NZXT åtar sig att åtgärda brandhärjade chassit H1 än en gång

Permalänk
Melding Plague

NZXT åtar sig att åtgärda brandhärjade chassit H1 än en gång

Ny modul för PCI Express-riser är på gång – skickas automatiskt ut till kunder som deltagit i tidigare kampanj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fy fan Jonas. Du har tagit den grafiska designen på sajten till helt nya höjder!

Är det GN som lyckats sätta detta ordentligt under luppen tro?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Sitter lugnt i båten med mitt H1. Behåller plastskruvarna och inväntar ny riserkabel. Gillar chassit, skickar inte tillbaka något.

Visa signatur
Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dinoman:

Fy fan Jonas. Du har tagit den grafiska designen på sajten till helt nya höjder!

Är det GN som lyckats sätta detta ordentligt under luppen tro?

Tack! Det värmer. Höhö.

NZXT tackar faktiskt Gamers Nexus om du läser deras kampanjsida som länkats – det är definitivt en stor del av anledningen till att de tar det hela på allvar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på LEGO Duplo 10901 Brandbil" under artikeln

Permalänk
Medlem

Hela grejen är rätt dåligt hanterat av NZXT från början i mitt tycke och först nu när de utsatts publikt för påtryckning så tar de sitt förnuft till fånga, grundfelet där skruvhål kommer i kontakt med 12V pcb-plan är ett fel som är ganska svårt att inte märka och är i princip helt omöjligt att missa vid design då all mjukvara för design av PCB kommer skrika direkt det ser en kontakt mellan olika pcb-plan eller jord/montering, att sedan ge ut nylonskruvar som fix på att man gjort ett skruvhål i/på/i anslutning mot 12V del av pcb är ännu mera korkat egentligen.

Har råkat ut för brand i dator en gång, av en händelse var det två felaktiga molex->sata splitters från NZXT, det var inte en billig sådan heller men rent materialmässigt ett rent skämt (upptäcktes efter felet), efter den vändan tar jag inte i NZXT prylar med tång. Alla kan göra fel och det som ger mig tillit är hur bolag sedan hanterar fel, i mitt fall med sata splitters fick jag inte ens en respons trots flertalet försök till kontakt på flertalet olika sätt. Efter att ha själv ersatt med splitter från ett annat märke så syntes skillnaden i material väldigt snabbt, stiften som satt i själva sata kontakten i sata änden var mer än fyrdubbelt tjocka på de andra märket jämfört NZXT's modell, de var extremt tunna på NZXT (lövtunna) och bägge splitters hade börjat brinna där +12V matas (pin13-15) och den inre delen av den första kontakten som gick vidare till 2 andra som även den var lika tunn i förhållande till den splitter jag ersatte med. Jag trodde först att någonting anslutet hade kortslutits mot jord och därför hade kontakten brunnit av men efter närmare inspektion så var det bara för klent material i anslutningarna för att hantera 3st 7200rpm diskar på en splitter designad för just sådan applikation. Sagda splitter försvann sedan från marknaden spårlöst utan någon notis om varför.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

De som inte sett GNs video vet inte att GN faktisk försökte informera NZXT innan de publicerade videon men pga skitrespons så lade de upp videon.

Innan detta gjorde ju NZXT inte ett skit, skumt att det bokstavligen måste börja brinna innan de gör något åt saken.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det ska ta sån lång tid för NZXT att åtgärda problemet trots att dom haft informationen så pass länge.
Även en sminkad gris är en gris...

Tar dom inte detta på allvar så skvallrar det om avsaknad av ett kvalitetstänk i grund och botten.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Tycker dom klantat sig alldeles för mycket för att kunna få tillbaka förtroendet.

Nu vet jag inte exakt vad chassit är gjort av, men det låter väldigt plastigt om man jämför med Fractal Design exempelvis (i alla fall i den video som jayztwocents har) så det känns inte som ett pris närmare 4 000* för chassit är värt pengarna jämfört med Fractal Design. Även om det är mer kompakt byggt vilket så klart kan var mer komplicerat att designa.

För mig känns det mer som att NZXT har bränt upp sitt förtroende för all framtid.

*Kan tillägga att jag tidigare såg ett pris på chassit på drygt 3 500 hos intet, nu finns inte produkten kvar hos dom när man söker.
Webbhallen har det kvar för drygt 3 800kr. Vet att det ingår ett nätaggregat i priset, men känns ändå alldeles för dyrt.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan ett kretskort där skruvarna har kontakt med 12B-linan ens få tillverkas? Som Jesus påpekar i sin video så skriker designprogram för kretskort högt om man försöker sig på en sådan design.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

De som inte sett GNs video vet inte att GN faktisk försökte informera NZXT innan de publicerade videon men pga skitrespons så lade de upp videon.

Innan detta gjorde ju NZXT inte ett skit, skumt att det bokstavligen måste börja brinna innan de gör något åt saken.

Ja där "brände de bron" för min tillut till att köpa grejor från dem. Känns lite läskigt att köpa från ett företag som agerar så.

Undrar vad som skulle hända om en dator brinner ner i jänkarland pga detta?

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem

Jag har haft några stycken NZXT-chassin och har alltid varit nöjd med byggkvalitén i dessa. Däremot är jag lite i valt och kvalet om jag ska försöka reklamera mitt H1 eller behålla det. Jag trivs med det och får jag en ny Riser-kabel kan jag kanske acceptera det. Samtidigt får det mig starkt att tvivla på övriga komponenter så som PSUn som sitter i eller den medföljande vattenkylningen. Är kvaliteten på deras övriga elektroniska produkter lika risig som PCBn är ju risken att något mer händer framöver...

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Tack! Det värmer. Höhö.

NZXT tackar faktiskt Gamers Nexus om du läser deras kampanjsida som länkats – det är definitivt en stor del av anledningen till att de tar det hela på allvar.

Jag läser av princip bara rubriker.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dinoman:

Jag läser av princip bara rubriker.

Jag handlar bara möbler på Jysk.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Jag handlar bara möbler på Jysk.

Självspäkelse är såklart helt valfritt!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Tycker dom klantat sig alldeles för mycket för att kunna få tillbaka förtroendet.

Nu vet jag inte exakt vad chassit är gjort av, men det låter väldigt plastigt om man jämför med Fractal Design exempelvis (i alla fall i den video som jayztwocents har) så det känns inte som ett pris närmare 4 000* för chassit är värt pengarna jämfört med Fractal Design. Även om det är mer kompakt byggt vilket så klart kan var mer komplicerat att designa.

https://youtu.be/HeKI2l6-FNw

För mig känns det mer som att NZXT har bränt upp sitt förtroende för all framtid.

*Kan tillägga att jag tidigare såg ett pris på chassit på drygt 3 500 hos intet, nu finns inte produkten kvar hos dom när man söker.
Webbhallen har det kvar för drygt 3 800kr. Vet att det ingår ett nätaggregat i priset, men känns ändå alldeles för dyrt.

Ingår Processorkylare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Jag har haft några stycken NZXT-chassin och har alltid varit nöjd med byggkvalitén i dessa. Däremot är jag lite i valt och kvalet om jag ska försöka reklamera mitt H1 eller behålla det. Jag trivs med det och får jag en ny Riser-kabel kan jag kanske acceptera det. Samtidigt får det mig starkt att tvivla på övriga komponenter så som PSUn som sitter i eller den medföljande vattenkylningen. Är kvaliteten på deras övriga elektroniska produkter lika risig som PCBn är ju risken att något mer händer framöver...

PSUn är ett Seasonic av god kvalitet. AIOn är en Asetek rebrand. Även jag har ett H1, jag kommer behålla det och invänta ny riser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Hela grejen är rätt dåligt hanterat av NZXT från början i mitt tycke och först nu när de utsatts publikt för påtryckning så tar de sitt förnuft till fånga, grundfelet där skruvhål kommer i kontakt med 12V pcb-plan är ett fel som är ganska svårt att inte märka och är i princip helt omöjligt att missa vid design då all mjukvara för design av PCB kommer skrika direkt det ser en kontakt mellan olika pcb-plan eller jord/montering, att sedan ge ut nylonskruvar som fix på att man gjort ett skruvhål i/på/i anslutning mot 12V del av pcb är ännu mera korkat egentligen.

Har råkat ut för brand i dator en gång, av en händelse var det två felaktiga molex->sata splitters från NZXT, det var inte en billig sådan heller men rent materialmässigt ett rent skämt (upptäcktes efter felet), efter den vändan tar jag inte i NZXT prylar med tång. Alla kan göra fel och det som ger mig tillit är hur bolag sedan hanterar fel, i mitt fall med sata splitters fick jag inte ens en respons trots flertalet försök till kontakt på flertalet olika sätt. Efter att ha själv ersatt med splitter från ett annat märke så syntes skillnaden i material väldigt snabbt, stiften som satt i själva sata kontakten i sata änden var mer än fyrdubbelt tjocka på de andra märket jämfört NZXT's modell, de var extremt tunna på NZXT (lövtunna) och bägge splitters hade börjat brinna där +12V matas (pin13-15) och den inre delen av den första kontakten som gick vidare till 2 andra som även den var lika tunn i förhållande till den splitter jag ersatte med. Jag trodde först att någonting anslutet hade kortslutits mot jord och därför hade kontakten brunnit av men efter närmare inspektion så var det bara för klent material i anslutningarna för att hantera 3st 7200rpm diskar på en splitter designad för just sådan applikation. Sagda splitter försvann sedan från marknaden spårlöst utan någon notis om varför.

Haha, vafan?

Nästan så man kan tro att NZXT antingen har en riktig sopa som hanterar allt elektriskt, eller en chef i någon nivå som säger "Äh, kapa lite hörn här och där, det är fina grejer det, ingen kommer ändå märka nåt!". Eller båda.

Ok, ett tredje alternativ är att de anlitar underleverantörer som är billiga men gör ett kasst jobb, men det spelar ingen roll i slutändan för NZXT måste ju för fanken ändå kvalitetssäkra skiten...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

PSUn är ett Seasonic av god kvalitet. AIOn är en Asetek rebrand. Även jag har ett H1, jag kommer behålla det och invänta ny riser.

Tack för den infon! Då blir det också att behålla det för min del 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz