Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Tycker definitivt curved är skönt på ultrawide. Uppgraderade nyligen min gamingsetup och flyttade ultrawiden jag hade där till mitt hemmakontor. Tycker personligen produktiviteten är mycket högre än att sitta på två skärmar som jag har på kontoret-kontoret. Anser definitivt att curved är the way to go när det kommer till ultrawide.

En polare har haft den där MSI skärmen i 1-2 år och har varit kanonnöjd, bra skärm till det priset.

Tack. Kan man räkna med att 29"+ kommer att gå ner under 4k under veckan?

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obizzz:

Man får bo i en mycket lyhörd lägenhet om man inte ska ha nytta av ett hifisystem. De låter bättre även på lägre volym.

Jag är väl lyckligt lottad som har en sambo som uppskattar välljud. Att jag tog med mina hifiprylar när vi flyttade ihop för drygt tio år sedan var bara uppskattat.

Med det sagt får folk naturligtvis göra som de själva vill men missa inte att provlyssna vid tillfälle för att se om det är skulle vara värt det.

Själv har jag en soundbar med baslåda. Tyvärr får jag sänka basen nästan helt för den låter in till grannen. Fick jag veta. Skulle vilja dra på mer, men törs inte.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Någon som har sett bra pris på ethernet-kablar i olika längder, såsom 3-5m?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ber:

Vad tycker du om kvaliten på bordet, valde du premium eller standard, hur verkar motorn? Har du några bilder. Själv fundearar jag på 160*80 men fundearar på att inflrskaffa en 32 monitor eller åtminstonde över 27 tum. Dock inte kurvad, hade du kunnat tagit 160 istället? Gärna om du har bilder på border eve kvalitetsbrister

Kör detta: https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/4951-98840-di-b...
Riktigt bra och dubbla motorer samt klara en hel del och går riktigt högt. Är 189cm lång och kan höja över vad som är bra för stå upp "normalt" och jobba. Lätt att montera och riktigt stabilt bord.
Jag hade kunnat lätt ta 160 men valde 180 för det var 50kr skillnad när jag köpte samt att tjejen ibland står vid bordet med sin bärbara och har då minst 40-50cm plats bredvid mig. Hon har ett eget bord men inte höj- och sänkbart dock har hon den bättre stolen då jag tog bordet. Man får kompromissa
Har 2x27" på den men har tidigare kört en 34" UW utan problem med fot. Dessa kör jag nu på arm istället vilket är mycket trevligare eftersom jag har plats för saker under som DAC etc.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera denna soundbar från Sony som är nersatt nu under Black Friday.

Produkt: SONY HT-G700 - 3.1ch Dolby Atmos® / DTS:X™ Soundbar med subwoofer
Länk: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-ht-g700-3-1ch-dolby-atmos..
Kategori: Soundbar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5385287
Pris: 2990kr

Har själv en sedan 3 månader tillbaka och är väldigt nöjd. Väldigt lätt att hantera och inga kablar, barnen (3 och 5 år) hanterar den utan problem. Spelar väldigt bra även på höga volymer vilket är ett stort plus!

Självklart ersätter denna inget riktigt system men skönt att kunna slippa sladdar, förstärkare m.m. Jag bytte från ett 6 år gammalt Yamaha 5.1 system till denna och ångrar det inte en sekund.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Med tanke på all ljuddiskussion här i tråden tänkte jag bara pitcha in med en lite mer ovanlig lösning som jag starkt rekommenderar.

Köpte för ett par år sedan ett BassShaker paket från ljudia.se för 1099kr. Nu finns inte det paketet kvar längre, men jag kan starkt rekommendera en sådan lösning till alla som oroar sig för ljudnivå och särskilt bas (men även för de som har rediga hemmabioanläggningar).

Bor själv i en lägenhet (inte särskilt lyhörd dock) och har egentligen kombinerat dessa Bass Shakers tillsammans med en mer ordentligt 5.1 hemmabioanläggning, men skulle gissa på att dessa skulle fungera utmärkt i kombination med lite mer diskreta ljudsystem som inte har mycket bas.

Enkelt förklarat hur det fungerar är att man skruvar fast vibrerande puckar under soffan i själva stommen så vibrerar soffan till basen.
Detta är perfekt att använda om man vill dra ner på basen i rummet för att inte störa grannarna. Soffan kan vibrera såpass kraftigt (även med de billiga jag köpte, på en dubbeldivan) att det skulle kunna jämföras med EXTREMT mycket bas i rummet.
Tål att tilläggas att vi inte bara pratar om en vanlig "entonig vibrator" som går på och av, utan kraftga, dynamiska stora vibratorer som styrs av basens frekvenser och känns precis som att du sitter på en stor baslåda.

Ända sedan jag skaffat dessa så kan sambon och jag knappt se på film utan dessa då det känns som att det saknas en hel dimension i filmerna. 😅
Känslan när det flyger en helikopter i filmen så att det känns i hela kroppen är obeskrivlig, samma sak med explosioner, skottlossning eller kanske en drake som ryter.

En relativt billig komplement till ljudanläggningen hemma, vare sig man vill köra det med enklare ljud som en soundbar eller dyra hemmabioanläggningen med flera baslådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Riktigt bra och dubbla motorer samt klara en hel del och går riktigt högt. Är 189cm lång och kan höja över vad som är bra för stå upp "normalt" och jobba. Lätt att montera och riktigt stabilt bord.
Jag hade kunnat lätt ta 160 men valde 180 för det var 50kr skillnad när jag köpte samt att tjejen ibland står vid bordet med sin bärbara och har då minst 40-50cm plats bredvid mig. Hon har ett eget bord men inte höj- och sänkbart dock har hon den bättre stolen då jag tog bordet. Man får kompromissa
Har 2x27" på den men har tidigare kört en 34" UW utan problem med fot. Dessa kör jag nu på arm istället vilket är mycket trevligare eftersom jag har plats för saker under som DAC etc.

Inga minnesinställningar på denna va? Är det inte pilligt att få höjden att bli rätt när du skiftar från stående till sittande?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obizzz:

Man får bo i en mycket lyhörd lägenhet om man inte ska ha nytta av ett hifisystem. De låter bättre även på lägre volym.

Jag är väl lyckligt lottad som har en sambo som uppskattar välljud. Att jag tog med mina hifiprylar när vi flyttade ihop för drygt tio år sedan var bara uppskattat.

Med det sagt får folk naturligtvis göra som de själva vill men missa inte att provlyssna vid tillfälle för att se om det är skulle vara värt det.

Håller inte med, man får helt klart inte ut tillräckligt av ett ordentligt Hifi-system om man inte kan köra på lite, dom pengarna spenderas mycket bättre på ett par ordentliga öppna hörlurar tillsammans med Dac/amp om du bor i en lägenhet.

Soundbar-marknaden har även utvecklas väldigt mycket på senaste tiden, du får nu ändå ett riktigt bra ljud, speciellt om du kollar på filmer med Dolby Atmos.

Samsung's senaste 9.1 system med eARC och Dolby Atmos ligger väl på runt en 8000 kr nu hos Benify, för det priset så får du oerhört mycket ljud för pengarna. Plus ett antal andra fördelar så som en mer simpel setup och mycket färre kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H@mp@n:

Produkt: Asus ROG STRIX B550 F Gaming(WI-FI)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/319202-ASUS-ROG-STRIX-B5...
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5386368
Pris: 1649kr

Tack för tipset, köpte av ren impuls fast jag bara har en 2700x..

Får kanske börja leta en ny cpu då, antingen 3000 eller 5000-serien.
3800x går ju på 3000kr just nu, så vet inte om det är värt att lägga till 2000kr extra för att få en 5800x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Inga minnesinställningar på denna va? Är det inte pilligt att få höjden att bli rätt när du skiftar från stående till sittande?

Jag har inte det skrivbordet från dpj men har från Ikea och det verkar vara exakt samma tillverkare enligt bilderna, samma knappar. Oem tillverkare typ. Och jag har två minnen på mitt. En upp och en ner. Mitt är ju bara 140cm i bredd. Jag köpte bara benen har en annan skiva till.

https://www.ikea.com/se/sv/p/rodulf-skrivbord-sitt-sta-gra-vi...

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Hur är stabiliteten överlag? Ikea's modeller har ju fått lite kritik för den biten, så jag har spanat ett tag på just den modellen du länkade.
Blir lite tröttsamt om det knappt står pall för att man råkar knuffa till det lite halvt utan att börja skaka.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag har inte det skrivbordet från dpj men har från Ikea och det verkar vara exakt samma tillverkare enligt bilderna, samma knappar. Oem tillverkare typ. Och jag har två minnen på mitt. En upp och en ner. Mitt är ju bara 140cm i bredd. Jag köpte bara benen har en annan skiva till.

Hur funkar minnesinställningarna med bara två knappar?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DhrDevil:

Biltema.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DhrDevil:

https://www.discatonce.se/se/natverksprodukter/cat6-utp/delta...

Billigaste som finns i lager vad jag kan hitta.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Hmmm, inte för att det sannolikt spelar någon roll (tror jag) men svagt måste jag säga.

Media Markt kan inte efterregistrera köp som är gjorda online så att de knyts till Media Markt Club kontot i efterhand.

Jag skapade mitt Media Markt Club konto någon timme innan köp men något gick snett när jag köpte TVn så det knöts inte till mitt Club konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashtani:

Jag och min kollega är på jakt efter nya TW hörlurar..
Vi har tidigare siktat in oss på Samsung Buds Plus då vi läst att de är bra och de låg bra i pris innan Black Week osv.
Men nu har ju flertalet andra hörlurar som tidigare legat högre än vi tänkt oss i pris dykt. Då är frågan vilka av dessa som är bäst? Ser man till "betyg" på prisjakt så ligger de ju rätt snarlikt alla tre.

Tänkte om det är nån här som har synpunkter och kan rekommendera någon av dessa (eller andra för den delen) men som ligger på max 1500.

Samsung Galaxy Buds Plus - 1150-1245kr (dessa är inte prissänkta någonstans längre men fanns på amazon i en flash sale)
Sony WF-1000XM3 - 1490kr
Jabra Elite 75t - 1290kr

Missade flash salen på Amazon där priset på Samsung Galaxy Buds Plus gick ner till 740kr(!). Surt, men jag håller tummarna att något liknande dyker upp igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:
Skrivet av qwzxqwzx:

Stort tack!

Permalänk
Medlem

Finns det någon prisvärd NAS än så länge? Vill nog ha plats för helst 3 diskar.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Hoppas Inet kör en andra Sweclockers drive på Acer 32" Predator XB323UG, attans att man inte var snabb nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Samma. Fan så tröttsamt. Den fanns i butik i närheten, men jag var för lat och tänkte Corona-safe och beställde på nätet.

Beställde routern 21/11, på G idag till Bring för vidare utläming

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Tog bort

Funkade inte för alla av någon anledning, funkade utmärkt för mig själv dock.
Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Hur funkar minnesinställningarna med bara två knappar?

https://www.ikea.com/se/sv/manuals/rodulf-underframe-sit-stan...

—To set memory/end positions:
Move your desk to the level you want to
store.
Press both buttons three times (0.5-1 second
between each press).
Then press "up" or "down" to set the
position (0.5-1 second).
Do the same for your second stored setting.

@suzaku : De flesta skrivbord från IKEA med T-ben är svajiga när man stöter till dom. Spelar ingen roll om det är Bekant/Rodulf, höj/sänk eller fasta. Var rädd när jag köpte mitt, men det är på en acceptabel nivå. Annars hatar jag när det skakar när man skriver.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Ah, tackar. Hade inte lyckats hitta någon manual på deras elben när jag letat. Då förstår jag hur den varianten fungerar. Trodde inte det fanns några minnesinställningar alls, så får nog utvärdera de produkter jag passar på tidigare av den anledning.

Skrivet av Lagers:

@suzaku : De flesta skrivbord från IKEA med T-ben är svajiga när man stöter till dom. Spelar ingen roll om det är Bekant/Rodulf, höj/sänk eller fasta. Var rädd när jag köpte mitt, men det är på en acceptabel nivå. Annars hatar jag när det skakar när man skriver.

Har en vanlig hörnvariant av Bekant just nu, tror jag det är, och jag antar att du syftar på det minimala skak man kan se på skärmen när jag skriver en längre text som denna?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Har kollat på den där ett tag, tyvärr verkar IKEA inte kunna leverera. Först var det typ 1 månads leveranstid för 780 kr, nu kan de inte leverera alls. Går säkert bättre för den som bor i en större stad dock. Dock har DPJ också några veckors leveranstid har jag hört.

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha ett elektroniskt höj/sänkbart bord, köp själva benen/motorn från Amazon och sedan valfri bordsskiva från t ex IKEA... Det gjorde jag själv

https://www.amazon.de/-/en/EZ1-electric-height-adjustable-col...

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Ni som vill ha ett elektroniskt höj/sänkbart bord, köp själva benen/motorn från Amazon och sedan valfri bordsskiva från t ex IKEA... Det gjorde jag själv

https://www.amazon.de/-/en/EZ1-electric-height-adjustable-col...

Fan de va smart! Blir nog ett sådant!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Tidal Hifi i 4 månader för endast 18 kr: (funkar även för befintliga användare)

https://offer.tidal.com/campaigns/5fb3049e202b4000188953cf/pr...

Perfekt om du har köpt något ny ljudprodukt nu under BF

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en ordenligt bordsskiva som egentligen är till för ett kök på Ikea. Det blev så himla mycket bättre än IKEAs egna skrivbord, det ligger riktigt stabilt.

Vill du lyxa till det ännu mer så kan du alltid besöka ett byggvaruhus och få tag på en ännu bättre bordsskiva.