Bästa kontantkortet eller abonnemang som komplement till företagsnummer? för den snåle

Permalänk
Medlem

Bästa kontantkortet eller abonnemang som komplement till företagsnummer? för den snåle

Hej,
Har kört med bara numret/abonemanget som jag fick med jobbtelefonen(för jag är snål...). Har dock insett att de är ganska bra att ha ett mer permanent nummer ifall man ex bytar jobb.

Nuvarande jobb ger mig fria samtal (även utomlands) och 2gb/månad surf(räcker för mig).

Har redan en telefon med plats för dubbla simkort, tanken är att det ska gå att nå mig på mitt private nummer men allt annat ska göras med jobb abonnemanget.

Är det dumsnålt att köra på ett kontantkort som man laddar tillräckligt ofta för att behålla numret istället för att köra på ett abonemang(vet inte vad ett abonemang skulle tillföra dock)?

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av indigun:

Hej,
Har kört med bara numret/abonemanget som jag fick med jobbtelefonen(för jag är snål...). Har dock insett att de är ganska bra att ha ett mer permanent nummer ifall man ex bytar jobb.

Nuvarande jobb ger mig fria samtal (även utomlands) och 2gb/månad surf(räcker för mig).

Har redan en telefon med plats för dubbla simkort, tanken är att det ska gå att nå mig på mitt private nummer men allt annat ska göras med jobb abonnemanget.

Är det dumsnålt att köra på ett kontantkort som man laddar tillräckligt ofta för att behålla numret istället för att köra på ett abonemang(vet inte vad ett abonemang skulle tillföra dock)?

tack på förhand

Beror på hur mycket du tänker ringa/SMS mm.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av indigun:

Hej,
Har kört med bara numret/abonemanget som jag fick med jobbtelefonen(för jag är snål...). Har dock insett att de är ganska bra att ha ett mer permanent nummer ifall man ex bytar jobb.

Nuvarande jobb ger mig fria samtal (även utomlands) och 2gb/månad surf(räcker för mig).

Har redan en telefon med plats för dubbla simkort, tanken är att det ska gå att nå mig på mitt private nummer men allt annat ska göras med jobb abonnemanget.

Är det dumsnålt att köra på ett kontantkort som man laddar tillräckligt ofta för att behålla numret istället för att köra på ett abonemang(vet inte vad ett abonemang skulle tillföra dock)?

tack på förhand

Comviq funkar smidigt för mig 50 kr per år för att behålla numret är ett billigt alternativ.

Förutsätter att du inte ringer något överhuvudtaget utan bara tar emot samtal och skickar enstaka SMS

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Kan du inte kolla om du får ta med dig numret när/om du slutar? Bör ju inte vara några större problem, jag har flyttat med jobbnummer. Flyttade med från en myndighet där jag fått numret som hade 4 sista som matchade mitt fasta telefonnummer där Trodde aldrig dom skulle säga ja till den överlåtelsen, sen har det rullat på, ingen har sagt nej.

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem

Vissa företag tillåter dig att porta företagsnumret till din personliga telefon när du slutar.
Kolla upp om det är ett alternativ.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Halebop Go kontantkort kostar 2kr per samtal 0,5kr per SMS och är giltigt i ett år från senaste förbrukning. Så det kostar som minst 50 öre per år.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Tack för svaren och tipsen.
Ska kolla om man får ta med sig numret

Permalänk
Medlem

Jag har samma upplägg som dig och använder Halebop Go kontantkort. Körde tidigare med något gratisabonnemang som laddades via poäng, men det var bara jobbigt.

Permalänk
Medlem

Skaffade också Halebop då jag är i samma situation. Det var i samband med att tele2 höjde priset på mitt abonnemang rejält sista året (59->119->219kr) .
Sen oktober har jag spenderat 16kr och sparat 650 kr jämfört med om jag behållit Tele2

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Undrar lite om Halebob Go och den surf man måste köpa till, står att den gäller 183 dagar, men det står också att oanvänd surf sparas lite av en paradox eller ??