Nvidia stryper inte mining-prestanda med Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är ingen fanboy jag spyr galla över de som förtjänar det och ger beröm till de som förtjänar det. Det råkar bara vara så att jag tycker att Nvidia gjorde något bra när de puttade bort miners. Men har du läst mina inlägg tidigare så vet du att de fått mycket skit av mig genom åren. Märk också hur jag i tidigare fall berömde Nvidias handlingar, inte Nvidia som företag. Så jag vet inte vad din poäng är.

Är du så svartvit att du vill mena att om man berömmer ett företags handlingar så måste man alltid älska dem sedan? Höjden av barnsligt i så fall men hoppas såklart att det inte är så det ligger till.

Ta du dig en titt i spegeln. Barnsligt är att kalla människor som köper GPU:s och använder dem till mining för uppruttnade rövhål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Därför att jag tycker att du har haft fel om Nvidia och företagande. Du har höjt Nvidias agerande antimining till skyarna och sänkt AMDs beteende till botten. Kring CMPs vara och icke vara vet jag att vi är oense om. Som jag skrev, gamers står för hälften av intäkterna. . Datacenter/AI och annat står för andra hälften.

Lojala kunder? Kunder köper det som ger mest prestanda för pengarna. gamers vill ha höga fps och jämna frametimes. Lojala kunder är Apples kunder som köper oavsett vad Apple släpper. Så ser inte marknaden ut för grafikkort anser jag.

Jag vet iaf att en hel drös med bekanta sitter på 3070 som bara slösurfar i Windows och skulle klara sig med ett 570 eller 1030. Men de köper ändå ett dyrt kort. Så huvudfrågan blir då. Måste man vara en gamer för att få köpa ett highendkort?

Även om du har varit kritisk mot Nvidia så har du ändå accepterat deras onda gärningar. Så då kan jag uppleva att det är skenheligt att höja Nvidia ena dagen och sedan sänka de till botten dagen efter. Så lite balans i vad du står. Men det kanske är jag som har svårt för människor som hejar på bolag, nästan som ett fotbollslag. Jag hejar på vinnarna helt enkelt…

Återigen... Har jag höjt något eller sänkt något så är det ett företags agerande, inte företaget i sig. Jag anser inte att bara för att man säger att något ett företag gör är bra eller dåligt så låser man sig till att hissa eller dissa allt företaget gör i framtiden. Det vore en jävligt märklig inställning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av littlemac:

Ta du dig en titt i spegeln. Barnsligt är att kalla människor som köper GPU:s och använder dem till mining för uppruttnade rövhål.

Jag kanske borde kallat dem för spontanjästa anus istället? Jag står helt fast vid att i tider av brist på en vara så är det osportsligt att köpa en produkt det är brist på och inte använda den som det är tänkt. Måhända är mitt grova språk ett uttryck för den frustration jag känner som Gamer, men ordvalet i sig förändrar ju inte vad jag tycker. Jag har aldrig varit särskilt mycket för eufemismer men om vissa nu missar avsikten så får jag väl ta det till mig och göra mitt språk en smula mer barnvänligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Hur gärna jag vill trycka till @Ozzed så måste jag säga att divisionen Gaming drar in hälften av intäkterna av Q1 2021. Läs kvartalsrapporten!

Deras gaming är väl större än bara gpu’er, switch räknas in i dem siffrorna också och massa annat.
Sen kanske man ska titta på siffror innan covid.

Permalänk
Medlem

Lär väl knappast handla om att Nvidia vill att FE ska vara mer eftertraktade/bättre än AIB när de redan vet att varenda FE de tillverkar kommer bli sålt direkt. Tror verkligen inte Nvidia är speciellt taggade på att sälja FE till miners när de sysslar med CMP som de troligtvis har sjuka marginaler på med tanke på att det tydligen är skräpkretsar som inte duger för GeForce. Kanske är det så att Nvidia vill se till så partnertillverkare får det svårare att sälja kretsar direkt till miningfarmar som kan skada försäljningen av CMP. Kan förstås också vara så att de bara slutar tillverka FE helt och hållet.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Livsnjutare 😎

Synd på en såpass kompetent kylare för alla 3000 -korten :/

.. att de ev planerar att inte tillverka dem längre menar jag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Som sagt så går det här stick i stäv med budskapet de vill förmedla. FE-korten är ändå begränsad upplaga och skulle sälja slut även om det hade 0 hashrate. Om de nu gillar att ha tungan så jävla djupt in i rövhålet på miners så kan de lika gärna lägga ner Geforce-serien. Det här är fruktansvärt.

Tror jag blivit överbevisad mer ä n en gång i detta fall. men jag skulle aldrig vilja ha ett kort som är sänkt i hash rate. Lite som att 480gtx sopade banan med 600 och 700 serien då de drog ner på beräkningskraft då det ju inte behövdes. Kolla på hur pysx fugerade. Då menar jag gentemot tidigare serier. Maffia var ospelbart om man inte körde ett 480 eller åtminstone 580.

Lite för lite info om vilka andra applikationer som använder etherium liknande algoritmer som inte är mining.
Drar iväg ett mail till Edit:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

..osportsligt att köpa en produkt det är brist på och inte använda den som det är tänkt.

😂😂😂😂😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Stackars dom som betalat runt 18000 för ett 3080 när dom kommer vara värda runt hälften om 6 månader.

Håller inte med om "stackars dom". Marknaden (vi) har ju accepterat denna galna prissättning.

Min känsla är också att det har blivit någon sorts masshysteri där alla "måste" ha flaggskeppsmodellerna.
3090 korten motsvarar väl den tier kort som förr kallades Titan och jag fick aldrig känslan av att så många sikta in sig på dom korten.

Själv tycker jag det är synd att FE korten inte säljs längre. Jag tycker dom korten är en av om inte det bästa "referens" korten som nVIDIA släppt.
Förstår att dom inte kan sälja dom till ett lägre pris än sina partnertillverkares kort, om inte annat kunde dom fortsatt sälja dom till ett pris som följer marknadspris.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Tror jag blivit överbevisad mer ä n en gång i detta fall. men jag skulle aldrig vilja ha ett kort som är sänkt i hash rate. Lite som att 480gtx sopade banan med 600 och 700 serien då de drog ner på beräkningskraft då det ju inte behövdes. Kolla på hur pysx fugerade. Då menar jag gentemot tidigare serier. Maffia var ospelbart om man inte körde ett 480 eller åtminstone 580.

Lite för lite info om vilka andra applikationer som använder etherium liknande algoritmer som inte är mining.
Drar iväg ett mail till Edit:

Om tillgänglighten inte hade varit ett problem så hade det inte spelatt någon roll, men då LHR tar bort en hel kundgrupp så ökar tillgängligheten, och som jag nämnt i någon annan tråd så blir det en rätt bra bonus att de begagnade korten kan bli billigre om det nu är så att man bara spelar och skiter fullständigt i hashrate.

Om det är så att spelprestanda blir det minsta lidande är det såklart ett haveri av rang, men då korten riktar sig till gamers lär det uppenbaras rätt snabbt om så skulle vara fallet.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Återigen... Har jag höjt något eller sänkt något så är det ett företags agerande, inte företaget i sig. Jag anser inte att bara för att man säger att något ett företag gör är bra eller dåligt så låser man sig till att hissa eller dissa allt företaget gör i framtiden. Det vore en jävligt märklig inställning.

Företaget är ju byggt av människor. Jag får helt enkelt specificera mig: det är snälla människor som tar onda beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Företaget är ju byggt av människor. Jag får helt enkelt specificera mig: det är snälla människor som tar onda beslut.

Det borde inte vara en nyhet för någon att människor kan ta bra beslut och bli hyllade för det, för att I nästa stund ta idiotiska beslut och bli sågade för det. Jag har hyllat och sågat besluten, inte företaget eller människorna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om tillgänglighten inte hade varit ett problem så hade det inte spelatt någon roll, men då LHR tar bort en hel kundgrupp så ökar tillgängligheten, och som jag nämnt i någon annan tråd så blir det en rätt bra bonus att de begagnade korten kan bli billigre om det nu är så att man bara spelar och skiter fullständigt i hashrate.

Om det är så att spelprestanda blir det minsta lidande är det såklart ett haveri av rang, men då korten riktar sig till gamers lär det uppenbaras rätt snabbt om så skulle vara fallet.

Ja OM. Det brukar ju visa sig ganska fort. Första rapporterna kan man ta med salt, kanske en titel eller sedan kommer nog folk skrika högt. Man får hoppas och jag tror att de gör det.
Även om vi inte är helt överens, är vi sällan, så är vi ofta nära. Jag tycker att Nvidia gör fel. Att detta inte löser problemet. Att förbjuda mining inte löser problemet. Men jag har inget bra svar på hur man ska lösa det hela.

Om ingen använder valutan för den. Jag är för folding@home men med min budget, miljö så kan jag inte rättfärdiga det.

Vart mycket OffT:
Något som verkligen stör mig är att de är inkonsekventa. Nu vet vi att FE kort inte finns annars än i @JonasT s dator. annnars ingen annan stans. Suck.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Det borde inte vara en nyhet för någon att människor kan ta bra beslut och bli hyllade för det, för att I nästa stund ta idiotiska beslut och bli sågade för det. Jag har hyllat och sågat besluten, inte företaget eller människorna.

Jo, men grejen är ju att du går ju på allt Nvidia, AMD säger. Ta det med MSRP. Wow, du hyllar att 3080 bara kostar 7825kr och sen toksågar du skiten när det visar sig att det finns inte alls många kort att köpa. Då är Nvidia sämst.

Nvidia ska köra LHR för gamers skull. Hyllas till toppen. Och sen är de r*vhål när låset inte kommer till FE. Då är de nere vid avgrunden igen.

Ponera att Sweclockers skulle skriva sina artiklar så. @JonasT vet av erfarenhet att MSRP har varit bullsh*t de senaste åren. Därför kommer brasklappen, bra betyg om man faktiskt får kortet till utsatt MSRP. Annars inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Jo, men grejen är ju att du går ju på allt Nvidia, AMD säger. Ta det med MSRP. Wow, du hyllar att 3080 bara kostar 7825kr och sen toksågar du skiten när det visar sig att det finns inte alls många kort att köpa. Då är Nvidia sämst.

Nvidia ska köra LHR för gamers skull. Hyllas till toppen. Och sen är de r*vhål när låset inte kommer till FE. Då är de nere vid avgrunden igen.

Ponera att Sweclockers skulle skriva sina artiklar så. @JonasT vet av erfarenhet att MSRP har varit bullsh*t de senaste åren. Därför kommer brasklappen, bra betyg om man faktiskt får kortet till utsatt MSRP. Annars inte.

Vart vill du komma? Jag är inte skribent på Sweclockers.

Sen är det ju inte heller så att de säger att LHR-korten inte ska tillverkas alls, bara att de själva är för fega för att leva som de lär.

Vad gäller MSRP så har det väl så gott som aldrig stämt förutom just FE-korten (som det gäller). Vore ju rät knasigt om inte partnertillverkarna fick sätta de prisrr de ville. Det som varit illa den här gången är att inte ens Zotac och andra som brukar göra billiga "bare minimum"-kort har lyckats få ner priset till MSRP.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag tänker fortsätta hylla bra beslut och såga dåliga. Jag är inte skyldig någon ett dugg och tänker inte ta till mig kritik på området sålänge jag inte explicit anger att min hyllning inte bara gäller beslutet utan allt företaget säger och gör för all framtid.

Att det skulle vara "skenheligt" att reagera olika på olika uttalanden är bara dumt. Vill du hellre ha fanboykultur och inlägg som grundar sig på principen att företag är fotbollslag man "hejar" på? Inte jag i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker rent principiellt inte att hårdvara skall vara artificiellt låsta, med andra ord skall tillverkaren skita i vad jag gör med mina grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Tycker rent principiellt inte att hårdvara skall vara artificiellt låsta, med andra ord skall tillverkaren skita i vad jag gör med mina grafikkort.

Håller helt med. Vad folk gör med sina grafikkort dem köpt för egna pengar är deras ensak.

Att Nvidia inte låser sina egna kort, och åtminstone är konsekventa, är bara ytterliggare bevis på att LHR inte är lösningen på problemet.

Ska bli intressant att se vad nästa artificiella begränsning blir.

Vi kan bara hoppas att bristen på allt blir mindre påtaglig framöver.

Det är helt bedrövligt att se hur olika grupper beter sig mot varandra. Tänk att på allvar hata någon för att dem inte använder grafikkort på det sätt man själv vill. Vilken tid vi lever i.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

De tillverkar väl inga FE längre? Founders namnet tyder ju på att det är något för de som är tidiga och med från början och står ju i uttalandet att det är limited edition så kommer helt enkelt inte göras fler.

Founders Edition tillverkas fortfarande, men Sverige (och resten av Norden) är tyvärr en för liten marknad för att Nvidia ska orka sälja dem här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Stämmer inte då du atackerar miners hela tiden i alla trådar på sweclockers relaterade till grafikkorts tillgången och priserna.

Miners är inte problemet. Tillgången är samt att scalpers utnyttjar den för att driva upp priset till dubbla på sajter som ebay och tradera. Sedan säljer även massa gamers korten till vinst där och utnyttjar läget. Miners bör bry sig om Roi.

Ska du skylla eller rikta din frustration på något så är det Amd/Nvidia för att dom ännu Inte möter efterfrågan av grafikkort i världen 7 månader efter generations släpp?

Segmentering är inte lösningen på tillgång och efterfrågan utan endast ett sätt att göra produkten dyrare för konsumenterna. Samt ta controll över pris sättningen på andra hands marknaden (dyrare). Då mer segmentering delar upp konsumenterna yttligare.

Redan nu spelas olika konsument grupper mot varandra för att som slutmål öka pris nivåer och vinster för dom två företagen då tillgång och efterfrågan är satt ur spel under detta år av covid 19.

Visa signatur

5960x@SS quad 290x Subzero chiller, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulse88:

Miners är inte problemet.

Dom är en stor del av problemet, grovt räknat så består beräkningskraften på ethereum av ca 6 miljoner RTX 3080 kort om alla kort skulle vara av den modellen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Vart vill du komma? Jag är inte skribent på Sweclockers.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag tänker fortsätta hylla bra beslut och såga dåliga. Jag är inte skyldig någon ett dugg och tänker inte ta till mig kritik på området sålänge jag inte explicit anger att min hyllning inte bara gäller beslutet utan allt företaget säger och gör för all framtid.

Att det skulle vara "skenheligt" att reagera olika på olika uttalanden är bara dumt. Vill du hellre ha fanboykultur och inlägg som grundar sig på principen att företag är fotbollslag man "hejar" på? Inte jag i alla fall.

Du är ju allt annat än skenhelig, men jag upplever att du tolkar in allt bokstavligen. ”Nu minsann ska Nvidia visa att gamers är da shit och miners är jordens avskum och får numera köra CMP-kort för dyra pengar” Dagen efter…. Nä, Nvidia kan sticka tungan….ja dit solen aldrig lyser…” Att du inte gillar miners vet nog de allra flesta här på Sweclockers. Ofta används rätt tunga ord.

Självklart vill jag då trycka till dig när Nvidia trots allt inte lever som de lär. Jag tänker inte sluta med det. Gällande miners vs gamers är helt onödig. Återigen vill jag påtala att endast ökad produktion kan lösa problemet. Men det vill du ju aldrig respondera på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeppe109:

Håller helt med. Vad folk gör med sina grafikkort dem köpt för egna pengar är deras ensak.

Att Nvidia inte låser sina egna kort, och åtminstone är konsekventa, är bara ytterliggare bevis på att LHR inte är lösningen på problemet.

Ska bli intressant att se vad nästa artificiella begränsning blir.

Vi kan bara hoppas att bristen på allt blir mindre påtaglig framöver.

Det är helt bedrövligt att se hur olika grupper beter sig mot varandra. Tänk att på allvar hata någon för att dem inte använder grafikkort på det sätt man själv vill. Vilken tid vi lever i.

Du sammanfattar det här riktigt bra. Men klart finns det bara en brödlimpa och det är 5 som vill ha så ondgör man de andra 4 personerna för att rättfärdiga. Så istället för att producera flera limpor så blir det FFA för att jaga den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Dom är en stor del av problemet, grovt räknat så består beräkningskraften på ethereum av ca 6 miljoner RTX 3080 kort om alla kort skulle vara av den modellen.

Nvidia och AMD sålde 11 miljoner grafikkort i Q4 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Nvidia och AMD sålde 11 miljoner grafikkort i Q4 2020.

Ja det tillverkas väldigt många kort men det är många som påstår att miners inte påverkar tillgången på korten när dom säkerligen köper 1/3 av korten som skepas.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Ja det tillverkas väldigt många kort men det är många som påstår att miners inte påverkar tillgången på korten när dom säkerligen köper 1/3 av korten som skepas.

Spekulation....

Faktum är att Många asics är på Eth netverken nu sedan Jul.

200-300Th har kommit när det varit omöjligt att få Grafikkort till Mrsp eller överhuvudtaget. Endast kort för 2-4x marknadsvärdet funnits att få tag på från scalpers.

Hur många i medelklassen i asien har fått bättre levnads standard eller blivit nyrik senaste året?

Tänk om 10milj av x miljarder av dom vill köpa grafikkort och dator?

Grafikkorts marknaden är bara början på en på en brist om omvärlden får bättre levnads standard.

Faktum är Krypto är ingenting i jämnförelse i efterfrågan.

Visa signatur

5960x@SS quad 290x Subzero chiller, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulse88:

Spekulation....

Faktum är att Många asics är på Eth netverken nu sedan Jul.

200-300Th har kommit när det varit omöjligt att få Grafikkort till Mrsp eller överhuvudtaget. Endast kort för 2-4x marknadsvärdet funnits att få tag på från scalpers.

Hur många i medelklassen i asien har fått bättre levnads standard eller blivit nyrik senaste året?

Tänk om 10milj av x miljarder av dom vill köpa grafikkort och dator?

Grafikkorts marknaden är bara början på en på en brist om omvärlden får bättre levnads standard.

Faktum är Krypto är ingenting i jämnförelse i efterfrågan.

Spekulation och gissningar

Hade inte tanke på ASIC men det går inte att blunda för att det går många grafikkort till miners.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulse88:

Stämmer inte då du atackerar miners hela tiden i alla trådar på sweclockers relaterade till grafikkorts tillgången och priserna.

Miners är inte problemet. Tillgången är samt att scalpers utnyttjar den för att driva upp priset till dubbla på sajter som ebay och tradera. Sedan säljer även massa gamers korten till vinst där och utnyttjar läget. Miners bör bry sig om Roi.

Ska du skylla eller rikta din frustration på något så är det Amd/Nvidia för att dom ännu Inte möter efterfrågan av grafikkort i världen 7 månader efter generations släpp?

Segmentering är inte lösningen på tillgång och efterfrågan utan endast ett sätt att göra produkten dyrare för konsumenterna. Samt ta controll över pris sättningen på andra hands marknaden (dyrare). Då mer segmentering delar upp konsumenterna yttligare.

Redan nu spelas olika konsument grupper mot varandra för att som slutmål öka pris nivåer och vinster för dom två företagen då tillgång och efterfrågan är satt ur spel under detta år av covid 19.

Låt mig fråga såhär... Ligger det till så att Miners inte får några kort för att Gamers köper upp allt? Eller är det tvärt om? Justdet. Man ser inte Miners gnälla om bristen, för de köper ju varenda kort som finns, utan det är Gamers som klagar, för att de inte får några kort. Så det är alldeles tydligt vem bristen drabbar och till vems fördel marknaden borde segmenteras.

Annars hade väl Nvidia gjort tvärt om, och gjort "Lite Frame Rate"-kort, för att de ska bli mindre attraktiva för gamers.

Skrivet av anon333222:

Du är ju allt annat än skenhelig, men jag upplever att du tolkar in allt bokstavligen. ”Nu minsann ska Nvidia visa att gamers är da shit och miners är jordens avskum och får numera köra CMP-kort för dyra pengar” Dagen efter…. Nä, Nvidia kan sticka tungan….ja dit solen aldrig lyser…” Att du inte gillar miners vet nog de allra flesta här på Sweclockers. Ofta används rätt tunga ord.

Självklart vill jag då trycka till dig när Nvidia trots allt inte lever som de lär. Jag tänker inte sluta med det. Gällande miners vs gamers är helt onödig. Återigen vill jag påtala att endast ökad produktion kan lösa problemet. Men det vill du ju aldrig respondera på.

Se svar ovan, samt att jag vid ett flertal tillfällen sagt att hade det inte varit någon brist alls så hade vi inte haft problemet, men nu när det är brist så tycker jag att de som tänkt använda korten till det de är till för har förtur, framför de som använder dem till Mining, eller hänger dem på väggen som konstverk eller vad du vill, så jag har varit väldigt konsekvent i min athumentation. Det blir då helt naturligt att om Nvidia ena stunden gör något som jag upplever som bra för Gamers, så hurrar jg, men om de i nästa stund gör motsatsen så blir jag sur. Det är absolut inget konstigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där om att det tydligen ska gå åthelsike först innan något gott reagerar/kommer, skulle det inte vara Denna gången och nya fabriker kommer nu att byggas? (dock inte på 5 minuter)
Eller är jag för på gott humör och optimistisk för framtiden nu? *gömmer mig* 😎

Permalänk
Medlem

Jag är konsekvent emot alla former av artificiella begränsningar av kort.

Etherium har krashat i pris nyligen och det blir allt svårare att mina det.

Den verkliga lösningen är för nvidia att producera fler kort och ex ha avtal där folk förbeställer kort de inte kan avbeställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Det där om att det tydligen ska gå åthelsike först innan något gott reagerar/kommer, skulle det inte vara Denna gången och nya fabriker kommer nu att byggas? (dock inte på 5 minuter)
Eller är jag för på gott humör och optimistisk för framtiden nu? *gömmer mig* 😎

Folk är fan inte kloka. Krävdes t. ex att Titanic sjönk innan det blev krav på att livbåtarna ombord ska räcka till samtliga passagerare, så detta med att "låta katastrofen hända först, fixa sedan" är tyvärr standard.

Nu må jag vara cynisk. Men kan ge mig fan på att när det inte är brist längre så kommer en massa nya fabriker att läggas ner och man går tillbaka till tänket att man ska ha "just in time"-kapacitet utan vidare marginaler. Men å andra sidan så är jag ofta inte så positiv till hur företag brukar agera så jag hoppas att jag är överdrivet negativ här och blir positivt överaskad

Visa signatur