3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har ett likadant. Det hörs när det varvar upp men trasig dammsugare låter lite mer extremt

Nu har jag inte världens bästa chassi när det gäller luftflöde, men mitt gamla RTX 2080 (som jag nu satt tillbaka) var bra mycket tystare än det här. Med 3080:n uppmätte jag en bra bit över 50 dB när jag mätte med en app på min Iphone, 2080:n låg snarare runt 40. Antar att Zotac-kortet jag fått var trasigt så kommer nog fortsätta med returen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av wargreymon:

Konstigt att det ser ljust ut när ni satt 2 Januari på alla Trinity non-OC då detta verkar vara erat datum för "Vi vet inget", då jag varken sett er eller Webhallen skicka ut ett enda utav dessa sedan lanseringen. När jag frågade om ni fått in några av dessa kort syftade jag givetvis på Trinity non-OC. Det har i alla fall kommit något kort till TUF non-OC, men här ser ju kön ut att stå helt stilla. Så har ni inte fått ett enda av detta kort på 2 månader och ni förväntar er att ni inte kan få ett enda på nästan 4 månader efter lansering?

"Mindre mängder" av Trinity OC är ju också roligt svar när ni fått in ett antal lass med dessa och senast var det 63st som gick att bokas. Innan dess har det ju varit leveranser på 30-40 några gånger. Detta borde ju kunnat ta bort hela kön för alla som väntat på ett non-OC känns det som.

Vi har de facto skickat ut ~100st Non OC de senaste veckorna. Så still står det inte. Ju längre bak i kön man står desto mindre tillförlitligt är leveransdatumet men vad vi sett så kan det ibland lossna och vi får in fler kort än vad vi räknat med och då betas ju kön av snabbare och de långt bak får datum som blir en aning mer tillförlitliga. Så håll ut.

"Mindre mängder", allt är relativt. Men jämför man med kort där det dimper in några hundra på en gång så är det en mindre mängd.

Som sagt så utesluter vi inte att vi kan ge er som väntar på Zotac en lösning för att stå i en annan kö. Men just nu är det inte aktuellt.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett
Stort tack för uppdateringen, det här är första gången jag har sett någon form av bekräftelse från er att det går ut Zotac non-OC kort. Det gör ju att det känns lite hoppfullt ändå.

Inför framtida lanseringar med liknande globala leveransproblem så är vi nog många som skulle uppskatta liknande uppdateringar som Webhallen där varje grafikkorts sida har en kort notis om aktuellt köläge. Det är ju förståeligt att man kanske vill hemlighålla detta för att inte avslöja marknadsandelar för konkurrenter, samtidigt skulle det nog spara er kundtjänst mycket tid.

Visa signatur

#1:
AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI RTX 4070 Super

#2:
AMD Ryzen 5 9600X || 32GB @ 6000Mhz || Radeon 6800 XT "FE"

Permalänk
Medlem

Mitt 3080 xc3 ultra ligger hos ombudet nu 3 dagar efter beställning på inet. Vågar jag öppna eller ska jag vänta o se ifall jag lyckas få ett 6800xt 😬 behöver nytt för 3k spel men bryr mig inte om RT riktigt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Viking
Skrivet av KlyfftPotatis:

Mitt 3080 xc3 ultra ligger hos ombudet nu 3 dagar efter beställning på inet. Vågar jag öppna eller ska jag vänta o se ifall jag lyckas få ett 6800xt 😬 behöver nytt för 3k spel men bryr mig inte om RT riktigt

Ja du. Betalade du 10k för ditt 3080 och 8k för ett 6800 xt så känns det sistnämnda prisvärdare.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi har de facto skickat ut ~100st Non OC de senaste veckorna. Så still står det inte. Ju längre bak i kön man står desto mindre tillförlitligt är leveransdatumet men vad vi sett så kan det ibland lossna och vi får in fler kort än vad vi räknat med och då betas ju kön av snabbare och de långt bak får datum som blir en aning mer tillförlitliga. Så håll ut.

"Mindre mängder", allt är relativt. Men jämför man med kort där det dimper in några hundra på en gång så är det en mindre mängd.

Som sagt så utesluter vi inte att vi kan ge er som väntar på Zotac en lösning för att stå i en annan kö. Men just nu är det inte aktuellt.
//Erik

Måste fråga nu när ni är i tråden:
Hur ser det ut med asus 3080 strix oc? Jag har min order som jag gjorde på releasedagen kl 15:08. Förstår att det står stilla med leveranser, men går det att få svar på om ni skickat ut många kort som var beställda mellan 15-16?

Det tråkiga för min del är att min order ändå står som 15:47... Påverkar detta ”köplatsen?”

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

//Erik

Ja men dåså! Det var just detta jag ville ha svar på. För konstigt nog har ingen som sagt skrivit om att de fått Trinity non-OC. Men har ni fått och skickat kort så låter de ju positivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Har en beställning på Amazon.se på FTW3 för 8700 SEK och det är ett rimligt pris enligt mig.

Kan du länka direkt till FTW3 på amazon.se? Går ju sådär att söka efter grejer som inte finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trocian:

Kan du länka direkt till FTW3 på amazon.se? Går ju sådär att söka efter grejer som inte finns i lager.

https://www.amazon.se/dp/B08HGBYWQ6/
https://www.amazon.se/dp/B08HR3Y5GQ/
https://www.amazon.se/dp/B08HGYXP4C/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tackar!

Permalänk
Medlem

@borked
Orkar du göra en rolig uppdatering? Jag saknar dem

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

@borked

Tråden är inte detsamma sen han försvann

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

@borked

Skrivet av Lagerlöf:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Måste varit fyndvara som någon lämnat tillbaks då?

Näe helt nytt i utanpåliggande wellpapp kartong

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk

Någon som har koll på när Call of Duty koderna skickas?

Permalänk
Medlem

Då var det äntligen dags att stänga av RSS feeden på denna tråden. Kom en Leverans från Netonnet precis.

Permalänk
Skrivet av urban22:

Fick mitt Zotac 3080 Trinity OC från Amazon, men det lät som en trasig dammsugare! Någon annan som beställt samma kort och haft samma upplevelse? Jag trodde först att jag hade otillräckligt luftflöde, men även med glaspanelen borttagen gick fläktarna över 2300 RPM. Jag har tagit ut kortet och bokat en retur.

Hur funkar det att returnera till amazon? Får du hem en låda eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopp3n:

Måste fråga nu när ni är i tråden:
Hur ser det ut med asus 3080 strix oc? Jag har min order som jag gjorde på releasedagen kl 15:08. Förstår att det står stilla med leveranser, men går det att få svar på om ni skickat ut många kort som var beställda mellan 15-16?

Det tråkiga för min del är att min order ändå står som 15:47... Påverkar detta ”köplatsen?”

Precis pratat om dem, vad jag förstår så ligger kötiden på dessa kort på ca 2 månader.
Webbhallen har 443kundbokningar och 50+ anses komma in idag med ca 2-3 veckors mellanrum.

Men om du beställt den sedan releasedagen så borde den redan ha kommit till dig tycker jag. Varifrån beställde du?

Skrivet av NexXxuS:

Ja, vad är det som händer med Strix-korten? Inte en enda lite leverans till Sverige på så länge nu, verkar det som. Jag hopades VERKLIGEN att detta datum (20:e) för en gångs skull skulle stämma, men det ser mörkt ut. Varför blir återförsäljarna informerade om "bekräftade" leveranser varje vecka men sen inte får något alls på 3-4 veckor utan att få ny information. Makes no sense! Var ligger problemet i kommunikationen? Någon länk i kedjan luras ju!

Ta Webhallen till exempel. De har två kolumner: "Ej skeppade men allokerade" och "Nästa bekräftade leverans".

När en leverans står under bekräftad, hur kan det då vara möjligt att den flyttas framåt typ 3 veckor i rad eller mer?
Jag säger inte att detta är Webhallens fel, men det är definitivt någon som borde få skulden för denna skitinformation som håller mig bunden via hoppet. Hade jag fått rätt information så hade jag förmodligen köpt ett annat kort för länge sedan!

Gav ett litet chuckle ifrån mig när jag läste detta, jag har inte ens beställt kortet än och lider redan med er som beställt... låt hoppet brinna lite till!

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

Hur funkar det att returnera till amazon? Får du hem en låda eller?

Jag fick en gratis DHL-fraktsedel för retur, de föreslog att återanvända samma låda som varan kom med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Han höll stämningen uppe i tråden

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Viking

Så ja, nu blev det bekräftat att jag fick kortet (3080 AMP HOLO) då ett paket från Webhallen är på väg. Får det väll på måndag... Synd att de inte kom in i lager igår.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Så ja, nu blev det bekräftat att jag fick kortet (3080 AMP HOLO) då ett paket från Webhallen är på väg. Får det väll på måndag... Synd att de inte kom in i lager igår.

Grattis!

Själv är jag på väg att ge upp drömmen. Mitt gigabyte-kort som skulle ha blivit levererat i måndags blev precis uppskjuten till 30/12...

3070 eller 3090.. hmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Ja du. Betalade du 10k för ditt 3080 och 8k för ett 6800 xt så känns det sistnämnda prisvärdare.

Fick inget 6800xt men vet inte vad de eftermarknads kommer kosta så vet inte om jag ska vänta 🤔

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Klarar snart inte av denna väntan. Så J*vla kul för er alla som fått era kort.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Viking
Skrivet av Krillec:

Grattis!

Själv är jag på väg att ge upp drömmen. Mitt gigabyte-kort som skulle ha blivit levererat i måndags blev precis uppskjuten till 30/12...

3070 eller 3090.. hmmm

Skrivet av Blackwizard:

Klarar snart inte av denna väntan. Så J*vla kul för er alla som fått era kort.

Testa beställ det här då 🤷‍♂️:
https://www.webhallen.com/se/product/325476-Zotac-Gaming-GeFo...
0 kundbokningar senast det uppdaterades. Sedan är det en OC-version vilket brukar skickas ut ganska ofta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Samma här! Mest glad att man fick ett.

Skrivet av Krillec:

Grattis!

3070 eller 3090.. hmmm

Inet? Jag avbokade mitt där pga de oklara beskeden man fick. Bokade AMP igår på webbhallen och nu är det påväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Testa beställ det här då 🤷‍♂️:
https://www.webhallen.com/se/product/325476-Zotac-Gaming-GeFo...
0 kundbokningar senast det uppdaterades. Sedan är det en OC-version vilket brukar skickas ut ganska ofta.

Gjorde det nyss, men det känns som att det inte är så uppdaterat på sidan? Inga på gång in heller vad det verkar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Samma här! Mest glad att man fick ett.

Inet? Jag avbokade mitt där pga de oklara beskeden man fick. Bokade AMP igår på webbhallen och nu är det påväg.

Ja, jag kommer överge inet helt och hållet. Ingenting som står på deras sida verkar någonsin stämma, och kundtjänsten kan ju inte berätta nåt vettigt heller

Permalänk
Viking
Skrivet av Krillec:

Gjorde det nyss, men det känns som att det inte är så uppdaterat på sidan? Inga på gång in heller vad det verkar..

Nej, det var ju ett tag sedan den uppdaterades. Men eftersom dem brukar uppdatera när ny information finns att visa så antar jag att kön inte är lång. Säkert någon enstaka som beställt innan dig om jag skulle gissa.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Gött! Passade också på att beställa ett när Patrik från Webhallen tipsade om att 20st var på väg in. Vid lunch idag stod det att det var på väg till butiken (Linköping) där jag ska hämta upp det och det förväntades komma dit på måndag. Men nu när jag tittar står det att det saknas i lager och att det inte finns något bekräftat leveransdatum.. Så frågan är om jag lyckades knipa ett kort eller inte..

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz
NAS: Synology DS918+ 16TB
🎧 • Sennheiser PC 360 Special Edition • Audio-Technica ATH-M50X