Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min ps5 från Amazon

Tog standardfrakt och faktura, skickades från Eskilstuna.

Permalänk
Medlem

Fick hem min PS5 idag från EG, beställde igår kl 12:12, känns underbart! måste haft en jäkla tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Jo jag känner att man kommer bli bra taggad när man äntligen lyckas få död på fanskapet. Finns det någon nackdel med att springa igenom och ignorera fiender bara för att tag sig till det stället man dog? Man får ju tillbaks sina souls ändå.

Nej egentligen inte, förutom att du går miste av alla souls på vägen dit, vilket kan bli en potentiell fördubbling när du väl plockar upp dom
Men dör du förlorar du ju allt så, det är en helt valid strategi att springa förbi allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

I nuläget finns inga spel som stödjer 2160p i 120 fps, dem allra flesta ligger på 60fps just nu.
Lär komma senare när utvecklarna börja nyttja hårdvaran bättre.

alltså jag tror inte man ska förvänta sig native 4K 120 fps överhuvudtaget, hårdvaran är för klen för det, iaf om vi pratar vettiga AAA titlar... inget 2D spel...och ska man ha lite Raytracing på det så faller det platt, nä var nöjda om de flesta spel rullar i stabilt 60 fps så kanske nästa generation kan nå 120 fps.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|TRIDENT Z NEO RGB 64GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Skrivet av Avskummet:

Inget nytt mail från Netonnet till mig än så länge.

PS5 disc
Orderbekräftelse 08:05
Leverans: 08-15 dec.

Har inte heller fått något mail. Fick min orderbekräftelse 08.03.

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Ni som beställde igår från NetOnNet igår och fick besked att ni ej får den vid leveransen 8 december. Hur gör ni? Det gick ju endast igenom med köpet om man betalade direkt med swish, så nu ligger man ute med 6000, och vet inte ens om man får den i år. Jag pratade med de idag men de kunde säga varken bu eller bä ang leveransen och det gick ej att ändra betalsätt och få faktura istället. Hur gör ni?

Beställde via de men har bara fått en order bekräftelse om att min order kommer mellan 8-15 december, ska man ha fått ett extra Mail ifall man inte får den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Fick hem min PS5 idag från EG, beställde igår kl 12:12, känns underbart! måste haft en jäkla tur!

Expressfrakt?
När du fick ett digitalt kvitto, fick du även med den unika id:n för spåra paketet?

/M

Permalänk
Medlem

Bring slängde sms idag om lev ikväll 17-22, vilket jag blev tvungen att flytta till måndag då jag är borta ikväll :/

Beställde 12:10 på EG igår.

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Ni som beställde igår från NetOnNet igår och fick besked att ni ej får den vid leveransen 8 december. Hur gör ni? Det gick ju endast igenom med köpet om man betalade direkt med swish, så nu ligger man ute med 6000, och vet inte ens om man får den i år. Jag pratade med de idag men de kunde säga varken bu eller bä ang leveransen och det gick ej att ändra betalsätt och få faktura istället. Hur gör ni?

Jag var väldigt tidig, fick bekräftelsen 08.03. Kunde välja faktura. Har inte fått något mail om att min blir försenad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Expressfrakt?
När du fick ett digitalt kvitto, fick du även med den unika id:n för spåra paketet?

/M

Yes expressfrakt, ringde in till EG och fick digitala kvittot så jag kunde se ID.

Permalänk
Skrivet av bobbo90:

Japp fick min också precis har beställning 13/11 kl 11:20 så det är väl att dem vill väl inte lova 8-15 december utan kan bli senare men också tidigare beror lite på! Bara att vänta till nästa fredag 😁👍

Har inte fått något Mail? Bara bekräftelse om att ordern kommer mellan 8-15 december

Permalänk

Efter över 30 minuter i kö hos Elgiganten kom jag fram till kundtjänst, som då bara sade att det var stökigt i går och att de inte hade kunnat skicka i väg konsolen samma dag (av icke angiven anledning...) så därför hade de bara skickat kontrollen först. Detta efter att jag under två samtal med dem i går fick garanterat att den skulle vara framme senast i kväll.

Är inte så nöjd med detta, och påpekar att "skickas samma dag om beställning sker senast 18:00" knappast hade levts upp till och att jag tycker de får återbetala kostnaden för expressfrakten.

Då har han mage att argumentera att ett av paketen ju skickades samma dag...!? Får liksom stå på mig för att han i lite "ja visst, okejdå"-stil ska gå med på att returnera beloppet. Imponerar icke! >:/

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Min status just nu:

EG Beställningsbekräftelse: 19/11: 12:14
Express till ombud
Ordernummer: 110416XXX (Övre halvan av XXX)
Orderstatus: Reserverad

Inget mer info, andra datum eller mail om att Bring har tagit hand om mitt paket. Har ej pratat med support.

Hoppas det kan vara till någon nytta för någon. Annars rolig tråd att följa för alla som beställde via EG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Har inte fått något Mail? Bara bekräftelse om att ordern kommer mellan 8-15 december

Har fått bekräftat att bokningar från den 13/11 har fått felaktiga mejl, att förtur en i december leveransen fortfarande gäller. Skönt! 😀 👍

Men har du som läser detta en bokning från den 13/11 och fått detta mejlet, ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt!

Visa signatur
Permalänk

Beställde i fredags 13/11 från NetonNet har fått två mail denna morgon och det sista sa beräknas i lager 2020-12-08.

Permalänk
Skrivet av Turock3:

WTF

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Kan ju säga att det blir aldrig mer onlinebeställningar. Nästa gång det blir något sånt här kommer jag fan tälta utanför butiken istället. Sparar så mycket på psyket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Hehe, koppla in kontroll och headset i datorn, börja ladda kontrollen är nog så roligt det blir.

Just den där leveransen är skitstörande, nämnde innan min Rift-leverans där Touch-kontrollerna kom i förväg. Men frågan om inte ditt fall nog är drygare ändå. :/

Jag får en innan jul åtminstone, verkar det som iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

Beställde i fredags 13/11 från NetonNet har fått två mail denna morgon och det sista sa beräknas i lager 2020-12-08.

Första mejlet kan du skippa den är felaktig enligt kundtjänst jag pratade med nyss

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Fick upp förhoppningarna när jag också hade 12:12, men får min 7:e December.
Är lite avundsjuk, men ändå glad att jag också lyckades knipa en. Njut nu!

Permalänk
Skrivet av HarryBee:

Kan ju säga att det blir aldrig mer onlinebeställningar. Nästa gång det blir något sånt här kommer jag fan tälta utanför butiken istället. Sparar så mycket på psyket.

Gick ju inte i år 😂

Permalänk
Skrivet av HarryBee:

Om dom bara hade släppt dem i fysisk butik hade jag gjort detsamma 🤣

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Någon som bor i Göteborg och köpt från Amazon som fått sin enhet? Min står att den var på distributionsterminal i Göteborg vid ca 09 imorse men har sedan inte rört på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Jag hatar dig lite grann men allra mest EG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Någon som bor i Göteborg och köpt från Amazon som fått sin enhet? Min står att den var på distributionsterminal i Göteborg vid ca 09 imorse men har sedan inte rört på sig.

Dom ligger på bil. Många leveransställen dom ska till på en dag. När dom väl är framme ska personalen där ha tid att mottagsscanna också och sortera upp. Min är samma sak, bor utanför Malmö. Min rutt brukar dock innebära att paketen blir redo att hämtas ut runt 14-15 tiden så jag förväntar mig samma idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Beställde via de men har bara fått en order bekräftelse om att min order kommer mellan 8-15 december, ska man ha fått ett extra Mail ifall man inte får den?

Då är du safe

Skrivet av machiavelli1337:

Jag var väldigt tidig, fick bekräftelsen 08.03. Kunde välja faktura. Har inte fått något mail om att min blir försenad.

Hm märkligt mitt köp gick endast igenom när jag betalade med swish och ej med faktura. Dock var jag sen, ca 8 19 ca

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Hämtat min precis och den kom för 30 min sen, bor i norra Hisingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Dom ligger på bil. Många leveransställen dom ska till på en dag. När dom väl är framme ska personalen där ha tid att mottagsscanna också och sortera upp. Min är samma sak, bor utanför Malmö. Min rutt brukar dock innebära att paketen blir redo att hämtas ut runt 14-15 tiden så jag förväntar mig samma idag.

Yes jag misstänkte också något liknande men antog att ingen hade koll på ungefär när man kunde hämta ut sina paket. Då är det väl bara att lägga band på sig och vänta vidare!

Permalänk
Medlem

Visste väl att UPS skulle strula till det. Min var planerad för leverans under dagen fram till 20.00 men nu står det "Försening", Vänligen återkom senare för den planerade leveransen. Grrr

Visa signatur

OLED83C1 | RTX 5080 | Elac/SVS 7.1.2 | Switch 2 |

Permalänk
Medlem

Jag fick också meddelande om att jag kan hämta ut min ps5 beställt från amazon standard Bor i Gbg