HyperX Alloy Origins Core TKL vs Xtrfy k4 RGB TKL

Permalänk
Medlem

HyperX Alloy Origins Core TKL vs Xtrfy k4 RGB TKL

Tjena står inför dessa två T-Bord men kan inte bestämma mig helt och vill höra från er som har något av dessa vad ni tycker
Tycker båda är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag kikade också på dom två, Sen kom ett Glorious mellan..
https://www.inet.se/produkt/6608925/glorious-pc-gaming-race-g...
Vet att det inte är svar på din fråga, Men jag är såhär långt väldigt nöjd..

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Jag kikade också på dom två, Sen kom ett Glorious mellan..
https://www.inet.se/produkt/6608925/glorious-pc-gaming-race-g...
Vet att det inte är svar på din fråga, Men jag är såhär långt väldigt nöjd..

Ja jag kikade också på den men är der inte svårt att få tag på keycaps och switchar och drar inte priset iväg ganska snabbt 👍

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har några synpunkter angående dessa t-bord 👍

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Xtrfy K4, kan inte påstå att jag testat så många olika men jag trivs mycket bra med det. Bra känsla för mig! Sen är det det här med subjektiva känslan med tangentbord.. Kan inte heller jämföra mot HyperX'et.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Någon annan som har en röst att lägga? Tänkte köpa ett t-bord senast fredag 👍

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Xtrfy K4 Retro och är väldigt nöjd, har använt det ca 6 månader.
Som sagt, är ingen expert och lite svårt att jämföra med andra tangentbord men jag röstar på Xtrfy K4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Jag kör ett Xtrfy K4 Retro och är väldigt nöjd, har använt det ca 6 månader.
Som sagt, är ingen expert och lite svårt att jämföra med andra tangentbord men jag röstar på Xtrfy K4.

Såg en video på Youtube där alla tangenter på xtrfy lät jättebra förutom mellanslag har dem fixat dämpare på den tangenten nu?
Klippet var från 2019 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Såg en video på Youtube där alla tangenter på xtrfy lät jättebra förutom mellanslag har dem fixat dämpare på den tangenten nu?
Klippet var från 2019 👍

Ja ljudet från mellanslag är väldigt mjukt, tyst & har skön feedback likaså på enter-tangenten.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett k4 retro och vill bara tipsa om att kolla upp vad för switchar du gillar innan. Jag kommer att lämna tillbaka mitt.
Missförstå mig inte, tangentbordet är bra och gillar man känslan i röda switchar så är det säkert helt kalas. Men för mig blev det dels för mycket svajjande på knapparna för att hitta sweetspoten och jag gjorde tankevurpan att det skulle vara tyst eftersom det är just röda switchar. Jag tycker det låter ganska mycket då man dels råkar slå i botten med tangenterna rätt ofta och vid snabba släpp så sjunger det lite i tangentbordet. Framförallt när man släpper tangenterna (slå i botten gör man inte så ofta). Har svårt att förklara ljudet men det sjunger lite metalliskt nästan.