3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/331628-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC (Fyndvara - Klass 2)

19500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

https://www.webhallen.com/se/product/331628-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC (Fyndvara - Klass 2)

19500:-

Tack! Taget. Fick det för 18529kr med nivårabatten Får se hur lång tid det tar dem att skicka den till Stockholm bara..

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

Tack! Taget. Fick det för 18529kr med nivårabatten Får se hur lång tid det tar dem att skicka den till Stockholm bara..

Vilken level har du? Lönar sig att vara stammis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

Vilken level har du? Lönar sig att vara stammis

18 Black... Har shoppat lite mycket under åren, men går alltid till Webhallen först.

Edit: Började tvivla på en gång.. Ska jag verkligen ha ett 3090? Går över till en annan tråd med detta känner jag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Fick lev.bekräftelse på mitt Tuf Gaming (non oc) från webhallen idag också. Ordern gick igenom 15:15.
Nu till den stora frågan, vad kör jag helst på, 3080 Founders Edition eller Asus Tuf Gaming (non OC)?

Oj! Men då låter det som om webhallen fick en oväntad leverans av TUF non OC. Skulle ju inte komma några förrän nästa vecka på fredag och då bara 5st. Trevligt

Och grattis!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Beställde 3080 suprim x den 13/1 (har jag för mig) och fick nyss sms om att den har lämnat lagret och är på väg hit. Lite mer än två veckor behövde jag bara vänta

Proshop, för ~9500

Permalänk
Medlem

glömde skriva var du beställde från 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

18 Black... Har shoppat lite mycket under åren, men går alltid till Webhallen först.

Edit: Började tvivla på en gång.. Ska jag verkligen ha ett 3090? Går över till en annan tråd med detta känner jag!

Lite väl dyrt för ett grafikkort när man kan få 3080 8k billigare. Lycka till.. Alla priser kommer normaliseras inom kort

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Hur är det med PostNord på helger? kör dem tror ni?

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Jag har fått leverans på lördagar iaf.

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

Beställde 3080 suprim x den 13/1 (har jag för mig) och fick nyss sms om att den har lämnat lagret och är på väg hit. Lite mer än två veckor behövde jag bara vänta

Proshop, för ~9500

inte många som beställer suprim x för nån anledning, ja fick mitt packat som ja beställde 19/12 som ja skrev tidigare. Lägst ljudnivå enligt techpowerup , dock största så kanske därför? Extremt taggad hur som helst o kunna spela lite nyare spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swecop:

Lycka till.. Alla priser kommer normaliseras inom kort

No I dont think så.

Vad är kort för dig?

Permalänk
Skrivet av RageFire:

Jag har fått leverans till utlämningsstället på lördagar, så jag kunnat hämta ut på lördag eftermiddag.

Permalänk
Skrivet av swecop:

Lite väl dyrt för ett grafikkort när man kan få 3080 8k billigare. Lycka till.. Alla priser kommer normaliseras inom kort

Känns extremt osannolikt att priserna kommer normaliseras inom kort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RageFire:

Skrivet av Henrik1891:

Jag har fått leverans till utlämningsstället på lördagar, så jag kunnat hämta ut på lördag eftermiddag.

Lördagsleveranser sker till 388 ombud som sammanlagt täcker cirka 35 procent av Sveriges hushåll i Stockholms-, Göteborgs- och Malmöregionen.

Långt ifrån alla men ändå många, det är värt att nämna. Hos mig 45 min utanför Göteborg är det kört till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Normaliseras till hög nivå om man ska tro allt som yr omkring med allt från tillgång/efterfrågan, minnespriser/tillgånng på dom, fraktpriser från asien osv. Lär dröja innan det blir "normalt" lågt igen om ens någonsin då lanseringspriset var för lågt för dagens läge på 3000 serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

inte många som beställer suprim x för nån anledning, ja fick mitt packat som ja beställde 19/12 som ja skrev tidigare. Lägst ljudnivå enligt techpowerup , dock största så kanske därför? Extremt taggad hur som helst o kunna spela lite nyare spel.

Den släpptes väl lite senare, så har inte samma backlog som Tuf har tex

Permalänk

Någon som har uppdatering Gaming X trio 3090 inet?

Permalänk
Hedersmedlem

Diverse sidospår om Skatteverk och scalping raderat. Det finns ingen anledning att ge uppmärksamhet till de som öppet erkänner att de säljer vidare korten då det dels drar iväg tråden från ämnet och dels ger de personerna mer exponering vilket de flesta ändå verkar tycka är negativt.

Tips om lagerstatusar tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iqser:

Jag har fått leverans på lördagar iaf.

Skrivet av Henrik1891:

Skrivet av anon134512:

Lördagsleveranser sker till 388 ombud som sammanlagt täcker cirka 35 procent av Sveriges hushåll i Stockholms-, Göteborgs- och Malmöregionen.

Långt ifrån alla men ändå många, det är värt att nämna. Hos mig 45 min utanför Göteborg är det kört till exempel.

Tackar för svar.
Då blir det dator bygge imorgon hoppas jag

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Tackar för svar.
Då blir det dator bygge imorgon hoppas jag

Kul för dig en annan har precis fått ihop den och sitter med sista delen nu, grafikkortet och stirrar på förpackningen av ett 3060ti men inte bestämt mig om jag skall ha det eller ej. Kliar inte alls i fingrarna 😅

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken. Öppnade inkorgen och såg att mitt strix 3080oc på @webhallen har blivit annullerad :S nån annan som råkat ut för det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Diverse sidospår om Skatteverk och scalping raderat. Det finns ingen anledning att ge uppmärksamhet till de som öppet erkänner att de säljer vidare korten då det dels drar iväg tråden från ämnet och dels ger de personerna mer exponering vilket de flesta ändå verkar tycka är negativt.

Tips om lagerstatusar tack!

Om till och med Skatteverket ägnar sig åt scalping så måste det vara värre än jag trodde

Permalänk
Medlem

Tack för denna tiden alla, då min ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC beställd 5/10-20 skickats idag från INET, så lämnar jag tråden,
Lycka till alla ni som inte har fått erat kort.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

Verkar som att någon annan hann före mig på 3090't. Grattis till denne!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...
Inet har ju ganska mycket inne i grafikkortsväg. Även om man vill ha amd.

Permalänk
Medlem

Såg att min fråga redan var besvarad

Permalänk
Medlem

Är inte 4070/4080-korten här snart? Typ till sommaren? Vad har varit grejen med dessa 3070/3080-kort? Jag köpte mitt 2080 ti när det släpptes, är det komponentbrist som ligger bak denna majestätiska delay?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Är inte 4070/4080-korten här snart? Typ till sommaren? Vad har varit grejen med dessa 3070/3080-kort? Jag köpte mitt 2080 ti när det släpptes, är det komponentbrist som ligger bak denna majestätiska delay?

Jag skulle inte räkna med nästa generations grafikkort förrän nästa år.

Ja, global komponentbrist och oöverträffad efterfrågan.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

Verkar som att någon annan hann före mig på 3090't. Grattis till denne!

Då slapp du fundera mer på det

Väntar själv på 3060Ti, ska bli en fin uppgradering från 1060 6GB