3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

https://www.komplett.se/product/1168359/datorutrustning/dator...

Seriöst, vafan håller nötterna på komplett på med? nu ligger 3090 tuf non-oc ute för introduktionspriset igen.... kanske bättre att dem levererar ett enda kort än att ändra leveransdatum och pris var 3'e kvart

Håller med..Enligt nya datumet ska den komma in imorgon. Fast och andra sidan har dom ändrat datumet ca 10 gånger på ett halvår😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Som jag förstått det, så får man kontakta kundtjänst.

Skulle va intressant å veta hur många gånger supporten tvingats besvara den frågan på 6 månader!

Permalänk
Medlem

Inet
Asus TUF OC 3080
Beställd 22/9 klockan 11:30
22/3: Köplats 8

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

https://www.komplett.se/product/1168359/datorutrustning/dator...

Seriöst, vafan håller nötterna på komplett på med? nu ligger 3090 tuf non-oc ute för introduktionspriset igen.... kanske bättre att dem levererar ett enda kort än att ändra leveransdatum och pris var 3'e kvart

Pris och leveransdatum ändras nog automatiskt av något system med minimal input från någon användare. Varför stör det dig?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynolf:

Inet
Asus TUF OC 3080
Beställd 22/9 klockan 11:30
22/3: Köplats 8

Nästan så att du kan ta på det nu!

Permalänk
Medlem

Inet
Gigabyte 3080 VISION OC
Beställd 22/1
24/3: Köplats 7

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White, Ryzen 3700X, ASUS Rog Crosshair Hero VII, 18GB DDR4 3200MHZ CL14, 500GB NVMe +500gb SSD +1tb HDD, Gigabyte RTX 3080 Vision OC, Alienware 3423dw, Ducky One 2 Tuxedo TKL MX Brown, Logitech G303 Shroud Edition.

Permalänk
Medlem

Hur ser ni köplats?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Hur ser ni köplats?

Man får kontakta Inets kundtjänst och fråga. Har själv mailat info@inet.se när jag kollat, brukar ta 4-6 timmar för svar och känns i min mening lite bättre att ta det den vägen än hänga på chatten. Chatten fungerar säkerligen lika bra, tycker deras kundtjänst alltid har ett trevligt bemötande och är hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Hur ser ni köplats?

Kontakta inet.

Jag brukar köra chatten om jag inte har möjlighet att sitta vid datorn (jobbar med support på ett kontor.) och tackar lite i förväg för svaret.

Kommer tillbaka efter 1 timme och har svar.

Dom brukar få en uppdaterad lista varje måndag eftermiddag.

Jag gick från plats 101 till 82 mellan förra veckan och denna på Asus strix oc 3080. Beställde mitt kort i december. Blev lite grinig när jag såg någon få white edition och som hade beställt efter mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nA04wJ/suezkanalen-block... hoppas dom fixar det snabbt, annars får man väl vänta lite längre 🙄

Inte så farligt. Men troligtvis löser de problemet inom 1-2 dygn.
Worst case var det någon vecka eller två om det ska ta omvägen runt Afrika. Med tanke på att vi väntat i snart 6 månader, spelar det mindre roll

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Update på Inet och MSI 3080 Ventus OC.

Beställning lades 2020-11-18

8/3 köplats 11.
24/3 köplats 11 fortfarnde.

har inte rört sig på ett litet tag just nu.

postar en updatering för de som är intresserade nästa onsdag, de få listan på kön (troligen på beställningar som kommer in) på Tisdagar enligt kundtjänst, så kollar på onsdag.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inte så farligt. Men troligtvis löser de problemet inom 1-2 dygn.
Worst case var det någon vecka eller två om det ska ta omvägen runt Afrika. Med tanke på att vi väntat i snart 6 månader, spelar det mindre roll

blir ju högre priser också då :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Göteborgaren:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nA04wJ/suezkanalen-block... hoppas dom fixar det snabbt, annars får man väl vänta lite längre 🙄

En av anledningarna till högre priser just som jag förstått det är för att flygfrakt används, så tänker att det kanske inte påverkar så mycket om det blir stopp på fartygen ett par dagar.

Permalänk
Medlem

Nu har pengarna dragits även för mig från Amazon gällande 3080 Asus Tuf (non oc).
Beställningsdatum: 2021-01-02 00:53

Ser redan fram emot nästa release =D

Permalänk

Igår hämtade jag ut min Asus TUF 3080 OC från webhallen, beställde min 15 oktober 13:00!

Riktigt nice kort, ingen coilwhine alls och riktigt tysta fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeJij:

Nu har pengarna dragits även för mig från Amazon gällande 3080 Asus Tuf (non oc).
Beställningsdatum: 2021-01-02 00:53

Ser redan fram emot nästa release =D

Spännande, jag bör ha best. tid +- 5min från dig och samma dag då jag avbeställde min andra 300kr dyrare order 00:53 enligt mailbekräftelsen. Kan hoppas något dimper ner hos mig också snart då...!

Permalänk
Medlem

Beställde TUF non OC från Amazon 1/1 och nu har pengarna dragits och det står att den levereras nu

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

Jag fick mail från amazon om att min betalning nekades, hur gjorde ni som fixade det? Jag bekräftade med bankid men amazons suopport sa att det fortfarande inte gått igenom, måste man kontakta sin bank?

Permalänk
Medlem

@Webhallen :
Skulle ni kunna tänka er att uppdatera tabellen för TUF
(https://www.webhallen.com/se/product/324062-ASUS-TUF-GeForce-...)
så att den går 2020 ut? Eftersom folk har börjat få sina beställningar från den 15/10 så är den uppenbarligen inte helt up to date och det skulle (förhoppningsvis) minska frågorna till kundtjänst lite också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

En av anledningarna till högre priser just som jag förstått det är för att flygfrakt används, så tänker att det kanske inte påverkar så mycket om det blir stopp på fartygen ett par dagar.

Ser man samma trend med ökande priser på tex cpu, moderkort och andra elektroniska grejor som fraktas från kina?(förutom minnesfabriker som brinner lite då och då).
Jag har inte haft stenkoll men det känns som att det är mest grafikkort som blir dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Var? Webbis? Verkar som de kommit en bit in på 15/10 på TUF OC.

Förlåt glömde att skriva det. Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Ser man samma trend med ökande priser på tex cpu, moderkort och andra elektroniska grejor som fraktas från kina?(förutom minnesfabriker som brinner lite då och då).
Jag har inte haft stenkoll men det känns som att det är mest grafikkort som blir dyrare.

Linus tech tips hade en rätt bra video på ämnet häromdan: https://www.youtube.com/watch?v=3A4yk-P5ukY&ab_channel=LinusT...

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Verkar ändå som vissa får in 3080 TUF Non OC, men extremt begränsat.
Pratade med Elgiganten igår där jag har min beställning och de har inte fått in 1 endaste kort på flera månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inte så farligt. Men troligtvis löser de problemet inom 1-2 dygn.
Worst case var det någon vecka eller två om det ska ta omvägen runt Afrika. Med tanke på att vi väntat i snart 6 månader, spelar det mindre roll

Det leder till ännu mer fyllda hamnar enligt en expert som intervjuades i en annan artikel och det säger ju sig självt. Till exempel:

Citat:

Lars Jensen, a Denmark-based maritime expert, said that if the Ever Given container ship remains stuck, the impact on global trade could be huge. --- When “the cork comes out, it is almost like a ketchup bottle, then you get both: all the vessels in the queue and the additional normal vessels coming into the northern European ports at the same time,” which will make a “massive congestion problems in the European ports, say a week to two weeks from now,” he explained.

https://www.aljazeera.com/economy/2021/3/25/suez-canal-still-...

Permalänk
Medlem

Amazon
Asus TUF non OC
Beställt 1/1 runt 18
Skickas idag!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk

Mitt 3080 Tuf OC beställt den 30/9 på proshop kom idag. Min jakt är nu över. Lycka till allihopa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Ändå sen jag började följa denhär tråden så har mitt hopp ökat ofantligt mycket. Allt man läser är ju nästan bara folk som skriver att de äntligen får sina grafikkort vilket är härligt att höra, grattis allihopa!

Permalänk
Medlem

Skål på er gubbar!

Proshop
GIGABYTE GeForce RTX 3080 GAMING OC
Beställt 28/2
Skickad idag!