Ny Battlefield 6-läcka visar upp flygplan och sandstormar

Permalänk
Medlem

Orange teal postprod intensifies. Ser ut som en trött actionfilm.
Den forcerade färgsättningen har varit hemsk sedan BF3 och framåt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Yas. Jag saknar också det gamla BF2-DLCt Special Forces, samt Night Operations från BF4 som hade stort fokus på stridsföring under mörker.

Jag hade gärna sett att alla banor hade fått time of day-alternativ, så man kan välja under vilka timmar man vill spela. En miljö ser helt annorlunda ut beroende på när nånting utspelar sig. Det ger mer variation i banorna, och replayability ökar.

Gillade verkligen night operations! Lite synd imo qtt de inte lade till fler banor, har varit skoj att spela någon av de verkligt stora banorna på natten, inte bara zavod.

Jag har för mig att det har ryktats om att det ska vara något sådant som kommer i bf6 dock? D.v.s. att det ska kunna övergå i natt när man spelar mm

Och det kan ju inte vara lätt för dice att göra fansen glada. Med tanke på hur mycket bf skiljer sig åt mellan spelen, så skiljer sig ju deras fans åt rätt mycket samtidigt. Det är lite som resident evil, kör de på survival horror så klagar fansen som gillar pangpang, och kör de pangpang så klagar fansen som var mer glada i survival horror.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hoppas bara inte det är massa 2142 krafs som de ryktas om.

Usch, då är det bara glömma ev. inköp!

Permalänk

Det verkar nästan som alla spel lider av läckor... man skulle nästan kunna tro att det var avsiktligt ibland... för att skapa hype...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det verkar vara viktigt att låsa upp grejer.
Själv har jag lite svårt för idén att alla inte får tillgång till samma utrustning.
Det är en reell nackdel i min mening att de som inte spelat lika mycket också ska få sämre utbud i arsenalen. Det är motsatsen till balansering.
För balansens skulle hade det varit rimligare om de som kan spelet bättre, kan banorna, hur utrustningen funkar och allt det där snarare får lite sämre utrustning än alla rookies. Jaja, det är inte heller gångbart - jag fattar ju det. Men balanseringsmässigt är det mycket mer rimligt än nuvarande upplägg.

Hade jag fått välja utan att ta hänsyn till det reella läget så hade jag strukit unlocks helt. Dessa unlocks gör att folk fokuserar på jaget snarare än laget. Klasser, vapen och spelsätt anpassas för unlocks i väldans massa timmar av lirandet istället för att anpassa allt det där för att vinna matchen med sitt lag.

Men ja - upplåsning och upplevd progress får folk att återkomma och vilja grinda mer. I get it. Det är knappast en marginell effekt heller utan det verkar vara en relevant faktor att hålla folk kvar i spelen längre tid. Så unlocks är såklart här för att stanna.

Lösningen på ovan problem är att det är kosmetika man får grinda istället för att låsa upp faktiska vapen.
Tycker jag då.
Så av den anledningen hoppas jag att det är just skins som man låser upp - och så får alla ha samma tillgång på gear oavsett om man spelat mycket eller lite.

Sedan kommer det givetvis inte bli som jag önskar. Jag fattar det också ;).

Själv älskar jag unlocks och att ranka upp. Tycker det ger ett mervärde till spelen.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ser så sjukt fult ut, tror inte detta är från Dice. Någon finnig tonåring leker i photoshop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Hoppas sandstormar saboterar prickskyttars förmåga att se så mycket som möjligt

Ett annat alternativ är att inte stå raklång ute på öppna fält.

Enda gången snipers varit ett problem i BF är när det egna laget spelar som krattor. Både killcams och "ficklampan i kikarsiktet" har ju reducerat snipers till ett irritationsmoment. Sen finns det såklart en massa fuskare som får headshots på alla tänkbara och otänkbara sätt och använder sniperklassen för att verka legitima, men det är inte ett problem med klassen i sig utan att EA till dags dato blankt skitit i att banna fuskare.

Permalänk
Avstängd

Någon snackar om Arma? Är det realism? Du skulle hängt med mig när jag slogs mot Herman på stränderna i Normandie din lilla förbannade millenium nörd. Nej tacka vet jag riktigt krig där man kan stänga igen flabben på den lede fi med en välkokt granat rakt in i röva. One life No respawn mooootherfuuuckerssssssss!!!1111!1 GG GJ HF

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Snygg grafik i all ära. Men är det roligt att spela? Jag tänker t.ex. Star Wars Battlefront som jag skulle ge toppbetyg förutom denna lilla detalj.

Ett generellt problem med spel är att uppföljare "måste" innehålla mer saker än föregångaren och det tillslut kan bli att dessa saker gör spelet tråkigt. Man spelar infanterist mitt i skjutfältet och man blir kissnödig, snabbt som tusan måste man då leta upp en buske. En annan gång när man äntligen har kommit över den pansarvagnen man ville ha, så får man behov av att göra nr 2. Då får man hoppa ut stridsvagnen och göra sitt behov och en lagspelare snor den från en under tiden man uträttar ens behov.

Poängen är att fler verklighetstrogna saker och saker att göra inte nödvändigt gör fps spel roligare. Detta är en anledning till varför visa ibland tycker första versionen var bäst, de andra blev mer bloatade.
Sim City 1 är en sådant spel, det är väldigt enkelt och roligt.

Att slå BFV är ingen svår uppgift tbh. Vad gäller kiss och skitpaus så tycker jag inte det är spelutvecklarnas fel utan då får du börja planera bättre.

Permalänk
Medlem

En av de mest viktiga sakerna för att BF6 skall bli en succé är att EW/Dice ger över kontrollen till spelarna.
I BFV kunde man inte konfigurerar sin utrustning på samma sätt som i BF4, man låste ned väldigt mycket genom att inte släppa kontrollen över egna servrar.
Man hade inte samma kontakt med communityn som man hade med BF4 och CTE
De måste våga lita på spelarbasen och istället lyssna på den

Och...bygg spelet på BF4 inte BFV

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Att slå BFV är ingen svår uppgift tbh. Vad gäller kiss och skitpaus så tycker jag inte det är spelutvecklarnas fel utan då får du börja planera bättre.

Jag menar självklart att ens gubbe i spelet ska göra detta och man har en mätare som talar om när man behöver göra det. Lite som att ens gubbe i GTA gärna skulle äta och gå på gymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Sjukt sugen på ett nytt Battlefield! Extra taggande av att polarna verkligen är supertaggade också! Blir nice underhållning i vintermörkret. För jag utgår från, eller hoppas snarare, att det släpps i november. Men viktigast är att de tar tiden de behöver.

Yes, 16.00 CET stod det på teasern de släppte

Och det lär ju läggas upp på alla möjliga ställen som sagt, bland annat har ju Battlefield en egen YouTube-kanal.

Lysande. Tackar 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Hoppas man inte behöver låsa upp en massa saker och ha säsonger. Jag har fan inte tid med det. Jag vill bara spela. Inte jobba.

Håller med till viss del. Tycker åtminstone att alla vapen kan vara upplåsta från start, och att man sedan får låsa upp sikten och attachments genom att använda vapnet.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har aldrig gillat Battlefield. ARMA är det riktiga militärskjutarspelet. Battlefield är ett sandlådespel för fjortonåringar!

Tänkte att jag skulle komma in här och peka ut någon generaliserad målgrupp för ARMA men sen kom jag att tänka på att nästan ingen spelar det. Kan det, hör och häpna, vara så att gemene man föredrar sandlådan?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Håll en god ton i tråden om ni skall vara aktiva i tråden!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Hoppas man inte behöver låsa upp en massa saker och ha säsonger. Jag har fan inte tid med det. Jag vill bara spela. Inte jobba.

Jag håller med. Dock tycker jag att det är kul att låsa upp vissa saker genom ett simpelt system som i BF3 (level upp för att låsa upp vapen, använd vapen för att låsa upp attachments), men allt tidsbaserad hatar jag verkligen. Jag har inte tid eller ens ork att spela i x antal timmar per vecka för att få grejer eller hinna göra x antal challenges under en viss tid (som BFV gjorde). Jag vill ta min tid. T.e.x allt man kunde låsa upp i BFV är nu förlorad typ.

I min upplevelse känns spel roligare när man inte känner trycket av att man måste göra det ena eller det andra. Jag vill bara spela ffs. Visst, man kan argumentera att man bara kan ignorera det men det känns ändå jobbigt (som är exakt vad sådana system är designad för).

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Att ha saker o göra som inte är game changing är viktigt för ett spel att fortsätta, de som slänger in timmarna vill inte bara göra om samma sak om och om igen. Alltid kul o låsa upp lite saker här och där, alltid något jag tyckte var kul i BF3 o BF4

Jo men då måste det vara roligt. Och det har de inte lyckats med alls. Unlocks man vill ha så måste man campa flaggor. Det blir som att de bestämmer hur jag ska spela. Jag har nog med tid i mitt liv där andra bestämmer vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Kommer floppa.

Och hur vet du det?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Jo men då måste det vara roligt. Och det har de inte lyckats med alls. Unlocks man vill ha så måste man campa flaggor. Det blir som att de bestämmer hur jag ska spela. Jag har nog med tid i mitt liv där andra bestämmer vad jag ska göra.

Det går ju köpa unlocks om man inte vill grinda, vilket rationellt sett ofta är värt priset jämfört med tidsåtgången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Och hur vet du det?

copy paste på senaste titlarna ..inget nytt, same shit different name, mjölka mjölka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

copy paste på senaste titlarna ..inget nytt, same shit different name, mjölka mjölka.

Så vad du egentligen säger är att du inte spelat någon av de nya titlarna?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tänkte att jag skulle komma in här och peka ut någon generaliserad målgrupp för ARMA men sen kom jag att tänka på att nästan ingen spelar det. Kan det, hör och häpna, vara så att gemene man föredrar sandlådan?

Arma 3 har ju fler spelare än battlefield. Jag vet att battlefield har väldigt många fler spelare efter en ny launch och som håller i sig i kanske några månader. Men Arma har ju 15-25k spelare inne och spelar dag in och dag ut. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Arma 3 har ju fler spelare än battlefield. Jag vet att battlefield har väldigt många fler spelare efter en ny launch och som håller i sig i kanske några månader. Men Arma har ju 15-25k spelare inne och spelar dag in och dag ut. :/

Och det finns ju fler Battlefieldtitlar av en anledning, precis som det finns en anledning till att den senaste iterationen av ARMA släpptes för en evighet sedan.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jaja.Varje enskild grej tar inte så lång tid. Det är bara så in i norden många grejer som ska låsas upp. Det är ett gäng timmar i tanks innan man låst upp grejerna där. Ett gäng timmar för andra fordon. Och ett gäng timmar i plan.
Och en drös timmar för att ha låst upp all utrustning för alla klasser till fots.

100 timmar in är kanske det mesta upplåst.
Jag har väl mest minnen från BF3 här. Kanske har det blivit mycket bättre?
Vet att battlefront 2 har en hel del grind för utrustningeupplåsning också vilket är lika bakvänt så jag antog att det fortfarande är illa på den fronten.
BF V har jag nog inte mycket mer än 20 timmar i - men där är bara en bråkdel upplåst så jag fick känslan av att det säkert är minst 100 timmar innan grejerna blir upplåsta - där också. Men jag vet inte ännu.

Sedan förstår jag att man kan tycka det är kul att uppnå personliga mål. Men jag ser det som en förlust i ett multiplayerspel att lagets bästa åsidosätts för personliga unlocks.
Den delen var bättre i de gamla spelen för där var allas fokus att vinna rundorna som ett lag.
Det är väl den där singleplayerdelen som flyttar fokus från laginsatsen som jag inte är helt överens med.
Alltså även om det är kul att jaga unlocks på individnivå.

Måste man låsa upp allt? Kanske om man är en completionist som också är ett sätt att njuta av spelet, du har 63 andra ( eventuellt 123 andra i BF6 ) att spela mot/med... Om några få spelar för unlocks så kommer det inte märkas av.

Annars så har det alltid funnits alternativ, TTK på 0.8 eller 0.9 sekunder som folk tjafsar om på alla forum spelar absolut noll roll i "verkliga livet".

I BF4 gick jag alltid tillbaka till mina 1-2 vapen som jag gillade mest för varje klass, sen när jag hade tråkigt så låste jag upp saker för andra vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Så vad du egentligen säger är att du inte spelat någon av de nya titlarna?

Hur får du till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Usch, då är det bara glömma ev. inköp!

Pfff, BF2142 var ju det spelet som gick tillbaka till rötterna och liknande mer BF1942 med hur skadan på vapnen och hitboxes på fordon fungerade jämfört med nerdummande BF2, samt det enda som faktiskt försökte något nytt med olika stilar på sidorna såsom hover tank vs tracked, för att inte tala om överlägset bättre machinegun/SMG hantering. Titan mode var också bästa BF gamemoden (speciellt under betan när dom exploderade i småbitar, heh).

Sen dess har det bara varit Bad Company kloner med olika skins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Hur får du till det?

Suck. Hardline ett steg i en helt annan riktning som inte gjorts tidigare i serien, förvisso en flopp men i mångas ögon ett fantastiskt spel. BF1 med stor ombalansering av gunplay och gamemodes med viss storytelling osv (bland annat, väldigt annorlunda spel jämfört med tidigare titlar av flera skäl). BFV förvisso en stor flopp men rent mekaniskt ett mycket välgjort spel, hade du faktiskt prövat det hade du inte kommit med en ignorant och felaktig kommentar. Förvisso finns det säkert en sur eftersmak efter mycket dålig skötsel av BFV från EA men knappast "copy paste". Och, nämnde jag att alla dessa titlar även utspelar sig vid olika tidpunkter?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Arma 3 har ju fler spelare än battlefield. Jag vet att battlefield har väldigt många fler spelare efter en ny launch och som håller i sig i kanske några månader. Men Arma har ju 15-25k spelare inne och spelar dag in och dag ut. :/

Eh? Bara BFV har nästan 20k aktiva spelare enbart på Steam, och då har vi t.ex. inte räknat BF1, BF4, BF3 eller några av de andra BF-spelen, spelklienterna eller plattformarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Pfff, BF2142 var ju det spelet som gick tillbaka till rötterna och liknande mer BF1942 med hur skadan på vapnen och hitboxes på fordon fungerade jämfört med nerdummande BF2, samt det enda som faktiskt försökte något nytt med olika stilar på sidorna såsom hover tank vs tracked, för att inte tala om överlägset bättre machinegun/SMG hantering. Titan mode var också bästa BF gamemoden (speciellt under betan när dom exploderade i småbitar, heh).

Sen dess har det bara varit Bad Company kloner med olika skins.

Säger bara Bad Company 2!

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig förstå denna generations fascination över "progression". Vill jag utveckla en karaktär ock låsa upp nya saker så spelar jag RPG/MMORPG'n. I ett FPS spel vill jag endast kunna kasta mig in i ett spel när helst jag känner för det utan att General NoLifer mosar mig, tack vare alla sina unlocks.

BF1942 kommer, för mig, alltid vara det bästa BF spelet. Kan bara hoppas att man bestämmer sig för att släppa en ordentlig remaster av spelet någon dag.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|