Permalänk
Medlem

Moderkort + CPU i7-K

Är ute efter ett moderkort & ett cpu i7 med K version kanske ett i7-6700k, tänkte redigera mina DV filmer genom firewire & att den skall klara Windows 7 x64.

Jag har nyare i9 datorer men tyvärr så har inte de nya moderkorten stöd för firewire & Windows 7.

Jag har även testat med ett Startech 2 Port 1394a PCI Express FireWire kort, men troligen är det pga inga drivisar existerar för Win10 för min DV kamera.

Har du även minnen till moderkortet så är det bra men att den klarar Windows 7 x64 är det viktigaste faktiskt & har den stöd för M.2 diskar så ännu bättre.

Har du en redan byggd dator så även detta bejakas så priset kan reguleras.

Tänkte runt 1500-2500kr utan hårddisk

* moderkort
* CPU i7 med bättre K version
* minimum 8Gb

Har du något utav intresse så skicka gärna ett pm eller i tråden, tack

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Merlin

Permalänk

Har en i7 3930k med Asus moderkort och 16 alternativt 8gb RAM ifall det skulle vara intressant.
Om det är av intresse så ska jag kolla upp exakt vilket moderkort det är men stöd för Windows 7 finns ju definitivt.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Har ett 4790k med ett ASUS Sabertooth Mark II och 16gb ram. Färdigt kitt.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en i7 6700k Asus maximus viii ranger moderkort med aio kylare från corsair h110 samt 16gb ddr4 3200mhz cl16 från Hyperx om det skull va intressant?

Med vänlig hälsning, Jocke

Permalänk
Medlem

Låter tråden ligga kvar någon dag extra men Ghuntax tycker jag leder & jag får väl ge ett svar, tack

Visa signatur

Merlin