PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnevynn:

Digital är juh svinbra

Inte om man tänkt använda skiva.

Twitter snackar om stora släpp fram tills 6e Juni, men vet inte om det påverkar Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnevynn:

Digital är juh svinbra

Digital är grym men om man som mig inte haft ps4 innan så finns det måååånga spel man kan få billigt och spela på ps5.

Permalänk
Medlem

Eller om man vill migrera över sitt PS4-bibliotek till PS5 så passar sig inte en DE.

Permalänk

Detta dök upp i facebookflödet. https://www.facebook.com/108609988102195/posts/10872795142373...

Antagligen bluff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

"I LAGER Var en av få som får Digital Edition med gratis frakt. Uppmärksamhet!! Vi har bara några i lager. Vi erbjuder 120 dagars tillfredsställelse garanti och 2 års garanti + gratis leverans till dörren.
Köp den idag och få en extra gåva med köpet. Få en extra DualSense trådlös handkontroll gratis. Gäller endast idag"

110% bluff Sen att de på deras hemsida skriver att de har 9.97/10 på Prisjakt är ju också kul, då det är en betygskala på 1-5 som gäller numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Om de enbart tar emot betalning direkt och inte erbjuder faktura så är det med största sannolikhet bluff, japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciremo:

Inte om man tänkt använda skiva.

Twitter snackar om stora släpp fram tills 6e Juni, men vet inte om det påverkar Sverige.

Skiva tillhör det förflutna.
Köpte bara 2 spel på skiva på ps4.

Älskar digitalt även om det har nackdelar såklart

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Skiva tillhör det förflutna.
Köpte bara 2 spel på skiva på ps4.

Älskar digitalt även om det har nackdelar såklart

Den största nackdelen och ganska dealbreaker för mig är att man måste betala Sony's Fullpris för alla spel. Ibland låter de dig inte ens köpa Standard Edition utan du måste köpa digital deluxe edition vilket kan gå på 900kr för ett spel endast.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Om de enbart tar emot betalning direkt och inte erbjuder faktura så är det med största sannolikhet bluff, japp.

Prisjakt-loggan med betyget är en död gif 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Enderman:

Den största nackdelen och ganska dealbreaker för mig är att man måste betala Sony's Fullpris för alla spel. Ibland låter de dig inte ens köpa Standard Edition utan du måste köpa digital deluxe edition vilket kan gå på 900kr för ett spel endast.

Man behöver inte köpa spelen i Playstation Store, går ju att köpa koder på andra hemsidor, billigare.

Permalänk
Skrivet av Fzk:

Man behöver inte köpa spelen i Playstation Store, går ju att köpa koder på andra hemsidor, billigare.

Jaha, det visste jag inte, får man en kod då eller? Är det möjligt med nysläppta spel också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Enderman:

Jaha, det visste jag inte, får man en kod då eller? Är det möjligt med nysläppta spel också?

My bad, man får köpa ps store credits, men finns att få tag på lite billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Enderman:

Absolut, det är den stora nackdelen.
Samtidigt, om man kör "console sharing and offline play" med en kompis som gillar samma spel. Så blir dom flesta spelen köpta för halva priset. Det fungerade otroligt bra på PS4 :).

Men det funkar dåligt om man har flera konsoler i familjen och vill kunna dela spel där. Skillnaden mot skiva där är att 2 kan spela samma spel samtidigt. Medans skiva så kan bara en i familjen spel åtgången.

Finns som sagt för och nackdelar med båda

Permalänk
Medlem

Någon här som beställde till butik i MM släppet förra tisdagen och hört något? Min har stått på leverans påbörjad i en vecka och inte fått något mer än bekräftelse på beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0nkel:

Någon här som beställde till butik i MM släppet förra tisdagen och hört något? Min har stått på leverans påbörjad i en vecka och inte fått något mer än bekräftelse på beställningen.

Mediamarkt verkar inte bry sig om ordrar till butik så mycket. När jag beställde en xbox series x till butik så kom den först nästa gång de fick en leverans. Tog ett par veckor. Kan förstås haft otur bara.

Permalänk
Medlem

Gällande digital edition. Går det köpa spel på skiva och sedan ladda ned med medföljande kod. Man behöver inte skivan för att verifiera licens. Jag har förstått det finns på Xbox men undrar om PS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olfo:

Gällande digital edition. Går det köpa spel på skiva och sedan ladda ned med medföljande kod. Man behöver inte skivan för att verifiera licens. Jag har förstått det finns på Xbox men undrar om PS.

Nix, vad är då poängen med skivan? För PS får man i regel ingen kod med en retailskivan som man köper i butik eller online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olfo:

Denna tråd är för order och orderstatus för konsolen förstår ej varför ni diskuterar om spel och annat
håll er till topic så folk kan lättare hitta vart man kan köpa ps5
Denna tråd är mest för tips på vart ps5 säljs eller vilka butiker som säljer ps5 så dem som inte har en ps5 kan få tag på ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av c3p0:

Mediamarkt verkar inte bry sig om ordrar till butik så mycket. När jag beställde en xbox series x till butik så kom den först nästa gång de fick en leverans. Tog ett par veckor. Kan förstås haft otur bara.

Självklart fick jag mailet nu. Vilken timing!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Denna tråd är för order och orderstatus för konsolen förstår ej varför ni diskuterar om spel och annat
Denna tråd är mest för tips på vart ps5 säljs eller vilka butiker som säljer ps5 så dem som inte har en ps5 kan få tag på ett

Du har så rätt. Såklart. Ibland kommer vi in på sidospår i väntans tider
Dock kan väll skillnaden mellan Digital och Standard vara relevant i valet och kvalet vilket typ man önskar försöka få tag på.

Men absolut har du rätt annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Förstår! Ursäkta.

Permalänk
Medlem

Här är lite tips på hemsidor som får in ps5 att hålla utkik på dela med er så fort dem får in på lager så posta här om dem får in i lager hjälp varandra
elgiganten
mediamarkt
power
Netonnet
amazon.se
webbhallen
cdon
ginza
discshop
retrospelbutiken
inet.se
kjell.com ( kjell och company )
komplett.se
dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Här är lite tips på hemsidor som får in ps5 att hålla utkik på dela med er så fort dem får in på lager så posta här om dem får in i lager hjälp varandra
elgiganten
mediamarkt
power
Netonnet
amazon.se
webbhallen
cdon
ginza
discshop
retrospelbutiken
inet.se
komplett.se

Spelbutiken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimze:

Spelbutiken.se

6300kr för digital, No thank you 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimze:

Spelbutiken.se

finns en sista hemsida ja cyberphoto.se tar inte med den i listan för själv skulle jag inte beställa därifrån personligen då
om man vill returnera den blir jobbigt bättre ta en mer säker butik
köp knappen är grön men man vet aldrig när man får den kan vara nästa år haha
skulle ej personligen köpa därifrån har ingen kunskap om butiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

elgiganten
mediamarkt
power
Netonnet
amazon.se
webbhallen
cdon
ginza
discshop
retrospelbutiken
inet.se
komplett.se

Dustin
teknikproffset

Permalänk
Skrivet av Cash774:

finns en sista hemsida ja cyberphoto.se tar inte med den i listan för själv skulle jag inte beställa därifrån personligen då
om man vill returnera den blir jobbigt bättre ta en mer säker butik
köp knappen är grön men man vet aldrig när man får den kan vara nästa år haha
skulle ej personligen köpa därifrån har ingen kunskap om butiken

Pratade med Cyberphoto igår, och de betar av sina beställningar nu, igår var de på dem som hade beställt den 24/9 förra året... Så det kommer ta tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Pratade med Cyberphoto igår, och de betar av sina beställningar nu, igår var de på dem som hade beställt den 24/9 förra året... Så det kommer ta tid

ja precis plus köp knappen är öppen

Permalänk
Medlem

Elgiganten bör få in snart kanske kommande dagarna och netonnet kanske då netonnet endast fick in digital och kanske fler butiker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JJ90:

"I LAGER Var en av få som får Digital Edition med gratis frakt. Uppmärksamhet!! Vi har bara några i lager. Vi erbjuder 120 dagars tillfredsställelse garanti och 2 års garanti + gratis leverans till dörren.
Köp den idag och få en extra gåva med köpet. Få en extra DualSense trådlös handkontroll gratis. Gäller endast idag"

110% bluff Sen att de på deras hemsida skriver att de har 9.97/10 på Prisjakt är ju också kul, då det är en betygskala på 1-5 som gäller numera.

Jag anmälde inlägget till FB, de granskade det och såg inga problem med det Man måste ju ändå uppskatta att FB uppmanar till bedrägerier.

Visa signatur

Mr. Scriptman