HP köper varumärket HyperX av Kingston

Permalänk
Melding Plague

HP köper varumärket HyperX av Kingston

Kingston knoppar av HyperX och säljer varumärket till datorgiganten HP, som vill utöka satsningen på kringutrustning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker det var väldigt bra pris Kingston fick för märket med tanke på kategorin av produkter och pris och så. Bättre bjud än så lär de inte stöta på så förstår att de tog emot pengarna. Visst HyperX är ett väldigt känt märke vid dethär laget och headseten är väldigt populära men ändå låter det som ett bra pris tycker jag.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Det som förefaller otydligt är ju att HyperX nog mest är känt som Kingstons egna "entusiast ram minne", köpte 96Gb i månaden tex och har gammalt DDR3 också som klockar rätt nice.

Har visserligen ett HyperX headset MEN för mig är det ju bara senaste par åren HyperX associerats med "tillbehör", senaste 10 åren är det ju ram annars, finns väl även SSD's antar jag.

Så hur blir det med HyperX ram eller blir det bara Kingston RAM nu igen då som förr i tiden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pa1983:

Det som förefaller otydligt är ju att HyperX nog mest är känt som Kingstons egna "entusiast ram minne", köpte 96Gb i månaden tex och har gammalt DDR3 också som klockar rätt nice.

Har visserligen ett HyperX headset MEN för mig är det ju bara senaste par åren HyperX associerats med "tillbehör", senaste 10 åren är det ju ram annars, finns väl även SSD's antar jag.

Så hur blir det med HyperX ram eller blir det bara Kingston RAM nu igen då som förr i tiden?

Personligen tror jag nog bland allmänheten att HyperX headseten är det som är mest allmänt känt. HyperX cloud II är väldigt väldigt populärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Personligen tror jag nog bland allmänheten att HyperX headseten är det som är mest allmänt känt. HyperX cloud II är väldigt väldigt populärt.

okey, får var din åsikt då, kan förstå om "nykomligar" till PC hobbyn ser det så men någon som byggt datorer i mer än 5-10 år lär vet vad HyperX ram var långt innan det blev krimskrams.
Haft HyperX ram i över 10 år men vist, bara haft mina HyperX headset i ett par år för jag fick dom i julklapp och tyvärr inte samma kvalite som deras ram (kingston har historiskt sett oftas haft lägst RMA stat på ram), klickande ljud, brus och skit (deras firmware uppdatering skulle fixa problemet men icke), HyperX cloud2 eller vad fan dom heter, OK men inget jag hade köpt om det inte var en gåva då kvaliten inte var nåt att ha.

Permalänk
Medlem

HyperX kommer vara peripherals under det brandnamet för HP, Kingston kommer fortsätta sälja DDR, HDD etc.

Grattis HP, det är kul för dem att de vill smaka mera på gamingmarknaden. Hoppas att det går väl. Bland alla retailkrämare av normieburkar på gamingsidan så gör HP ett bättre jobb än de flesta.

/Corsair long

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas HP förstår vad HyperX har gjort rätt och varför folk har köpt deras produkter... Hyfsad produkt, hyfsat pris och hyfsat design som dessutom någon testat och rekommenderar den till andra. Var därför jag köpte ett HyperX headset i vart fall.

Så länge HP förstår att de är det som det handlar om så går det nog det nog utmärkt. Men inte helt övertygad att om de är detta HP har inset däremot... Finns väl risk de tänker att man bara kan sätta en populär logga på så säljer det av sig självt... och då kommer det nog inte gå så bra.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Man får väl hoppas HP förstår vad HyperX har gjort rätt och varför folk har köpt deras produkter... Hyfsad produkt, hyfsat pris och hyfsat design som dessutom någon testat och rekommenderar den till andra. Var därför jag köpte ett HyperX headset i vart fall.

Så länge HP förstår att de är det som det handlar om så går det nog det nog utmärkt. Men inte helt övertygad att om de är detta HP har inset däremot... Finns väl risk de tänker att man bara kan sätta en populär logga på så säljer det av sig självt... och då kommer det nog inte gå så bra.

Jepp det är precis som du summerade. Speciellt priset vs prestanda är nog största faktorn. Speciellt för gamers tycks allt över typ 150€ va dyrt i headset väg och när det finns få lite mer exotiska alternativ som t.ex. Cloud Orbit för hela $299 så är folk redan mycket kritiskt inställd hur kan det kosta så mycket!? Själv som kommer från hörlurs entusiast världen igen tänker hur kan man offerera Planar magnetic drivers med massa inbyggda funktioner för endast $299?

Däremot måste jag säga de har nog lyckats bra med Cloud I/II headsetet, testade just Cloud II headsetet när storebror var på besök en gång och jo det är mycket ljud för pengarna speciellt då man jämför bland headset endast och själva konstruktionen är ju även väldigt hållbar och ganska praktisk. Baseras ju på hörlurarna Takstar Pro 80 som har fått rätt så bra kritik i hörlursforum för det låga priset.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jaså?

Permalänk
Avstängd

Aj då! Lär dock aldrig köpa HP sen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X | MSI Radeon RX 6800 XT | ASUS Strix GAMING B450F | G.Skill 2x8 3200 mHz | Phanteks P400S | Samsung 970EVO+ 1TB | Samsung 960EVO 500GB | Corsair RM850x Gold+ v2 | Acer XF270HU 27" 2560x1440 IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

HP = Halva produkter, tveksamt om konsumenterna vill ha den ägaren bakom produkterna.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tycker det var väldigt bra pris Kingston fick för märket med tanke på kategorin av produkter och pris och så. Bättre bjud än så lär de inte stöta på så förstår att de tog emot pengarna. Visst HyperX är ett väldigt ökänt märke vid dethär laget och headseten är väldigt populära men ändå låter det som ett bra pris tycker jag.

Kingston har stadigt utvecklat HyperX genom åren. Deras headset är säkerligen mest kända, just Cloud II brukar alltid vara med på listor över mest prisvärda gaming headset. Deras Quadcast mic är på samma sätt också med på listor över mest prisvärda micar för streamers. Äger själv ett tangentbord från HyperX och även om de inte alls är lika populära inom tangentbord och möss så finns det potential. Jag är mycket nöjd med kvalitén och designen på Alloy Elite.

Är lite synd att Kingston ger upp HyperX. Kan förstå om de vill renodla och satsa på kärnverksamheten men samtidigt är jag tveksam till HP som ägare. Såklart vill de ha en bit av kakan nu för att gaming driver på marknaden men samtidigt undrar jag om de kommer stanna i det långa loppet. De har iofs inte gett upp Omen så det är väl positivt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

HP = Halva produkter, tveksamt om konsumenterna vill ha den ägaren bakom produkterna.

HP är ett helt annat företag idag än tidigare. De var i en utförslöpa i många år under inkompetenta chefer (speciellt Carly Fiorina och Leo Apotheker), och när det inte gick att rädda splittrade de upp sig i flera. De som köper det här, HP Inc, är fokuserat på persondatorer och skrivare, och köpet är säkert avsett att stärka det fokuset nu när de inte längre har enterprise-biten. Om det blir bra återstår att se, men döm dem inte efter vad de gjorde innan alla delningarna.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Jag kan redan se det framför mig... HyperX Omen Ultimate Gaming blah blah blah...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Jag kan redan se det framför mig... HyperX Omen Ultimate Gaming blah blah blah...

Som att HyperX skulle vara bättre än så i dagsläget.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Mycket gnäll på HP, skulle inte tro att ca 70% av alla servers som säljs är HPE om det var skräp, 2:a ligger Dell på typ 11%
Där jag jobbar är ca 85% HP, sen är det cisco, ibm & dell som delar resten.

Editerat eftersom HP och HPE är olika företag, ungefär som ICA Kvantum och ICA Maxi.

Petitesser
Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Trodde att HyperX enbart var ett varumärke för minnesmoduler. Hade ingen aning om att det fanns andra produkter än det under varumärket!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hyperx var väl lite som oneplus i androidtåget, ovanligt och då var de ballt att ha deras geejer?
Nu är det t.ex ducky och mass folk går på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Mycket gnäll på HP, skulle inte tro att ca 70% av alla servers som säljs är HP om det var skräp, 2:a ligger Dell på typ 11%
Där jag jobbar är ca 85% HP, sen är det cisco, ibm & dell som delar resten

Du menar HPE och inte HP?

Permalänk
Medlem

Har ett HyperX tangentbord med cherry mx red, som är ett av de bättre tagentbord jag haft.
Så var nog en bra affär för HP.. hoppas de inte höjer priserna bara, för HyperX var prisvärda.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Sysop:

Du menar HPE och inte HP?

Ja jo iofs, ordmärkeri much? Förenklade.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Ja jo iofs, ordmärkeri much? Förenklade.

Va?

Permalänk
Skrivet av Sysop:

Du menar HPE och inte HP?

Editerat nu så alla blir nöjda.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Editerat nu så alla blir nöjda.

Du menar redigerat?

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB