Rekommendera lämpligt grafikkort för 3 skärmar

Permalänk
Medlem

Rekommendera lämpligt grafikkort för 3 skärmar

Söker rekommendation för grafikkort, 3 digitala outputs för 3 skärmar. Vill använda som förlängt skrivbord i Windows.
Jag kör inte 3D, gaming, eller avancerade grafiska tillämpningar. Bara office/nytto, enklare video-användning.
PCI-e port är nog en bra idé.
Passiv (fläktfri) kylning (för tystnad).
Ej superhöga krav för bildkvalitet.
Ej tekniskt intresserad, föredrar installera-och-glöm principen.
Har f.n. MSI Z-370A moderkort, Intel UHD Graphics 630
Lågt pris är klar fördel

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooley:

Söker rekommendation för grafikkort, 3 digitala outputs för 3 skärmar. Vill använda som förlängt skrivbord i Windows.
Jag kör inte 3D, gaming, eller avancerade grafiska tillämpningar. Bara office/nytto, enklare video-användning.
PCI-e port är nog en bra idé.
Passiv (fläktfri) kylning (för tystnad).
Ej superhöga krav för bildkvalitet.
Ej tekniskt intresserad, föredrar installera-och-glöm principen.
Har f.n. MSI Z-370A moderkort, Intel UHD Graphics 630
Lågt pris är klar fördel

Tack

Jag kan köra tre skärmar totalt från min bärbara (2 ext. + 1 ord.) med 620 så det funkar nog med vilket som förutsatt att den har tre utgångar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag kan köra tre skärmar totalt från min bärbara (2 ext. + 1 ord.) med 620 så det funkar nog med vilket som förutsatt att den har tre utgångar.

Alright. Ja det är just precis utgångarna som är problemet för mig. På mitt Z370 mobo finns bara 1 VGA och 1 DVI. Och DVIn är inte av version 2 och uppåt, så den fixar max 1920 upplösning.
https://i.ytimg.com/vi/ymOq4D_qvKg/maxresdefault.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooley:

Alright. Ja det är just precis utgångarna som är problemet för mig. På mitt Z370 mobo finns bara 1 VGA och 1 DVI.

Du har en display port med, stödjer skärmarna daisy chain kan du köra tre skärmar från den, förutsatt de inte är för högupplösta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dooley:

Alright. Ja det är just precis utgångarna som är problemet för mig. På mitt Z370 mobo finns bara 1 VGA och 1 DVI. Och DVIn är inte av version 2 och uppåt, så den fixar max 1920 upplösning.

Till min bärbara använder jag HDMI för skärm 1 och en Startech USB->HDMI för skärm 2. Det kanske kan vara ett alternativ?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det är en enorm grafikkortstorka just nu, så antingen vänta eller gå till en fysisk butik och fråga vad de har som uppfyller dina önskemål.

De flesta moderna kort är passiva när du inte spelar och har bara digitala utgångar.