PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/sYi5A6d.png fattar ingenting...

Jag gick in och tryckte på lägg i kundvagnen när det stod 20+ i lager, 2 minuter efter inlägget här och ändå så går det inte...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Ser inget :/

Slut

Permalänk

Satan vad fort dom sålde slut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixKihlstedt:

Satan vad fort dom sålde slut

Japp..fan va sur man blev, såg 20+ i lager enligt deras lagersaldo men det var för sent ändå...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k

Permalänk
Medlem

Jävla skit maxfps sida! Hade ps5 i kundvagnen och sen helt plötsligt så är den slut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av shenaswift:

Japp..fan va sur man blev, såg 20+ i lager enligt deras lagersaldo men det var för sent ändå...

För mig gick det efter en refresh på sidan

Permalänk

Såklart satt jag i bilen och missade chansen. Slut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

För mig gick det efter en refresh på sidan

refreshade hundra gånger minst, gick tyvärr inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kunde it ens lägga i kundvagnen. Lyckades 1 gång men den bara försvann. Sigh

Permalänk
Medlem

Fick mail att de finns i lager nu, lite sent…

Permalänk

De flesta gick väl till Scalpers. 😩

Permalänk

Notiser från forumet

Finns det något sätt att få notiser snabbare från det här forumet? Följer så jag får mail men den tjänsten verkar inte vara så pålitlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomAndersson94:

Finns det något sätt att få notiser snabbare från det här forumet? Följer så jag får mail men den tjänsten verkar inte vara så pålitlig.

Har samma problem, det kommer ibland men inte alltid…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Ser inget :/

Tog nog slut snabbt

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem

Jävla fasoner att släppa när man är mitt inne i matlagning och barn att ta hand om.

Bättre att släppa dagtid när jag jobbar och sitter vid datorn hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomAndersson94:

Du kan ställa in att du får snabbare notiser ang. vissa grejer i inställningar, vet dock inte hur mycket snabbare det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

https://i.imgur.com/QudYcB8.png

Du kan ställa in att du får snabbare notiser ang. vissa grejer i inställningar, vet dock inte hur mycket snabbare det är.

Jag har noterat att mailen kommer som snabbast efter 5 minuter, och tyvärr blir det ju lite för sent då om butiken som tipsas om är helt öppen. Förhoppningsvis kommer fler leveranser som MM eller Elgiganten, med någon form av kontroll så inte allt försvinner till botar och scalpers direkt.

Permalänk
Skrivet av gythor:

Jag har noterat att mailen kommer som snabbast efter 5 minuter, och tyvärr blir det ju lite för sent då om butiken som tipsas om är helt öppen. Förhoppningsvis kommer fler leveranser som MM eller Elgiganten, med någon form av kontroll så inte allt försvinner till botar och scalpers direkt.

Det är ju helt meningslöst om butiken som säljer inte har någon form av kontroll eller begränsning. Hittar ingen information om att Maxgaming endast säljer en per kund. Då tar de ju slut direkt till scalpers. Då kan de ju lika själva sälja sina Ps5or till överpris ist. Lite svårbegripligt faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Det är ju helt meningslöst om butiken som säljer inte har någon form av kontroll eller begränsning. Hittar ingen information om att Maxgaming endast säljer en per kund. Då tar de ju slut direkt till scalpers. Då kan de ju lika själva sälja sina Ps5or till överpris ist. Lite svårbegripligt faktiskt.

Antar att det kanske finns en viss anseende-aspekt varför de väljer att sälja till listpris trots att marknadsvärdet tydligt är högre (med tanke på vad PS5:orna går för på Tradera t.ex....). Personligen så får jag en väldigt dålig känsla när jag kikar in på hemsidor som har PS5:or inne men väljer att lägga ut dem för typ 12 000 kr. Börjar även känna som du, de försäljare som inte inför någon form av scalperskydd känns inte helt seriösa med det heller, men så länge de säljer till listpris så är det väl lite mer ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gythor:

Varför försvinner allt till botar och scalpers? Många har ju fått tag i sina PS5 till sig själva och anhöriga.

Tonen! /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av plebbet3:

Varför försvinner allt till botar och scalpers? Många har ju fått tag i sina PS5 till sig själva och anhöriga.

Går väl att spekulera och konspirera i hur mycket som helst, men har man kompetensen att skriva en bot som direkt meddelar en när det finns ps5:or inne så har man ju godare chanser att klicka hem. Kanske använder sig folk av det här i rena syften eller så har man tur och lyckas gå in på någon sida som precis slängt upp konsoler, men troligen används botar även av de som har för avsikt att tjäna pengar på andrahandsmarknaden.

Permalänk
Medlem

Hade återförsäljarna velat stoppa bottarna så hade man kunnat göra det genom att kräva att inloggning och köp ska verifieras med bank-id, och där man per automatik tar bort konsolerna från ens order om man redan har beställt tidigare. Men återförsäljarna bryr sig nog inte så mycket förutom att skapa en varningstext där man skriver "Endast en per kund".
Elgigantens utlottning är ju ett skämt när man har folk som reggar sig på 20 olika e-postadresser.

Permalänk
Skrivet av Halio:

https://i.imgur.com/QudYcB8.png

Skrivet av gythor:

Tack för tipsen/infon! Tyvärr verkar det inte gå att få mailen tillräckligt fort på ett pålitligt sätt.

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/ETXa8mH.png
står ju 50+ på väg in på webhallens hemsida nu, kan hoppas deras förbokningar blir klara snart, hade varit kul att få tag på ps5a detta året iallafall...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

står ju 50+ på väg in på webhallens hemsida nu, kan hoppas deras förbokningar blir klara snart, hade varit kul att få tag på ps5a detta året iallafall...

Håller med dig, känns lite som ett hopplöst fall, för oss som inte jobbar vid datorn så är det svin svårt att lyckas få tag på ett. Har notifikationer igång på nästan alla sidor + här men det hinner ta slut innan jag får något varje gång, hoppas denna flaskhals släpper mer och mer nu när corona lugnat sig lite och det är sommar. Sålänge det inte går till en scalper utan någon sweclockare som faktiskt tänker använda det så får man ju vara nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Härligt. Får hålla lite extra koll där. Tack för infon!

Permalänk
Skrivet av gythor:

Antar att det kanske finns en viss anseende-aspekt varför de väljer att sälja till listpris trots att marknadsvärdet tydligt är högre (med tanke på vad PS5:orna går för på Tradera t.ex....). Personligen så får jag en väldigt dålig känsla när jag kikar in på hemsidor som har PS5:or inne men väljer att lägga ut dem för typ 12 000 kr. Börjar även känna som du, de försäljare som inte inför någon form av scalperskydd känns inte helt seriösa med det heller, men så länge de säljer till listpris så är det väl lite mer ok.

Har inget belägg för detta, men jag gissar på att Sony inte ser med blida ögon på företag som chockhöjer priserna. Har svårt att se att de skulle acceptera att exempelvis Elgiganten börjar sälja för 10.000

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tänkte också just komma och posta det här. Kan vara värt att hålla koll på, inte sett något liknande tidigare
(Digital edition står det <10 på väg)

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Tänkte också just komma och posta det här. Kan vara värt att hålla koll på, inte sett något liknande tidigare
(Digital edition står det <10 på väg)

Har varit med om att det stått mellan 10-20 stk på ingång, inte nått 50stk tidigare. Men får väl se när dom blir lagt upp då, kan ju bli när som helst.