PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

O inget nytt från netonnet någon ? då kan man väl glömma leverans innan jul ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

Netonnet

Ringde till Netonnet igår! dem fick in ett last igår men osäkert om jag får. beställde SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Ringde till Netonnet igår! dem fick in ett last igår men osäkert om jag får. beställde SE

Var precis i kontakt med deras kundtjänst via chatt. Personen i chatten sa att det endast är digitala dom fått in i den här veckan.. Inga standard har kommit in sedan förra utskicket. Så vi får helt enkelt fortsätta vänta på nya besked. Men allt annat än någon gång i mitten av januari känns avlägset just nu känner jag.. hoppas bli överraskad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Är detta sant? Vet du om dom fick in SE eller DE?

När beställde du? Jag beställde 8:11, 19e november, och har blivit lovad flertalet gånger att få vid nästa leverans..

Spännande att se vad som händer nu då. Gör ett försök att nå dom jag med.

hör gärna av dig hur det gick jag har 8:13 men min order står fortfarande bara som mottagen

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

hör gärna av dig hur det gick jag har 8:13 men min order står fortfarande bara som mottagen

Redigerade mitt tidigare inlägg. Inga nya standard har kommit in. Endast digitala de fått in tidigare i veckan. Dom vet inget alls om när nästa leverans av SE kommer ske.

Permalänk
Medlem

Attans ok , de flesta vill nog köpa SE.

Visa signatur

Permalänk

Mediamarkt

Hur går det för er andra som har bokat DE på mediamarkt med decemberleveransen?

Har själv inte hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carl ulvenhag:

Hur går det för er andra som har bokat DE på mediamarkt med decemberleveransen?

Har själv inte hört något.

Fick ett standardsvar igår från dem via mail. I det hävdade de fortfarande att det skall levereras i december.

Permalänk
Medlem

Dystert besked från Inet dom har ingen aning när nästa batch kommer. Konstigt att dom har så svårt att veta något och få nya konsoller. Dom skulle ju fått i veackn men hade ändrats till okänt datum. Dom flesta större har ju fått en ny batch i veckan. Känns som cdon är min bästa chans dom har ju gett mig ett datum i februari iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Dystert besked från Inet dom har ingen aning när nästa batch kommer. Konstigt att dom har så svårt att veta något och få nya konsoller. Dom skulle ju fått i veackn men hade ändrats till okänt datum. Dom flesta större har ju fått en ny batch i veckan. Känns som cdon är min bästa chans dom har ju gett mig ett datum i februari iallafall.

En intressant fakta för nästa gång är den faktiska storleken på varukedjorna.

Elgiganten är överlägset störst i norden med ca 170 butiker i sverige och ca 500 butiker i norden. ca 13 miljarder i omsättning

Mediamarkt har ca 30st butiker ca 5 miljarder i omsättning
Netonnet har ca 30 lagershopar ca 5 miljarder i omsättning
Webhallen har ca 19st butiker ca 2 miljarder i omsättning
Inet har 4st butiker ca 1 miljard i omsättning

Så man förstår ju att elgiganten har lite förtur till leveranser.

Permalänk

Ni som har fått erat ps5 skickade av Mediamarkt vad står det för er i PostNord appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin_hek:

Ni som har fått erat ps5 skickade av Mediamarkt vad står det för er i PostNord appen?

And here we go again...ytterligare några dagar att övertolka postnord status/MM status för att veta på minutupplösning när saker levereras ...förra gången var det väl t.o.m. folk som tittade i någon lokal åkeri-app då brings uppdateringar inte var tillräckligt detaljerade ....haha...(får tydliga flashbacks från förra veckan med 100 sidor status från EG leveranserna)

Kör på ni....personligen tycker jag dock det är 10000 gånger mer intressant om EG ska släppa några nya i veckan och vad som händer angående CDON bokningen förra veckan, alltså vilka bokningar som finns och när de kommer in snarare än att följa transport/frakt/leverans --- men det är ju bara jag
När jag väl fått in någon av mina bokningar så kommer jag säkert bli lika nojjig angående frakten/transporten också....

Permalänk
Skrivet av e3henri:

And here we go again...ytterligare några dagar att övertolka postnord status/MM status för att veta på minutupplösning när saker levereras ...förra gången var det väl t.o.m. folk som tittade i någon lokal åkeri-app då brings uppdateringar inte var tillräckligt detaljerade ....haha...(får tydliga flashbacks från förra veckan med 100 sidor status från EG leveranserna)

Kör på ni....personligen tycker jag dock det är 10000 gånger mer intressant om EG ska släppa några nya i veckan och vad som händer angående CDON bokningen förra veckan, alltså vilka bokningar som finns och när de kommer in snarare än att följa transport/frakt/leverans --- men det är ju bara jag
När jag väl fått in någon av mina bokningar så kommer jag säkert bli lika nojjig angående frakten/transporten också....

Haha, jag tänkte precis som du fram till att min skickades. Då jävlar uppdaterades bringappen och Skellefteå Lastbilsstation-sidan (de som levererar åt Bring i norrland) frekvent. 😂

Men visst, det är tråkigt för alla som inte väntar leverans att tråden spammas med sådana inlägg när det för dessa kanske finns mer intressanta saker att diskutera.

Permalänk
Skrivet av Kevin_hek:

Står bara registrerat

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av thatdude12:

Står bara registrerat

Samma här.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur många som kommer att anmäla sig och hur stor chans det ens är att få köpa en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddejr10:

Frågan är ju hur många som kommer att anmäla sig och hur stor chans det ens är att få köpa en...

Säkert långt under 1 % chans.

Å andra sidan är chansen 0 % för den som inte anmäler sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Säkert långt under 1 % chans.

Skulle också tippa på det faktiskt...

Permalänk

Elgiganten

Efterfrågan på Playstation 5 är större än någonsin.
För att göra det så rättvist som möjligt så har vi
valt att hålla en utlottning om vem som ska få köpa
Playstation 5 Standard Edition.
Anmälan stänger den 17/12 kl 23:59 och på
morgonen den 18/12 kommer vårt system att
slumpmässigt välja ut vilka som får köpa denna
gång.
Ni som har blivit utvalda kommer att få en unik kod
via mail. Läs sedan instruktionerna i mailet för att
genomföra ditt köp. Köpet måste genomföras på
Fredag 18/12 och konsolen skickas ut inom 5 dagar.
Genom att använda denna lösningen så säkerställer
vi att köpen sker på lika vilkor för alla.
Gå in på elgiganten.se/PS5 för att läsa mer och för
att anmäla er!

Permalänk
Medlem

Bläh, jag hade haft mycket större chans på en ps5 om de hade släppt 100 ex på random tider under dagen. Nu blir det istället 100 lotter på säkert 20 000 intressenter så chansen är minimal....

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Bläh, jag hade haft mycket större chans på en ps5 om de hade släppt 100 ex på random tider under dagen. Nu blir det istället 100 lotter på säkert 20 000 intressenter så chansen är minimal....

Haha samma här, känns som att risken för att de som redan har en ändå skriver upp sig är större än att de hade suttit och f5:at. Nåja, nu slipper man ju hetsa och får dedikera tiden till att be till RNGesus istället 🙏

Permalänk
Medlem

För övrigt får jag inte min registrering att fungera. Jag följde länken ovan men formuläret verkar tro att jag vill bli medlem i deras kundklubb(?) Jag är redan medlem (och inloggad) men det verkar inte göra skillnad. Så jag provade att fylla i allt en gång till varpå jag bara får svaret "tack du är nu medlem och kommer få ett mail".

1) Jag var redan medlem
2) Jag får inget mail

Permalänk

Jag gillar att dom kör utlottning, känns lite mer rättvis för folk som inte har tid/kan sitta och spamma f5 på en sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

För övrigt får jag inte min registrering att fungera. Jag följde länken ovan men formuläret verkar tro att jag vill bli medlem i deras kundklubb(?) Jag är redan medlem (och inloggad) men det verkar inte göra skillnad. Så jag provade att fylla i allt en gång till varpå jag bara får svaret "tack du är nu medlem och kommer få ett mail".

1) Jag var redan medlem
2) Jag får inget mail

Du är anmäld då. Dock får man ingen bekräftelse mejl på befintliga medlemmar.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

1) Jag var redan medlem
2) Jag får inget mail

Samma här.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

1) Jag var redan medlem
2) Jag får inget mail

Samma här

Permalänk

Elgiganten skrev såhär på instagram ang. anmälning när man redan är medlem:

"om man redan är medlem så ska man ändå signa upp sig. Då är man med i utlottningen. Dock kommer det i dagsläget inget bekräftelsemail direkt för befintliga medlemmar"

Så allt bör vara all well and good, vi får väl se på fredag om någon av oss här får biljetten till chokladfabriken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Du är anmäld då. Dock får man ingen bekräftelse mejl på befintliga medlemmar.

Jag fick bekräftelse även fast jag var medlem och inloggad

Permalänk
Medlem

Kan inte ni som redan fått en som har ork eller vill hjälpa andra i tråden skriva upp er också på elgiganten och sälja den vidare vid vinst här så blir chansen större att det går till nån som "förtjänar" en lite större? Bara ett förslag 😁