PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Det blir ingen grön bock (än), istället har de uppdaterat texten på sista uppdateringen; så sista raden i historiken säger (i mitt fall):
300815 transporteras till Webhallen Malmö Emporia. Beräknat leveransdatum är Söndag 2021-01-31.

verkar som vissa reverterade till "inte i lager" texten igen efter de fått en liknande text. Men om det de säger på supportforumet är korrekt, så kanske det bara är en bug.

Aah det låter ju rimligt - har dock inte fått den texten i min historik än.

Har också Webhallen Malmö Emporia som utlämningsställe!

"Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum. "

Permalänk

Någon som har koll på hur MM ligger till i sina leveranser? Vilket datum har de kommit fram till. Kommunikationen från deras sida är så undermålig att man blir illamående, handlar inte från dem igen.

Permalänk

NYHETER WEBHALLEN

Har precis pratat med Webhallen. Jag har en bokning den 2020.04.18. Det är något fel med systemet därför det inte står längre att jag får en PS5 på söndag sol de stod igår. Men han sa att de har fått en VÄLDIGT STOR leverans och jag kommer att få en avisering på måndag om att maskinen är framme att hämta i butiken. (Sisjön,Göteborg).
Hoppas detta informationen hjälper någon

Permalänk
Medlem

Haha och där försvann min gröna bock på webhallen. Oh well.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Har precis pratat med Webhallen. Jag har en bokning den 2020.04.18. Det är något fel med systemet därför det inte står längre att jag får en PS5 på söndag sol de stod igår. Men han sa att de har fått en VÄLDIGT STOR leverans och jag kommer att få en avisering på måndag om att maskinen är framme att hämta i butiken. (Sisjön,Göteborg).
Hoppas detta informationen hjälper någon

Tack och ja, om de (som de säger i sitt forum) förväntar sig täcka till och med juni/juli 2020 så måste de ha fått väldigt många den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkusX:

Aah det låter ju rimligt - har dock inte fått den texten i min historik än.

Har också Webhallen Malmö Emporia som utlämningsställe!

"Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum. "

Skrivet av DonviiCorleone:

Har precis pratat med Webhallen. Jag har en bokning den 2020.04.18. Det är något fel med systemet därför det inte står längre att jag får en PS5 på söndag sol de stod igår. Men han sa att de har fått en VÄLDIGT STOR leverans och jag kommer att få en avisering på måndag om att maskinen är framme att hämta i butiken. (Sisjön,Göteborg).
Hoppas detta informationen hjälper någon

Skrivet av dibban:

Haha och där försvann min gröna bock på webhallen. Oh well.

Skrivet av nik_lin:

Tack och ja, om de (som de säger i sitt forum) förväntar sig täcka till och med juni/juli 2020 så måste de ha fått väldigt många den här gången.

Och där försvann även min text
jag har ett tidigt datum (2020-02-25) vet att förra batchen innan jul leverereades upp till 2020-02-15, så är ganska säker på att min order är med, vilket då verkar konfirmera att de har problem med sin orderhistorik sida/lagersystem saldo (eller dyl). Jag gissar på att alla som sett texten kommer få sin order i helgen eller på måndag.

vi kommer se notiser i tråden under lördag/söndag/måndag förhoppningsvis

edit
Nu har de uppdaterat min order igen, inget i historiken, men själva artikeln är grönbockad. (dock så är texten fortfarande samma 300815 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.)

Så visst verkar de ha problem

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

För inets kunder kan jag uppdatera:
Order lagd: 2020-05-30
Har inte fått någon leverans eller besked ännu.
Uppdaterar när det sker :-).

Permalänk
Medlem

Fick mail från webhallen, min ps5 finns att hämta i butik 😆

Lämnar denna tråd nu, äntligen är väntan över!

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Någon som har koll på hur MM ligger till i sina leveranser? Vilket datum har de kommit fram till. Kommunikationen från deras sida är så undermålig att man blir illamående, handlar inte från dem igen.

Kan bara instämma. MM är helt tragiska på att kommunicera. Jag har en DE bokning från 28/9. Vet att flera som bokat 27/9 fått sina. Såg en kille på Facebook som bokat 20 November och fått sin. Verkar som varje butik har en enskild kö. Så jävla dåligt skött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Fick mail från webhallen, min ps5 finns att hämta i butik 😆

Lämnar denna tråd nu, äntligen är väntan över!

Hade du fått texten att den var på väg till butiken innan dess eller gick den från ingen info till redo att hämtas direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Fick mail från webhallen, min ps5 finns att hämta i butik 😆

Lämnar denna tråd nu, äntligen är väntan över!

min med! Upphämtning på Emporia malmö. Lycka till alla! hoppas ni får era konsoler snabbt.

Kommer med lämna tråden, vi kanske hörs i den mer generella ps5 tråden senare

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Hade du fått texten att den var på väg till butiken innan dess eller gick den från ingen info till redo att hämtas direkt?

min gick ifrån text att den var väg till butik, till att texten försvann, men fick en grön bock på artikeln, tills jag fick mailet för upphämtning.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Hade du fått texten att den var på väg till butiken innan dess eller gick den från ingen info till redo att hämtas direkt?

Gick från att vara påväg till redo för upphäntning.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

min gick ifrån text att den var väg till butik, till att texten försvann, men fick en grön bock på artikeln, tills jag fick mailet för upphämtning.

Hmm okej Jag har inte sett någon textändring öht på min Får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Gick från att vara påväg till redo för upphäntning.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Tänk på att butikerna troligen inte fått in sina enheter än då lagret skickade dem igår/idag så ni behöver inte vara oroliga över att vi missat eran.
Den gröna bocken kommer först när enheterna är i saldo i vald butik 😀

Låter ju lovande

Permalänk
Skrivet av Raiku:

Kan bara instämma. MM är helt tragiska på att kommunicera. Jag har en DE bokning från 28/9. Vet att flera som bokat 27/9 fått sina. Såg en kille på Facebook som bokat 20 November och fått sin. Verkar som varje butik har en enskild kö. Så jävla dåligt skött.

Seriöst? Usch asså. Riktigt illa. Jag bokade den 8 oktober, som kommer väl få vänta till slutet av q1. Bara att gilla läget.

Permalänk
Medlem

När tror ni att vi som ej har förhandsbokat kan få tag på ett exemplar (till sommaren)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tim72:

När tror ni att vi som ej har förhandsbokat kan få tag på ett exemplar (till sommaren)?

Jepp sweclockers har en artikel på första sidan från igår om detta, kika den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Kan bara instämma. MM är helt tragiska på att kommunicera. Jag har en DE bokning från 28/9. Vet att flera som bokat 27/9 fått sina. Såg en kille på Facebook som bokat 20 November och fått sin. Verkar som varje butik har en enskild kö. Så jävla dåligt skött.

Instämmer. Har en DE bokad den 27/9 och tycker det är väldigt dålig kommunikation.

Permalänk

Inget dropp idag verkar det som iallafall...

Permalänk
Medlem

Min PS5 (med diskläsare) på webhallen (lagd 2020-04-08) ändrades nu till Orderstatus: Finns att hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Jag chattade med NoN nu och min order är satt att det skickas iväg "preliminärt 1/2". Surt, ville ha den skickad till mig igår, men men man får ju sig en PS5a iaf

Ah ok. Min ps5 med disk som köptes igår från NoN står fortfarande som order mottagen och jag beställde att den skulle köras hem till mig ikväll med bud. Chattade med kundtjänst imorse som kunde se att den inte var paketerad än och att jag skulle avvakta under dagen. Tyvärr inget leveransmejl än så förmodligen kommer det inget idag. Men men hoppet är det sista som överger en

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Min PS5 (med diskläsare) på webhallen (lagd 2020-04-08) ändrades nu till Orderstatus: Finns att hämta

Samma här (17/4 ). Riktig berg & dalbana detta.

Nu blir det att hämta upp den efter jobbet.

Permalänk
Medlem

Hämtade min för 1h sedan på webhallen frölunda torg, sjukt stor bredvid min xsx 😁

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Grattis till alla som fått sina att hämta ut Min är fortfarande "saknas i lager ... ingen information"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Hämtade min för 1h sedan på webhallen frölunda torg, sjukt stor bredvid min xsx 😁

Stor. Och hemskt ful Synd att de verkar tvinga alla som planerar att sälja designade sidopaneler att sluta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Ah ok. Min ps5 med disk som köptes igår från NoN står fortfarande som order mottagen och jag beställde att den skulle köras hem till mig ikväll med bud. Chattade med kundtjänst imorse som kunde se att den inte var paketerad än och att jag skulle avvakta under dagen. Tyvärr inget leveransmejl än så förmodligen kommer det inget idag. Men men hoppet är det sista som överger en

Min står också som "Mottagen", håller tummarna för dig att du får den idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Grattis till alla som fått sina att hämta ut Min är fortfarande "saknas i lager ... ingen information"

Samma här.. Håller tummarna att gmail plingar till snart ändå, nu när man fått upp förhoppningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

Samma här.. Håller tummarna att gmail plingar till snart ändå, nu när man fått upp förhoppningarna

Vore ju trevligt att få den till helgen Men gissar på början av nästa vecka (om allting går som det ska).