PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokopuff:

Precis. De rabblar samma rappakalja och uppmuntrar varje gång till att avboka PS5. Det är något väldigt skumt med att ett bolag som Amazon inte har fått en enda leverans sedan 19 november. Amazon i Tyskland och Storbritannien har ju fått flera leveranser under tiden såvitt jag förstår. Men om de inte kommer att få fler leveranser så måste de väl säga det?? Hela situationen är väldigt förvirrande och frustrerande. Det måste komma en brytpunkt snart för det här för vi är ju flera som ringer och chattar med dem. Tillsammans är vi starka .😀

Mm får olustig känsla, det är iaf första och sista gången jag kommer ha att göra med dem efter den här jakten är slut. I en perfekt värld hade man bara brummat till närmsta elektronik handel och plockat en från hyllan idag.

Permalänk
Medlem

Dustin home

Då har man äntligen fått hämta ut sin DE efter flera månader av väntade och kämpande att försöka få tag på en.
Är den verkligen så stor som de flesta säger. Ja!
Bryr jag mig? Nej! Den hamnade bakom tvn, kommer knappt se den nån mer. Det är väl innehållet som räknas.
Riktig rapp är den.
Och kontrollen? Helt magiskt. Måste verkligen upplevas för att förstå. Ingen Youtube kanal kan verkligen förklara hur den är.

Beställd
Dustinhome 17-09-2020 kl 12:45ish
Levererades 21-01-2021

Jag hoppas verkligen att alla ni som kämpar och väntar på eran konsoler få den ASAP. Jag förstår frustreration med att vänta och jaga efter en.

Tack för den här tiden på denna tråd.
Kmr i fortsättningen hålla mig till den andra allmänna ps5 tråden om eventuella diskutioner

Permalänk
Medlem

Fick precis notis från Mediamarkt att mitt Ps5 har skickats, beställde DE 22/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Då har man äntligen fått hämta ut sin DE efter flera månader av väntade och kämpande att försöka få tag på en.
Bryr jag mig? Nej! Den hamnade bakom tvn, kommer knappt se den nån mer. Det är väl innehållet som räknas.
Riktig rapp är den.
Och kontrollen? Helt magiskt. Måste verkligen upplevas för att förstå. Ingen Youtube kanal kan verkligen förklara hur den är.

Beställd
Levererades 21-01-2021

Jag hoppas verkligen att alla ni som kämpar och väntar på eran konsoler få den ASAP. Jag förstår frustreration med att vänta och jaga efter en.

Kmr i fortsättningen hålla mig till den andra allmänna ps5 tråden om eventuella diskutioner

Underbart. Grattis till bekräftelsen 👍.

Jag har sett en PS5 i en demokiosk på Media Markt (tog tid för dem att få en också 😂) och jag tycker den inte är så himla stor som alla säger, men som sagt så bryr jag mig inte om det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maiv:

Kul. Då kanske min DE 27/9 är så långt bort 🙂

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

Riktig rapp är den.

Beställd
Levererades 21-01-2021

Grattis! Ser fram emot att lämna denna tråd med, även om den är kul 😁

Permalänk
Skrivet av maiv:

Omg omg omg! Jag har också en DE beställd på MM den 22/9.
Vilken tid på dagen beställde du? Jag beställde 9:42

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

Omg omg omg! Jag har också en DE beställd på MM den 22/9.
Vilken tid på dagen beställde du? Jag beställde 9:42

Jag fick orderbekräftelsen 15:20 så din beställning borde ju rimligtvis skickas i samma batch!

Permalänk
Medlem

Grattis alla

Permalänk
Medlem

Inget samtal från Kjell så jag hade fortfarande hoppet uppe efter beställningen i onsdags. Snackade med chatten för en liten stund sedan och det är tydligen så att där aldrig fanns några konsoler i lager, utan det blev fel någonstans 🤷🏻‍♂️

Segt, såg fram emot helgen 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Inget samtal från Kjell så jag hade fortfarande hoppet uppe efter beställningen i onsdags. Snackade med chatten för en liten stund sedan och det är tydligen så att där aldrig fanns några konsoler i lager, utan det blev fel någonstans 🤷🏻‍♂️

https://i.imgur.com/Y8w5g46.jpg
https://i.imgur.com/ESe2FnX.jpg

Trist, hoppas du hittar en konsol snart. Jag väntar fortfarande på Januari leveransen för SE hos webhallen, förhoppningsvis kommer den in nästa vecka.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Trist, hoppas du hittar en konsol snart. Jag väntar fortfarande på Januari leveransen för SE hos webhallen, förhoppningsvis kommer den in nästa vecka.

Får ni några uppdateringar på plats i kön därifrån eller det är bara vänta och hoppas?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Får ni några uppdateringar på plats i kön därifrån eller det är bara vänta och hoppas?

Näe inga direkta uppdateringar. Har endast kontaktat dem än gång, och det var förra veckan, där konfirmerade de att jag var i "Januari leveransen".

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Jag har pratat med Kjell&Co på telefon och butiken i Huddinge. Om jag förstår det rätt så kommer de som valde att bevaka PS5 på hemsidan att få "första tjing" när Kjell väl får in PS5 på riktigt. Jag lyckades lägga in bevakning på hemsidan innan den togs bort. Vet inte om flera på forumet här lyckades också? Sen återstår frågan när de får in PS5.....det kan bli nästa vecka men det kan också bli typ i mars så man kanske hinner få en PS5 från Amazon innan dess. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokopuff:

Jag har pratat med Kjell&Co på telefon och butiken i Huddinge. Om jag förstår det rätt så kommer de som valde att bevaka PS5 på hemsidan att få "första tjing" när Kjell väl får in PS5 på riktigt. Jag lyckades lägga in bevakning på hemsidan innan den togs bort. Vet inte om flera på forumet här lyckades också? Sen återstår frågan när de får in PS5.....det kan bli nästa vecka men det kan också bli typ i mars så man kanske hinner få en PS5 från Amazon innan dess. 😀

Vad ska en bevakning göra för skillnad?
Det var en annan som nämnde det tidigare i tråden så jag missförstod nog honom och tänkte att han menade något annat. Att bevaka känns inte som något kösystem 😬

Vilken tid var du inne? Jag var där 11:21 precis när jag fick notisen, och jag kan inte minnas någon knapp för att bevaka. Kan ha varit så att det inte kändes relevant eftersom att där låg konsoler inne enligt hemsidan 😂
Varför fick folk för sig att bevaka när man såg att lagersaldot var grönt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Vad ska en bevakning göra för skillnad?
Det var en annan som nämnde det tidigare i tråden så jag missförstod nog honom och tänkte att han menade något annat. Att bevaka känns inte som något kösystem 😬

Vilken tid var du inne? Jag var där 11:21 precis när jag fick notisen, och jag kan inte minnas någon knapp för att bevaka. Kan ha varit så att det inte kändes relevant eftersom att där låg konsoler inne enligt hemsidan 😂
Varför fick folk för sig att bevaka när man såg att lagersaldot var grönt?

Minns inte vilken tid på dygnet jag var inne och la bevakning men det här var ca en månad sedan. Bevakningsknappen var inte aktiv länge på hemsidan men oklart hur länge. Jag tyckte också det lät konstigt men enligt alla jag har pratat med på Kjell&Co så säger de att det funkade som en bokning i princip. Jag blev förvånad själv men det var så det var. Men som sagt jag vet inte när de får leverans, det kan dröja ett tag. Jag hoppas på Amazon också men får man en innan 1 mars så får man vara nöjd liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokopuff:

Minns inte vilken tid på dygnet jag var inne och la bevakning men det här var ca en månad sedan. Bevakningsknappen var inte aktiv länge på hemsidan men oklart hur länge. Jag tyckte också det lät konstigt men enligt alla jag har pratat med på Kjell&Co så säger de att det funkade som en bokning i princip. Jag blev förvånad själv men det var så det var. Men som sagt jag vet inte när de får leverans, det kan dröja ett tag. Jag hoppas på Amazon också men får man en innan 1 mars så får man vara nöjd liksom.

Man får vara glad om man får en innan sommaren känner jag. Känns ju inte hoppfullt i dagsläget tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hämtade min DE på webhallen igår, beställde den 11/9

Permalänk

Kjell o Company

Jag såg flertalet meddelandena i denna gruppen att de som valt bevaka på Ps5:an kommer få första tjing. Jag kom åt bevaka knappen för ett nedrans tag sedan, skrev in min mejl lch fixa det. Fick inget mejl om det gick igenom dock. Kan jag ha fått första thing på konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Jag såg flertalet meddelandena i denna gruppen att de som valt bevaka på Ps5:an kommer få första tjing. Jag kom åt bevaka knappen för ett nedrans tag sedan, skrev in min mejl lch fixa det. Fick inget mejl om det gick igenom dock. Kan jag ha fått första thing på konsolen?

Om man dömer av vad någon nämnde tidigare för någon dag sedan, som har jobbat på Kjell och känner några som fortfarande jobbar där, och vad som sades innan idag så verkar bevakning vara det nya sättet att säkra en konsol på. Vet inte varför det värderas så högt egentligen för det betyder ju ingenting på andra ställen, men om du lyckades peta in en bevakning tidigt så verkar det vara bra för din del

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Om man dömer av vad någon nämnde tidigare för någon dag sedan, som har jobbat på Kjell och känner några som fortfarande jobbar där, och vad som sades innan idag så verkar bevakning vara det nya sättet att säkra en konsol på. Vet inte varför det värderas så högt egentligen för det betyder ju ingenting på andra ställen, men om du lyckades peta in en bevakning tidigt så verkar det vara bra för din del

Jo det är skönt, men när jag frågade kundservice om det den dagen sa dem att knappen inte skulle varit uppe än så är lite orolig att de kanske tog bort eller inte registrerade min bevakning. Märker själv att jag verkar helt obsessed, spenderat så mycket tid i det här forumet att jag håller på att bli galen hahaha

Permalänk
Medlem

Hur blir man med i lottningen på elgiganten?

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Det är väl ingen sådan på g nu?

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Skrivet av Dijonsenap:

Det är väl ingen sådan på g nu?

Ingen lottning på ett tag nu skulle jag tro, dem kör väl en i månaden eller något skulle jag gissa. Dem sålde slut sin senaste batch.

Permalänk
Medlem

Mins att de körde lottning av switch nör jag var i Japan 2017. Surt att det inte gick att köpa switch där då för där kostade switch 2300:- ungefär

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Enklast är nog att följa @elgigantengaming på Instagram, där har de lagt ut info inför tidigare utlottningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Enklast är nog att följa @elgigantengaming på Instagram, där har de lagt ut info inför tidigare utlottningar.

aha, jag som inte har Instagram får väl hålla utkik i denna tråd då.

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Fy va tråkigt, lider med dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Fy va tråkigt, lider med dig!

Väldigt! Sen lämna mig med falskt hopp för de inte hör av sig heller, dubbeltråkigt. Nu får vi slåss om vem som är snabbast efter notisen på Distill! 😂

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Väldigt! Sen lämna mig med falskt hopp för de inte hör av sig heller, dubbeltråkigt. Nu får vi slåss om vem som är snabbast efter notisen på Distill! 😂

Den här releasen och en sargad Destinyfranchise som tar snedsteg efter snedsteg har nästan dödat mitt gamingintresse för tillfället.
Jag börjar känna att det inte är menat att jag ska ha ett ps5 innan mitt kommer från MM. Haha fan att man nästan blir spirituell för att handskas med besvikelsen.