3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Skriv gärna här eller ett pm när du fått svar. fick iallafall ett datum på bekräftelsemailen.

Absolut!
Jag var dock lite sen med att beställa så jag fick inte något datum men hoppas på det bästa

Permalänk
Skrivet av 9inety9ine:

Absolut!
Jag var dock lite sen med att beställa så jag fick inte något datum men hoppas på det bästa

Okej står så här på min orderbekräftelse "Förväntat datum: 2021-05-28" men vet inte om man ska tro på detta, men hoppet är det sista som överger en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Har pratat med NON angående Suprem x kortet som jag bokade ”igår” och fick svar att kortet som lagts ut hade ”hunnit säljas” flera gånger men att jag behåller min köplats.

De kunde dock inte bekräfta hur många som står i kö och att jag kommer få en uppdatering nästa vecka men just nu finns det inga inplanerade leveranser 😂😂😂

Jag fick precis ett meddelande från NoN att mitt 3080 Suprim X som jag beställde för ett tag sedan har skickats.
Det känns ganska skönt att veta att mitt kort som stått i kö ett tag kommer före andra som beställde igår. Även om jag förstås önskade att alla kunde få sina 3080-kort redan ikväll

Permalänk

ingen annan här som väntr på 3090 eagle oc? om man ska byta har ni några råd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojje2:

Jag fick precis ett meddelande från NoN att mitt 3080 Suprim X som jag beställde för ett tag sedan har skickats.
Det känns ganska skönt att veta att mitt kort som stått i kö ett tag kommer före andra som beställde igår. Även om jag förstås önskade att alla kunde få sina 3080-kort redan ikväll

Jo det är klart att du ska få ditt kort! 😀
När beställde du ditt kort?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas och håller tummarna att det kommer en last med 3080 på torsdag till webhallen.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Jag hoppas och håller tummarna att det kommer en last med 3080 på torsdag till webhallen.

är röd dag på torsdag så är nog kört tyvärr =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

är röd dag på torsdag så är nog kört tyvärr =/

Jag swishar dig pengar till en valfri läskeblask om jag har rätt 😂✌🏽

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Ingen som fått någon lev från @webhallen de senaste dagarna? Börjar tro att de inte har fått några kort de senaste veckorna.

Jag fick mitt TUF 3080 OC, beställt 14:32 15/10 för en vecka sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Jag swishar dig en valfri dricka om jag har rätt 😂✌🏽

Inkluderas vin, whisky och liknande i definitionen dricka?
För isåfall kan det bli dyrt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GBGTias:

Jag fick mitt TUF 3080 OC, beställt 14:32 15/10 för en vecka sedan.

Hoppas det dyker upp några non-oc snart hos @webhallen också. Två veckor utan uppdatering nu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Inget på EG idag heller 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Med dagens upptrissade priser så känns det helt ärligt bara osoft att strypa miningprestandan som annars kan hjälpa en att betala igen de dyra pengarna man lagt på ett kort. Mitt 6900XT drar in runt 100-150kr/dag för stunden, det är inte helt dumt när man pungat ut över 15k för ett grafikkort som borde ha kostat typ 11k.

Och hur mycket effekt drar kortet vid den lasten? (=hur mycket el/dag gör du av med)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Jag swishar dig pengar till en valfri läskeblask om jag har rätt 😂✌🏽

Dr.pepper ftw 😉👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Jag köpte en men sitter fortfarande och väntar. Skickade mail till NoN igår om de kan se vart i kön jag är men har inte fått svar än.

GLHF.
Har snackat med supporten flera gånger, Enligt de personer jag pratat med så kan dom inte se köplats i systemet.
Man får anta att dom valt att behålla det system dom köpte in 1989 för att hålla "låga" priser.
Kanske en funktion för att se avancerade saker såsom köplats, möjlighet att byta produkt osv kommer lagom till 2030.

Mitt bästa Happy-moment i kontakten med dom var när jag ifrågasatte varför det läggs ut kort på hemsidan när det sitter folk och väntar på snarlika kort av annan modell, och om man inte kan ställa sig i kö på ett sånt.
Svaret jag fick var följande och jag citerar:
"Men skulle det vara så att ni ser att ett annat grafikkort kommer upp på hemsidan som ni är intresserade att byta till, återkom här i så fall så kan jag absolut kika på det då."
Tanken är ju god, men korten försvinner ju på 30-45 sekunder..

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

nu sa kundtjänsten på felgiganten att dom jobbar med att ta bort deras rtx 3080 erbjudande helt, dom hade aldrig haft ett enda kort av dom tydligen. Är det ens lagligt att göra såna erbjudanden/lockpriser utan att ens iaf ha 1kort att sälja? om jag inte minns helt fel så tror jag ej det är lagligt? någon som vet får gärna upplysa mej om detta

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Okänt leveransdatum på inet känns ju sisådär, dags o gräva ner sig och hoppas att man får kortet innan vintern iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

nu sa kundtjänsten på felgiganten att dom jobbar med att ta bort deras rtx 3080 erbjudande helt, dom hade aldrig haft ett enda kort av dom tydligen. Är det ens lagligt att göra såna erbjudanden/lockpriser utan att ens iaf ha 1kort att sälja? om jag inte minns helt fel så tror jag ej det är lagligt? någon som vet får gärna upplysa mej om detta

Att man har ett grafikkort uppe av misstag, fine kan jag väl gå med på... Men att man har en bundle grafikkort/nätagg känns ju lite mer utstuderat för att vara ett simpelt misstag. Vad håller de på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Att man har ett grafikkort uppe av misstag, fine kan jag väl gå med på... Men att man har en bundle grafikkort/nätagg känns ju lite mer utstuderat för att vara ett simpelt misstag. Vad håller de på med?

ja speciellt när dom har det som veckans erbjudande endast denna veckan till klubbkunder.
Dom fick nog många nya registrerade klubbkunder sen i söndags iaf pga detta.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

nu sa kundtjänsten på felgiganten att dom jobbar med att ta bort deras rtx 3080 erbjudande helt, dom hade aldrig haft ett enda kort av dom tydligen. Är det ens lagligt att göra såna erbjudanden/lockpriser utan att ens iaf ha 1kort att sälja? om jag inte minns helt fel så tror jag ej det är lagligt? någon som vet får gärna upplysa mej om detta

Nej det är inte lagligt direkt, och sen borde det ju bara vara att ta bort en sak i deras CMS för att få bort det, knappast något som ska ta mer än någon minut att slutföra om det nu är felaktigt...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

2021-01-01
Beställt från Inet
ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC

2021-04-19
köplats 142

2021-05-04
köplats 113

2021-05-11
köplats 80

Snart kommer grafikkortet

Visa signatur

Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Lian Li PC-O11DX Dynamic - Black | Corsair RM1000x 1000W | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO (WI-FI) | Intel Core i7-10700K | Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC (inkommande) | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB DDR4 3600MHz CL18 | Samsung 970 EVO 500GB * 1 + WD Black SN750 1TB M.2 SSD * 2 | Corsair Commander Pro | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack inkl. * 3 | CableMod PRO ModMesh C Series Kit RMi/RMx/RM - Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Att man har ett grafikkort uppe av misstag, fine kan jag väl gå med på... Men att man har en bundle grafikkort/nätagg känns ju lite mer utstuderat för att vara ett simpelt misstag. Vad håller de på med?

De hade väl också gygabite 3080 av misstag också.
Skit företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky C:

2021-01-01
Beställt från Inet
ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC

2021-04-19
köplats 142

2021-05-04
köplats 113

2021-05-11
köplats 80

Snart kommer grafikkortet

EVGA Geforce RTX 3080 XC3
Beställt i januari, varit på plats 32 sen i februari och nu plats 31, så en har ledsnat

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

EVGA Geforce RTX 3080 XC3
Beställt i januari, varit på plats 32 sen i februari och nu plats 31, så en har ledsnat

Det kan jag förstå... så nära men ändå inte.
Hoppas det släpper snart

Visa signatur

Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Lian Li PC-O11DX Dynamic - Black | Corsair RM1000x 1000W | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO (WI-FI) | Intel Core i7-10700K | Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC (inkommande) | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB DDR4 3600MHz CL18 | Samsung 970 EVO 500GB * 1 + WD Black SN750 1TB M.2 SSD * 2 | Corsair Commander Pro | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack inkl. * 3 | CableMod PRO ModMesh C Series Kit RMi/RMx/RM - Black

Permalänk
Skrivet av bogg:

EVGA Geforce RTX 3080 XC3
Beställt i januari, varit på plats 32 sen i februari och nu plats 31, så en har ledsnat

När frågade du kundtjänsten? Jag frågade igår o min köplats hade inte rört sig 🥲

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

När frågade du kundtjänsten? Jag frågade igår o min köplats hade inte rört sig 🥲

Igår, men har du köplats under mig så är det väl bara en mellan dig och mig som avbokat sin order.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Skrivet av bogg:

Igår, men har du köplats under mig så är det väl bara en mellan dig och mig som avbokat sin order.

Sant, har 14 och har haft sen i början på februari om jag inte minns helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Sant, har 14 och har haft sen i början på februari om jag inte minns helt fel

Jag behåller min plats men fick tag på ett 6800xt igår, vill dock ha ett 3080 så håller kvar mina köplatser så gott jag kan

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Senaste svaret från Elgiganten:
"Just nu vet vi tyvärr inte mycket mer än att den inte går att köpa i nuläget, men att det kommer komma mer info. Vi har haft lite problem med hemsidan men varan ska bli tillgänglig, vi vet bara inte när."

Efter att hon varit borta i 10-15 minuter och kollat med kollegor.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Senaste svaret från Elgiganten:
"Just nu vet vi tyvärr inte mycket mer än att den inte går att köpa i nuläget, men att det kommer komma mer info. Vi har haft lite problem med hemsidan men varan ska bli tillgänglig, vi vet bara inte när."

Efter att hon varit borta i 10-15 minuter och kollat med kollegor.

Och igår fick jag svaret att kundtjänst har kollat med den ansvarige för grafikkort som säger att dom inte har några i lager och inte kommer säljas.