Razer gör sugrör och fodral med karbinhake

Permalänk
Melding Plague

Razer gör sugrör och fodral med karbinhake

Sugrör suger. Med det budskapet vill Razer rädda klimatet med ett sugrör som går att återanvända – och som fortfarande suger.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog köpa en. Anledningen är enbart för att driva människor som tar sig själva på för stort allvar till vansinne...

Permalänk
Medlem

Hur många plastsugrör går att tillverka per sådant kit?

Visa signatur

Arch | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem

Första april kom tidigt i år.

Permalänk
Medlem

Årets julklapp?!

Permalänk

Jag vill ha ett batteridriven sugrör så man slipper suga själv och den bara pumpar in den man ska dricka.

Annars de där billiga pappsugrören smakar inte lite dåligt, jag förstår inte vem som köper såna 2 gånger. Det finns dock allternativ som av något sockerrör eller vad det nu var.

Permalänk
Medlem

Kan man koppla in munskyddet?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag vill ha ett batteridriven sugrör så man slipper suga själv och den bara pumpar i.

Vore en skänk från ovan när man köper världens mest trögflytande milkshake. Jag tar två!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Ingen RGB så man kan flasha med sitt godhetsknarkande riktigt ordentligt? Då hoppar jag nog över.

Permalänk
Medlem

Kanske kan leka Harry Potter med den också.. Wingardium Leviosa!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Ytterligare en grej man vill ha men som man har svårt att motivera 😂
Dagens WTF, kan tro att första april redan är idag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bra försök. Papperssugrör som man nu får hos hamburgerkedjorna är vidriga. Tvi!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniglom:

Hur många plastsugrör går att tillverka per sådant kit?

Massa!

Det handlar mer om hur många plastsugrör behöver hamna i fåglar, havssköldpaddor, fiskar eller i naturen överhuvudtaget.

Tycker vi har rätt bra miljöundervisning i Sverige. I många asiatiska länder och Amerika verkar den inte så bra.
Men hur många svenskar vet hur lång tid det tar för en cigarettfimp att brytas ner i naturen?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150406:

Ingen RGB så man kan flasha med sitt godhetsknarkande riktigt ordentligt? Då hoppar jag nog över.

Sumpat tillfälle helt klart. RGB som matchar drycken man inmundigar.

Permalänk
Medlem

kommer det till svenska återförsäljare ?

Permalänk
Medlem

Razer kan verkligen inte läsa en kalender rätt, första april är först på torsdag... de chansade på förra veckan också...

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Dock hade det varit extra bra om det var RGB också. Kanon på fester när man vill sätta lite färg på dst man dricker. Ja när pandemin över då såklart.

Nej, jag är inte ironisk eller sarkastisk. Jag menar allvar. Tycker det skulle haft RGB, eller en beläggning som ändrar färg beroende på temperatur åtminstonne.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Well, aldrig gillat metallsurör så skippar nog detta. Enda bra sugrören som finns är de man får på Subway, de gröna. Eller de som man får/fick? på Max de orangea. De tunna skitsugrören där man knappt får upp något är värdelösa och likaså de vidriga äkliga papprören man får på typ Donken och Frasses. Helt värdelösa och ger en pappig smak till läsken, går sönder i toppen efter typ 15min plus att de vittrar sönder i botten efter typ 1h.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Citat:

När du är på språng lämnar Razer ingenting åt slumpen, utan har försett fodralet med en karbinhake för att fästa den på exempelvis en ryggsäck. Huruvida den kan användas för bergsklättring och rädda liv framgår tyvärr inte, då Razer av oförklarliga skäl valt att inte specificera maximal viktbelastning.

Jag har sett den typen av karbinhakar som varit märkta med "NOT FOR CLIMBING".

Med tanke på hur många dumma varningstexter det finns på allt möjligt.
Exempelvis att man inte ska kasta/förvara batterier i öppen eldslåga och dyl.
Så borde Razer ha en sån märkning på sina karbinhakar för att minska risken att någon gör något dumt med dem och råkar ut för olyckor.

Permalänk
Avstängd

Dessa räcker mycket gott och väl beträffande kvalité, pris, användningsområde OCH miljötänket:

Källa

Det Razer "erbjuder" är löjligt. För, var är all RGB?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen stålsugrör att ha hemma och älskar de. Ska lätt köpa dethär, hoppas på kombopaket med mask.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

fullkomligt älskar svaren hittils här har vi allt från vafan är detta för pryl till höhö rgb och nice i want one

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av AplAy:

Dessa räcker mycket gott och väl beträffande kvalité, pris, användningsområde OCH miljötänket:
https://www.netonnet.se/GetFile/ProductImagePrimary/hem-hushall/bra-att-ha-hemma/day-6-st-sugror-i-rostfritt-stal(1011001)_370045_1_Normal_Large.webp
Källa

Det Razer "erbjuder" är löjligt. För, var är all RGB?!

För ett seriöst inslag slår jag också ett slag för sådana sugrör! Maskindiskas ständigt och har haft samma uppsättning i typ två år.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Verkar inte som det finns några gränser för Razer, är väl bara en tidsfråga innan man kan få toaborste och dörrhandtag med Chroma.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Avstängd

Nej tack, kommer aldrig gå att göra helt rent och sen massa mat fet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Verkar inte som det finns några gränser för Razer, är väl bara en tidsfråga innan man kan få toaborste och dörrhandtag med Chroma.

need me some of that toaster action though

Skrivet av superegg:

Tänker du att såpa och en borste inte skulle funka av nån anledning?

Permalänk

1:a April redan i Mars?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weawer:

need me some of that toaster action though

Tänker du att såpa och en borste inte skulle funka av nån anledning?

Det är svårt att få bort fet, om man sen inte rengör på en gång så fastnar det.

Och om man sen inte får bort alla såpa då får man såpa smak istället, och sen blir det mycket jobb att rengöra det hela tiden.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Med tanke på EU:s engångsplastförbud som är på ingång får de nog marknadsföra det som något för den som vill slippa blöta pappersrör istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vad består dina drycker av egentligen?