3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danpo03:

Har lyckats med konststycket att beställa ett 3060 kort från felgiganten. De har ny flyttat fram leverans datum två gånger. Är ett eviga 3060. Brukar de vara struliga? Fullt medveten om att det är en bristvara.

Jag har beställt 2st 3070 från Elgiganten och EVGA paketet har också blivit framflyttat 2 gånger (först 16/5 och nu 18/5) medans det andra 3070 kortet är framflyttat från 10/5 till juni(?). Struligare ÅF får man leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalle6killer:

https://www.amazon.se/NVIDIA-Videokort-Gaming-256bit-Multi-Di...

Undrar om det är samma kort som proshop sålde för 5600

Om du tänker de kort som låg som i lager i måndags och alldrig fick en köpknapp för 5600kr?
Kollar man kort inkommande så verkar det som att kön inte tömts än och de fortfarande har 6 kort inkommande så jag tror inte de sålde korten alls. Jag tror ett kort kom in för det stod som 7 inkommande om jag kommer ihåg rätt och de fortfarande väntar på 6 till.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Hur kan man bevaka 3070 kort på @Inet med pluginet, Distill via Chrome?

Får bara error när jag väljer "Köp" knappen som bevakning.

Någon som vet?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drasteroid:

Hur kan man bevaka 3070 kort på @Inet med pluginet, Distill via Chrome?

Får bara error när jag väljer "Köp" knappen som bevakning.

Någon som vet?

https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

Sätt bevakning på "visar x produkter".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Tusen tack ❤️

Visa signatur

CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Så t.ex Webhallen, så blir det ett knepigt resultat här.

Har valt denna https://www.webhallen.com/se/category/4684-GeForce-GTXRTX?f=a...

och då bevakat "Visar 0 av 200 resultat"

Men i min watchlist på Distill så säger den "Visar 200 av 200 resultat"

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut med leveranser av Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC 8GB?

Vill ni uppdatera kön där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Okej, jag ska försöka förklara skillnaden mellan dessa och varför just dessa kort inte verkar tillverkas i någon större skala längre ner i mitt inlägg.

Du har helt rätt, jag hade inte behövt använda den tonen, du fick helt enkelt ta skiten för min irritation över att det om och om i dessa trådar kommer in arga kunder där den första tycker Webhallen är sämst i världen, den andra tycker att det är Inet som är rövhattar, den tredje tycker att det är Komplett osv osv när det i själva verket verkar vara väldigt lite som de faktiskt kan göra åt att de inte får tillräckligt många kort för att ens nästan tillgodose efterfrågan. Jag tänker i alla fall försöka mig på en mindre överblick av problemet och svara på några av dina frågor.

<snip>

Jag hoppas att det här inlägget gav en lite bättre uppfattning av problemet med dessa kort i sin helhet. Jag hoppas även att du får ditt kort så snart som möjligt!

Hej,

Jag uppskattar verkligen ditt svar. Har inte varit på forumet ett tag då diskussion blev så pass infekterad, och jag tycker det är super starkt av dig att du ändrade tonen på detta sätt.

Tack för den ingående förklaringen. Det var mycket bra information i den. Förresten, jag kollade länken till Proshop och blev helt chockad över hur bra informationen är de publicera om antalet kort de förväntar få in, och äldste kundbeställningen etc. Det var egentligen det som min kritik handlade om gentemot Komplett; att det var så lite info angående leveranserna jämfört med de andra sajter (där Proshop är helt outstanding).

Märkligt nog, så ~10 dagar efter jag började denna diskussion så har jag fått kortet i handen idag. En MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming Trio X för 5.390kr. Antingen så är det helt slumpmässigt galet mycket tur eller så är det kanske lite mer än en coincidence. Vem vet. Men mtp att det stod "september" sist det uppdaterades, och att enligt Proshop så finns det typ noll 3060 Ti där ute, så undrar man hur det är ens möjlig.

Önskar att flera butiker följde i Proshops spår gällande informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Spontant känner jag att om man har så lite pengar att köpa grafikkort för att man inte ens kan boka två så kanske man ska börja spara lite hårdare och inte köpa något nytt ultralyxigt grafikkort..

Har du förresten sett hur covid-19 drabbat indien och asien? Släpp den här "skandalen".

Ja, visst, jag körde lite på "skandal" spåret som du säger, och jag var lite överdrivet kanske med att antyda det var någon conspiracy, men jag tycker fortfarande att informationen var bristfällig och kunde vara bättre.

Gällande priset, så är kortet inte till mig, utan det är tonårs sonen som byggt sin första PC, och sparat länge till den. Vi skulle egentligen köpa en 2060 från början men det gick inte få tag på i december och vi insåg att 3060 Ti inte var mycket dyrare vid det läget, därav beställningen på lyxkortet. Inte så lätt för en tonår att spara ihop 2000-3000 till därför var jag inte villig att avbryta beställningen.

Jo, visst, man är glad at man har jobb, hus och hälsan när man ser på övriga världen: helt rätt att det blir i-lands problem, men alla har en tendens att falla tillbaka till sitt vardag även om man är medveten om tragedier runt om :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av finite9:

Hej,

Jag uppskattar verkligen ditt svar. Har inte varit på forumet ett tag då diskussion blev så pass infekterad, och jag tycker det är super starkt av dig att du ändrade tonen på detta sätt.

Tack för den ingående förklaringen. Det var mycket bra information i den. Förresten, jag kollade länken till Proshop och blev helt chockad över hur bra informationen är de publicera om antalet kort de förväntar få in, och äldste kundbeställningen etc. Det var egentligen det som min kritik handlade om gentemot Komplett; att det var så lite info angående leveranserna jämfört med de andra sajter (där Proshop är helt outstanding).

Märkligt nog, så ~10 dagar efter jag började denna diskussion så har jag fått kortet i handen idag. En MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming Trio X för 5.390kr. Antingen så är det helt slumpmässigt galet mycket tur eller så är det kanske lite mer än en coincidence. Vem vet. Men mtp att det stod "september" sist det uppdaterades, och att enligt Proshop så finns det typ noll 3060 Ti där ute, så undrar man hur det är ens möjlig.

Önskar att flera butiker följde i Proshops spår gällande informationen.

Kul att du har fått kortet. Betyder att det kommer in kort av den modellen i alla fall, kändes som att det stod helt stilla på den fronten. Håller tummarna på att min beställning från 6e januari blir fylld snart.

Permalänk
Medlem

3070 lager

Hej Proshop,

Har 3 modeller av RTX 3070 i lager för leverans..

Lycka till.

Roger

Permalänk
Medlem

Webhallen fick inte in något den här veckan??

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Det är 4 dagar kvar av veckan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är 4 dagar kvar i veckan..

De brukar oftast komma på måndagar eller tisdagar från vad jag har sett, men du har rätt

Permalänk
Medlem

Från Elgiganten angående ett evga 3070 ftw3 + psu.

Din beställning kan tyvärr inte levereras på utsatt tid. Byter leveranstid från 18/5 till 19/5.
Om dom bara lägger till en dag så kan man ju hoppas på att det faktiskt stämmer.

Dock vetefan hur jag ska göra, har ju ett 3080 supreme x som borde komma väldigt snart från webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Från Elgiganten angående ett evga 3070 ftw3 + psu.

Din beställning kan tyvärr inte levereras på utsatt tid. Byter leveranstid från 18/5 till 19/5.
Om dom bara lägger till en dag så kan man ju hoppas på att det faktiskt stämmer.

Dock vetefan hur jag ska göra, har ju ett 3080 supreme x som borde komma väldigt snart från webhallen.

Dom har redan gjort det 4 gånger. 14/5 > 16/5 > 18/5 > 19/5 > 20/5. Börjar undra när dom faktiskt ska skicka ordern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Dom har redan gjort det 4 gånger. 14/5 > 16/5 > 18/5 > 19/5 > 20/5. Börjar undra när dom faktiskt ska skicka ordern.

Samma för 3060. De kanske inte har några kort att skicka alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Hade inte förvånat mig. Men förstår inte riktigt varför dom skulle hålla på med en dag i taget om det inte finns några kort överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Skrivet av Rolfenstein:

Hade inte förvånat mig. Men förstår inte riktigt varför dom skulle hålla på med en dag i taget om det inte finns några kort överhuvudtaget.

Beställde ett gigabyte 3060 från elgiganten 03/05. Levererades 10/05. Men osäker på om det är samma beställningar ni syftar på. Hur som så fick jag ett kort från elgiganten ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

https://www.proshop.se/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-3070-iCH...
10st Inno3D RTX 3070, 11,490:-

Öppnar för försäljning 14:00, lär ryka fort

11 500 för det kanske mest obskyra märket tillgängligt i Norden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

11 500 för det kanske mest obskyra märket tillgängligt i Norden.

Bara för att det är obskyrt betyder inte att prestandan inte finns där, både GPU och kylarmässigt då, men ett fruktansvärt överpris är det tveklöst.

Visa signatur

Tidigare nickad "Samwell"

Permalänk
Medlem

De lär säkert försvinna på mindre än 1 sekund trots priset.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Bara för att det är obskyrt betyder inte att prestandan inte finns där, både GPU och kylarmässigt då, men ett fruktansvärt överpris är det tveklöst.

Självklart är det ingen större skillnad. Men under normala omständigheter hade de där korten legat på hyllan ett tag.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

De lär säkert försvinna på mindre än 1 sekund trots priset.

kommer ingen köpknapp.

Visa signatur

Corsair 4000x Svart | MSI B550 Carbon Wifi | Ryzen 5800X | Ballistix 32gb 3600 cl16 | BeQuiet SL 2 280mm AIO | Seasonic 850W | MSI 3070ti x trio | Lenovo 27" 1440p 165hz + AOC 27" 144hz | Corsair HS70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av conna:

kommer ingen köpknapp.

Så är det alltid på Proshop fortfarande nu 26 minuter efter öppningen så ska det finnas 10 stycken 3070 kvar enligt hemsidan men inte finns där någon köpknapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Självklart är det ingen större skillnad. Men under normala omständigheter hade de där korten legat på hyllan ett tag.

Ja under normala omständigheter skulle jag nästan vilja påstå att dem aldrig skulle bli sålda alls till det priset, men det är en galen värld vi lever i!

Visa signatur

Tidigare nickad "Samwell"

Permalänk
Inaktiv

Mycket galen värld. Nu är det jakt nyare grafikkort

Permalänk
Medlem

Är de förövrigt någon som sett nå kort hos komplett.se?
Man har ju sett att de nångång ibland dyker upp lite 3060 å 3070 kort hos både inet å webhallen. Men tror aldrig jag sett komplett nämnas i tipstråden t.ex?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Är de förövrigt någon som sett nå kort hos komplett.se?
Man har ju sett att de nångång ibland dyker upp lite 3060 å 3070 kort hos både inet å webhallen. Men tror aldrig jag sett komplett nämnas i tipstråden t.ex?

Gick till sista sista på tips tråden ctrl+f "komplett" fick 4 resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

De fick in 3070 i måndags Hämtade ett igår