Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

För er som missade den billiga externa disken så har Elgiganten en rätt prisvärd disk också. 14 TB för 2390. Inte lika billigt, men den är också lite snyggare.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

För er som missade den billiga externa disken så har Elgiganten en rätt prisvärd disk också. 14 TB för 2390. Inte lika billigt, men den är också lite snyggare.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Sitter Exos x16 14TB i de. Enterprisediskar från Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Sitter Exos x16 14TB i de. Enterprisediskar från Seagate.

Den disken är ju dyrare lös, sjukt. Finns det någon hake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Neeeej vafan.. jag behövde ju trådlös mus nu när jag skaffat nytt snyggt skrivbord..
får väl vänta på att nåt dyker upp på marknaden då..

Om du har små händer så kan jag varmt rekommendera G305. Riktigt skön och billig mus. Körs på batteri också så den håller laddningen i typ 3 månader. Lite på den tyngre sidan dock, men den går att modda för att få ner vikten om man så vill. AAA batteri istället för AA batteri och 3D printad bakre överdel. Om den blå varianten faller dig i smaken så är den på rea för ynka 280 kr hos elgiganten. Jag kör den svarta som jag köpte på rea för ett år sedan för 350 kr.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/195403/log...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av snajk:

För er som missade den billiga externa disken så har Elgiganten en rätt prisvärd disk också. 14 TB för 2390. Inte lika billigt, men den är också lite snyggare.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Western Digital säljer fortfarande för samma pris. 2299kr (2069kr/1954kr)
https://shop.westerndigital.com/en-se/products/external-drive...

10% rabatt på detta om man signar nyhetsbrev
15% om man har någon med mecenatkod

För övrigt kommer jag aldrig köpa Seagate igen, de håller 1-2år sen är dom sega som helvete o klappar ihop. Haft 6st allt ifrån 2GB-8GB, shuckade. Mina WD diskar håller utan problem 5år+ (Shuckade Elements/Mybook) Aldrig några problem med någonting, de bara snurrar på.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Om du har små händer så kan jag varmt rekommendera G305. Riktigt skön och billig mus. Körs på batteri också så den håller laddningen i typ 3 månader. Lite på den tyngre sidan dock, men den går att modda för att få ner vikten om man så vill. AAA batteri istället för AA batteri och 3D printad bakre överdel. Om den blå varianten faller dig i smaken så är den på rea för ynka 280 kr hos elgiganten. Jag kör den svarta som jag köpte på rea för ett år sedan för 350 kr.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/195403/log...

Tack för tipset! Vill dock gärna ha en mus som går in lite på vänster sida för tummen, som på min nuvarande Gladius II Origin. Kanske blir att jag köper en likadan då jag är väldigt nöjd med den, dessvärre kostar den över 800 kr..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Den disken är ju dyrare lös, sjukt. Finns det någon hake?

Haken är att du inte får 5 års garanti på de ”shuckade” diskarna som du får med de säljs interna. Jag köpte 16TB för strax över 3K när cdon hade 10% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Western Digital säljer fortfarande för samma pris. 2299kr (2069kr/1954kr)
https://shop.westerndigital.com/en-se/products/external-drive...

10% rabatt på detta om man signar nyhetsbrev
15% om man har någon med mecenatkod

För övrigt kommer jag aldrig köpa Seagate igen, de håller 1-2år sen är dom sega som helvete o klappar ihop. Haft 6st allt ifrån 2GB-8GB, shuckade. Mina WD diskar håller utan problem 5år+ (Shuckade Elements/Mybook) Aldrig några problem med någonting, de bara snurrar på.

Nu är det kanske inte relevant, men de Seagate externa hd vi har haft har fungerat perfekt. WD externa dör en efter en, fyra dött sista två åren. Har 4tb-varianterna. Så tror inte någon är såå mycket bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Veratio:

Nu är det kanske inte relevant, men de Seagate externa hd vi har haft har fungerat perfekt. WD externa dör en efter en, fyra dött sista två åren. Har 4tb-varianterna. Så tror inte någon är såå mycket bättre.

Shuckade 4TB Western Digital för 5 år sen. De funkar fortfarande, 4TB WD Green.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Shuckade 4TB Western Digital för 5 år sen. De funkar fortfarande, 4TB WD Green.

Same, köpte 4 stycken 2016 och 2017...går hur fint som helst

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Skrivet av Veratio:

Nu är det kanske inte relevant, men de Seagate externa hd vi har haft har fungerat perfekt. WD externa dör en efter en, fyra dött sista två åren. Har 4tb-varianterna. Så tror inte någon är såå mycket bättre.

Seagate kanske skickar de bra diskarna till dig då

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Veratio:

Nu är det kanske inte relevant, men de Seagate externa hd vi har haft har fungerat perfekt. WD externa dör en efter en, fyra dött sista två åren. Har 4tb-varianterna. Så tror inte någon är såå mycket bättre.

Jo alla har olika erfarenheter, för mig har jag inte märkt någon större skillnad på Seagate eller WD, däremot hade jag en massa IBM/Hitachi Deskstar som fallerade snabbt och hårt för länge sedan.

Permalänk

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

går ej att beställa online längre, endast avhämtning i butik

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Nej. Elgiganten elgigantar sig

Jag fick meddelande att ingen ersättningsvara var aktuell pga prisskillnader och pengar på väg tillbaka.

Jaha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veratio:

Jag fick meddelande att ingen ersättningsvara var aktuell pga prisskillnader och pengar på väg tillbaka.

Jaha...

Dom gick next level elgiganten. Rätt röviga

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Den ska nog prestera just under stationära 3060 Ti. På cpu-sidan ungefär som 3700x i multithread och mellan 3700X och 5800X i single thread, enligt passmark. Jag köpte Legion 5 Pro och är mycket nöjd med prestandan så här långt. Den här ska ha nästan samma prestanda (115-130 W mot 125-140 på GPUn) på pappret, kanske är kylningen något sämre. Den ser väldigt prisvärd ut nu!

Tja!

Funderar själv på att köpa Legion 5 Pro fast med ett 3060 istället för 3070. Funderar bara lite på om inte QHD är lite för hög upplösning för det kortet i vissa spel. Om du inte redan har testat skulle kunna se hur 1200p ser ut i spel? Om det blir väldigt suddigt då det inte är native upplösning eller om det ändå ser helt ok ut?

Permalänk
Medlem

OWC Thunderbolt 3 Pro Dock

https://www.amazon.se/gp/product/B081K9J5FV/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Fick tag på en för 334kr, fick den igår, ingår en 160W nätdel med. Fungerar precis lika bra som Dells egna TB19, provade ett antal olika Dell Latitude laptops(7480, 7490, 7400, 7400 2-in-1 och 7410). Lustigt är också att Dell Command Update uppdaterade dockningsstationen precis som med Dell egna dockningsstationer, med andra ord måste det vara samma chip/kretskort.

Nog det bästa fyndet jag gjort på Amazon, då har jag lyckats få tag på både skivspelarna, ståborden, trimmer och SODIMM för sjukt bra priset.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

OWC Thunderbolt 3 Pro Dock

https://www.amazon.se/gp/product/B081K9J5FV/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Fick tag på en för 334kr, fick den igår, ingår en 160W nätdel med. Fungerar precis lika bra som Dells egna TB19, provade ett antal olika Dell Latitude laptops(7480, 7490, 7400, 7400 2-in-1 och 7410). Lustigt är också att Dell Command Update uppdaterade dockningsstationen precis som med Dell egna dockningsstationer, med andra ord måste det vara samma chip/kretskort.

Nog det bästa fyndet jag gjort på Amazon, då har jag lyckats få tag på både skivspelarna, ståborden, trimmer och SODIMM för sjukt bra priset.

Kostar 3640kr nu när jag klicka på länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Kostar 3640kr nu när jag klicka på länken

Han ville nog bara berätta om ett fynd han gjorde förr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

OWC Thunderbolt 3 Pro Dock

https://www.amazon.se/gp/product/B081K9J5FV/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Fick tag på en för 334kr, fick den igår, ingår en 160W nätdel med. Fungerar precis lika bra som Dells egna TB19, provade ett antal olika Dell Latitude laptops(7480, 7490, 7400, 7400 2-in-1 och 7410). Lustigt är också att Dell Command Update uppdaterade dockningsstationen precis som med Dell egna dockningsstationer, med andra ord måste det vara samma chip/kretskort.

Nog det bästa fyndet jag gjort på Amazon, då har jag lyckats få tag på både skivspelarna, ståborden, trimmer och SODIMM för sjukt bra priset.

Jisses, det var inte dumt. Vad kostade ståbordet? Och var det bra?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin G502 skickad från CDON än, eller fått mejl om att priset va fel?

Permalänk
Skrivet av dauit:

Någon som har fått sin G502 skickad från CDON än, eller fått mejl om att priset va fel?

Jag har inte hört ngt från dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Någon som har fått sin G502 skickad från CDON än, eller fått mejl om att priset va fel?

Skrivet av Stickycake:

Jag har inte hört ngt från dem

Samma, inte hört nåt än. Står som "Behandlas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Någon som har fått sin G502 skickad från CDON än, eller fått mejl om att priset va fel?

Skrivet av Stickycake:

Jag har inte hört ngt från dem

Skrivet av m4gnify:

Samma, inte hört nåt än. Står som "Behandlas"

Samma här, behandlas fortfarande. Ser mörkt ut hörni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormtrooper:

Samma här, behandlas fortfarande. Ser mörkt ut hörni

Samma här tyvärr:(

Hur snabba brukar cdon vara att behandla och skicka varan? Jag har inte köpt något därifrån på flera år.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Samma här tyvärr:(

Hur snabba brukar cdon vara att behandla och skicka varan? Jag har inte köpt något därifrån på flera år.

De har ju en marknadsplats likt amazon, du köper ofta inte av CDON själva utan andra säljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Samma här tyvärr:(

Hur snabba brukar cdon vara att behandla och skicka varan? Jag har inte köpt något därifrån på flera år.

De är bisarrt långsamma, har haft ordrar som legat i nån månad och som cdon avbeställer. Man får ett automatmejl som inte är trevligt, typ ”Din order är avbruten” och inte så mycket mer information.

Detta har hänt två gånger, det var produkter som fanns i lager och som såldes av cdon.

Aktar mig noga för cdon.com, det är en fullkomlig skräpbutik nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De har ju en marknadsplats likt amazon, du köper ofta inte av CDON själva utan andra säljare

De här datormössen såldes av CDON själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

De är bisarrt långsamma, har haft ordrar som legat i nån månad och som cdon avbeställer. Man får ett automatmejl som inte är trevligt, typ ”Din order är avbruten” och inte så mycket mer information.

Detta har hänt två gånger, det var produkter som fanns i lager och som såldes av cdon.

Aktar mig noga för cdon.com, det är en fullkomlig skräpbutik nuförtiden.

Det suger ju, jag behöver ju verkligen en ny mus (därför jag snublade över det erbjudandet), levde väl i någon bubbla att företag faktiskt ska skicka inom några dagar och hålla utsatt leveranstid på 1-4 dagar. Aja inte mycket att göra åt mer än att vänta antar jag.

Skrivet av m4gnify:

De här datormössen såldes av CDON själva.

Därför jag vågade slå till på erbjudandet, trodde ju att CDON skulle vara snabba och att lita på.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Time to shucka shucka la la.