Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ingen som hört från Amazon eller försökt snacka med deras (något inkompetenta vad jag hört) kundsupport? Är inte så bråttom för min del men hade ju varit kul om man får det innan året är slut. Köpte PC versionen när den var väldigt billig.

Skrivet av oqvist:

Vart i kontakt med dem ikväll. Hade inget svar de skulle ta det vidare och så får man höra via epost hur det kommer de sig att de har cyberpunk i lager men inte kan leverera.

Jag chattade med dem idag. Hon på kundservice sa att de skulle få leverans idag så order kommer bli skickad inom 72 timmar. Konstigt att vi fick så olika svar?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

hur är det med buggarna ni som hunnit testa? är det gamebreaking eller kan jag köpa och lira det?! lite orolig inför köp... var ärlig!

Jag har visserligen bara spelat 3 timmar än, men jag har inte upptäckt/reagerat på en enda bugg.

Permalänk

Spelet är horribelt fult på PS4. Spelar på basmodellen med en Samsung Q95T 65”. Har stängt av vissa smutsfilter och justerat HDR. Köpte monster-TVn på BF så lite sent påtänkt kombination.

Borde ha förbokat en PS5 men har blivit bränd förut som early adopter. Hade inte hjälpt mycket i det här fallet eftersom det inte finns en optimerad PS5 utgåva av spelet.

Med det sagt så ska jag spela igenom och har inga problem att försvinna in i det även om grafiken är sämre än väntat. Jag har lätt för att fly in i världen, kanske spelar mer med hjärnan än med ögonen, vet inte.

Men om spelet är bra efter ett första playthrough blir det ett PC-bygge till TVn bara för det här spelet och kommande liknande eskapism. Hindrad av ett trångt mATX case som bromsat inköpet av moderkort (kolink satellte). Annars hade jag haft lika kul som de av er som spelar på PC. Väldigt kul att se alla snygga bilder som läggs upp, och att det körs bra på Arch är väldigt kul samtidigt som man blir påmind om hur fult det är på PS. Det ser ut som PS2 eftersom de komprimerat alla texturer och bilder stenhårt, i ren panik verkar det som.

Lider med alla som förbokat på WH. Avbokade där i våras då de slarvade bort en grej och inte hjälpte mig. Usel kundtjänst numera. Vet ej om Undac jobbar kvar, allt har gått utför senaste året eller två. Men kanske finns en förklaring till utvecklingen i fel riktning som startade när de stängde i Solna och flyttade kontoret (min upplevelse iaf). Kanske ägarna som kopplar greppet om hur saker ska skötas? Känns iaf som ett större problem än bara dessa bokningar och underbemanning.

Köpte på Elgiganten idag. Lagerstatus uppdateras var 15:e minut men de säljer nog inte PC-versionen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Underligt. Kör 3440x1440p och droppar till 45fps på betydligt lägre inställningar. Har förvisso en 8700k, men jag tycker inte att det borde vara sån stor skillnad.

Edit: Med eller utan RT?

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Köper det på Epic. 559 kr och jag hade visst 164 kr på kontot där. De gav mig 500 kr nån gång bara för att jag hade Unreal Engine installerat innan de öppnade sin butik.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

Vad kör ni för inställning för DLSS?

Jag spelar i 4K.

OFF

Performance:

När ska man ens använda detta? Ser ju ut som skit

Quality och OFF är hyffsat lika, men Quality och Ray-tracing blev typ 40 FPS första gången utomhus. 10850K + 3080.

Spelet ser ju bra ut, men flytet är ju inte super tyvärr. Spelat 1-2h och känner ett illamående likt åksjuka

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Lagt några timmar på spelet, och måste säga att det är ju bra gjort helt klart. Och jag inser att mitt 2080 super inte pallar 1440p bra alls. Tur man har beställt ett 3080 rog strix, så får man klara sig på 60fps iaf haha.

Inte?? Jag kör på ultra med mitt 2080S i 1440p och även om jag i te kollat specofika fps så flyter det smooth som fanken imo och buggar... vilka buggar??

Edit. Utan RT då, för att förtydliga...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Underligt. Kör 3440x1440p och droppar till 45fps på betydligt lägre inställningar. Har förvisso en 8700k, men jag tycker inte att det borde vara sån stor skillnad.

Edit: Med eller utan RT?

med

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte fick sitt spel från Komplett? Tycker detta är uruselt av @Komplett

Jag la min beställning för ett halvår sedan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Mitt flyter som smööör..allt på ultra och dlss på quality,ligger på mellan 60-80 fps utan dippar.
3080 och I7 9700:)

håller med, lätt överklockat 3080 FTW3 Ultra (och undervoltad) och en ganska överklockad 7700k räcker gott.. ca 70fps utan irriterande drops och stutter.

Ultra preset och DLSS på quality. (har satt blom och chromatic abborration mm till off)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Spelet ser ju bra ut, men flytet är ju inte super tyvärr. Spelat 1-2h och känner ett illamående likt åksjuka

Skrattade för mig själv inatt när jag installerat och satt och grejade med inställningarna och upptäckte den där "åksjukeinställningen". Det bet mig dock i arslet tämligen omgående. Varit vansinnigt illamående ända sen 2-tiden inatt - detta trots att jag inte ens spelade såpass länge att jag tagit mig in i själva staden. Mycket märkligt och något jag aldrig upplevt tidigare i ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Lägg gärna upp bilder på hur din V ser ut. Själv har jag inte börjat lira än, men snart

Min ser ut såhär:
#18799677

Tog dessa perks, blev en lite mer fysiskt snubbe, passar mig bättre tror jag

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av Oneone:

någon som vet varför jag inte kan se eller välja texture quality när man sätter custom settings för grafiken?

Du kan inte vara in-game utan måste ut till huvudmenyn igen för att ändra texture quality.

För övrigt så kan jag ju inte påstå att det flyter superbra med GTX 1070 i 1080p. Men har lyckats fixa någorlunda stabil fps (50-60) genom att dra ner render scale till typ 85 och fluffa på med skärpa via Nvidia toolbar.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Kryssar från CB grafik tråden. Lirat några timmar på mitt 3080 Strix OC tillsammans med Intel 9700K. 2560x1440 med i stort sett allt på max inklusive RTX på och på max så fick jag 60-85 FPS (ibland dippade jag ner till 40). Hade dock twitch igång på andra skärmen också så det drog väl ner en del.

Det lustiga är att hoppar jag in i bilen så kunde jag tanka ner till 20FPS om inte lägre och det var i stort sett okörbart med fysiken i bilarna i sig.

Lugnade mig lite med RTX inställningarna och drog ner några settings till medium istället för "Psycho" och DLSS Balanced / Performance istället för Quality så blev det något bättre men fortfarande lite oflyt i körningen, är det bara jag? Känns fruktansvärt att köra med tangentbord och mus.

Har varken haft kraschar eller större buggar och spelet är otroligt 'wow' ändå för min del, men visst hade det kunnat polerats mer - absolut. Är övertygad om att mer prestanda kommer dyka fram allt eftersom och polering alá witcher 3. Påminner mig om Bioshock 1 när det kom och har en otroligt fin immersive sim känsla. 5/5 hade köpt igen.

Edit : Någon som vet hur man tar bort att det blir mörkt runt hela skärmens kanter när man crouchar? Har sett andra spela där de int får den effekten :/

Permalänk
Medlem

Haha, jag upptäckte Photo mode (N). Vad ballt! Nu finns det ju en anledning att satsa på en snygg karaktär

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Någon mer som inte fick sitt spel från Komplett? Tycker detta är uruselt av @Komplett

Jag la min beställning för ett halvår sedan.

Komplett äger Webhallen va? Spontant undrar jag om det kan vara samma problem hos bägge. Min och många andras beställningar som var lagda för länge sedan hade uteblivit på grund av en bugg i deras datasystem. De kunde inte få ordning på min ursprungliga order men jag fick tack och lov chansen att köpa en på nytt (hade beställt Collectors Edition). Svarar de inte här skulle jag kontakta kundtjänst direkt på siten.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk på PS5:

Vet inte om det diskuterats tidigare i tråden.

Spelet ser ut som något som var ämnat för PS3. Det är blurry överallt och man ser knappt 10-15m framför sig. Det är som uppskalat 720p. Flytet är å andra sidan väldigt bra, 60FPS, inget stuttering eller liknande. Just nu är det ospelbart för mig och jag stängde av och inväntar en uppdatering innan jag spelar det igen. Har en Sony XH90 för övrigt. Jag följer även Reddit-tråden aktivt och har tweakat med alla möjliga inställningar utan märkbart resultat.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som spelar (väntar) på Geforce Now?
Jag är founders (50kr/mån) och har aldrig behövt vänta på en ledig "rigg", men nu har de massiva problem och forumen svämmar över av arga betalande kunder som får vänta i timmar. Jag har tyvärr ingen speldator men bra internet och router, så¨Geforce Now har funkat utmärkt för mig. Likaså tidigare idag när jag kom in och utan märkbar latency kunde spela Cyperbunk i 1920x1080 på Ultra med Raytracing på i fina 60fps. Men nu sitter jag alltså och slösar min dyrbara kvällstid på att vänta.

Permalänk
Medlem

med dator i signatur når jag inte riktigt upp i 60 fps när jag går runt i staden. Med allt på low. Inomhus är det något bättre. Har dock ett 2080 ti på väg. Det lär förbättra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Komplett äger Webhallen va? Spontant undrar jag om det kan vara samma problem hos bägge. Min och många andras beställningar som var lagda för länge sedan hade uteblivit på grund av en bugg i deras datasystem. De kunde inte få ordning på min ursprungliga order men jag fick tack och lov chansen att köpa en på nytt (hade beställt Collectors Edition). Svarar de inte här skulle jag kontakta kundtjänst direkt på siten.

Japp, samma företag. Men olika kundtjänst vad jag vet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Har spelat en halvtimme på ps5 nu, valde corpo. Är jätte förvirrad och förstår inte story linen. Ingen bra start enligt mig imo, sen kanske det är inte min typ av spel men lie bakgrundsinfo om vad man är och vad man ska göra hade varit trevligt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderwolf:

Skrattade för mig själv inatt när jag installerat och satt och grejade med inställningarna och upptäckte den där "åksjukeinställningen". Det bet mig dock i arslet tämligen omgående. Varit vansinnigt illamående ända sen 2-tiden inatt - detta trots att jag inte ens spelade såpass länge att jag tagit mig in i själva staden. Mycket märkligt och något jag aldrig upplevt tidigare i ett spel.

Var ar det för inställning du menar? Vad heter det och var hittar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Har spelat en halvtimme på ps5 nu, valde corpo. Är jätte förvirrad och förstår inte story linen. Ingen bra start enligt mig imo, sen kanske det är inte min typ av spel men lie bakgrundsinfo om vad man är och vad man ska göra hade varit trevligt

Jag startade också corpo och håller helt med dig. V känner alla och känner till världen så att när någon pratar om Abernathy eller liknande så finns ingen möjlighet att fråga "vem är det?". Känslan är att man missade första avsnittet av en häftig serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Var ar det för inställning du menar? Vad heter det och var hittar jag det?

Under gameplay "additive camera motions". Tror detta hade hjälpt mitt åksjukesyndrom i Deus Ex.

Permalänk
Medlem

Kraschade flera gånger under första halvtimmen för mig. Jag har ett 2070 Super, i7 10700K, 32GB ram, M.2 SSD, spelar i 1440P. Det ligger väl runt 50-60fps.
Jag har inte kommit ut och får springa fritt än, utan är på första uppdraget. Dock så blir det inte till att spela vidare nu då jag begärde en återbetalning på Steam.
Tänker att jag kanske ger det en chans senare när det är bättre patchat och förhoppningsvis flyter på bättre.

Måste ärligt säga att än så länge, det lilla jag har spelat, så kändes hela spelet lite sådär, B på något sätt. Jag gillar oftast lite mer realistisk tung känsla i vapnen där fienden dör på ett välplacerat skott. Jag märkte snabbt att jag hade svårt för fienderna som tar 15 kulor i huvudet med damage-siffror som flyger runt.

Tycket animationer och ragdoll-fysik kändes undermålig när man är van vid t.ex. Red Dead Redemption och GTA med Euphoria fysikmotorn som slår det mesta och får andra spel att kännas extremt stela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Jag startade också corpo och håller helt med dig. V känner alla och känner till världen så att när någon pratar om Abernathy eller liknande så finns ingen möjlighet att fråga "vem är det?". Känslan är att man missade första avsnittet av en häftig serie.

Jag ska ge det en chans till och spela minst en timme, är det lika förvirrande så kommer jag sälja spelet

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Du kan inte vara in-game utan måste ut till huvudmenyn igen för att ändra texture quality.

För övrigt så kan jag ju inte påstå att det flyter superbra med GTX 1070 i 1080p. Men har lyckats fixa någorlunda stabil fps (50-60) genom att dra ner render scale till typ 85 och fluffa på med skärpa via Nvidia toolbar.

ah haaaa ! tack!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag ska ge det en chans till och spela minst en timme, är det lika förvirrande så kommer jag sälja spelet

Prova i alla fall 4-6 timmar så du kommer förbi prologen. Kanske är det meningen att man ska vara lite förvirrad, inkastad i en värld som alla utom en själv verkar känna till. Vissa filmer använder ibland samma "knep" för att man sen i slutet ska pusslat ihop allt och säga "aha".

Permalänk
Medlem

Ni som börjat spela: Är det värt att börja spela idag eller borde man vänta på en patch eller två? Hur pass buggigt är det?

Och jag har ett 3090 så det BORDE ge en spelbar FPS iaf. Så det är nog inte det jag är mest orolig för. Tänker mer på andra upplevelseförstörande buggar, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

håller med, lätt överklockat 3080 FTW3 Ultra (och undervoltad) och en ganska överklockad 7700k räcker gott.. ca 70fps utan irriterande drops och stutter.

Ultra preset och DLSS på quality. (har satt blom och chromatic abborration mm till off)

Dlss hjälper skitmycket märkte jag,stänger jag av det ligger jag runt 45 fps ,sedan inne i staden frestar det på rätt mycket med:)