Permalänk
Medlem

Märkesdator, hiss el diss?

Hp har 15 % nu igen och kikade på denna

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=2W6U8E...

Hiss el diss?

Är tex Lenovo bättre? Andra?

Bygga själv går bort pga komponent bristen.

Permalänk
Medlem

Normalt, njaaaah. I dagsläget då det inte går att få tag i saker för att bygga så skulle jag säga att det där är ett kap till det priset.

Permalänk
Medlem

Bara köp om du behöver dator nu, bygga eget har aldrig varit mindre prisvärt, man får ju nästan betala 10k för ett RTX 3070 begagnat....

har för mig att linustechtips gav bra omdömen när de testade hp omen datorer för deras byggkvalitet och att de använda standard komponenter så det går att uppgradera i framtiden.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Normalt, njaaaah. I dagsläget då det inte går att få tag i saker för att bygga så skulle jag säga att det där är ett kap till det priset.

Även innan covid så om man behövde nytt gick det köpa färdigt som var billigare än fixa själv. Jag skulle satsa på byggen som inte är för custom så det blir onödigt bök byta ut delar eftersom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://sharkgaming.se/max-bite-bloodlust kan vara något också. Större hårddisk och mer watt ifall du vill uppgradera i framtiden

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sån dator för drygt tre veckor sedan (iofs med i7:a men annars samma), Lämnade tillbaka den här i veckan. Extremt underdimensionerad kylning i ett väldigt litet chassi. Bara egengjorda delar utan möjlighet till anpassning, ett nätagg som var på 450W. Endast en fläkt i hela chassiet. För min del så kändes det mer värt att vänta till priserna stabiliseras och jag kan bygga min egen dator.

Men om du måste ha en dator nu, ja då fungerar den (och med ett 3070 så gör den det dessutom väldigt bra), men kom ihåg att du blir duktigt låst i uppgraderingsmöjligheter. Men om du bara vill ha en dator just nu och inte bryr dig om nackdelarna så kommer den göra ett okej jobb. Men jag hade personligen fixat kylningen det första jag gjorde, både på CPU:n men även i chassiet som helhet.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Med vårerbjudandet (om det gäller?) så kan man till och med kalla den prisvärd. Köp denna och uppgradera sedan chassi, ev. moderkort, PSU samt lite fläktar (om den låter mycket) så har du säkert kommit billigare undan än om du köpt delarna separat idag.

Visa signatur

Chassi;Mobo;CPU;RAM;PSU:GPU
NZXT H7 Flow, Asus CH x670E;Ryzen 7 7700X;G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ DP 13 1000W;MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk

Har processorn originalkylaren på sig?

Ialf så hissar jag datorn, den ser faktiskt helt ok ut Prestanda/pris och service/färdigbyggd.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Jag köpte en sån dator för drygt tre veckor sedan (iofs med i7:a men annars samma), Lämnade tillbaka den här i veckan. Extremt underdimensionerad kylning i ett väldigt litet chassi. Bara egengjorda delar utan möjlighet till anpassning, ett nätagg som var på 450W. Endast en fläkt i hela chassiet. För min del så kändes det mer värt att vänta till priserna stabiliseras och jag kan bygga min egen dator.

Men om du måste ha en dator nu, ja då fungerar den (och med ett 3070 så gör den det dessutom väldigt bra), men kom ihåg att du blir duktigt låst i uppgraderingsmöjligheter. Men om du bara vill ha en dator just nu och inte bryr dig om nackdelarna så kommer den göra ett okej jobb. Men jag hade personligen fixat kylningen det första jag gjorde, både på CPU:n men även i chassiet som helhet.

Tack! Jag har också funderat över den och efter din upplevelse så blir man inte direkt sugen. Beställde Kingston A2000 från komplett igår iaf. Så nu har man kommit 10% på nya bygget.