyckas få tag på en Wifi antenn till ett Asus Strix X99 Gaming moderkort?

Sökt runt men hittar inget och vet inte namnet på den antenn som följer med moderkortet.

Vet inte om det funkar att köpa nån annan 3dje parts antenn eller om det måste vara just original antennen för att få igång wifi och BT.

Behöver få tag i en så jag får igång inbyggda wifi och Bluetooth.

Tack på förhand.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helloween1978:

Vet inte om det funkar att köpa nån annan 3dje parts antenn eller om det måste vara just original antennen för att få igång wifi och BT.

Det kommer troligtvis att fungera med valfri antenn så länge den har rätt fäste, tänk dock på att moderkortet (enligt informationen jag hittade) har både 2.4 & 5 Ghz Wi-Fi så om du vill kunna utnyttja 5 Ghz så måste antennen ha banden.
Sen angående BT så vet jag inte om det behövs anges att antennen stödjer det då det kör på 2.4 Ghz bandet (2.402 till 2.480 Ghz eller 2.400 till 2.4835 GHz).

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Det kommer troligtvis att fungera med valfri antenn så länge den har rätt fäste, tänk dock på att moderkortet (enligt informationen jag hittade) har både 2.4 & 5 Ghz Wi-Fi så om du vill kunna utnyttja 5 Ghz så måste antennen ha banden.
Sen angående BT så vet jag inte om det behövs anges att antennen stödjer det då det kör på 2.4 Ghz bandet (2.402 till 2.480 Ghz eller 2.400 till 2.4835 GHz).

Stort tack för ditt inlägg.
Nu vet jag lite mer vad jag ska kolla.
Ska se om jag kan hitta exakt vilket fäste mitt moderkort har för det. Har för mig att det finns 2 olika fästen och jag är osäker vilket jag har.
Får testa att köpa nån antenn eftersom jag inte haft turen att hitta den som hör till moderkortet att köpa nånstans.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.