behöver Quadro P600 hjälp:D

Permalänk
Medlem

behöver Quadro P600 hjälp:D

Hallå:D

jag har extremt lite erfarenhet av quadro kort men skaffade nyligen ett Quadro P600 för att använda som NVENC kort för att spela in i OBS. (då jag ville ha ett 1-slotskort)

problemet ligger i att Windows vill inte hitta kortet. det ligger bara som "Microsoft Basic Display Adapter" efter som windows inte hittar några drivrutiner till kortet. (det går alltså inte använda)

jag vet att quadros behöver sina egna drivrutiner men eftersom jag har ett vanligt grafikkort i datorn just nu ett gammalt 290.

vill försöka undvika att installera quadro drivrutinen då jag läst att dom kan påverka varandra då har det oftast vart quadro/geforce drivrutiner som inte vill samspela.

undrar mest lite vad jag har för alternativ?
går det få ner nån generell driver som iaf gör kortet brukbart utan att just hämta quadro drivers?
Eller spelar det ingen roll och det går att samspela Quadro driver med AMD grafik driver alltså att det just är Quadro/geforce som vill spöka?

Tacksam för alla svar:D Ha det fint

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Gissningsvis så tycker radeon mjukvaran inte om nvidia eller vice versa.
Har du provat att packa upp quadrodrivisarna och installera dem manuellt i enhetshanteraren?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Gissningsvis så tycker radeon mjukvaran inte om nvidia eller vice versa.
Har du provat att packa upp quadrodrivisarna och installera dem manuellt i enhetshanteraren?

Jag har inte testat nått än. Mer än sätta in det och hoppades det skulle upptäckas och funka om än inte optimalt. Som de flesta rekomenderar när jag googlade lite. Då många säger att det kan och för många resulterade i en i praktiken korrupt dator som inte ville visa bild längre. Dom hade svårt att ens komma in i felsäkert läge om jag förstått rätt.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m