Lenovo Slim 7 Använda On/Off knappen utan att öppna locket

Permalänk

Lenovo Slim 7 Använda On/Off knappen utan att öppna locket

Hej, blev precis medlem här hos er för att få hjälp med just denna fråga. Hittar lite alternativa svar som att ställa in laptopen så att den vaknar när man rör musen t.ex men jag vill helt enkelt kunna starta datorn på knappen som är placerad alldeles vid USB-portarna på sidan. Den är allt som oftast inkopplad i TVn via en av USB-C portarna.

Som det är nu så öppnar jag locket och stänger det för att få igång datorn och emellanåt så ger den f-n i att skicka signal till TVn så jag får dra ur USB-C (Displayportsladden) och sätta tillbaka den så ger den signal.. Lite lätt irri...

Så egentligen är det två problem.. men det senare kanske löser sig om jag får till det med On/Off knappen

Mvh Charlie

Permalänk
Medlem

Har du den kopplad till TV:n med locket stängt och spammar knapptryck på ett externt tangentbord så kommer datorn att vakna till liv.
Nackdelen är att den inte är gjord för det så värmen kan inte avledas korrekt.
Beställde själv ett datorställ där man kunde ställa datorn vid bordet stående för att det inte ska ta plats på bordet, var tvunget att ha den stängd då. Men blev väldigt varm på enkla saker som den inte blev tidigare.

Permalänk

Det går att ställa in vad som ska hända när du trycker på Power knappen. Tips är att dubbelkolla så att den är inställd på "Shutdown".
Läs mer här: https://www.windowscentral.com/how-customize-power-button-act...

Permalänk
Skrivet av SkyThread:

Har du den kopplad till TV:n med locket stängt och spammar knapptryck på ett externt tangentbord så kommer datorn att vakna till liv.
Nackdelen är att den inte är gjord för det så värmen kan inte avledas korrekt.
Beställde själv ett datorställ där man kunde ställa datorn vid bordet stående för att det inte ska ta plats på bordet, var tvunget att ha den stängd då. Men blev väldigt varm på enkla saker som den inte blev tidigare.

Prövade detta nu men det funkade inte på min..

Skrivet av jansson_101:

Det går att ställa in vad som ska hända när du trycker på Power knappen. Tips är att dubbelkolla så att den är inställd på "Shutdown".
Läs mer här: https://www.windowscentral.com/how-customize-power-button-act...

Har ställt in den på flera olika sätt men funkar ändå inte..

Nu har jag:
When i press powerbutton: Shut down
sleepbutton: Sleep
close the lid: do nothing

Samma på battery som plugged in..