Permalänk
Medlem

Söker ett RTX 3080

Tjena är intresserad av att köpa ett RTX 3080
3070 skulle också funka!

Läs hela annonsen här

Permalänk

hur mkt vill du betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

hur mkt vill du betala

Vilken model har du?
Hur gammal är GPUN?
Jag vet inte kom med ett förslag på pris!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ska du ha ett 3080 ihop med en 4790K?

Nej! 😂 har en 3600xt just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiktor32:

Nej! 😂 har en 3600xt just nu

Ok, ja man vet aldrig här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Ska du ha ett 3080 ihop med en 4790K?

man får knappt ut 50% av prestandan för ett 3080 med en cpu som är 7 år gammal 😂

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

man får knappt ut 50% av prestandan för ett 3080 med en cpu som är 7 år gammal 😂

Lol har fortfarande inte kvar den 🤦🏻‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

man får knappt ut 50% av prestandan för ett 3080 med en cpu som är 7 år gammal 😂

Ursäkta till TS, men detta är ju bara så fel. Så länge det inte är ett extremt CPU-krävande spel som nya CPU:er klarar mycket bättre så fungerar gamla CPU:er ganska så hyfsat än idag. Bara kolla den här videon 4790K vs 10700K:

Är runt 10-30% skillnad i 1080p, och då är det störst skillnad när vi snackar 2-400FPS och det antagligen inte märks någon skillnad ändå. Så inga knappt 50%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Ursäkta till TS, men detta är ju bara så fel. Så länge det inte är ett extremt CPU-krävande spel som nya CPU:er klarar mycket bättre så fungerar gamla CPU:er ganska så hyfsat än idag. Bara kolla den här videon 4790K vs 10700K: https://www.youtube.com/watch?v=JSWXSbT1rnU

Är runt 10-30% skillnad i 1080p, och då är det störst skillnad när vi snackar 2-400FPS och det antagligen inte märks någon skillnad ändå. Så inga knappt 50%.

Började bli orolig när jag scrollade i tråden, iaf någon med lite koll här! Man blir nästan less när folk häver ur sig en massa "fakta" när dem egentligen har noll koll.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Denna tråd hade absolut ingenting o göra med att jag skulle använda ett 3080 med 4790k utan att jag sökte någon som har en sådan till salu!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har ett oöppnat ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC från webhallen som jag funderar på att sälja.

Är det intressant? Ge mig ett bud. Jag har också skickat dig ett PM.

mvh Mikael

Permalänk
Medlem

Har ett asus strix oc 3080 men jag har fått bud på både 24 upp till 27 tusen för kortet om det låter intressant pm kvitto och garanti finns från INET