Permalänk
Medlem

1. När man får upp snabb menyn och tittar på vänner så ligger partyn längst upp med historik. Man får scrolla ner för att se vänner online. Går ändra?

2. Får notiser om att nåt är pausat när jag går in i spel eller kör nån rörlig media .. vet att detta gick att stänga av på PS4. Dock vill jag ha notiser om vänner, förfrågningar osv..

Jisses vilken grym konsol. Snabb som attan. Att få spela i native 4K och 60 hz för under 6 tusen spänn är ett kap enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neobob:

Kul min försändelse från amazon har stått som skickad från Segeltorp 01:56. Står dock två entrys om Segeltorp. O att de inte lär komma till ombud idag utan lär få sms på måndag. Ja gissar på att nån tattar jävel på PostNord snott min ps5. Men de e väl mest min bitterhet som talar... Jävla kul PostNord

Jag hade samma tid som dig i segeltorp inatt, och det kom till mitt ombud 11.38 idag.

Köpte en digital och en vanlig, det konstiga är att den digitala åkte via Örebro, medan SE åkte direkt till segeltorp. Imponerande leveranstid ändå, den skickades 00.33 enligt amazon, 01.52 var den i segeltorp, 11.38 hos ombudet i Årsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Ni som beställde från Amazon innan 00:00 och skall få leverans på tisdag - var inte oroliga. Har haft kontakt med Amazon-support och de säger att de kommer skickas senast på måndag från Eskilstuna. Alla kommer få sin konsol.

Tror också det är förväntat leveransdatum som styr när det skickas. Bara underligt att ju senare du beställde desto snabbare blev din leverans inplanerad.

Efter 00:10 är leverans Fredag
Efter 00:00 är leverans Måndag
Innan 00:00 är leverans Tisdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Samma här. Verkar ju som den kört fast sig helt med tanke på hur många som beställt efter som redan fått hem sina. Trist.

Har snackat med deras kundservice idag. Tjejen gick och kontaktade någon team för ytterligare info. Hon kom tillbaka och sa att av det hon fick veta så ska det inte vara något problem med beställningen. Den finns och kommer skickas inom kort.
Det står fortfarande "Förbereder för försändelse" för mig, så hoppas att det uppdateras nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Tror också det är förväntat leveransdatum som styr när det skickas. Bara underligt att ju senare du beställde desto snabbare blev din leverans inplanerad.

Efter 00:10 är leverans Fredag
Efter 00:00 är leverans Måndag
Innan 00:00 är leverans Tisdag

La min order kanske 00.05 men fick igenom betalning/verifieringen vid 00.20 och fick konsolen idag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av legis:

Tror också det är förväntat leveransdatum som styr när det skickas. Bara underligt att ju senare du beställde desto snabbare blev din leverans inplanerad.

Efter 00:10 är leverans Fredag
Efter 00:00 är leverans Måndag
Innan 00:00 är leverans Tisdag

Beställde 00:06 faktura, leverans till närmaste ombud, gratisfrakt, fick den idag strax innan kl 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Beställde 00:06 faktura, leverans till närmaste ombud, gratisfrakt, fick den idag strax innan kl 3.

Brytpunkten kanske till och med går vid 00:05 för att få den idag. Intressant oavsett.

Permalänk

Jag fick hem en konsol igår, hade en svive 27” 144hz 1440p skärm. Fick inte igång 120hz på cold war även fast jag hade ps5 versionen nerladdad och performance mode på.

Idag köpte jag en ny skärm för antog att den gamla ej hade 2.0 hdmi, blev en asus vg279qm som har 2.0 uttag.
Men får fortfarande inte igång det.

Några tips? Kabeln är 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av william.appel:

Jag fick hem en konsol igår, hade en svive 27” 144hz 1440p skärm. Fick inte igång 120hz på cold war även fast jag hade ps5 versionen nerladdad och performance mode på.

Idag köpte jag en ny skärm för antog att den gamla ej hade 2.0 hdmi, blev en asus vg279qm som har 2.0 uttag.
Men får fortfarande inte igång det.

Några tips? Kabeln är 2.0

Gå in i systeminställningar och sätt på Performance mode, sen går du in och stänger av ray-tracing i spelet och som jag förstår det får man 120hz. Kolla videon nedan, har ej min konsol än men ska funka.

https://www.youtube.com/watch?v=7jt2O881jDM

Permalänk
Medlem

Folk fattade inte detta med att inte fortsätta här i denna tråd med deras bokningar och leveranser!!!;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Folk fattade inte detta med att inte fortsätta här i denna tråd med deras bokningar och leveranser!!!;

Kanske för att man inte orkar läsa 50 sidor poster om dagen!!!!

Permalänk
Medlem

Hah, märktes på min webbserver att det här är en populär tråd. På sida 173 postade jag ju några bilder på Demons Souls fodralet, och bilderna är hostade på min webbserver:

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av machiavelli1337:

Köper någon seriöst julklapp för 5-6k till sitt barn? Låter sjukt om man jämför med hur det var när jag var liten på 90 talet.

Du har missat alla kids som springer runt iPhones som kostar upp till 15k?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

En PS5 från Amazon har anlänt, och en från EG anländer med Bring om ca två timmar (till min granne)

Medan jag systemåterställer min ps4pro som ska säljas om en stund, och drar igång ps5an. Något speciellt som är värt att nämna kring buggar? Hörde att det fanns några buggar som hade med lost savegames att göra? Enda jag känner till är den med restmode problematiken i spiderman. Men den löstes kanske genom mjukvaruuppdateringen som kom häromdagen?

Permalänk
Medlem

Min amazon standard beställd 00.07 kom till mitt ombud för 1h sen. Hämtade för 30min sen :k)

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Webhallen har ställt upp ett flertal ps5or på display men ingen av dem får man köpa sa dem.,

Permalänk
Skrivet av Entash:

Gå in i systeminställningar och sätt på Performance mode, sen går du in och stänger av ray-tracing i spelet och som jag förstår det får man 120hz. Kolla videon nedan, har ej min konsol än men ska funka.

https://www.youtube.com/watch?v=7jt2O881jDM

Har gjort allt dessa på båda skärmarna, även stängt av variable refresh rate.

Får fortfarande inte igång det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Webhallen har ställt upp ett flertal ps5or på display men ingen av dem får man köpa sa dem.,

Hahah dom slutar aldrig förvåna.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av Holmq:

Webhallen har ställt upp ett flertal ps5or på display men ingen av dem får man köpa sa dem.,

Känns ju groteskt med tanke på att folk som bokade hos dem för över ett år sedan fortfarande sitter tomhänta...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Enligt han i kassan fick man köpa om man hade bokat, men vet ju inte riktigt om han menade att man fått meddelande om det eller ej.

Permalänk
Medlem

Riktigt suktande när man går i centrum o så står det bara läckra ps5or på hyllorna som man inte ens får köpa...

Permalänk

Hämtade ut min DE som bokades på amazon strax 00.00.
Så är konsolerna på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Enligt han i kassan fick man köpa om man hade bokat, men vet ju inte riktigt om han menade att man fått meddelande om det eller ej.

De där ps5orna är för folk som har bokat och ska hämta ut i butik. Hämtade själv ut min hos webhallen och de tog från displayhyllan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Jag hade samma tid som dig i segeltorp inatt, och det kom till mitt ombud 11.38 idag.

Köpte en digital och en vanlig, det konstiga är att den digitala åkte via Örebro, medan SE åkte direkt till segeltorp. Imponerande leveranstid ändå, den skickades 00.33 enligt amazon, 01.52 var den i segeltorp, 11.38 hos ombudet i Årsta.

Ja bor i Nynäs. Nu har de ändrats i PostNord appen till o bara stå "levereras till service ställe" inget om när eller nått heller. Står i kö till dom igen nu för o se om ja kan få veta nått mer....

Permalänk
Medlem

En fundering. Varför köper man en extra kontroll?

För att ha ifall någon kompis är sugen på typ en FIFA match?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

En fundering. Varför köper man en extra kontroll?

För att ha ifall någon kompis är sugen på typ en FIFA match?

För att spela trådlöst. När en kontroll får batteritorsk så tar man den andra och sätter den första i laddstationen. Sen har man två om man ska spela tillsammans med någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

En fundering. Varför köper man en extra kontroll?

För att ha ifall någon kompis är sugen på typ en FIFA match?

För att ha en i reserv när man oundvikligen slänger den första i golvet när man dör det 10e försöket mot någon boss i Demons Souls

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

En fundering. Varför köper man en extra kontroll?

För att ha ifall någon kompis är sugen på typ en FIFA match?

Jag och min sambo spelar ofta tillsammans, köpte en till kontroll innan konsolen är här

Permalänk
Medlem

Lyckades få en systemkrasch ca 15 min in i Astro Playroom när jag råkade trycka på share-knappen mitt under en bana. Systemet startade om efter ca 30 sek och ett meddelande kom upp att systemet repareras. Startade spelet igen och förutom att spelet hade nollställts så verkar allt fungera bra igen. Någon jag ska vara orolig över att något är defekt i maskinen?

Permalänk
Medlem