Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doomfarer:

Jag beställde on-line för hemleverans alt. kod antar jag.

Beställde redan 2019-06-16, så ni borde haft tid att behandla den. Står fortfarande bara som mottagen på beställningssidan.

Gällande postorder-orders som ej har gått ut så undersöks det just nu, ingen som lagt order sedan gammalt kommer bli utan men vi har dessvärre haft lite lagerstrul (samma som vissa av er fick uppleva på PS5) som gör att orders inte har ploppat ut för plock som det ska.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Gällande postorder-orders som ej har gått ut så undersöks det just nu, ingen som lagt order sedan gammalt kommer bli utan men vi har dessvärre haft lite lagerstrul (samma som vissa av er fick uppleva på PS5) som gör att orders inte har ploppat ut för plock som det ska.

/Patrik

Ok, överlever idag, men innan helgen hade varit nice.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doomfarer:

IT är on the job just nu så vi hoppas! Utan era pingningar så hade vi nog upptäckt detta mycket senare! Tack ska ni ha

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Varför inte göra som alla andra som lever i 2020-talet, tanka hem spelet och slipp alla problem och risken att postnord slarvar bort ditt paket eller att leverantören inte får in tillräckligt många ex. Om du nu måste ha fodralet så får antingen vänta eller så får du ta smällen att köpa spelet en gång till när det väl kommer in för att ställa i bokhyllan.

Vad jag gör ska du skita i, sluta skicka nedvärderande kommentarer tack!

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av byched:

Vad jag gör ska du skita i, sluta skicka nedvärderande kommentarer tack!

Går det fortfarande att köpa fysiska spel?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doomfarer:

Uppmanar dig och alla andra som har sedan betalat i förskott med Klarna att kontakta kundtjänst ASAP (om ens order inte rört på sig och man bokat för länge sedan). Det är pga den förbetalningen det kan hänga sig också och detta moment blir då x hundratals förbetalda orders som måste gås igenom manuellt från kundtjänst då vi inte får dra pengar utan en ny godkännelse från er.
Så har ni valt Klarna = kontakta kundtjänst nu!

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

IT är on the job just nu så vi hoppas! Utan era pingningar så hade vi nog upptäckt detta mycket senare! Tack ska ni ha

/Patrik

Inte heller jag har inte fått någon ändring på min order, lagd 2019-02-20. Postbilen har kommit men utan något spel, kommer det som paket? Sitter här och hoppas att det det är någon bugg som gör att ni inte hunnit med att skicka ut spårning, det har ju hänt förr liksom.

Så vad händer med oss som hamnat i denna sits? Jag antar att jag är en av dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Kan inte klaga på att du har tagit upp detta men redan sen igår har det varit ganska många på twitter och facebook som är oroliga/sura över att ordern är till synes obehandlad. Kundtjänst annars har gjort sig okontaktbar.

Har själv PC CE som är fast på mottagen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av drdryg:

Kan inte klaga på att du har tagit upp detta men redan sen igår har det varit ganska många på twitter och facebook som är oroliga/sura över att ordern är till synes obehandlad. Kundtjänst annars har gjort sig okontaktbar.

Har själv PC CE som är fast på mottagen.

Ah, har totalt missar surret utanför min komponentbubbla, har ju en papperslansering att lansera om 1h
Just PC CE är den som strulat mest och ska jobbas på as we speak iaf! Hoppas detta blir lite data som IT kan använda för framtida launches så det inte händer igen bara!

Som jag sa tidigare också, har du valt klarna som betalning, dubbelkolla med kundtjänst att allt ser reko ut där så inget mer kan stoppa i onödan.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen

Fick precis ett sms från Klarna att jag ska betala för spelet nu. Är det på väg, har det skickats redan? Kommer det idag? Eller vad händer?

EDIT: Måste jag betala till Klarna innan det skickas eller hur är det tänkt att det ska fungera? Fakturan kommer väl efter spelet är skickat som vanligt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av napahlm:

@webhallen

Fick precis ett sms från Klarna att jag ska betala för spelet nu. Är det på väg, har det skickats redan? Kommer det idag? Eller vad händer?

Det är troligen den refresh vi behöver på klarna för att kunna behandla ordern, bekräftas den nu bör den kunna skeppas idag så den finns innan helgen.

(fliker in här att jag sträckt in nacken här från datorkomponetskategorin som inköpare, så jag har inget med kundtjänst att göra, sitter inte med deras system osv)

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Uppmanar dig och alla andra som har sedan betalat i förskott med Klarna att kontakta kundtjänst ASAP (om ens order inte rört på sig och man bokat för länge sedan). Det är pga den förbetalningen det kan hänga sig också och detta moment blir då x hundratals förbetalda orders som måste gås igenom manuellt från kundtjänst då vi inte får dra pengar utan en ny godkännelse från er.

/Patrik

***bort/mod***
Har väntat på svar från er idag och fick precis sms från klarna att jag måste godkänna betalningen innan ni ens skickar ut.

Sista förhandsbeställningen från er.

§1.2
Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem

@webhallen

Även min order har inte hanterats ännu, beställd via Klarna och Postnord.

Kundtjänst chatten kan man inte nå just nu heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av manturr:

Sista förhandsbeställningen från er.

Fan du har 0 anledning att sitta här och vara otrevlig mot någon som endast försöker hjälpa till. Har full förståelse för frustation men ta inte ut det här.

Shit happens, väx upp och lär dig leva med att allt inte alltid går helt perfekt. Är du så beroende av att få spelet på release köper du digitalt, inte fysisk kopia

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Bara en heads up. Klarna säger att allt ser helt korrekt ut från deras sida. "Vi väntar bara på att Webhallen ska aktivera köpet"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av napahlm:

Bara en heads up. Klarna säger att allt ser helt korrekt ut från deras sida. "Vi väntar bara på att Webhallen ska aktivera köpet"

Din order ser check ut och bör plockas snart efter lite detektivarbete men det finns andra orders som har en äldre Klarna klass eller vad man ska kalla det. Fick lärt mig detta idag efter jag slängdes med i tråden och petade lite här och var så ursäkta mina rookie-termer

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Din order ser check ut och bör plockas snart efter lite detektivarbete men det finns andra orders som har en äldre Klarna klass eller vad man ska kalla det. Fick lärt mig detta idag efter jag slängdes med i tråden och petade lite här och var så ursäkta mina rookie-termer

/Patrik

Då har jag i alla fall ett svar, tack Patrik.
Fantastiskt drygt att det blev såhär bara. Ett riktigt antiklimax när man har väntat i nästan tre år och flyttat sina lediga dagar tre gånger, bara för detta spel.
Nu hänger allt på Postnord. Vet du Patrik om det skickas som paket eller som spårbart brev? Det står "brev/postpaket - express" påleveranssättet. Hoppas på att det är ett vadderat kuvert som läggs i brevlådan.
Det är två olika flöden hos Postnord och det är paket-delen som ofta har problem. Brev är mycket säkrare (på att komma fram i rätt tid).

Permalänk
Medlem

Vilket grissnyggt spel detta är. Haken är i golvet på lizzies bar 😍
Hur funkar spelet på PS4?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Cpu usage ligger på 50% och kortet på typ 46% för mig i stan, fattar inte ett jävla dugg.

För mig så ligger gpun på 98% och cpun på runt 40/42% medans min laptop med i7 och 1660ti så är det 63% för processorn och 97% på grafikkortet med runt 50Fps natte tid och bus körning men nej jag fattar inte vart alla problem kommer ifrån.
En del säger att det är spelet och andra säger Drivrutiner/ folks konfigurationer "datorerna"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av napahlm:

Då har jag i alla fall ett svar, tack Patrik.
Fantastiskt drygt att det blev såhär bara. Ett riktigt antiklimax när man har väntat i nästan tre år och flyttat sina lediga dagar tre gånger, bara för detta spel.
Nu hänger allt på Postnord. Vet du Patrik om det skickas som paket eller som spårbart brev? Det står "brev/postpaket - express" påleveranssättet. Hoppas på att det är ett vadderat kuvert som läggs i brevlådan.
Det är två olika flöden hos Postnord och det är paket-delen som ofta har problem. Brev är mycket säkrare (på att komma fram i rätt tid).

Vet tyvärr inte sånna detaljer antar brev döma av andra kommentarer från folk som fått "spel från ingenstans" alltså ej trackat.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

https://github.com/ValveSoftware/Proton/releases/tag/proton-5...

Jag har inte testat spelet själv ännu, är hyfsat nyvaken och skall iväg och jobba så det lär dröja för min del men det är ändå riktigt anmärkningsvärt att en AAA-titel är spelbar ganska direkt efter att det släpps.

https://www.youtube.com/watch?v=nnriBTc5v20

Håller helt med! Ska bli intressant att se jämförelser med Windows - hoppas inte det skiljer allt för mycket så man slipper reboota in i Windows för att spela.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Ska jag kontakta eran kundtjänst eller Klarnas? (förlåt, lågt blodsocker, är trög i skallen) *EDIT* Kundtjänst är kontaktad. Både växel och chat var dock stängda så det fick bli mejl.

Permalänk
Medlem

...dåså, har stämplat ut och dags att börja kvällen. Lustigt nog är jag ensam ikväll så det blir till å bli Cyberpunked nu...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Jag beställde spelet för PC och skulle hämta i butik i linköping, men jag har inte fått något mail om att jag kan hämta det och det verkar inte finnas i lager. Vad kan jag göra?

Visa signatur

CPU: i5 4670kcpu kylare: cooler master hyper 212 evo mobo:Gigabyte g.1 sniper z87 GPU: powercolor R9 280x RAM: 2x4 GB Corsair vengeance lp nätagg:ocz 600w 80plus bronze chassi: Fractal arc midi r2 lagring: samsung 840 EVO 120GB WD 500gb HDD

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wittz:

@Webhallen
Jag beställde spelet för PC och skulle hämta i butik i linköping, men jag har inte fått något mail om att jag kan hämta det och det verkar inte finnas i lager. Vad kan jag göra?

Om du har beställt sent (4e dec och senare) så är det vänta på påfyllning inom 2 veckor.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar detta spel tills jag uppgraderat grafikkortet alternativt drivrutiner eller spelet optimerats lite. Kan ju inte ens köra på Medium i 1440p med ett 1080. EDIT: Ja, "kan" kan jag ju, men 40 FPS känns inte roligt, särskilt inte på medium settings.

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket snyggt spel. Krävande. Ligger på mellan 55-70 fps i 1440p beroende på område med datorn i sign. Allt på max, RT Psycho och DLSS på.

Permalänk
Medlem

Mitt flyter som smööör..allt på ultra och dlss på quality,ligger på mellan 60-80 fps utan dippar.
3080 och I7 9700:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Jäklar vilket snyggt spel. Krävande. Ligger på mellan 55-70 fps i 1440p beroende på område med datorn i sign. Allt på max, RT Psycho och DLSS på.

Skrivet av Hondaxl:

Mitt flyter som smööör..allt på ultra och dlss på quality,ligger på mellan 60-80 fps utan dippar.

Kul för er, verkligen, kul!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Upplösning?

Visa signatur

Team Plopp