Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lövet avlövar sig från journalistiken

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Lövet avlövar sig från journalistiken

Vänner, det är dags för mig att lämna SweClockers grönbete och bege mig ut på helt andra äventyr. Efter femton år i teknik- och speljournalistikens tjänst har jag fått för mig att testa på ett helt annat yrke, och påbörjar det äventyret redan nästa vecka.

Det innebär att det här är sista veckan ni kan läsa nyheter där jag på olika sätt försöker kuppa in skärmdumpar från japanska rollspel på alla tänkbara vis Men att jag inte är en del av redaktionen innebär inte att jag kommer kunna hålla mig borta från att skriva om och kommentera på allt som berör japanska ting, spelutveckling, open source och spelkonsoler. Ni har inte hört det sista från mig!

Vill passa på att rikta ett tack till alla jag tjötat med här, i forumtrådar, på egna och andra artiklar, och positiv såväl som konstruktiv kritik på mina alster. Det har varit grymt kul, och vi lär säkerligen synas igen även IRL på framtida träffar när pandemisituationen är ett minne blott.

Väl mött alla SweC:are!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Oj, trist! Men kul för dig så klart! Önskar dig stort lycka till, må kaffekannan alltid vara välfylld på din nya arbetsplats!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av loevet:

allt som berör japanska ting

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Mycket förändringar senaste året på Swecs redaktion/skribenter.
Inte alltid dåligt så ser fram emot vad som sker framöver.

Tack för alla härliga nyheter med mera och lycka till på din nya tjänst, vad det nu kan vara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tack för alla välskrivna artiklar och tiden som varit, är dagligen inne och läser det du skriver! Verkar hända mycket hos Swec för tillfället.

Lycka till med din nästa fas i arbetslivet! Level-up!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av trickeh2k:

Oj, trist! Men kul för dig så klart! Önskar dig stort lycka till, må kaffekannan alltid vara välfylld på din nya arbetsplats!

Det finns (mig veterligen) ingen Calle på den nya arbetsplatsen, så jag ska nog klara mig utan kaffeattentat. Men å andra sidan, det finns ingen annan arbetsplats som har en Calle. Tur är väl det, annars hade den stora koffeinrevolten lamslagit vårt land vid det här laget

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Funny cause it's ... tar och censurerar den där.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mycket förändringar senaste året på Swecs redaktion/skribenter.
Inte alltid dåligt så ser fram emot vad som sker framöver.

Tack för alla härliga nyheter med mera och lycka till på din nya tjänst, vad det nu kan vara.

Ja visst är det så, men det är skribenter med många år i branschen och många år här på SweC, jag ser fram emot att se vad ett nytt gäng kan åstadkomma för storverk här. Tack själv för de peppande orden! 👌

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av roxkz:

Tack för alla välskrivna artiklar och tiden som varit, är dagligen inne och läser det du skriver! Verkar hända mycket hos Swec för tillfället.

Lycka till med din nästa fas i arbetslivet! Level-up!

Level-up indeed! Kul att läsa, hoppas mina alster har varit givande och kittlat din tekniknördiga ådra under åren, det har det gjort för min del!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Lycka till på nya stället!

Är det covid-utglesning av kontoret som pågår...?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Vad synd att du ska sluta, helt klart! Hoppas verkligen att det kommer gå bra med nya jobbet. Får man fråga vad det är för bransch du byter till?

Blir svårt att ersätta dig som har jobbat så hårt med alla nyheter och artiklar genom åren.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Inaktiv

Nej, riktigt trist men förståeligt att man vill prova något annat samtidigt! Lätt min favoritskribent och den enda jag brukar försöka läsa det du publicerat. Gillade skarpt när du var på 99Mac, sen när ni började köra Podcasts och de avsnitten du var med.

Hoppas du trivs bra med din nya inriktning. Aktuellt med någon form av podcast framöver?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra men alltid lika kul att läsa dina artiklar och input om saker och ting, framför allt vid Stadia lanseringen.

Hur som helst lycka till med vad du än tar dig för!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar för tiden och lycka till framåt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Aktuellt med någon form av podcast framöver?

Han dyker väl fortfarande upp i tid och otid på Fulkulturs podd?

OT: Lycka till framöver, Lövet!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Spännade för dig, alltid kul med nya utmaningar. Lycka till med det nya! Sen stort tack för de intressanta artiklarna.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Lagers:

Vad synd att du ska sluta, helt klart! Hoppas verkligen att det kommer gå bra med nya jobbet. Får man fråga vad det är för bransch du byter till?

Blir svårt att ersätta dig som har jobbat så hårt med alla nyheter och artiklar genom åren.

Tackar och bockar för de vänliga orden, det värmer! Jag vet dessvärre inte hur mycket om det nya jobbet jag får säga än (börjar på måndag), men när jag väl vet ska jag dela med mig av så mycket jag kan. Men jag försvinner som sagt inte från forumet

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av anon5930:

Nej, riktigt trist men förståeligt att man vill prova något annat samtidigt! Lätt min favoritskribent och den enda jag brukar försöka läsa det du publicerat. Gillade skarpt när du var på 99Mac, sen när ni började köra Podcasts och de avsnitten du var med.

Hoppas du trivs bra med din nya inriktning. Aktuellt med någon form av podcast framöver?

Fantastiskt trevliga ord, och jag har också uppskattat våra diskussioner, i artikelkommentarer såväl som JRPG-trådar Precis som @Gorian nämner fortsätter jag podda som aldrig förr med Fulkultur, där har vi redan spelat in 2021 års första avsnitt och har fler planerade redan. Poddar om teknik är jag inte inblandad i för närvarande, men det händer att vi diskuterar teknik som en del av de fulkulturella diskussionerna. Exempelvis avsnittet om VR. Där får du gärna lyssna och tycka till!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag vet dessvärre inte hur mycket om det nya jobbet jag får säga än (börjar på måndag), men när jag väl vet ska jag dela med mig av så mycket jag kan.

FRA bekräftat!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av bärplockaren:

Tråkigt att höra men alltid lika kul att läsa dina artiklar och input om saker och ting, framför allt vid Stadia lanseringen.

Hur som helst lycka till med vad du än tar dig för!

Kul att det uppskattades! Ja mitt mål var att ge en omfattande och saklig genomgång av Stadia, som trots alla kritiker ändå representerade det första steget i en ny typ av spelplattform. Det är mycket roligare att diskutera fördelar och nackdelar med något nytt och spännande, än att kritisera det för att det är något annat än det etablerade. Tack för delaktigheten i diskussionerna!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av cyklonen:

FRA bekräftat!

Haha, nej det är det inte, så mycket kan jag säga

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Datavetare
Skrivet av loevet:

Haha, nej det är det inte, så mycket kan jag säga

Så FRA alltså, signalspaning är ju spännande

Vad du än är på väg, lycka till. Kommer sakna dina deep-dives!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Yoshman:

Så FRA alltså, signalspaning är ju spännande

Vad du än är på väg, lycka till. Kommer sakna dina deep-dives!

Ja håll koll på internethistoriken din

Tack! Kommer sakna att skriva dem, och bolla tekniska aspekter med dig, och med din nya mission i livet skulle jag säkerligen få än mer saker att nörda loss med dig om!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Stort tack för allt ditt arbete på Sweclockers. Stort lycka till med ditt nya arbete, må det vara fyllt med kaffe och japanska ting!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Fantastiskt trevliga ord, och jag har också uppskattat våra diskussioner, i artikelkommentarer såväl som JRPG-trådar Precis som @Gorian nämner fortsätter jag podda som aldrig förr med Fulkultur, där har vi redan spelat in 2021 års första avsnitt och har fler planerade redan. Poddar om teknik är jag inte inblandad i för närvarande, men det händer att vi diskuterar teknik som en del av de fulkulturella diskussionerna. Exempelvis avsnittet om VR. Där får du gärna lyssna och tycka till!

Vill bara passa på och tacka för den grymma podden, också! Är seriöst min favoritpodd, och då konsumerar jag inte ens vidare mycket ”kultur”! Men ni är ett så himla härligt gäng, och det är trevligt att hålla sig ajour med vad som händer i de fulkulturella rummen

Så keep up the good work, och hälsa och tacka de andra i gänget också!

Visa signatur

---

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Åh vad roligt att höra! Förhoppningsvis lyckas vi bibehålla den goda standarden från tidigare år, eller till och med levla upp kanske Jag tackar och bockar, delade dina fina ord med Fulkulturkollegorna och de skickar sitt bugande och bockande också!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av loevet:

Åh vad roligt att höra! Förhoppningsvis lyckas vi bibehålla den goda standarden från tidigare år, eller till och med levla upp kanske Jag tackar och bockar, delade dina fina ord med Fulkulturkollegorna och de skickar sitt bugande och bockande också!

Nu är det måndag! Din NDA borde vara lyft

Hur är första dagen utanför sweclockers varma famn?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mental:

Nu är det måndag! Din NDA borde vara lyft

Hur är första dagen utanför sweclockers varma famn?

Jag gissar på att det är kyligare, ingen doft av våfflor (eller @kenneth) och en massa tentakler ”japansk kultur” ❤️❤️

13:37=l33t=rätt
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Mental:

Nu är det måndag! Din NDA borde vara lyft

Hur är första dagen utanför sweclockers varma famn?

Skrivet av NordhNet:

Jag gissar på att det är kyligare, ingen doft av våfflor (eller @kenneth) och en massa tentakler ”japansk kultur” ❤️❤️

Första dagen har varit fylld av massa ny information att lära sig, system och terminologi att bemästra och nya ansikten att försöka lägga på minnet Intensivt, men kul att lära sig något helt nytt så här på ålderns höst

Och jag blev igenkänd i lunchrummet! "Där är han, FZ-Lövet, jag har läst hans japanska texter länge". Det verkar inte vara många tungt tekniknördiga runtomkring mig (än i alla fall), men några spelnördar finns det åtminstone!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Skrivet av loevet:

Första dagen har varit fylld av massa ny information att lära sig, system och terminologi att bemästra och nya ansikten att försöka lägga på minnet Intensivt, men kul att lära sig något helt nytt så här på ålderns höst

Och jag blev igenkänd i lunchrummet! "Där är han, FZ-Lövet, jag har läst hans japanska texter länge". Det verkar inte vara många tungt tekniknördiga runtomkring mig (än i alla fall), men några spelnördar finns det åtminstone!

Ånej vad tråkigt för oss läsare! Vilken är din nya arbetsplats? Grattis till dem!