Permalänk
Medlem

Rengöra musmatta Asus ROG Sheath

Hej;

Jag har en Asus ROG Sheath Mousepad (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3760398)
Materialet är Gummi, Skumgummi, Tyg/Textil, Silikon

Hur är enklast att rengöra den utan att förstöra den?

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Blöt trasa brukar få bort enklare smuts, lite diskmedel hjälper en del. Men om det är "djupare" så brukar vissa slänga in sin i tvättmaskinen. Stod tyvärr inte på den modellen ifall det går bra, men andra Asus modeller vet jag att man kan slänga in i tvättmaskinen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Blöt trasa brukar få bort enklare smuts, lite diskmedel hjälper en del. Men om det är "djupare" så brukar vissa slänga in sin i tvättmaskinen. Stod tyvärr inte på den modellen ifall det går bra, men andra Asus modeller vet jag att man kan slänga in i tvättmaskinen.

Tack för hjälpen...
Problemet är att det svarta har blivit lite grådaskigt...
Det är framförallt där man har händerna som detta har hänt..
Får undersöka ifall tvättmaskinen har ett handtvätts-program eller så får man sätta den på 30 grader milt program och ett milt tvättmedel

Permalänk
Medlem

Har samma musmatta och kör den i tvättmaskinen lite då och då.
40 grader och vanligt tvättmedel gör susen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har exakt samma Rog Sheath. Jag slänger In i badkaret eller badrumsgolvet, varmt vatten och flytande tvättmedel (ej pulver) och skrubbar lätt längst med fibrerna åt ett håll med mjuk nagelborste. Häng upp för att lufttorka. Blir som nytt.