Cyberpunk 2077 - Screenshots

Permalänk

Är tvungen att dela med mig av några situationer som fått mig att skratta

Detta vapen lämnade Meredith Stout efter en omgång i sänghalmen (Bakom spoiler pga känsliga personer)

Dold text

Hittade denna snubbe i en gränd.

Buggar finns ju en del av men vissa blir lite roligare än andra.
"Gör det ont?"

(Blev mörk i överföringen till Igmur av någon anledning)

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Avstängd

Ibland undrar man ju vad bilen har för egna äventyr när man inte använt den på ett tag... inte så att jag har kört så oförsiktigt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Ibland undrar man ju vad bilen har för egna äventyr när man inte använt den på ett tag... inte så att jag har kört så oförsiktigt.
https://i.imgur.com/j6WL87V.jpg

Haha, du har parkerat i "fel" kvarter kanske, någon har fyllekört med den

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Som fotograf tycker jag om fotofunktionen och den kan ge bra bilder men behöver mer funktioner för att kunna bli riktigt bra. Jag hade önskat att man kan använda drönar-läget fritt för att fota landskap.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Som fotograf tycker jag om fotofunktionen och den kan ge bra bilder men behöver mer funktioner för att kunna bli riktigt bra. Jag hade önskat att man kan använda drönar-läget fritt för att fota landskap.

Att de också fixar buggen som gör att effekter ser ut som streck som går kors och tvärs. Man ser buggen på din tredje bild. Syns bra vid en eld, som ser bra ut innan photo mode, men sen i photo mode dyker strecken upp.

Permalänk
Medlem

Ready to chew ass and kick bubblegum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

https://i.imgur.com/V5Blqw9.jpg

Var hittar man pippin? Det är ju den som förekommer i tåget sen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Sgart:

Var hittar man pippin? Det är ju den som förekommer i tåget sen.
https://i.imgur.com/RXkaX7F.jpg

Markerade på kartan

https://www.purecyberpunk.com/map/?openplace=2780.89657808090...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

riktigt snygga och vältajmade shots där!

Jo håller med, fotar mkt själv och denna finess är ju fantastiskt kul. Stör mig mkt på att det blir sådan glow runt gubben när man har kort skärpeddjup.

Manuell fokus kunde vara smidigare också (peaking kanske)

Kan tänka mig det blir lite "fusk" om man skulle kunna dröna fritt, då kan man reka allt innan

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Tack så mkt

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Många trasiga människor i den här staden, även barnen. Bäst att demonstrera lite mot alltings jävlighet.

Hade ju också en pippibild.

Permalänk
Medlem

Har tagit en liten paus på några dagar från spelet nu när jag börjat jobba. Har spelat nästan 104 timmar nu så det får duga tillsvidare.

Några screenshots här från senaste veckan...

Det är ju grymt snygg stad och vilken känsla när man kör bil i regn, det har de verkligen lyckats tycker jag.

---

Sedan är bilarna hyffsat detaljerade även på undersidan, jag råkade hamna under en Quadra en gång

---

Vinyl-loppis här, kul då man är skivsamlare själv observerar att Samurai (Refused) finns där med

---

Skön scen här med Jackie när man ska gå på kanten också kommer denna attackdrönare.
Nästan lite call-of-duty känsla emellanåt (man går en "snitslad bana" typ) men bra variation då det till skillnad från nämnda spel bara är så ibland.

---

Här då, silverhand blir nedmejad av den här fula cyborgen. Men fräck pistol har han i sin silverhand!

---

Sprang på den här damen och tänkte att, jösses vad lång hon är! När jag stod bredvid. Sedan backade jag lite och märkte att hon har ju de senaste Nike Air som verkligen lyfter en till nya höjder

---

Skön scen med hacker-Judy, som datanörd blir man ju lite avis på hennes anläggning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Har tagit en liten paus på några dagar från spelet nu när jag börjat jobba. Har spelat nästan 104 timmar nu så det får duga tillsvidare.

Några screenshots här från senaste veckan...

https://i.imgur.com/vp4blE1.jpg
Det är ju grymt snygg stad och vilken känsla när man kör bil i regn, det har de verkligen lyckats tycker jag.

---

https://i.imgur.com/G7tz6pX.jpg
Sedan är bilarna hyffsat detaljerade även på undersidan, jag råkade hamna under en Quadra en gång

---

https://i.imgur.com/yDl0FEq.jpg
Vinyl-loppis här, kul då man är skivsamlare själv observerar att Samurai (Refused) finns där med

---

https://i.imgur.com/tmjoZna.jpg
Skön scen här med Jackie när man ska gå på kanten också kommer denna attackdrönare.
Nästan lite call-of-duty känsla emellanåt (man går en "snitslad bana" typ) men bra variation då det till skillnad från nämnda spel bara är så ibland.

---

https://i.imgur.com/9mcCwPA.jpg
Här då, silverhand blir nedmejad av den här fula cyborgen. Men fräck pistol har han i sin silverhand!

---

https://i.imgur.com/L8gOD0d.jpg
Sprang på den här damen och tänkte att, jösses vad lång hon är! När jag stod bredvid. Sedan backade jag lite och märkte att hon har ju de senaste Nike Air som verkligen lyfter en till nya höjder

---

https://i.imgur.com/BS6PvSx.jpg
Skön scen med hacker-Judy, som datanörd blir man ju lite avis på hennes anläggning

Silverhands pistol han använder när han går in i Arasakas byggnad har sjukt härlig "reload animation"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

...någon som tänkt på detta fenomen att frisyren anpassas till den mössa man har. Det är ju ganska kul, eftersom man inte kan byta frisyr så är detta ett sätt att få till det på ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Av alla bilar är nog Quadran min favorit. Både snygg och skön att köra. Glida runt lite på landsvägarna utanför stan och lyssna på Radio Växelström är inte dumt.

Kan för övrigt rekommendera att utforska Badlands när man ändå är där och njuter av stillheten. Det är inte jättestort men finns flera intressanta shards att läsa (som bland annat rör den ödsliga järnvägen...) , bra loot och saker att klättra runt i.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd

Förmodligen den grafiskt snyggaste området i spelet. Dystopiskt.

Edit: Borde ha använt mig av photomode.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat lira igen med min uppgraderade gubbe. Nya benen är verkligen kanon, när man lärt sig tekniken lite går det att åstadkomma ganska mycket. T ex hoppa ner från ett högt tak och landa mjukt

Några random screenshots här

---

Det var nästan såhär man tyckte när Coronan var som värst...

---

Här vid Ripperdoc Ryders fanns det drösvis med cola-automater om man vill göra colacrafting-tricket
(det finns ingen droppoint i närheten iofs)

---

Ny outfit och revolver. Det är nåt sjukt vad mycket skada det kan göra om man smyger och får in ett bra headshot, det är flera multipliers på samma gång, fick 6500 i skada nyss, nog nytt rekord. Inte konstigt att huvudena bara exploderar...

---

Bra utsikt här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Förmodligen den grafiskt snyggaste området i spelet. Dystopiskt.
https://i.imgur.com/FXpc44m.jpg

Edit: Borde ha använt mig av photomode.

Pacifica är riktigt nice!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

8ug8ear ser nice ut

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Guh, vad jag har kämpat med fläskbergen. Inför Animal tog jag en lång runda med bara nävarna vid varje brott jag såg i två stadsdelar bara för att levla upp slagsmålsskilsen. Till slut gick det, men jag tror att det var mest envishet och jäkla kutande fram och tillbaka i ringen.

Bilen jag fick innan är väl kanske inte i min smak, men den kanske kan imponera på nästa klassåterträff med Nomads knattegangsters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Guh, vad jag har kämpat med fläskbergen. Inför Animal tog jag en lång runda med bara nävarna vid varje brott jag såg i två stadsdelar bara för att levla upp slagsmålsskilsen. Till slut gick det, men jag tror att det var mest envishet och jäkla kutande fram och tillbaka i ringen.

Oj, jag drar mig också för handgemäng. Kan inte ens sparras med dockan vid mitt hus, antar att jag har för lågt Body-attribut eller så (3).
Du har väl ändå gorilla arms med några knuckles ser det ut som?

Jag råkade på ett cyberfreak som man skulle slå ner utan att döda. Det var ju nästan omöjligt, men så kom jag på den bra idén att skjuta med hagelbrakare tills hans hälsa var låg och sedan slåss sista biten bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

https://i.postimg.cc/C5XwtkLq/dee8bb8d-d55f-4855-8f6c-9692da000a9f.png

Bilen jag fick innan är väl kanske inte i min smak, men den kanske kan imponera på nästa klassåterträff med Nomads knattegangsters.

https://i.postimg.cc/tTrq38KD/10cd8d49-01a3-482b-a2aa-8826c4e5d2a6.png

Skrivet av Yamato:

Oj, jag drar mig också för handgemäng. Kan inte ens sparras med dockan vid mitt hus, antar att jag har för lågt Body-attribut eller så (3).

Jag råkade på ett cyberfreak som man skulle slå ner utan att döda. Det var ju nästan omöjligt, men så kom jag på den bra idén att skjuta med hagelbrakare tills hans hälsa var låg och sedan slåss sista biten bara

Lite OT, men kunde inte hålla mig från att ge lite tips när ni ska mangla på andra i "Beat the brat":
Om ni använder gorilla arms så finns det en känd bugg som gör att man inte blockerar skada alls. Vilket gör att motståndaren bara behövde få in två slag och man var ute direkt (rätt segt när man möter tvillingarna).

jag har inte lagt ner mer tid på att läsa problemet, men jag upplevde det endast med gorilla arms som var rare > (epic, legendary etc). Och löste problemet genom att köpa ett par som var medvetet sämre endast för fighterna.

Tips#2
Motståndarna blir betydligt enklare om du nästan uteslutande går för bara tunga slag (hålla inne mus1), med undantag för finalen och en annan fight.

Tips#3
Slår du inte, så håll inne block. Finns ingen direkt anledning att gå på att timea in en perfekt blockering och slå tillbaka. I och med att slagsmålen är så pass buggade som de är.

Tips#4
Andra Cyberwares fungerar under alla matcherna. Vilket gör att man kan t.ex använda dubbelhopp, berserk etc utan att det påverkar

Tips#5
Jag klarade matcherna med endast 5 i body (tror de flesta underkategorierna bara var 4 också). Så inget krav på att lägga poäng. Det jag märkte var att allting som ger extra stamina på något vis (drar mindre vid blockering, större pool av stamina etc) gör det enklare men är inte ett måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Jag har 12 i i body för hälsans skull. Det har man dock inte så mycket för eftersom de plockar en med ett slag ändå. Jag har inte lagt så månge perks däri heller, några fåtal på extra skada med heavy attack.

Det tog ett tag men jag insåg till slut att det bästa är att bara hålla sig undan. Skit i att blocka och att försöka "boxas". Bättre att kasta sig åt sidan och springa till andra sidan ringen, sedan ta sats och springa in, lägga en heavy attack och sedan kasta sig undan igen. Repeat. Tog 20-25 matcher med Animal innan jag fick in knepet i den trånga baljan man slåss i. Hade kramp i triggerfingret sen och fick ta en whisky och lugna ner mig.

Jag kör på svåraste, men har sett att många väljer att ställa ner svårighetsgraden och dumpar vapen i ringen. Men det känns lite B. Gorilla-armar och slowmotion-prylar är dock nödvändigt. Motståndarna har ju allt möjligt krom, så vore dumt att vara sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag har 12 i i body för hälsans skull. Det har man dock inte så mycket för eftersom de plockar en med ett slag ändå. Jag har inte lagt så månge perks däri heller, några fåtal på extra skada med heavy attack.

Det tog ett tag men jag insåg till slut att det bästa är att bara hålla sig undan. Skit i att blocka och att försöka "boxas". Bättre att kasta sig åt sidan och springa till andra sidan ringen, sedan ta sats och springa in, lägga en heavy attack och sedan kasta sig undan igen. Repeat. Tog 20-25 matcher med Animal innan jag fick in knepet i den trånga baljan man slåss i. Hade kramp i triggerfingret sen och fick ta en whisky och lugna ner mig.

Jag kör på svåraste, men har sett att många väljer att ställa ner svårighetsgraden och dumpar vapen i ringen. Men det känns lite B. Gorilla-armar och slowmotion-prylar är dock nödvändigt. Motståndarna har ju allt möjligt krom, så vore dumt att vara sämre.

https://i.postimg.cc/Pqr7z13d/IMG-20210113-093512.png

Animal var rätt jobbig i början för mig. Tänkte att det här går bara inte, helt omöjligt. Men sedan började använda den där taktiken med att springa åt sidan/bakåt efter varje slag. Då blev det nästan för lätt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hett tips, ovanför Jig Jig finns det meningsfullt innehåll om man klättrar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har tyckt att grafiken varit lite glåmig, med framförallt matta färger. Har tänkt att det handlar om dålig optimering för XSX och buggig HDR. Eftersom next-gen-patchen dröjer så tänkte jag ta ett tag med inställningarna och se om det inte handlar om en del handhavandefel. Tidigare har jag tittat på preview-bilden och dragit lite i reglagen tills det ser OK ut, men fattade inte riktigt vad de gjorde. Nu provade jag några inställningar jag hittade som rekommenderade på nån sida, och justerade lite till. Och det blev en enorm skillnad. Mycket punchigare färger, större rymd och även mycket skarpare. Som natt och dag. Nu ser man ju till och med detaljerna i fejjan på V. Tips till de på konsol som har svårt att få till bilden tillfredsställande. Nedan inställningarna samt en radda bilder från de senaste dagarna. Har fortfarande vansinnigt kul, drygt 60 timmar.

Permalänk
Medlem

The Hammer of Doom

---

Skönt ställe jag hitta, den tog slut helt plötsligt dock och bilen hamnade i plurret. Men som tur var stod den här bilen där

---

Hittade den här kändisen igen, denna gången käkade han korv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar inte köpa bilar men när jag fick se den här blev jag kär direkt! Vilket åk!!

Visa signatur