Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Hedersmedlem

Telia/Telenor/Bahnhof-diskussionen utbruten till egen tråd som ni hittar här:

Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv..

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

De är tur att prisjakt och pricerunner finns, var inne på Webhallen och kollade deras rea och ser att flera produkter är samma pris som dom haft för några månader sedan.

Roborock S5 Max är typ 100 kr dyrare nu på black friday.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon301768:

De är tur att prisjakt och pricerunner finns, var inne på Webhallen och kollade deras rea och ser att flera produkter är samma pris som dom haft för några månader sedan.

gäller överlag , elgigantens "prissänkningar" är väl värst iaf vad jag sett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Oj då. Råkade klicka hem en Arctic Liquid Freezer II 360 samt ett svart Lian Li O11-Dynamic.

Var hittade du Arctic Liquid Freezer II nedsatt?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Från Swedroid

https://i.imgur.com/mO6xj3W.png

https://www.fello.se/

Kunde uppgradera mitt befintliga abb, hade 145/14GB.
Nu har 21GB får samma pris!
Super smidigt att man kunde göra direkt via hemsidan!
Inte behöva ringa/chatta

Tack för det. Har Mecenatalumni så kunde göra samma.
Har nu 54GB för 195 SEK istället för 36GB / 195 SEK

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Var hittade du Arctic Liquid Freezer II nedsatt?

Tack på förhand.

Det gjorde jag inte, men bägge fanns i lager hos webhallen. Och hemkörning

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

De är tur att prisjakt och pricerunner finns, var inne på Webhallen och kollade deras rea och ser att flera produkter är samma pris som dom haft för några månader sedan.

Roborock S5 Max är typ 100 kr dyrare nu på black friday.

Hur menar du nu?
Den enda gången den varit lägre än nu är 100 spänn billigare från en random butik med bara 22 omdömmen på prisjakt?
Den är eller har dessutom inte varit i lager på den butiken så Webhallen har fortfarande billigaste någonsin i lager...

Finns betydligt större bluffar än detta, skulle snarare säga att den är ett bra köp från webhallen nu.

Edit, tror dock att den kan ramla ner ytterligare någon hundralapp på fredag

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Den nya med trimmern du tipsade om går på philips med rabattkod för ca 1680. Är det värt tro? Är själv som en skäggig taliban och min billiga trimmern just nu går på knä när den ska genom mitt grova skägg.

Det tror jag! Skägg är lurigt dock då det är väldigt personligt. Inte kikat in det nu för tiden men jag har för mig att Philips har någon typ "testa 100 dagar och returnera om du inte är nöjd garanti", men kolla gärna upp det, var några år sedan jag arbetade med att sälja rakapparater.

Permalänk
Medlem

Produkt: Samsung Galaxy Watch
Länk: https://www.tele2.se/smartwatch/samsung-galaxy-watch
Kategori: Smartklocka
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4903142
Pris: 1986 kr (endast avbetalning)

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Produkt: Sous Vide - Anova Precision Cooker 4.0 Wi-fi
Länk: https://bagarenochkocken.se/koksmaskiner/sous-vide/anova-prec...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5273433
Pris: 1799kr

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men måste få plita av mig.

Tänker inte hänga ut firma eller person jag chattat med för hen var trevlig men känner mig snopen över beskedet.

Såg en vara på webshop i lördags. Tänkte att jag skulle fundera på om jag skulle köpa eller ej. Tog beslut igår söndag och såg då att varan var till fullpris. Blev lite snopen över ändring under en helg.

Fick detta besked nyss då jag var nyfiken:

"Den var då på black week kampanjen i så fall och har då utgått, en produkt är nämligen endast på kampanj för X antal beställningar."

Aldrig vetat om att varor kan vara på kampanj upp till X antal beställningar och att det efter det blir normalpris igen trots lager i butik. INgen stor sak. Jag klarar mig men måste fråga om detta är vanligt eller om det är ett nytt påfynd?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kanske fel tråd men måste få plita av mig.

Tänker inte hänga ut firma eller person jag chattat med för hen var trevlig men känner mig snopen över beskedet.

Såg en vara på webshop i lördags. Tänkte att jag skulle fundera på om jag skulle köpa eller ej. Tog beslut igår söndag och såg då att varan var till fullpris. Blev lite snopen över ändring under en helg.

Fick detta besked nyss då jag var nyfiken:

"Den var då på black week kampanjen i så fall och har då utgått, en produkt är nämligen endast på kampanj för X antal beställningar."

Aldrig vetat om att varor kan vara på kampanj upp till X antal beställningar och att det efter det blir normalpris igen trots lager i butik. INgen stor sak. Jag klarar mig men måste fråga om detta är vanligt eller om det är ett nytt påfynd?

Företaget är helt i sin fulla rätt att enbart sälja t.ex 20 av 49 samma vara till ett rabatterat pris och måste inte sälja alla 49 till det lägre priset. Hade du läst lite noggrannare igår så hade du säkert sett att det stod något om det.

Permalänk
Medlem

Proshop brukar ju ha rea på produkter tills de tycker de sålt tillräckligt många för att återgå till ordinarie pris. Jag tror det är alltmer vanligt så länge de inte kommit ut med att rean ska vara under x antal dagar.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kanske fel tråd men måste få plita av mig.

Tänker inte hänga ut firma eller person jag chattat med för hen var trevlig men känner mig snopen över beskedet.

Såg en vara på webshop i lördags. Tänkte att jag skulle fundera på om jag skulle köpa eller ej. Tog beslut igår söndag och såg då att varan var till fullpris. Blev lite snopen över ändring under en helg.

Fick detta besked nyss då jag var nyfiken:

"Den var då på black week kampanjen i så fall och har då utgått, en produkt är nämligen endast på kampanj för X antal beställningar."

Aldrig vetat om att varor kan vara på kampanj upp till X antal beställningar och att det efter det blir normalpris igen trots lager i butik. INgen stor sak. Jag klarar mig men måste fråga om detta är vanligt eller om det är ett nytt påfynd?

Ja det är vanligt, och ja typ alla gör detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Produkt: Google Chromecast Ultra + Cyberpunk 2077 + Stadia-kontrollen
Länk: https://stadia.google.com/store/details/49697e672bc34e7d8a5f7...
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3922026
Pris: 629kr

Bara Chromecast Ultra kostar i vanliga fall 790kr. Så är man bara ute efter Chromecast Ultra så är rabatten 161 kr.

EDIT
Mer information om erbjudandet finns på
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Efter att man har förbeställt Cyberpunk 2077 med Stadia Premier Edition, ska man kunna mata in sin adress dit leverans sker? Såg inget sådant när jag gjorde föreställningen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Aldrig vetat om att varor kan vara på kampanj upp till X antal beställningar och att det efter det blir normalpris igen trots lager i butik. INgen stor sak. Jag klarar mig men måste fråga om detta är vanligt eller om det är ett nytt påfynd?

Inte ovanligt att man avsätter kapital eller lagerutrymme för produkter specifikt för en kampanj. Kanske får man dispens från leverantören eller ett lägre pris på X varor för att sälja ut och rensa upp på lagerhyllorna.

Eller t ex:
Din prognos visar att en produkt du säljer kommer ha ett överskott på 300st när nästa leverans kommer. Det ger dig utrymme att sälja av 300st till lägre pris för att påskynda försäljningstakten och således inte ligga på plus när nästa leverans dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Kanske fel tråd men måste få plita av mig.

Tänker inte hänga ut firma eller person jag chattat med för hen var trevlig men känner mig snopen över beskedet.

Såg en vara på webshop i lördags. Tänkte att jag skulle fundera på om jag skulle köpa eller ej. Tog beslut igår söndag och såg då att varan var till fullpris. Blev lite snopen över ändring under en helg.

Fick detta besked nyss då jag var nyfiken:

"Den var då på black week kampanjen i så fall och har då utgått, en produkt är nämligen endast på kampanj för X antal beställningar."

Aldrig vetat om att varor kan vara på kampanj upp till X antal beställningar och att det efter det blir normalpris igen trots lager i butik. INgen stor sak. Jag klarar mig men måste fråga om detta är vanligt eller om det är ett nytt påfynd?

Så har de flesta butiker.
Antingen speciellt pris på det antal varor de har i lager eller ett visst antal av varorna de har i lager.
Det är ofta tillverkaren som går in och stöttar med pengar till erbjudande då butikerna säljer varor under deras normala inköpspris.

EDIT: Inget nytt utan såhär har det alltid varit både i butik och webb.

Inget nytt :)
Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem

Letar efter ett pålitligt nätagg ATX 150mm (ska passa i ett Node 304) för ett HTPC + NAS bygge med 5-6 HDDs. 400W borde räcka gissar jag? Någon som har tips?

Permalänk
Fyndjägare

Produkt: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) 3600MHz CL18 Ryzen
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/304870-Corsair-Vengeance...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4878071
Pris: 699kr

Datablad hos Corsair

Enligt MSI kompatibilitetslista för X570 Tomahawk så sitter det "Spectek Z11B" chip i.
https://www.msi.com/Motherboard/support/MAG-X570-TOMAHAWK-WIF...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tjena!

De flesta tjuvstartade sina kampanjer under helgen och släppte än mer under dagen/kväll. Det vi ursprungligen kommit överens om var att flera kampanjer skulle dra igång vid midnatt och det var också då kampanjerna skulle börja listas hos oss (vilket de gjorde). Med facit i hand blev det inte det "bang" som det var tänkt i och med att de öppnade slussarna tidigt.

Det tillkommer dock fler aktörer imorgon och nya erbjudanden kommer att fyllas på löpande. Kan säga att två nya återförsäljare tillkommer imorgon och att flera även uppdaterar sina erbjudanden i vår portal. Sen blir det mer under veckans gång!

Mvh

Någon mer info om detta?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Efter att man har förbeställt Cyberpunk 2077 med Stadia Premier Edition, ska man kunna mata in sin adress dit leverans sker? Såg inget sådant när jag gjorde föreställningen.

"Efter release så kommer vi skicka dig ett mail där du fyller i saker" står det typ i det finstilta. Så du får den någon gång efter Cyberpunk release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Efter att man har förbeställt Cyberpunk 2077 med Stadia Premier Edition, ska man kunna mata in sin adress dit leverans sker? Såg inget sådant när jag gjorde föreställningen.

Skrivet av Zann:

"Efter release så kommer vi skicka dig ett mail där du fyller i saker" står det typ i det finstilta. Så du får den någon gång efter Cyberpunk release.

Är detta en vanlig version av Cyberpunk så man kan spela det lokalt på datorn också? Dvs inte kör strömmat?
Eller går allt alltid via Stadia?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Någon som kan rekommendera bästa dealen på laptop för 5000-7000 kr?

Permalänk
Medlem

Jepp, köpte desa nyligen till nya bygget just från Proshop. Fina extenderkablar, bra kvalitet, lagom styva och väldigt lätta att rätta till för önskad böj mm. Tänk bara på att du får endast 2st PCIe kablar i paketet, så ifall din gpu kör 3x8pin så räcker inte ett paket.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är detta en vanlig version av Cyberpunk så man kan spela det lokalt på datorn också? Dvs inte kör strömmat?
Eller går allt alltid via Stadia?

Nej den fungerar endast i stadia, går inte att installera lokalt.

Permalänk
Medlem

Vettig kaffebryggare (om man inte gillar skållhett kaffe). Varit på jakt efter en enkel kaffebryggare för lata dagar (är egentligen hemmahipsterrostare och -barista som gör manuella pour overs). Bland det viktigaste för en långsam kaffedrickare som mig är att bryggaren har termoskanna och ej värmeplatta (usch för bränt kaffe). Finns säkerligen bättre bryggare men good enough för min användning. Främsta nackdelen är lite låg bryggningstemperatur. Extraktionsmässigt kan man ju kompensera genom att mala till mindre partikelstorlek eller eventuellt använda den något tveksamma aromfunktionen. Men man kommer ju inte ifrån att kaffet aldrig är över 90 grader C. Om man gillar det.

Produkt: Melitta Enjoy Top Therm
Länk: https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/kaffemaskin...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2788545
Pris: 349kr

Recension (endast tyska): https://www.coffeeness.de/melitta-enjoy-top-therm-test/

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Helt jävla otroligt att Xstra digital inte blivit portförbjudna än.
https://cdon.se/hemelektronik/amd-ryzen-7-3700x-processor-p54...

Är det nån som fått vad de har beställt?
VARNING

Fick nyligen en 8TB hdd från dom, men det tog ca 10 dagar...

Visa signatur

Antec p182 - asus-p8p67-ws-revolution-b3 - intel i7 2600k@4.5ghz - evga Gtx 580 sli - corsair 16gb ram - Corsair1000W - crucial m4 128gb mm. - Windows 8.1 64bit - Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz
Har visst inte uppdaterat signaturen på länge :)

Permalänk
Skrivet av Frejoh466:

Så vilken TV är bäst för mest PC spelande och film genom datorn?

Samsung QLED QE58Q60T, 6300kr
Philips The One 58PUS8505, 6000kr

Båda är 58tum, men Samsung tycker jag ser bättre ut? Eller är det ingen större skillnad? TV guiden säger båda är mellanklass fast Philips har högre latens, spelar dock ingen större roll då jag inte kommer att köra FPS spel på den.

Funderar på köpa The One, den har till skillnad från Samsung Dolby samt hörlursutgång.
Detta efter en kort jämförelse med hjälp av prisjakt, men man får inte glömma att den kostar 6990 tidigare i år så det är inte megarea men 1000 kr billigare.

Sedan hur de presterar i praktiken kan jag tyvärr inte svara på, förhoppningsvis får du svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Nej den fungerar endast i stadia, går inte att installera lokalt.

Tråkigt men förståligt. Får se om jag drar mig ur eller om jag behåller det. Känns ändå som ett bra pris för kontroll + chromecast.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knuttelyft:

Fick nyligen en 8TB hdd från dom, men det tog ca 10 dagar...

De skickar väl från Holland? Köpte en SSD därifrån. Man får tydligen inte rekommendera produkter från dem här dock.