PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Jag tycker det är helt rätt. Dom som missbrukar systemet med rapporter kan dom lika gärna stänga av några dagar.

Vem ska kunna bevisa att det är missbruk då?

Man ska väl inte behöva vara orolig för att bli bannad för att man reportat folk för fusk?

Sen är jag 100 % övertygad om att ingen blir bannad för att reporta andra, jag reportar friskt när jag spelar vid minsta tanke om fusk. Aldrig blivit bannad. Aldrig läst nåt på Reddit om någon som misstänkt detta heller så skulle säga att det är slump/placebo från Klyrre.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vem ska kunna bevisa att det är missbruk då?

Man ska väl inte behöva vara orolig för att bli bannad för att man reportat folk för fusk?

Sen är jag 100 % övertygad om att ingen blir bannad för att reporta andra, jag reportar friskt när jag spelar vid minsta tanke om fusk. Aldrig blivit bannad. Aldrig läst nåt på Reddit om någon som misstänkt detta heller så skulle säga att det är slump/placebo från Klyrre.

Utvecklaren har ju data på alla rapporter antar jag. En spelare som rapporterar alldeles för ofta över en längre period anser jag att missbruka systemet. Var den gränsen exakt går får var och en avgöra själv. Jag skulle säga mellan 30-50% av matcherna.
Man har sett streamers som åker dit och utan att ens titta på death cam skickar en rapport med alla boxar ibockade. Såna idioter kan dom stänga av längre än 72 timmar tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Utvecklaren har ju data på alla rapporter antar jag. En spelare som rapporterar alldeles för ofta över en längre period anser jag att missbruka systemet. Var den gränsen exakt går får var och en avgöra själv. Jag skulle säga mellan 30-50% av matcherna.
Man har sett streamers som åker dit och utan att ens titta på death cam skickar en rapport med alla boxar ibockade. Såna idioter kan dom stänga av längre än 72 timmar tycker jag.

Systemet i sig är ju skräp. Så känns som de borde fixa det först

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Systemet i sig är ju skräp. Så känns som de borde fixa det först

Finns en hel del skräp med pubg - världens bästa skitspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag tycker det är helt rätt. Dom som missbrukar systemet med rapporter kan dom lika gärna stänga av några dagar. Annars går det total inflation i alla rapporter.
Vissa verkar inte förstå att det inte behöver vara skarprättaren som sett dig, utan någon av hans lagkamrater och meddelat din position. Och därav kommer det granater precis vid den sten, det skjul eller rum du befinner dig i.
Hur många granater kastar man själv "blint"? Ganska jävla många. Ibland får man en träff men majoriteten resulterar i ingenting. Bortsett en lättare ryggsäck.

Dom behöver ett anticheat. Som de e nu känns de som dom enbart kör report-systemet. Å även ta hårdare tag mot vpn-användare.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Dom behöver ett anticheat. Som de e nu känns de som dom enbart kör report-systemet. Å även ta hårdare tag mot vpn-användare.

Håller med dig till fullo. Ett riktigt bra anticheat borde vara prio ett.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är för dålig men har nog aldrig anmält någon för fusk. Kollar visserligen sällan på death cam och aldrig repriser, men accepterar att många är bättre än mig.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som följer PCI.S?
Inge spoilers bara, ligger någon dag efter.
Riktigt roligt att titta på hur proffs spelar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon mer än jag som följer PCI.S?
Inge spoilers bara, ligger någon dag efter.
Riktigt roligt att titta på hur proffs spelar

Jodå, försöker följa det. Svårt bara när det är så många matcher och man har ett liv också. Så jag försöker också hålla mig ifrån spoilers

Måste säga att det är ett rätt skojigt format nu, där de under veckodagarna kräver en kyckling för att sen kvalificera sig till veckofinalen där de sen får prispengar. Då kan de inte längre komma stadigt 4-5 med ett par kills för att sluta högst upp i tabellen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jodå, försöker följa det. Svårt bara när det är så många matcher och man har ett liv också. Så jag försöker också hålla mig ifrån spoilers

Måste säga att det är ett rätt skojigt format nu, där de under veckodagarna kräver en kyckling för att sen kvalificera sig till veckofinalen där de sen får prispengar. Då kan de inte längre komma stadigt 4-5 med ett par kills för att sluta högst upp i tabellen

Var lite orolig att formatet skulle leda till mer camping, men det är snarare tvärtom nu!
Kul ide helt klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollar det, kollat alla turneringar i stort sett, som FaZe spelat sen typ sommaren 2018. Var jobbigt i veckan när det var survival mitt på dan, men lyckades se lite på jobbet ändå, och dom går under lunchtid och då han jag med 2 matcher utan störningsmoment.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Kollar det, kollat alla turneringar i stort sett, som FaZe spelat sen typ sommaren 2018. Var jobbigt i veckan när det var survival mitt på dan, men lyckades se lite på jobbet ändå, och dom går under lunchtid och då han jag med 2 matcher utan störningsmoment.

Jag ser inget live. Tycker det är skönare att se färdiga videos då man kan spola förbi en massa onödigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag ser inget live. Tycker det är skönare att se färdiga videos då man kan spola förbi en massa onödigt

Ja ibland får jag göra det, och på ett sätt är det bättre, men tycker inte man får riktigt samma spänning om man spolar i matcherna.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Skrivet av pekkasteele:

Ja ibland får jag göra det, och på ett sätt är det bättre, men tycker inte man får riktigt samma spänning om man spolar i matcherna.

Jag brukar spola fram till ca 15 min in i matcherna. Då får man fortfarande se 90% av det intressanta som händer, plus att man hinner se matcherna över huvud taget. Jag har inte tiden att sitta och se allt annars. Men att sen spola i själva matchen när jag tittar? Nä det förtar ju en hel del av det hela det håller jag med om

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Skrivet av Starric:

Jag brukar spola fram till ca 15 min in i matcherna. Då får man fortfarande se 90% av det intressanta som händer, plus att man hinner se matcherna över huvud taget. Jag har inte tiden att sitta och se allt annars. Men att sen spola i själva matchen när jag tittar? Nä det förtar ju en hel del av det hela det håller jag med om

Jag spolar inte i matcherna. Bara väntetid och en del analytiskt skitsnack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så tröttsamt med sånna här cheats, rätt uppenbart samt han blev bannad 5 min efter

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tip Top:

Så tröttsamt med sånna här cheats, rätt uppenbart samt han blev bannad 5 min efter

https://youtu.be/gkxytezuas0

Temporärt ja, han är tillbaka om några dagar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Kör inte så mycket numera men brukar försöka få in nån runda på helgen. Här har vi ett exempel på hur det brukar gå. Innehåller tredje part-attacker, ogenerat överanvändande av peek-funktionen, headshots, streamers och det normala slutet på en runda. Allt komprimerat på 2 minuter i en och samma runda. Ja, och så en idiot bakom spakarna förstås.

Permalänk
Medlem

Varför körs det någon form av miniturnering i PGI.S i TPP i helgen.
När man äntligen lärt sig det nya poängsystemet så kommer det mer frågetecken. Någon som har koll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Varför körs det någon form av miniturnering i PGI.S i TPP i helgen.
När man äntligen lärt sig det nya poängsystemet så kommer det mer frågetecken. Någon som har koll?

Är väl för att pleasa alla TPP spelare, men reglerna är ju galna, är det 8 lag i varje grupp va, eller 4, 13 minuter till slutcirkeln och en bracket där 1-2 lag går vidare till nästa ...

Jag ... kommer väl kolla men det känns ju mest lek.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Är väl för att pleasa alla TPP spelare, men reglerna är ju galna, är det 8 lag i varje grupp va, eller 4, 13 minuter till slutcirkeln och en bracket där 1-2 lag går vidare till nästa ...

Jag ... kommer väl kolla men det känns ju mest lek.

Men är det någon typ av pausunderhållning för detta kan väl inte ingå i "riktiga" turneringen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Kör inte så mycket numera men brukar försöka få in nån runda på helgen. Här har vi ett exempel på hur det brukar gå. Innehåller tredje part-attacker, ogenerat överanvändande av peek-funktionen, headshots, streamers och det normala slutet på en runda. Allt komprimerat på 2 minuter i en och samma runda. Ja, och så en idiot bakom spakarna förstås.

https://youtu.be/dAT-Cd6PNHY

Tråkigt att sätta sig å campa i en byggnad så där..

Permalänk
Skrivet av griid:

Men är det någon typ av pausunderhållning för detta kan väl inte ingå i "riktiga" turneringen?

Det stämmer. Pengarna som lagen tjänar räknas inte heller till deras placering under resten av turneringen, utan är separat. Troligtvis vill de väl kombinera att tittare som föredrar tredjepersonsläget lite underhållning, samtidigt som lagen får lite ledig tid och kan spela lite mindre seriösa matcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nä, vinstsumman ingår inte i totalen för vem som vinner allt, så ja, man kan väl kalla det pausunderhållning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Nä, vinstsumman ingår inte i totalen för vem som vinner allt, så ja, man kan väl kalla det pausunderhållning!

Tyckte det varit jättebra fram tills nu när denna TPP-skit kom in i bilden.

De kunde väl hålla en separat turnering för just detta ändamål.
Eller nej det går ju inte!
Inget av de stora, seriösa lagen kommer ställa upp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gizmo_8:

Tråkigt att sätta sig å campa i en byggnad så där..

Menar du mig så vet jag inte var du får campa ifrån? Tror du missat vad det betyder.

Permalänk
Medlem

TPP-turneringen är ju ett skämt!
2 lag droppar pochinki och kör fistfight

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jaa, det beror ju på hur man ser på det, om man från början ser på det som en kul grejj där man får se proffsen leka av sig lite så är det rätt underhållande. Men tror man att det ska vara 100% seriöst och tryharding, så blir man ju besviken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det är ju pausunderhållning i den riktiga turneringen. Och underhållning var det ju verkligen Jag satt iaf och garvade när jag såg det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

https://youtu.be/gkxytezuas0

Jag sparade aldrig något klipp på det, men jag råkade ut för en solklar fuskare (det var för rätt länge sedan, över ett år tillbaka). Jag sprang ute på Erangel och helt plötsligt smällde det 13 skott i stekpannan! Det var riktigt spännande att kolla replay, han stod nere vid något hus och tittade inte ens åt mitt håll och blåste iväg en salva... Jag hade väl "tur" att hans perfekt riktade salva träffade precis på stekpannan

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU