Permalänk

Problem med 1080

Tjena

Har litet problem med mitt grafikkort och verkar inte lista ut vad problemet är. Datorn typ bara slocknar när jag försöker spela något spel. Det kan vara så att jag kan spela spel vissa gånger men sen så typ efter någon timme så dör typ datorn. Ibland så startas inte datorn utan får bara en svart skärm. Ibland så får jag såhär röda/gröna sträck på skärmen.

Skulle uppskattas ifall jag kunde hjälp med detta

Grafikkortet är andra hand

Permalänk
Medlem

om datorn bara dör så är det nätaggregatet

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av tystast:

om datorn bara dör så är det nätaggregatet

Asså skärmwn blir typ bara svart o skärmen blir tom och datorn typ startas om

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicUmit:

Asså skärmwn blir typ bara svart o skärmen blir tom och datorn typ startas om

japp. nätagget.
om det hade varit grafikkortet så hade inte datorn startats om.
men bara för att vara säker, kolla så att strömkabeln sitter i ordentligt i grafikkortet.
funkar inte det så byt nätagg.

har du ett annat liggandes du kan installera och se om det funkar?
använd isåfall bara kablarna som följer med det agget du ska använda. lägg undan dem gamla

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av tystast:

japp. nätagget.
om det hade varit grafikkortet så hade inte datorn startats om.
men bara för att vara säker, kolla så att strömkabeln sitter i ordentligt i grafikkortet.
funkar inte det så byt nätagg.

har du ett annat liggandes du kan installera och se om det funkar?
använd isåfall bara kablarna som följer med det agget du ska använda. lägg undan dem gamla

Har inget här just nu men tror jag kan låna från en polare, hur många watt ska den vara? Och jag har en Hx750w corsair den är lite gammal tror jag.

https://www.inet.se/produkt/6900190/corsair-hx-750w-80-silver...
Det är denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicUmit:

Har inget här just nu men tror jag kan låna från en polare, hur många watt ska den vara? Och jag har en Hx750w corsair den är lite gammal tror jag.

Det är denna

Hur gammalt är nätagget? 7 års garanti.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Jeddan:

Hur gammalt är nätagget? 7 års garanti.

Nätagget är andra hand så är inte så säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicUmit:

Det är denna

det ska vara liknande watt till det du använder nu. 650-850.
prova och återkom sen

glöm inte att byta kablarna

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagicUmit:

Nätagget är andra hand så är inte så säker

Vet inte om det spelar någon roll när det är tillverkaren som lämnar garanti, hade hört av mig till Corsair med serienumret.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att felet ligger på någonting annat då om det var psun så skulle skörmen bli svart direkt efter den blev belastad. Vi har testat datorn hemma hos dig och den kördes utan problem med 99% belastning 1 timme eller så sen blir skärmen helt svart. Samt när du startar om så får du en bild med asus märket och några gröna sträckor på skärmen. Psun har jag testat med gtx 780ti och xeon w3565 (ni som vet, de två drar mer ström en hela datorn sammanlagt) så problemet är något annat enligt mig

Permalänk
Skrivet av tystast:

det ska vara liknande watt till det du använder nu. 650-850.
prova och återkom sen

glöm inte att byta kablarna

Vill tillägga att skärmen blir svart efter ett tag, kan spela i ett tag så kan den bara slockna helt randomly

Permalänk

Problemet var på gpun!