SweClockers utser årets spel – nomineringar

Permalänk
Medlem

2077 är lätt det bästa spelet jag spelat i år

På Pc givetvis
Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Helt klart Ghost of Tsushima.

Permalänk

Flight Simulator 2020

Permalänk
Medlem

Cp77 lätt.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 , helt klart*.
Lite tidigt att säga ännu, men ser helt klart ut att kunna bli ett spel som kommer upp i tresiffriga speltider. Dock så är det så sent lanserat att 2021 är ett bättre år att klassa det spelet som.

* förutom på PS4 och xbox, där det tar årets kalkon release.

Permalänk

The Last of Us: Part 2.

Permalänk

Oavsett vad "reglerna" säger så vill jag nominera Final Fantasy VII Remake. Detta är inte bara samma spel med bättre grafik utan ett helt nytt spel med ny story, ny genre och totalt annan spelstil. Det är ett totalt annat spel helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk

Cyberpunk 2077 (PC)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

FFVII Remake, alla gånger!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | MB: Asus Z97 Pro Gamer | CPU: Intel i7 4790k 4.7GHz OC | RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black | GPU: EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ | PSU: Cooler Master G750M | OS: Windows 10 | CPU+GPU Custom water loop

Permalänk
Medlem

Assass Creed Valhalla - bästa spelet hittills i spelserien. Väldigt tillfredsställande kombat, raider är skoj samt att basbyggandet som fanns i Assassins Creed 2 är tillbaka fast med större betydelse. Minst buggiga AC på launch också. Enda minuset är att man levlar lite för fort, fisket är rätt svårt och droprate på djur är för dålig.
Har inte kört några andra nya spel i år förutom DLCs till Total War Warhammer II.
Väntar på PS5 för att lira The last of us II och Demon Souls.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Streets of Rage 4

Visa signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Doom Eternal

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Cyberpunk 2077 , helt klart*.
Lite tidigt att säga ännu, men ser helt klart ut att kunna bli ett spel som kommer upp i tresiffriga speltider. Dock så är det så sent lanserat att 2021 är ett bättre år att klassa det spelet som.

* förutom på PS4 och xbox, där det tar årets kalkon release.

Fetade, det är något jag ser fram emot.
Men tills att jag har ett grafikkort bra nog, så får det vänta.
När det gäller speltid så:

Därav att jag behöver något nytt att sänka tänderna inom.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 (PC-Edition).

Permalänk
Medlem

Factorio är årets spel.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 (PC)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

The Last of Us: Part 2.

Cyberpunk kan ta sig i brasan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Assass Creed Valhalla - bästa spelet hittills i spelserien. Väldigt tillfredsställande kombat, raider är skoj samt att basbyggandet som fanns i Assassins Creed 2 är tillbaka fast med större betydelse. Minst buggiga AC på launch också. Enda minuset är att man levlar lite för fort, fisket är rätt svårt och droprate på djur är för dålig.
Har inte kört några andra nya spel i år förutom DLCs till Total War Warhammer II.
Väntar på PS5 för att lira The last of us II och Demon Souls.

Lite kul att du nämner det, då de har nu erbjudit XP-boost för det "lilla" priset av 120kr.
Så du köper spelet, men erbjuds även att köpa Xp boost för en hundring till. Riktigt fulspel enligt mig. Likadant när det gäller armorsets i spelet som du måste betala för. Detta ska inte accepteras inom singleplayer-spel enligt mig.
Okey om det var onlinespel.

De gör allt för att mjölka kundbasen på pengar.

Men som sagt fann det fetade lustigt när det nu finns XP boost att köpa. Förr fanns det spelkoder att aktivera för samma sak. Nu ska man betala för det.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 för mig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har alla glömt Crusader Kings III ?

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Fall Guys! unikt koncept och jävligt kul!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

HL Alyx

Permalänk
Medlem

Factorio, kom ur early access och hade sin release i år. Tveklöst bästa spelet jag testat någonsin.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Håller med tidigare talare om att FFVII Remake är så pass mycket ett nytt spel att det inte faller under "uppdatering av gammalt spel". Final Fantasy VII Remake får alltså min röst, tätt följt av Ghost of Tsushima!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Flight Simulator 2020

Det mesta av de andra spelen ser ut som samma skit som hela tiden släpps, såklart det finns undantag, men det kräver att man letar.
Flight Simulator 2020 är iofs en remake, men den spelar man för flygpplevelsen.

Permalänk
Medlem

Demon Souls Remster PS5

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Lite kul att du nämner det, då de har nu erbjudit XP-boost för det "lilla" priset av 120kr.
Så du köper spelet, men erbjuds även att köpa Xp boost för en hundring till. Riktigt fulspel enligt mig. Likadant när det gäller armorsets i spelet som du måste betala för. Detta ska inte accepteras inom singleplayer-spel enligt mig.
Okey om det var onlinespel.

De gör allt för att mjölka kundbasen på pengar.

Men som sagt fann det fetade lustigt när det nu finns XP boost att köpa. Förr fanns det spelkoder att aktivera för samma sak. Nu ska man betala för det.

Inte bara det, priset på Valhalla sjönk från 600 till 400 strax efter en månad. Köp aldrig Ubisoft spel till eller vid launch, vänta 1-2 månader och få det för 33% billigare.

Det som är ännu värre är att de också förhandssäljer Gold och Ultimate Edition för 1000kr och 1200kr, utgåvor som man betalar för innehåll som inte finns än (Season Pass). Båda dessa utgåvor finns nu för kraftigt rabatterat pris, detta innan det knappast kommit något av innehållet man betalar extra för.

Permalänk
Medlem

Hades

Permalänk
Medlem

Population one

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull