PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Kul!

Mitt ligger kvar i Jönköping sedan i fredags...

Permalänk

Nu börjar jag bli lite irriterad. Händer inte ett skit med min konsol. Varför valde jag ens expressfrakt? Suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Nu börjar jag bli lite irriterad. Händer inte ett skit med min konsol. Varför valde jag ens expressfrakt? Suck

Känner samma sak

Permalänk
Medlem

Woho utleverans påbörjad

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Ingen som fått något från Dustin nyligen? Och i så fall, när beställde du/ni?

Svaret jag fick av dem förra veckan var att det kommer in några enheter i december men jag som beställde 2020-11-09 får räkna med leverans i februari-april.

Visa signatur

5700X3D|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkan89:

Woho utleverans påbörjad

What?

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt less på det här. Jag har fan orderbekräftelse timmar före vissa och har inte hört ett piss.

Permalänk
Medlem

Fick SMS från Bring nu.
Kommer hemleverans imorgon :):)

Beställde SE KL 12:19 elgiganten

Permalänk

någon som har fått ps5 från dusitn.se.. eller någon information av dem ??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lessfat_81:

Har nån utav er som beställde den 20/11 fått något besked från Amazon?
Jag beställde ganska sent, kl 2354 så hoppet är i princip ute att få någon konsol i närtid då det är tyst som graven från Amazon(samt ifrån Dustin där jag också har en sen bokning inne)

Nej, jag beställde 20/11 kl 20:20 så ganska tidigt, men inte hört nåt, vi får hålla tummarna helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Nej, jag beställde 20/11 kl 20:20 så ganska tidigt, men inte hört nåt, vi får hålla tummarna helt enkelt

20/11 20:59.. inte hört ett smack.

Permalänk
Medlem

Ni som sedan igår haft:
”Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:32 - 556 52 JÖNKÖPING”

Har ni fått någon update idag?

Permalänk
Medlem

Fån EG kundtjänst.. Faan! jag visste att någonting var galet.. dom har fuckat upp kösystemet/orderbek.tiderna

Jag kikar lite på kvittot här och kan se att du ska få ditt PS så fort vi har fått in det i lager igen, så detta kommer att ske någon gång i december, men vi har dock inget bekräftat datum ännu. Det var tänkt att vi skulle få dom redan för att kunna skicka ut, men de har alltså inte kommit in ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerxes92:

Ni som sedan igår haft:

Japp.
05:50 - Paket på väg
07:31 - Utleverans påbörjad

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Fån EG kundtjänst.. Faan!

Jag kikar lite på kvittot här och kan se att du ska få ditt PS så fort vi har fått in det i lager igen, så detta kommer att ske någon gång i december, men vi har dock inget bekräftat datum ännu. Det var tänkt att vi skulle få dom redan för att kunna skicka ut, men de har alltså inte kommit in ännu.

Fyfan vilken mardröm. Gäller säker mig också då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerxes92:

Ni som sedan igår haft:

Ringde Bring nu. Ovan citerade betyder tydligen att de, dvs. Bring, inte ens fått paketet. Paketet ligger alltså alltjämt i Jönköping. Blir därmed ingen leverans idag. Inte hela världen, men tråkigt ändå.

Permalänk
Skrivet av Xerxes92:

Ni som sedan igår haft:

nä, inget ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Fyfan vilken mardröm. Gäller säker mig också då

Jag har 7/12 som datum och orderbek. 12.25.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

men hade du fått någon leveransbekräftelse?

Permalänk
Skrivet av Xerxes92:

Ni som sedan igår haft:

Sändningen har sorterats och skickats vidare.
7 december 05:11 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har ankommit terminalen och skickas vidare.
7 december 05:11 - 126 30 HÄGERSTEN
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:20 - 556 52 JÖNKÖPING
Meddelande om försändelse på väg via e-post
6 december 16:30

Det går bra så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

men hade du fått någon leveransbekräftelse?

nää!

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Fån EG kundtjänst.. Faan! jag visste att någonting var galet.. dom har fuckat upp kösystemet/orderbek.tiderna

Men alltså vaa? Finns redan personer fått sin som beställde 19/11, hur tänkte dom här..? Känns inte som att man kommer få sitt PS5 detta år

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Men alltså vaa? Finns redan personer fått sin som beställde 19/11, hur tänkte dom här..? Känns inte som att man kommer få sitt PS5 detta år

Alltså detta är helt ny info, ingen på kundtjänst har tidigare sagt detta... men det är ju riktigt vidrigt tråkigt om de är sant

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arknvgh:

Skrivet av arknvgh:

Kanske förklarar varför min vid 12:22 inte gett något ljud ifrån sig. Blir att kontakta kundtjänst under dagen, men tänkte primärt vänta och se.

Permalänk
Medlem

Alltså hahaha. Nu fick jag detta

-Jag kan se här att vi har packat ihop ditt PS nu, men att det ännu inte har skickats. Du får ett kollinummer så fort det skickas! Kan ske idag då eller imorgon

Det svänger fort haha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kanske förklarar varför min vid 12:22 inte gett något ljud ifrån sig. Blir att kontakta kundtjänst under dagen, men tänkte primärt vänta och se.

Lider med er, ändå. F*n vad dåligt hanterat av EG.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Alltså detta är helt ny info, ingen på kundtjänst har tidigare sagt detta... men det är ju riktigt vidrigt tråkigt om de är sant

Okej sitter i telefonkö nu för att se vad som händer, håller mina tummar!

Skrivet av arknvgh:

-Jag kan se här att vi har packat ihop ditt PS nu, men att det ännu inte har skickats. Du får ett kollinummer så fort det skickas! Kan ske idag då eller imorgon

Det svänger fort haha?

Haha verkligen, Hoppas det löser sig för dig nu, lycka till

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Pratade precis med kundtjänsten på EG, fick ny info om att mitt PS5 Digital Edition kommer att skickas den 9e december och att jag kan hämta ut det på postombud senast på fredag.

Känns ju konstigt då de sagt att jag skulle få konsolen den 9e tidigare

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Det svänger fort haha?

jag blev faktiskt orolig för dig där xD

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Jag har ” Postal Services : 20.12.08” när jag söker på unikt ID. Order bekräftelse 12:06 DE.

Pratade precis med kundtjänst. Han sa att han har märkt att digital har satts att skicka ut denna vecka. Varför vet han inte. Fick tillbaka pengar på expressfrakt då han förstod att det är irrelevant.

Frågade även: ”Är det säkert att min konsol finns hos er? Så att allt går som det är sagt. Kan du se detta?”

Svar: ”Ja konsolen finns inne, den kommer skickas tisdag. Den är reserverad i ditt namn. Ingen annan kan få den. Hade den inte funnits hade den stått som restad”

Var svaret jag fick.