Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Just den recensionen är riktigt bra. Tar upp lite av båda sidor.

Helt enig. Var väldigt skönt att se en vettig video i ämnet med lite hjärna och balans bakom.

Upplevt under ganska många år att "gamer-communityt" som helhet är fruktansvärt enkelspårigt och den mest lättmanipulerade gruppen av alla. Jag hoppas att det beror på att det är många barn och ungdomar involverade, som inte lärt sig tänka i större bilder, eller kritiskt, än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker att dom där detaljerna gör mycket i ett spel. Även om man inte tänker på det hela tiden så sätter det sig undermedvetet när man spelar. Varför skulle annars rockstar lägga ner så mycket arbete på sådana detaljer om det inte gav något?

Dessa exempel på cyberpunk är ju horribla, dom flesta är väl bara buggar eller?

Detaljerna kan inte hjälpa ett spel som inte har bra game-play. GTA IV är ett bra exempel på detta. Dessutom kan för många detaljer dra ner spelet i tempo och bli saker som känns jobbiga/tjatiga. Exempel på det är RDR2 som ibland känns som en sysslo-simulator. Man ska gå och fylla på vatten och bära höbalar, jaga, tjäna pengar och annat skit för att hålla gänget/hästen/etc glada. Gillar man sånt, visst då kanske det är kul.

Permalänk
Medlem

Har spelat typ 5h i spelet sen tog ja en paus, under den tiden njöt ja men ville ha mer effekt, på måndag får jag mitt 3080, så nu är det dags att fortsätta att utforska de coola miljöerna

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Tror inte denna var länkad tidigare, Gamers Nexus har gjort en gedigen genomgång av alla grafikinställingar och hur mycket de gör för prestanda och visuell påverkan i spelet.

Permalänk
Medlem

Herregud. Längesen jag blev så fast för ett spel.

Visst det har sina skavanker, buggar o krascher. Men ändå så jäkla bra.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

Vanligaste bugget är att jag fastnar i kartan och kommer inte ut ur den. Alt+F4 och börja från början, och så finns det inga no-intro fixes än.

Edit, no intro fix
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/533?tab=descript...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Så sjukt roligt spel, bara haft lite småbuggar med texturer och sådant, fram tills nu då jag tyvärr fastnat i spelet. Hur jag än gör så blir alla mina sparfiler (både auto och manual) obrukbara och krashar spelet efter att jag slutfört sidouppdraget "Riders on the storm". Riktigt trist då det är det sista jag har att göra utan att gå vidare i storyn :(.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Herregud. Längesen jag blev så fast för ett spel.

Visst det har sina skavanker, buggar o krascher. Men ändå så jäkla bra.

Håller helt med. Trots sina skavanker som sagt (spelar på PS4 Pro) har jag fantastiskt roligt, roligare än jag haft med ett spel på mycket länge.

Många jämför det med Witcher 3 och anser det vara bättre men personligen har jag efter flertalet försök aldrig fastnat för det som jag gjorde med cyberpunk.
Älskar designen/detaljrikedomen på staden och många intressanta karaktärer med utmärkta röstskådespelare.
Hoppas på många/stora expansioner till detta.

Permalänk
Medlem

I skrivande stund anser jag att Witcher 3 är i en helt annan klass. Väldigt mycket bättre.
En sak är sämre, om det kan kallas sämre, och det är att Witcher 3 tar längre tid på sig att bli riktigt kul.
Många faller på det och spelar inte vidare. Synd.

Cyberpunk 2077 är roligt, det är det verkligen. Men helvete vad det behöver utökas på alla vis för att bli ett spel i klass med Witcher 3.
Fortsätter dom fixa spelet och utöka innehållet (världen är rätt kall o död) så kan det till slut få den status vi önskar det.
Jag hoppas på det. För jag vill återkomma till detta spelet om 2-5 år ca och se vad det utvecklats till.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

I skrivande stund anser jag att Witcher 3 är i en helt annan klass. Väldigt mycket bättre.
En sak är sämre, om det kan kallas sämre, och det är att Witcher 3 tar längre tid på sig att bli riktigt kul.
Många faller på det och spelar inte vidare. Synd.

Smaken är som baken antar jag Jag tycker inledningen av Cyberpunk är en av dess svagheter. Spelat betydligt mer Witcher 3 totalt sett över åren men aldrig haft lika kul som jag har med Cyberpunk.

Permalänk
Medlem

En av de saker jag stör mig mest på är alla värdelösa sikten för korta avstånd, vad är syftet med dessa sikten? Att blockera din syn så mycket som möjligt? Hatar ärligt alla sikten i Cyberpunk. Stör mig lite på crafting också, hade velat ha en legendary Ajax men icke, finns inte vad jag förstår det, trodde först man kunde uppgradera kvaliteten på saker men det kan man tydligen inte på annat än ikoniska saker.

Aja, sitter just nu på 87h och har spelat igenom ett avslut, flesta sidouppdrag, har en del gigs och ncpd saker kvar, har medvetet skippat Claire då min xbox kontroller glitchar och väntar på att wireless adapter kommer på posten. Det att jämföra med The Witcher 3 där jag har 110 timmar, det med DLC och en hel del att bara gå omkring och inte direkt göra någonting. Så medan huvudstory kanske är kortare så tycker jag i mitt fall att helheten är ungefär lika.

Jag märker förövrigt att jag hittar en hel del "gömda" side missions som jag verkligen undrar om de som spelat igenom hela alltet på typ 40 timmar verkligen hittat också? Eller så är det bara jag som är seg, kör en hel del stealth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

I skrivande stund anser jag att Witcher 3 är i en helt annan klass. Väldigt mycket bättre.
En sak är sämre, om det kan kallas sämre, och det är att Witcher 3 tar längre tid på sig att bli riktigt kul.
Många faller på det och spelar inte vidare. Synd.

Cyberpunk 2077 är roligt, det är det verkligen. Men helvete vad det behöver utökas på alla vis för att bli ett spel i klass med Witcher 3.
Fortsätter dom fixa spelet och utöka innehållet (världen är rätt kall o död) så kan det till slut få den status vi önskar det.
Jag hoppas på det. För jag vill återkomma till detta spelet om 2-5 år ca och se vad det utvecklats till.

Håller med. Witcher 3 ligger i top3 för mig, sjukt kul spel som fick mig hookad att spela klart det mer eller mindre direkt. Början var lite seg och fick mig att ta några dagars paus, men sen när jag återupptog spelandet igen så var jag fast ända in i mål.

Cyberpunk å andra sidan är ett kul spel, men trots det och trots att det är nytt så har jag inte blivit hookad att bara sätta mig ner och bränna igenom det. Jag har ströspelat det under dom senaste två veckorna; några timmar ena dagen, för att inte spela det alls under 2 dagar, etc.
Jag stör mig också / reflekterar över saker jag anser saknas i spelet när jag spelar det, något jag inte alls kände med Witcher 3.

Ska tillägga att jag inte haft några nämnvärda buggar eller hypat upp mig inför trailers och gamefeatures som sen inte är med i spelet, så stör mig inte på något sådant öht till skillnad från många andra. Jag fastnar helt enkelt inte i spelet trots att jag tycker det är rätt kul.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av MinscS2:

Håller med. Witcher 3 ligger i top3 för mig, sjukt kul spel som fick mig hookad att spela klart det mer eller mindre direkt. Början var lite seg och fick mig att ta några dagars paus, men sen när jag återupptog spelandet igen så var jag fast ända in i mål.

Cyberpunk å andra sidan är ett kul spel, men trots det och trots att det är nytt så har jag inte blivit hookad att bara sätta mig ner och bränna igenom det. Jag har ströspelat det under dom senaste två veckorna; några timmar ena dagen, för att inte spela det alls under 2 dagar, etc.
Jag stör mig också / reflekterar över saker jag anser saknas i spelet när jag spelar det, något jag inte alls kände med Witcher 3.

Ska tillägga att jag inte haft några nämnvärda buggar eller hypat upp mig inför trailers och gamefeatures som sen inte är med i spelet, så stör mig inte på något sådant öht till skillnad från många andra. Jag fastnar helt enkelt inte i spelet trots att jag tycker det är rätt kul.

Det känns lite som att Witcher 3 hade en annan skala på sidouppdragen, där påverkan på världen blev större. Av någon anledning känns de lite mer isolerade i Cyberpunk. Det känns inte heller riktigt som att omgivningen förändras i takt med mig. Några som säger "Oooh, där kommer V", men inte mycket annat. Men det är fortfarande ett väldigt bra spel i mina ögon, som dock går att fortsätta utöka.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Detta spelet när det är färdigpatchat kommer vara top 10 bästa spel genom tiderna tippar jag på.😃

Permalänk
Medlem

Sådär, spelade klart spelet nyss och landade på 78 timmar. Mycket bra spel enligt mig, trots de problem som finns. Körde en Tech-build med ett tech-gevär och tech-dubbelpipig hagelbössa.

Permalänk
Medlem

Stockholm Open Streetrace

Är fan redo med min Samurai Porsche , får se hur det går med keyboard/mouse hahaha

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Spelat runt 3 timmar och är mycket nöjd hittills.
Spelet har fått oförskämt mycket negativitet mot sig, om man bara ser bortom att det flyger lite saker i luften här och var.

Är 2 saker jag stör mig på:

1) HDR. Verkar knappt gå att få till vettigt? Bilden ser grådassig/urtvättad ut. Har försökt med HDR-settings men tycker den vanliga inställningen som man har utan HDR där man ska ställa in så att en viss del "knappt syns" ger betydligt bättre resultat.
Värre är att det inte ges någon rimlig förklaring kring _hur_ man ska ställa in dom 3 reglagen in-game, det hade dom kunnat bjuda på. @Laxpudding kanske har nån feedback här?
Maximum-brightness
Tone-mapping midpoint
Paper white

Det är dom 3 val man har, och medans man ställer in får man inte någon typ av färg-karta eller liknande, utan får bara se 2 screenshots från ingame.
Grejen är att det är ju extremt stora "range" på dessa 3 reglage, känns som man kan mixtra HUR mycket som helst, det måste ju finnas någon typ av "logik" kring vad man ska titta efter för att få det korrekt?

2) Tror någon annan var inne på det tidigare, och det är hur dialogen funkar. Jag gillar inte att man är "kvar" i samma "meny" tills man plockat det valet som gör att man tar sig vidare. Jag tycker alltid att man ska få nya val baserat på det valet man gjort.

Utöver det har jag redan hamnat i ett par dialoger där man frågar någon av "extravalen", så börjar dom diskutera något sidospår. Sen när man väljer "huvudspåret" och tar sig vidare, så kan dom prata om något som man redan pratat om i ett sidospår, men som om man inte hade pratat om det i sidospåret. EXTREMT störande för det förstör illusionen lite, men förstår att det förmodligen hade blivit för mycket dialog att skriva/spela in för att få det flawless.

Heavy rain / Detroit:Become Human sköter detta betydligt bättre, fast det är å andra sidan två spel där hela fokuset ligger på just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Jag märker förövrigt att jag hittar en hel del "gömda" side missions som jag verkligen undrar om de som spelat igenom hela alltet på typ 40 timmar verkligen hittat också? Eller så är det bara jag som är seg, kör en hel del stealth.

Kan du ge ett exempel på gömda side-missions? Jag har spelat alla "side-jobs" (alltså "riktiga" side missions) som visas på mappen och tror inte det finns några mer. I Witcher 3 fanns det dock side quest man bara fick tillgång till om man gjorde andra missions i specifik ordning så det kan ju vara så att de har något sånt i Cyberpunk också men känns inte som det. Enda jag sett är att man kan missa delar av side missions/questlines beroende på vad man gör, t.ex. missionet med fången så kan man bara döda honom direkt och klara questet så missar man resten.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Om utvecklarna lyssnar på dom vettigaste klagomålen och önskningarna som framförs överallt på nätet så kan spelet bli helt fantastiskt.
Spelet har en grund som det går att bygga på med små och stora dlc i många år framöver.
Tex "små" dlc med massa side-missions. Det är lätt fixat för deras studio.
En helt ny story som är längre inte i bara ren speltid utan i allt som måste göras innan den är klar bör komma så småningom.

Jag tror på framtiden för detta spelet om dom ger sig fan på det.

Samt att jag är en av dom som inte bryr mig om mer fps just nu utan vill att dom fixar alla buggar osv först.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Fick min första krasch igår. Den fick mig tyvärr att ändra om min ursprungliga taktik för ”cloud”-delen av automatic lover pga att jag drog på mig aggro precis före en save. Det blev guns blazing istället för diplomati 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Kan du ge ett exempel på gömda side-missions? Jag har spelat alla "side-jobs" (alltså "riktiga" side missions) som visas på mappen och tror inte det finns några mer. I Witcher 3 fanns det dock side quest man bara fick tillgång till om man gjorde andra missions i specifik ordning så det kan ju vara så att de har något sånt i Cyberpunk också men känns inte som det. Enda jag sett är att man kan missa delar av side missions/questlines beroende på vad man gör, t.ex. missionet med fången så kan man bara döda honom direkt och klara questet så missar man resten.

Nu har jag spelat så mycket senaste dagarna att allt flyter samman i skallen på mig, helt gömda är de ju inte men exempelvis Skippy och Jesse Cox "cameo" quest (Burning Love tror jag det uppdraget heter) är två exempel på uppdrag jag hade missat helt och hållet tills jag snubblade över dem medan jag utforskade. Så alltså inte "main side jobs" utan mindre saker, men det var inte dessa som fick mig att ställa frågan utan det var en annan quest jag inte kommer på vilken det var nu, ska försöka kolla igenom completed för att se om jag hittar den.

Edit: Hittade den som fick mig att ställa frågan, sidouppdraget "Bullets". Exempelvis om man ignorerar klädbutiker och bara gör quests man ser kommer man troligen missa denna exempelvis. (Om det nu inte finns något main side quest som tvingar en hit, kommer inte ihåg.)

Permalänk
Medlem

Nu har man klarat detta (Main Story). Förvånansvärt stabilt för mig med tanke på alla rapporterade problem. Råkade ut för lite grafiska skavankar här o där, men inget större. inga krascher. (Började spela med day one patchen).

Köpte det först till Xbox Series X tänkte det skulle kunna gå stabilt, men bilduppdateringen var alldeles för ojämn, så jag köpte det till steam och det är där jag kört igenom det.

Ett helt ok spel. (Gillade slutet jag fick också). Förstod aldrig mig på färdigheterna och skillsen så många poäng blev kvar outdelat. Kanske var viktigare om man körde på en högre svårighetsnivå än normal. Saven säger dryga 32h. Känner inte att jag ruschade igenom men blev förvånad när jag nådde point of no return.

Ska nu lägga undan det och vänta in series x patchen och sen köra om det.

Permalänk
Medlem

Spelat ca 60 timmar och tar det väldigt lugnt Använder ingen fast-travel och glider bara runt och har inte särskilt bråttom att klara ut main storyn Fick ett par crasher pga en ostabil överklockning av gpu Annars har det varit några grafiska konstigheter här och där
Känner att processorn är något svag för mitt grafikkort Men då 5600x säljs till ockerpriser hos återförsäljare får jag nöja mig tills 5900x kommer i stock igen

Kör på very hard för jag hade en misstanke om att man skulle bli OP vid högre levels Det blev man ju i Witcher 3 Tar alla relevanta perks för tech vapen, crafting, quickhacks och breach protocols. I den ordningen. Alltså technical ability och intelligence spec. Kommer få en del poäng över efter att jag fyllt ut det jag vill ha och nåt max level Man behöver inte min maxxa särskilt hårt. Bara man ser till att uppgradera vapen hela tiden så räcker oftast ett hs och sedan gör man lite kul med quick hacks. Har inte heller något emot att dö några gånger innan jag klurat ut rätt taktik. Ibland smyg, ibland med vapen och granater.

Vid en eventuell omspelning vill jag testa en ren melee karaktär. Tror dock att det kan bli segt vid lägre levels, innan man fått nödvändiga perks. Det visar sig!

Tycker spelet har en riktigt bra atmosfär Helt klart i klass med witcher 3. Bara annan sort.

EDIT:

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Spelat runt 3 timmar och är mycket nöjd hittills.
Spelet har fått oförskämt mycket negativitet mot sig, om man bara ser bortom att det flyger lite saker i luften här och var.

Är 2 saker jag stör mig på:

1) HDR. Verkar knappt gå att få till vettigt? Bilden ser grådassig/urtvättad ut. Har försökt med HDR-settings men tycker den vanliga inställningen som man har utan HDR där man ska ställa in så att en viss del "knappt syns" ger betydligt bättre resultat.
Värre är att det inte ges någon rimlig förklaring kring _hur_ man ska ställa in dom 3 reglagen in-game, det hade dom kunnat bjuda på. @Laxpudding kanske har nån feedback här?
Maximum-brightness
Tone-mapping midpoint
Paper white

Det är dom 3 val man har, och medans man ställer in får man inte någon typ av färg-karta eller liknande, utan får bara se 2 screenshots från ingame.
Grejen är att det är ju extremt stora "range" på dessa 3 reglage, känns som man kan mixtra HUR mycket som helst, det måste ju finnas någon typ av "logik" kring vad man ska titta efter för att få det korrekt?

2) Tror någon annan var inne på det tidigare, och det är hur dialogen funkar. Jag gillar inte att man är "kvar" i samma "meny" tills man plockat det valet som gör att man tar sig vidare. Jag tycker alltid att man ska få nya val baserat på det valet man gjort.

Utöver det har jag redan hamnat i ett par dialoger där man frågar någon av "extravalen", så börjar dom diskutera något sidospår. Sen när man väljer "huvudspåret" och tar sig vidare, så kan dom prata om något som man redan pratat om i ett sidospår, men som om man inte hade pratat om det i sidospåret. EXTREMT störande för det förstör illusionen lite, men förstår att det förmodligen hade blivit för mycket dialog att skriva/spela in för att få det flawless.

Heavy rain / Detroit:Become Human sköter detta betydligt bättre, fast det är å andra sidan två spel där hela fokuset ligger på just det.

Har för mig jag läste att HDR är trasigt i spelet likt RDR2.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Medlem

Hittade precis en talande AI-pistol när jag gjorde ett sånt där gult utropstecken "you never know what you might find".

Fantastiskt kul

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Nu har jag spelat så mycket senaste dagarna att allt flyter samman i skallen på mig, helt gömda är de ju inte men exempelvis Skippy och Jesse Cox "cameo" quest (Burning Love tror jag det uppdraget heter) är två exempel på uppdrag jag hade missat helt och hållet tills jag snubblade över dem medan jag utforskade. Så alltså inte "main side jobs" utan mindre saker, men det var inte dessa som fick mig att ställa frågan utan det var en annan quest jag inte kommer på vilken det var nu, ska försöka kolla igenom completed för att se om jag hittar den.

Edit: Hittade den som fick mig att ställa frågan, sidouppdraget "Bullets". Exempelvis om man ignorerar klädbutiker och bara gör quests man ser kommer man troligen missa denna exempelvis. (Om det nu inte finns något main side quest som tvingar en hit, kommer inte ihåg.)

Ja du har rätt, "Bullets" har jag faktiskt missat så det finns alltså side quests som inte markeras på mappen som "side job"(kanske markeras som frågetecken men jag gjorde inte alla dem, gör det senare när DLC kommit och spelet är felfritt ). Skippy och burning desire vet jag är markerade men undra hur många quests det finns som är gömda som Bullets.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Ja du har rätt, "Bullets" har jag faktiskt missat så det finns alltså side quests som inte markeras på mappen som "side job"(kanske markeras som frågetecken men jag gjorde inte alla dem, gör det senare när DLC kommit och spelet är felfritt ). Skippy och burning desire vet jag är markerade men undra hur många quests det finns som är gömda som Bullets.

Jag hittade ett quest "The Highway man" i ett garage som gick att öppna. Jag tror inte det var markerat på kartan, men är inte säker för jag sprang runt lite innan. Själva uppdraget har ingen markering på kartan, så det är bara att åka runt och leta i området som står i uppdraget antar jag.

Permalänk
Medlem

Side jobs, gigs och fetch quests dvs. plocka x antal bilder, gå och boxas med x många borde skiljas åt tydligare i journal. Har en massa skräpfetchquests som bara gör det svårare att hitta allt annat i min journal just nu. Samma i kartan, borde gå att plocka bort fetchquests. Gud vad jag hatar fetchquests i ett open world, skräper bara ner kartan i onödan...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag hittade ett quest "The Highway man" i ett garage som gick att öppna. Jag tror inte det var markerat på kartan, men är inte säker för jag sprang runt lite innan. Själva uppdraget har ingen markering på kartan, så det är bara att åka runt och leta i området som står i uppdraget antar jag.

Haha det har jag också missat! Verkar inte heller vara markerat så det kanske finns en hel del liknande quests, får bli att följa en "missable" guide sen när någon gjort en som med Witcher 3.

Skrivet av Yasko:

Side jobs, gigs och fetch quests dvs. plocka x antal bilder, gå och boxas med x många borde skiljas åt tydligare i journal. Har en massa skräpfetchquests som bara gör det svårare att hitta allt annat i min journal just nu. Samma i kartan, borde gå att plocka bort fetchquests. Gud vad jag hatar fetchquests i ett open world, skräper bara ner kartan i onödan...

Side job är dom "riktiga" side quests som de lagt mer tid på. Gigs är mest fetch quests eller typ smyg och rädda person/"döda alla här" men jag har spelat några mer utvecklade där man kan göra dem på olika sätt etc.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av TotalF:

Hittade precis en talande AI-pistol när jag gjorde ett sånt där gult utropstecken "you never know what you might find".

Fantastiskt kul

Är det den med två olika lägen?
Där är en feature med den som är bra att veta:

du kan välja mellan två lägen, dödlig och icke dödlig. Bra att veta är att efter 50 kills så låser sig pistolen till det läget du inte valt.
Så var noga med att ha den i det läget du inte föredrar tills du fått 50 kills med det, så har du den i läget du egentligen vill ha i resten av tiden

Dold text
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord