Amplifi Alien finns nu att köpa i Europa/EU!

Permalänk
Medlem

Amplifi Alien finns nu att köpa i Europa/EU!

I lager, äntligen, efter ett par månader av "out of stock".

https://eu.store.ui.com/collections/amplifi/products/amplifi-...

Kan ha funnits ett tag - jag hade bett Unifiquis väbb-affär att skicka epost när Älgen kom tillbaks i lager igen och fick aldrig något. Så nu ikväll fick jag för mig att kolla manuellt, och då fanns den - nu upplagd under ett nytt varunummer... lol Den gamla finns kvar - fortfarande "out of stock"... *suck*

Tjajaj - ivärldsproblem!

I vilket fall, jag beordrade en med en gång. Tröttnade på att vänta på den "ultimata" wifi-routern som har allt jag vill ha, inkl 6GHz frekvensband och 4+ portar med 10Gbit ethernet - finns ju typ noll intresse från datorbranschen att gå över till 10Gbit, så då glömmer jag den tanken. Min uppkoppling är ju inte ens 1Gbit och jag flyttar sällan eller ens aldrig stora mängder data mellan datorer ändå, så det får vänta helt enkelt.

Routern har ju ändå det man vill ha, inkl 8x8 MU-MIMO, OFDMA, dedikerad backhaul för väv-nätverk, och...intern nätdel! Mums! LCD tryckskärm på fronten är en snygg och spännande bonus dessutom.

Ganska dyrt i slutändan även med gratis frakt dock, priset på väbbsidan är EX mums! Vet inte om det rent korrekt är lagligt - priser ska ju enligt svensk lag inkludera om produkten är riktad mot privatpersoner, och det får man väl säga att så är fallet... Blir väl en teoretisk tankenöt att knäcka, då väbbsidan är utländsk och anger priser i euro. I vilket fall, inga wifi6 routers är ju direkt gratis, och få om ens någon annan är så ren och snygg i formgivningen som Älgen här.

Så jag bet helt enkelt i det sura äpplet. Får se när den dyker upp, ska bli väldigt spännande! Dags att pensionera min gamla Apple Time Capsule från 2011; den har fungerat skrämmande bra rent utsagt på det stora hela. Aldrig strulat, hängt eller så när den är i drift; haft lite problem några gånger att logga in i den då den inte har ett traditionellt IP/väbb-gränssnitt, men det har alltid gått att lösa. Att den varit så förbaskat stabil är dess främsta egenskap, plus mycket bra wifi-N prestanda. Trippelström radio, mums! Men den är ju gammal och trött nu och kan ju faktiskt dö när som helst. Så det här blir bra, hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Bluetooth högtalarna får konkurrens om designen...

Permalänk
Medlem

Varit sugen på den, o såg att de var bra pris...fast de var ju utan moms, fan också

Permalänk
Medlem

Beställde en igår, skickades även igår. Intressant att testa, wifi strular på gamla routern..............