Lenovo Legion 5 Pro eller Legion 7 (nya från 2021) eller invänta nyheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vulkanofnocturne:

Har precis köpt en 5 Pro. Någon som har en aning om chassit är det samma som på förra årets modell?

Undrar pga att jag gärna vill lägga till ytterligare än ssd då det bara är 512 gb I minne.

Tror inte det fanns en Pro-version av Legion 5 förr så nej, inte samma chassi.
Denna har aluminium på locket och på undersidan.

Som grimpe säger och länkar till så finns det en till tom M.2-slot, Lenovo hävdar att de två bara klarar 1TB vardera men flera har lagt in 2TB-SSD:er i den tomma.
Det finns också redan en skruv där plus att värmeledaren också redan har förinstallerad värmespridare, så det slipper man tänka på.

Tänk bara på att vara försiktig när du öppnar den, har hört att någon repat chassit och vissa som brutit av några plast-clips för att de varit för hårdhänta. Använd ett tunt plastverktyg för att bända upp bakstycket med, t.ex. ett kreditkort du inte är rädd om eller gitarrplektrum.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Hej är lite i tankarna på en ny dator. Valet nu står mellan 5pro, legion 7an och nya asus Zpeferus 15,6".

Jag undrar om man kan ändra i bios så man inte behöver trycka in fn för att höja och sänka volym, ljus allt och det där på Lenovos datorer? Har hellre fn för f1, f2, f3 osåvidare.

Jag har nämligen använt en dator man inte kunde det på, Och det retade gallfeber på mig varje gång jag behövde ändra volymen för det behövdes två händer (nådde inte med en hand) för att göra det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hej är lite i tankarna på en ny dator. Valet nu står mellan 5pro, legion 7an och nya asus Zpeferus 15,6".

Jag undrar om man kan ändra i bios så man inte behöver trycka in fn för att höja och sänka volym, ljus allt och det där på Lenovos datorer? Har hellre fn för f1, f2, f3 osåvidare.

Jag har nämligen använt en dator man inte kunde det på, Och det retade gallfeber på mig varje gång jag behövde ändra volymen för det behövdes två händer (nådde inte med en hand) för att göra det.

På Lenovo Legion Y540 går det iallafall, men då stänger man av fn "kravet" på alla F-knappar.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det retade gallfeber på mig varje gång jag behövde ändra volymen för det behövdes två händer (nådde inte med en hand) för att göra det.

lol - skrattade lite. Men "Fnlock --> https://www.youtube.com/watch?v=5_eHptshEdE

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Hej gott folk.

Funderar själv på att slå till på Legion 5 Pro med ett RTX 3060 istället för 3070. Frågade en annan, men frågar här också ifall nån av er skulle kunna testa i nåt spel hur det ser ut med 1200p? Om det blir väldigt suddigt eller om det ändå ser helt ok ut. Är lite fundersam om QHD är lite för hög upplösning för ett 3060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

lol - skrattade lite. Men "Fnlock --> https://www.youtube.com/watch?v=5_eHptshEdE

Tack så mycket

Ja Nä det var brorsans äldre 17" speldator som hade det problemet. FN i nedre vänstra hörnet och volym i övre högra hörnet....... Hade man haft en cm längre fingrar så hade det gått precis med en hand. Men nä så stora händer har man inte så klart

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Köpte precis Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ000GMX) för 16 690:- (presentkort från jobbet). Hade egentligen blivit 2000:- billigare men på grund av strul med presentkorten så får jag dem först om några dagar. Själ till att köpa en 1TB disk till och 32GB ram. Leverans med gratis frakt postnord(tyvärr) inom 4 dagar.

Fick precis min PS5 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Hej gott folk.

Funderar själv på att slå till på Legion 5 Pro med ett RTX 3060 istället för 3070. Frågade en annan, men frågar här också ifall nån av er skulle kunna testa i nåt spel hur det ser ut med 1200p? Om det blir väldigt suddigt eller om det ändå ser helt ok ut. Är lite fundersam om QHD är lite för hög upplösning för ett 3060.

Tror detta är ganska subjektivt. Av de få jag hört snacka om det så har lika många tyckt det funkar prima som de som tycker det blir för suddigt. Tror det har en del att göra med vad du är van vid sedan tidiagre samt hur nära du sitter skärmen.

Du kan ju också använda RTX-kortens DLSS-funktion som renderar spelet i 1200p (eller lägre) och skalar upp till 1600p men där råder också lite delade meningar hur bra det funkar, oavsett tror jag nästan du måste testa själv.
Har du råd att spara ihop lite till så är nog 3070-versionen mer prisvärd, vissa har ju beställt på Proshop för lite över 17 tusen.

Skrivet av Farenheit:

Köpte precis Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ000GMX) för 16 690:- (presentkort från jobbet). Hade egentligen blivit 2000:- billigare men på grund av strul med presentkorten så får jag dem först om några dagar. Själ till att köpa en 1TB disk till och 32GB ram. Leverans med gratis frakt postnord(tyvärr) inom 4 dagar.

Fick precis min PS5 också!

Grattis, dubbelt upp då! Så laptopen var faktiskt på lager?

Ja, extra lagring behöver man ju och 32GB RAM ger tydligen en extra liten boost i CPU-prestanda.
Hoppas de håller leveransen så får du gärna återkomma här med dina intryck.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Tror detta är ganska subjektivt. Av de få jag hört snacka om det så har lika många tyckt det funkar prima som de som tycker det blir för suddigt. Tror det har en del att göra med vad du är van vid sedan tidiagre samt hur nära du sitter skärmen.

Du kan ju också använda RTX-kortens DLSS-funktion som renderar spelet i 1200p (eller lägre) och skalar upp till 1600p men där råder också lite delade meningar hur bra det funkar, oavsett tror jag nästan du måste testa själv.
Har du råd att spara ihop lite till så är nog 3070-versionen mer prisvärd, vissa har ju beställt på Proshop för lite över 17 tusen.

Helt klart har du rätt i att det är subjektivt, men tänkte ändå fråga här på Swec då dom flesta här ändå har ganska höga krav och det hade varit intressant att få lite intryck från användare härifrån.

Nu spelar jag iofs mer äldre spel och lite lättare indiespel så QHD är säkert inget problem i dessa fall och dyker det upp nåt sjyst mer tungdrivet spel längre fram man blir intresserad av får man hoppas att det har DLSS-stöd. I övrigt är ju skärmen väldigt lockande just med hög ljusstyrka samt bra färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Helt klart har du rätt i att det är subjektivt, men tänkte ändå fråga här på Swec då dom flesta här ändå har ganska höga krav och det hade varit intressant att få lite intryck från användare härifrån.

Nu spelar jag iofs mer äldre spel och lite lättare indiespel så QHD är säkert inget problem i dessa fall och dyker det upp nåt sjyst mer tungdrivet spel längre fram man blir intresserad av får man hoppas att det har DLSS-stöd. I övrigt är ju skärmen väldigt lockande just med hög ljusstyrka samt bra färger.

Jag såg din fråga i tipsdiskussionstråden, men hann inte kolla och svara förrän nu. Enligt min åsikt ser det rätt bra ut i 1920x1200. Inte så skarpt som native, men bättre än jag trodde. I de spel som tillåter så skulle jag väl först rekommendera att köra i QHD och ändra rendering resolution (render scale som det heter ibland), så att text och andra HUD-element rendreras i full upplösning. Än bättre förstås DLSS i de spel där det stöds.

Permalänk

Lite mer test resultat i olika spelbfrån Legion 7 R9 Rtx 3080
Som tidigare nämt i tråden.
Ägaren verkar ha gjort alla test i 1600p

https://www.reddit.com/r/LenovoLegion/comments/mosftd/legion_...

Intressanta resultat.

Samt en till tråd från en annan användare med samma dator
https://www.reddit.com/r/GamingLaptops/comments/mmxht5/lenovo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Jag såg din fråga i tipsdiskussionstråden, men hann inte kolla och svara förrän nu. Enligt min åsikt ser det rätt bra ut i 1920x1200. Inte så skarpt som native, men bättre än jag trodde. I de spel som tillåter så skulle jag väl först rekommendera att köra i QHD och ändra rendering resolution (render scale som det heter ibland), så att text och andra HUD-element rendreras i full upplösning. Än bättre förstås DLSS i de spel där det stöds.

Tack du! Låter ju lovande att det inte ser helt för jävligt ut iaf Har väl tänkt att ha datorn rätt länge ifall jag slår till och då kan det ju vara en nödlösning att sänka upplösningen för ett mer krävande spel i framtiden kanske. Förhoppningsvis blir DLSS standard på så gott som alla spel så småningom!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Husdjuret:

Som många andra sitter jag i valet mellan legion 5 pro, legion 7 och en xmg neo 15.
Hade gärnat sett någon review av 7:an om det levererar till förväntan. Hoppas det hinner komma snart så man kan slå till så fort som möjligt så inte alla hinner ta slut haha.

Ni som har hunniy skaffat pro versionen. Hur presterar den i spel med temperaturer?

Jag har en legion 5 pro och GPU temp är ok men CPU är nära på fruktansvärd imo. GPU på 75-80c i spel och CPU ca 90 i spel men 95c och till och med 101c i Battlefield V har jag sett.

Edit: Detta är i performance läge och jag tänker sluta kontrollera CPU temp och istället nyttja garantin ifall det blir ett problem inom 2 år

Edit2: 2560x1600 är inga problem i moderna spel imo, spelar då spel som Battlefield, Call of Duty, Apex Legends och Hunt Showdown

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Jag har en legion 5 pro och GPU temp är ok men CPU är nära på fruktansvärd imo. GPU på 75-80c i spel och CPU ca 90 i spel men 95c och till och med 101c i Battlefield V har jag sett.

Edit: Detta är i performance läge och jag tänker sluta kontrollera CPU temp och istället nyttja garantin ifall det blir ett problem inom 2 år

Edit2: 2560x1600 är inga problem i moderna spel imo, spelar då spel som Battlefield, Call of Duty, Apex Legends och Hunt Showdown

Jag slog fast i saken och beställde en Legion 7 häromdagen så väntar in den och provkör om jag är nöjd med med. Vad jag läst mig till hitills känns det som rätt val i nuläget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Husdjuret:

Jag slog fast i saken och beställde en Legion 7 häromdagen så väntar in den och provkör om jag är nöjd med med. Vad jag läst mig till hitills känns det som rätt val i nuläget.

Enda nackdelen med 7an för mig var väl att den har RGB och det vill jag absolut inte ha

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Enda nackdelen med 7an för mig var väl att den har RGB och det vill jag absolut inte ha

Jag stör mig inte så mkt på det faktiskt sen gick det anpassa till enskild färg eller vitt sken som jag förstod det.
Men det var ingen dealbreaker för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Jag har en legion 5 pro och GPU temp är ok men CPU är nära på fruktansvärd imo. GPU på 75-80c i spel och CPU ca 90 i spel men 95c och till och med 101c i Battlefield V har jag sett.

Edit: Detta är i performance läge och jag tänker sluta kontrollera CPU temp och istället nyttja garantin ifall det blir ett problem inom 2 år

Edit2: 2560x1600 är inga problem i moderna spel imo, spelar då spel som Battlefield, Call of Duty, Apex Legends och Hunt Showdown

Det var exakt detta jag var orolig över. Det är faktiskt jävligt synd att Legion inte optimera bättre än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Jag har en legion 5 pro och GPU temp är ok men CPU är nära på fruktansvärd imo. GPU på 75-80c i spel och CPU ca 90 i spel men 95c och till och med 101c i Battlefield V har jag sett.

Edit: Detta är i performance läge och jag tänker sluta kontrollera CPU temp och istället nyttja garantin ifall det blir ett problem inom 2 år

Edit2: 2560x1600 är inga problem i moderna spel imo, spelar då spel som Battlefield, Call of Duty, Apex Legends och Hunt Showdown

Finns det någon High-end laptop som inte blir så varm? Bara in i bios och ställa ner Max frekvensen. Gjorde underverk för mig. Från 95c till 79 Max (100% belastning) i dom flesta spel är det snarare runt 67-71c

( obs ingen legion)

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av palusa:

Finns det någon High-end laptop som inte blir så varm? Bara in i bios och ställa ner Max frekvensen. Gjorde underverk för mig. Från 95c till 79 Max (100% belastning) i dom flesta spel är det snarare runt 67-71c

( obs ingen legion)

Den har olika performance lägen som man kan växla mellan med FN och Q tangenterna, som jag skrev har jag min i performance och givetvis går den svalare på normala eller quiet läge men då presterar den ockdå sämre.

Ingen aning kanske 100c är normalt på laptop, har haft endast desktops tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Finns det någon High-end laptop som inte blir så varm? Bara in i bios och ställa ner Max frekvensen. Gjorde underverk för mig. Från 95c till 79 Max (100% belastning) i dom flesta spel är det snarare runt 67-71c

( obs ingen legion)

Därför jag varit lite inne på MSI GP66 den verkar ha betydligt bättre thermals, därför jag nu bestämt mig att det blir en avbokning på Legion. 100 grader är verkligen långt över min bekvämlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Den har olika performance lägen som man kan växla mellan med FN och Q tangenterna, som jag skrev har jag min i performance och givetvis går den svalare på normala eller quiet läge men då presterar den ockdå sämre.

Ingen aning kanske 100c är normalt på laptop, har haft endast desktops tidigare

Som jag förstår det, när man väljer Legion:s Performance Mode så släpps både CPU och GPU helt lös, dem får nästan fria tyglar. Jag tror GPU överklockas något då samt att både CPU och GPU använder sina boost-frekvenser till fullo.

I vissa spel verkar CPU-boost inte ge mycket bättre resultat utan istället ger det högre temperaturer och eventuellt "stjäl" lite effekt från GPU, något som inte resulterar i speciellt mycket högre FPS om man jämför med Balanced Mode i dessa tillfällen.

Vissa har därför optimerat CPU för spel genom att tämja den något i Performance Mode, antingen genom att stänga av boost-funktionen (kanske via BIOS) eller genom inställningar, jag tror det heter Energischema eller Energialternativ (Windows Power Profiles/Plans), ställa in processorn på "Effektiv Aggressiv" (Efficient Agressive).

Ryzen ska klara av 105C innan den throttle:ar, även om det förmodligen är obehagligt högt för de flesta.
Jag kan dock förstå att man helst vill ha bästa prestanda utan att behöva optimera och trixa så mycket själv.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Därför jag varit lite inne på MSI GP66 den verkar ha betydligt bättre thermals, därför jag nu bestämt mig att det blir en avbokning på Legion. 100 grader är verkligen långt över min bekvämlighet.

Går säkert klocka ner legion med. kör min i 3,5 på alla kärnor. (-0,85mV undervolt) Performance energiplanen så den går aldrig ner heller. Ligger runt 50c ish i Windows efter man värmt upp den med spel. Känns helt okej.

Märker ingen prestanda-förlust heller ärligt talat så förstår inte varför den ska boosta till 5ghz på en kärna för att sen stabilisera sig runt 4,2 på alla kärnor i 90c när det är väldigt liten prestandavinst.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av p1er:

Som jag förstår det, när man väljer Legion:s Performance Mode så släpps både CPU och GPU helt lös, dem får nästan fria tyglar. Jag tror GPU överklockas något då samt att både CPU och GPU använder sina boost-frekvenser till fullo.

I vissa spel verkar CPU-boost inte ge mycket bättre resultat utan istället ger det högre temperaturer och eventuellt "stjäl" lite effekt från GPU, något som inte resulterar i speciellt mycket högre FPS om man jämför med Balanced Mode i dessa tillfällen.

Vissa har därför optimerat CPU för spel genom att tämja den något i Performance Mode, antingen genom att stänga av boost-funktionen (kanske via BIOS) eller genom inställningar, jag tror det heter Energischema eller Energialternativ (Windows Power Profiles/Plans), ställa in processorn på "Effektiv Aggressiv" (Efficient Agressive).

Ryzen ska klara av 105C innan den throttle:ar, även om det förmodligen är obehagligt högt för de flesta.
Jag kan dock förstå att man helst vill ha bästa prestanda utan att behöva optimera och trixa så mycket själv.

I mitt fall är det ganska stor skillnad ifall jag inte kör på performance eftersom jag kör alla spel på låga grafikinställningar för att få så hög FPS som möjligt. Spelar man story spel mm. så kan jag tänka mig att man får ut ungefär samma med normala läget. Jag vill också tillägga att jag inte är särskillt oroad över att den når 90-100c även om jag blev lite förvånad när jag såg det första dagen. Att de "stjäl" effekt av varandra har jag inte sett ännu och borde inte Nvidias "Dynamic Boost" lösa detta? Jag menar det är ju precis vad den funktionen är till för på laptops.

Edit: Grafikpoäng i Time spy testet skillde sig inte så mycket mellan Performance och Normal om jag minns rätt men CPU testet samt Cinebench visar märkbar skillnad

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Upptäckte precis att Legion 5 pro dykt upp på Lenovos svenska sida.

Det spännande var att jag för 19 789 kr kunde customiza följande R7 / 3070-rigg:
- 2 x 1 TB SSD
- 32 GB Ram
- 4 zon RGB keyboard (för dom som tycker om det)

Som de flesta redan vet får man ju på Elgiganten för 19 995 kr: 1TB, 16GB ram, ingen RGB.

Det negativa var att det står ”skickas om mer än 6 veckor”.

https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...

Klicka ”Anpassa & köp” för att customiza.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

I mitt fall är det ganska stor skillnad ifall jag inte kör på performance eftersom jag kör alla spel på låga grafikinställningar för att få så hög FPS som möjligt. Spelar man story spel mm. så kan jag tänka mig att man får ut ungefär samma med normala läget. Jag vill också tillägga att jag inte är särskillt oroad över att den når 90-100c även om jag blev lite förvånad när jag såg det första dagen. Att de "stjäl" effekt av varandra har jag inte sett ännu och borde inte Nvidias "Dynamic Boost" lösa detta? Jag menar det är ju precis vad den funktionen är till för på laptops.

Edit: Grafikpoäng i Time spy testet skillde sig inte så mycket mellan Performance och Normal om jag minns rätt men CPU testet samt Cinebench visar märkbar skillnad

Bra att få höra ditt perspektiv, upplevelser och användningsområden också. De flesta jag läst om verkar mest köra 1600p på max och sedan eventuellt Ray Tracing och/eller DLSS beroende på om FPS:en räcker till eller ej.
I de fallen blir ju klart GPU:n mer belastad.
Bra att få höra vad man eventuellt kan förvänta vid mer CPU-intensivt spelande.

Skrivet av scaleo86:

Hej alla,

Upptäckte precis att Legion 5 pro dykt upp på Lenovos svenska sida.

Det spännande var att jag för 19 789 kr kunde customiza följande R7 / 3070-rigg:
- 2 x 1 TB SSD
- 32 GB Ram
- 4 zon RGB keyboard (för dom som tycker om det)

Som de flesta redan vet får man ju på Elgiganten för 19 995 kr: 1TB, 16GB ram, ingen RGB.

Det negativa var att det står ”skickas om mer än 6 veckor”.

https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-5-...

Klicka ”Anpassa & köp” för att customiza.

Jag såg det. Bra att du tipsar!
Om man väljer "vanliga" utförandet så kostar Legion 5 Pro 17,499 kr, så tror jag studenter kan få rabatt i tillägg.

Dock, i tillägg till +6 veckors leverans så skriver de att det är begränsat antal.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1er:

Jag såg det. Bra att du tipsar!
Om man väljer "vanliga" utförandet så kostar Legion 5 Pro 17,499 kr, så tror jag studenter kan få rabatt i tillägg.

Dock, i tillägg till +6 veckors leverans så skriver de att det är begränsat antal.

Jag missade det med begränsat antal också, bra att du såg det.

Angående studentrabatt läste jag på Mecenats hemsida för Lenovo (länk nedan), att:

” 10 % studentrabatt Notebooks
* Nyaste modeller går endast att köpa med studentrabatt efter produkten funnits på markanden i ca 5 veckor. ”

https://mecenat.com/se/lenovo
(Klicka ”rabattfakta”)

Då blir det plötsligt himla lång väntan känns det som, om dom ens finns i lager då.

Lenovo verkar ju ha en egen studentrabatt-sida också, med upp till 25%. Men med begränsat lager.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av scaleo86:

Jag missade det med begränsat antal också, bra att du såg det.

Angående studentrabatt läste jag på Mecenats hemsida för Lenovo (länk nedan), att:

” 10 % studentrabatt Notebooks
* Nyaste modeller går endast att köpa med studentrabatt efter produkten funnits på markanden i ca 5 veckor. ”

https://mecenat.com/se/lenovo
(Klicka ”rabattfakta”)

Då blir det plötsligt himla lång väntan känns det som, om dom ens finns i lager då.

Lenovo verkar ju ha en egen studentrabatt-sida också, med upp till 25%. Men med begränsat lager.

De har bara en äldre legion tillgänglig där med 2070, man kunde inte modifiera vad jag kunde se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

De har bara en äldre legion tillgänglig där med 2070, man kunde inte modifiera vad jag kunde se.

Ja, jag ser att dom verkar ha tagit bort det nu när jag går in på länken jag postade tidigare.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Inet idag om att leveransdatumet på Legion 7 har skjutits upp. Är 28/5 nu, men tror inte man får den förrän i Juni.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.